Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja PlastX'em robiłem [ręcznie] reflektory m.in. w Yaris'ie mojej matki. Efekt końcowy wyszedł naprawdę świetnie. Od tego czasu pierwszego polerowania minęły już prawie dwa lata i nie ma żadnych problemów i powikłań w stylu matowienia kloszy itp.

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Cześć.

 

Robiłem kilka razy już reflektory w rożnych autach. Macie rację że usuwa się warstwe ochronną, ale w każdym aucie w jakim to robiłem po czasie nie bylo zauważalnycvh skutkuch ubocznych tego zabiegu.

 

Poniżej wklejam wam własny opis całego procesu na przykładzie Astry G:

 

Częstym problemem jaki dotyka praktycznie każde auto z kloszami reflektorów z tworzyw sztucznych jest ich matowienie które postepuje z biegiem czasu i wraz ze wzrostem przebiegu. Klosze można odnowić bezproblemowo tak naprawdę niewielkim nakładem pracy a efekty sa zdumiewające.

 

Przedstawiam wam krok po kroku jak odnowić klosze w naszych samochodach. Króliczkiem doświadczalnym byl Opel Astra II :)

 

No to zaczynamy.

 

Stan kloszy przed przystapieniem do prac:

 

przed1.jpg

 

przed2.jpg

 

przed3.jpg

 

przed4.jpg

 

przed5.jpg

 

Doskonale widać ślady po uderzeniach kamieni, smugi po płynie do spryskiwaczy i na górnej części klosza uszkodzenia tworzywa powstałe od słońca. Powierzchnia klosza jest chropowata.

 

Pracę zaczynamy od bardzo dokładnego umycia całego reklektora. Następnie matujemy reflektor wodnymi papierami ściernymi o gradacji od 600 do 2500.

 

Papier "600"

papier600.jpg

 

Papier "800"

papier800.jpg

 

Papier "1200"

papier1200.jpg

 

Papier "2000"

papier2000.jpg

 

Papier "2500"

papier25001.jpg

 

Po dokładnym wyrównaniu i zmatowieniu klosza przystępujemy do ostatecznego polerowania. Jeżeli nie mamy polerki do lakieru wystarczy nam zwykła wiertarka z wkładka z filcu i pasta polerska. Ja skorzytsałem z produktu Farecla ponieważ taki miałem wtedy pod ręką.

 

Poniżej efekty koncowe:

 

po1c.jpg

 

po2ml.jpg

 

po3t.jpg

 

po4x.jpg

 

Mam nadzieję że podany sposób komuś się przyda. Jeżeli będę mógł komuś pomóc poprostu piszcie. :)

Opublikowano
Czyli robiłeś padem filcowym ,a nie gąbkowym?

 

Cześć!

 

Z tego co pamiętam to robiłem to wtedy właśnie nie tyle padem, co wkładką do wiertarki filcową :) Małych padów nie mam na operowanie dużym padem na reflektorze najwygodniejsze nie jest a taka wkładka ma średnicę ok 4-5cm także na malej powierzchni się sprawdziło :)

Opublikowano
kojak, syzyfowa praca
eee nie jest tak źłe,znam magików z forum Renault 19,którzy bez problemu szlifują/piaskują/polerują szkła. Wcale to podobno nie jest takie pracochłonne. Bardziej ryzykowne bo szkła lubią sobie pękać ;) I żebyśmy się zrozumieli -mowie tu o przeróbce szkieł z profilowanych na całkiem gładkie. Także spolerowanie szkła od zewnątrz ,w sensie jakichś zmatowień to pikuś. Z tym ze od zewnątrz najczęściej szkła posiadają dość głębokie ubytki od kamyków które będzie na pewno ciężko usunąć.

 

Z tym ze kojak, nie wiem czy w twoim przypadku jest to opłacalne bo na alegru nowe klosze do Mondka sa po 3 dychy ;) Chyba ze pytasz do innego auta.

Opublikowano

Tylko przy używaniu tlenku ceru na szybach profilowanych trzeba bardzo uważać, bo złe wypolerowanie spowoduje powstanie refleksów na szybie oraz będzie ona zniekształcała obraz jak soczewka więc można więcej szkód narobić niż pomóc.

Opublikowano

Swoją drogą to jeszcze nigdy się nie spotkałem ze zmatowiałymi kloszami szklanymi - a widziałem już ich wiele w swoim życiu. Najczęściej były one brudne od środka jak lampa była nieszczelna, brudne dość mocno od zewnątrz albo porysowane.

Co ciekawe u kolegi w seacie lampy wyglądały faktycznie na zmatowiałe a okazało się że były strasznie brudne w jakimś nalocie i glinka sobie ładnie z tym poradziła.

Opublikowano

Przeważnie problem tkwi w brudzie pojawiającym się od środka - problemem jest w wielu reflektorach jego usunięcie, bo jak klosz jest nierozbieralny to w większości jest niewykonalne, a tam gdzie można wyjąć soczewkę to manewrowanie przez ten otwór też nie jest do końca dobre, bo nie da się dokładnie tego wyczyścić i potem wygląda strasznie.

Opublikowano

Nie no chodziło mi właśnie o klosze z mondka. Od środka są na 100% czyste,gdyż w trakcie ich przerabiania je dokładnie wyczyściłem od środka. Tak jak właśnie napisaliście,są to głównie odpryski z kamyków no i w mniejszym stopniu ryski. No najłatwiej jest kupic nowe. ;) Ale dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

Na nowe ale nie oryginalne bym uważał, lepsze już używane a oryginalne. Przerabiałem kiedyś temat z konieczności i do niwych zamienników już bym nie wrócił - kiepska jakość.

Opublikowano

Pomyslalem ze mozna by te fotos wstawic wlasnie do tego dzialu, wydaje sie zdjecia zrobione dosc dobrze pokazuja dosc dobry efekt.

MAszyna klasyczna Flex+padyi pasty Scholla najpierw pad niebieski+S10 i niskie obroty,nastepnie pad pomaranczowy+S17 na koniec byl zolty pad+S40 jeszcze jakis wosk naloze na koneic ale to dopiero na sam koniec

b28b136122d22814m.jpg

0dcb9e3be6de527am.jpg

Opublikowano

Kojak, w większości przypadków szklane klosze sa rozbieralne i można kupić samo szkło, co do zamienników, to tylko trzeba uważać by kupic klosz do danego typu reflektorów (dwukomorowe, jednokomorowe). Aha, zamienniki... Bosch, Valeo..

Opublikowano

Ja uzywałem. Ręcznie odpuściłem dość szybko. Może DA, którą mam od niedawna, da radę. Próbowałem na plastikach tylnych Volvo.

Opublikowano

aro_77,

Ja użyłem PlastX-a na tylnych lampach z almery n16 staruszka. Klosze były wyblakłe, więc chciałem coś z tym zrobić. PlastX nałożony ręcznie (dłonią) a po kilku minutach wypolerowany MF. Efekt - reflektor odzyskał kolor i blask. Zabieg ten był robiony w październiku bądź listopadzie a efekty utrzymują się nadal.

Na DA spróbuję w tym roku :)

 

Jeśli chcesz zdjęcia to mogę ich poszukać na komputerze..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

Kiedyś czytałem na forum jak ktos stosował jakis inny środek oprócz PlastX do polerowania klosza lamp, za cholerę nie mogę znaleźć, nawet były zdjecia pokazane jego uzycia. Moze ktos z was mogłby mi pomóc znależć ten post, albo polecić jakąś paste do polerowania kloszy. Będę wdzieczny za odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Był też temat kolegi, który wypolerował sobie reflektory w białym BMW serii 5 (E39). Efekt był super. Będę wdzięczny, jeśli ktoś pamięta lokalizację wątku :)

Opublikowano

Ja ostatnio jechałem ręcznie PlastXem lampy w rocznym Swifcie i super efekty! Rysy znikają szybko ;)

Opublikowano

Wczoraj polerowałem nowe reflektory w Hondzie. Miesiąc przejeździły w bagażniku szurając po wykładzinie więc bardzo zmasakrowane były. 2500-> 105 megsa na pomarańczowym 3m-> UC na żółtym megsa i swirlX. Wyszło naprawde elegancko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.