Jump to content

Polerowanie plastików i świateł


Recommended Posts

od dłuższego czasu zastanawiam się, jak profesjonalnie uryźć ten temat. bo niby jest plast-x, ale mnie do końca nie przekonuje. poszukuje więcej informacji w tym temacie - czym polerujecie(maszynowo) plastiki i reflektory w autach. jakich gąbek używacie? czy są jakieś specjalne miejsca/tworzywa/przeciwwskazania? oprócz tego, że bardzo trzeba uważać na ciepłotę materiału, to jakby oczywiste.

 

aha, jeszcze jedno - część tworzyw, jak np. słupki między szybami wykonane z czarnego, błyszczącego tworzywa polerowałem ultrafina i niebieską lub czarną gąbką wafłową 3M, ale to chyba nie jest rozwiązanie docelowe.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Na początku do polerowania kloszy świateł używałem właśnie Plast-X, jednak niedawno przerzuciłem się na podobną metodę, jak przy pracy z lakierem.

Zaczynamy od oczyszczenia lampy.

Polerujemy różnymi kombinacjami past i padów, najlepiej się pracuje padami nie większymi niż 80mm. Zazwyczaj dwa rodzaje wystarczą - najpierw ostra gąbka i mocno ścieralna pasta, potem delikatniejsza kombinacja.

Plast-X przyda się ewentualnie na wykończenie klosza.

Należy szczególnie uważać na obroty maszyny. Bardzo łatwo można stopić klosz.

Po skończonej pracy pamiętajmy o umyciu gąbek.

Link to comment
Share on other sites

ok, czyli traktujesz je jak każdą inna powierzchnie lakierowaną. czy zdarzyło Ci się użyć środka silnie ściernego, porównywalnego z FC+? do jakich obrotów dochodzisz? ja nie przekraczałem nigdy 1500 i starałem się utrzymywać gąbkę w stałym ruchu po powierzchni, żeby nie przegrać właśnie w jednym punkcie.

Link to comment
Share on other sites

http://forum.kosmetykaaut.info/viewtopi ... =6470#6470 - lampy w tym aucie potraktowałem najpierw pastą megsa #85 z padem Sonus SFX-1 Spot Pad 4", następnie #83 + pad SFX-2. Potem Plast-X i bardzo delikatny pad.

1500 obrotów to właściwie max. Delikatne dociskanie maszyny.

W razie potrzeby można użyć delikatnego papieru.

Link to comment
Share on other sites

A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

 

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator
A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są.

 

Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam

masz jakieś zdjęcie? To wstaw proszę - ułatwi odpowiedź.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" poruszonym na forum megsa.

 

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml

 

Warstwa ochronna UV - występuje chyba na kazdym reflektorze?

Jakie są następstwa pozbywając się jej podczas polerowania?

Reflektor jest bardziej podatny na matowienie? etc...

Zabezpieczenie woskiem co jakiś czas da podobny efekt do stosowanych powłok UV?

Link to comment
Share on other sites

Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi"

 

http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml

 

A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? ;)

 

Na zdjęciach na pewno tego nie widać, ale plastik zostaje delikatnie matowy chyba, że w tej A6 reflektor jest po prostu inny i da się go odpowiednio wypolerować.

Link to comment
Share on other sites

A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ?

 

No tak.. fakt - tutaj nikt nie powiedział.

Problem dotyczy reflektoró wykonanych z poliwęglanu... Czyli wszystkie Audi po roku 1998-1999...

Wiąże się to zapewne z wspominaną powłoką ochronną UV, która jest unicestwiana podczas "papierowania"...

 

Nie wiem czy problem ten dotyczy wyłącznie AUDI.

Podobną zależność zauważyłem również polerując lampe w Fordzie Transicie '08...

 

Pytanie - czy to bezpieczne? :mrgreen:

Czy unikać tak agresywnego polerowania reflektorów aut tej marki?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Światło poprzez to jest lekko rozproszone i wygląda to jakby delikatnie reflektor zaparował od środka.

 

Wiadomo, że jak ktoś ma pełno odbić od kamyczków oraz prawie żółty klosz to na pewno efekt będzie lepszy niż ta żółć ;)

Link to comment
Share on other sites

Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy.
Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara.Tylko nie sprayem ,a lakierem z utwardzaczem z pistolsa.
Link to comment
Share on other sites

Dobrej jakości klar w HS-ie jest jak idealnie klarowny.

nigdy nie jest idealny :)

jak na bazę nałożysz klar to zawsze zmieni się odcień lakieru :) przez to też później są poprawki lakiernicze :)

Link to comment
Share on other sites

Marco, wosk woskiem,lakier lakierem nie porównujmy tego :)

 

[ Dodano: 13 Luty 2010, 19:38 ]

można wypolerować reflektor,zejdzie lakier i tak zostawić też bez lakieru, wypolerowane szkło ;) tyle,że odporność na zarysowania troszkę mniejsza :)

Link to comment
Share on other sites

Pracowałem kiedyś w zakładzie wykonującym szkła okularowe.

Szkła policarb-owe pokrywane były specjalnym lakierem który zabezpieczał je przed odpryskami, chemią - acetonem chociazby.

Wewętrzna strona była niezabezpieczona- aceton wrecz rozpuszczał poliwęglan...

Czy z takim "szkłem" pozbawionym warstwy ochronnej moze być podobnie?

 

Możeby ktoś spróbował na jakimś matizowym...hyyymm? :mrgreen:

W imię NAUKI - oczywiście :acute:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.