julian Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 od dłuższego czasu zastanawiam się, jak profesjonalnie uryźć ten temat. bo niby jest plast-x, ale mnie do końca nie przekonuje. poszukuje więcej informacji w tym temacie - czym polerujecie(maszynowo) plastiki i reflektory w autach. jakich gąbek używacie? czy są jakieś specjalne miejsca/tworzywa/przeciwwskazania? oprócz tego, że bardzo trzeba uważać na ciepłotę materiału, to jakby oczywiste. aha, jeszcze jedno - część tworzyw, jak np. słupki między szybami wykonane z czarnego, błyszczącego tworzywa polerowałem ultrafina i niebieską lub czarną gąbką wafłową 3M, ale to chyba nie jest rozwiązanie docelowe.
AutoDetailing Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 Na początku do polerowania kloszy świateł używałem właśnie Plast-X, jednak niedawno przerzuciłem się na podobną metodę, jak przy pracy z lakierem. Zaczynamy od oczyszczenia lampy. Polerujemy różnymi kombinacjami past i padów, najlepiej się pracuje padami nie większymi niż 80mm. Zazwyczaj dwa rodzaje wystarczą - najpierw ostra gąbka i mocno ścieralna pasta, potem delikatniejsza kombinacja. Plast-X przyda się ewentualnie na wykończenie klosza. Należy szczególnie uważać na obroty maszyny. Bardzo łatwo można stopić klosz. Po skończonej pracy pamiętajmy o umyciu gąbek.
julian Posted October 2, 2009 Author Report Posted October 2, 2009 ok, czyli traktujesz je jak każdą inna powierzchnie lakierowaną. czy zdarzyło Ci się użyć środka silnie ściernego, porównywalnego z FC+? do jakich obrotów dochodzisz? ja nie przekraczałem nigdy 1500 i starałem się utrzymywać gąbkę w stałym ruchu po powierzchni, żeby nie przegrać właśnie w jednym punkcie.
AutoDetailing Posted October 2, 2009 Report Posted October 2, 2009 http://forum.kosmetykaaut.info/viewtopi ... =6470#6470 - lampy w tym aucie potraktowałem najpierw pastą megsa #85 z padem Sonus SFX-1 Spot Pad 4", następnie #83 + pad SFX-2. Potem Plast-X i bardzo delikatny pad. 1500 obrotów to właściwie max. Delikatne dociskanie maszyny. W razie potrzeby można użyć delikatnego papieru.
Andrzej10 Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są. Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam
Administrator CleanerFreak Posted October 6, 2009 Administrator Report Posted October 6, 2009 A ja mam takie małe pytanko. Co Robicie z tymi miejscami po wtryskiwaniu plastiku (takimi okrągłymi dołkami). Polerowałem dzisiaj lampy i strasznie to mnie drażni że te dołki są. Mam takie małe przemyślenia coby to lekko wyczyścić i zalać bezbarwnym lakierem. Co Wy na to? Pozdrawiam masz jakieś zdjęcie? To wstaw proszę - ułatwi odpowiedź.
Andrzej10 Posted October 6, 2009 Report Posted October 6, 2009 Jutro cyknę jak nie zapomnę (moje maleństwo od lakierologa wraca i czeka mnie montarz "nowych" lamp z tyłu oraz klameczek w kolorze). Pozdrawiam
Guest Posted October 8, 2009 Report Posted October 8, 2009 tu jest troche na ten temat http://www.forum.meguiars.pl/viewtopic.php?f=2&t=173
SJake Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" poruszonym na forum megsa. http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml Warstwa ochronna UV - występuje chyba na kazdym reflektorze? Jakie są następstwa pozbywając się jej podczas polerowania? Reflektor jest bardziej podatny na matowienie? etc... Zabezpieczenie woskiem co jakiś czas da podobny efekt do stosowanych powłok UV?
Łukasz Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Również dodaje link do artykuło-manuala, obalając mit "nie polerujemy reflektorów w audi" http://www.audiworld.com/tech/ext68.shtml A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? Na zdjęciach na pewno tego nie widać, ale plastik zostaje delikatnie matowy chyba, że w tej A6 reflektor jest po prostu inny i da się go odpowiednio wypolerować.
SJake Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 A kto powiedział, że nie polerujemy wszystkich reflektorów z gamy samochodów Audi ? No tak.. fakt - tutaj nikt nie powiedział. Problem dotyczy reflektoró wykonanych z poliwęglanu... Czyli wszystkie Audi po roku 1998-1999... Wiąże się to zapewne z wspominaną powłoką ochronną UV, która jest unicestwiana podczas "papierowania"... Nie wiem czy problem ten dotyczy wyłącznie AUDI. Podobną zależność zauważyłem również polerując lampe w Fordzie Transicie '08... Pytanie - czy to bezpieczne? Czy unikać tak agresywnego polerowania reflektorów aut tej marki?
Łukasz Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Światło poprzez to jest lekko rozproszone i wygląda to jakby delikatnie reflektor zaparował od środka. Wiadomo, że jak ktoś ma pełno odbić od kamyczków oraz prawie żółty klosz to na pewno efekt będzie lepszy niż ta żółć
Thomas Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 ja zamówiłem nowe oryginalne reflektory po 12 latach to nie będę polerował na wiosnę pójdą nówki sztuki co najważniejsze wsio oryginalne
maly_marcin Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Thomas to będziesz miał na czym poćwiczyć
Marco Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Właśnie ta powłoka jest zdzierana i dlatego jest problem, bo reflektor zostaje matowy. Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara.Tylko nie sprayem ,a lakierem z utwardzaczem z pistolsa.
Thomas Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Zawsze można siknąć bezbarwnym i będzie gitara każdy lakier tak jak filtr w fotografii,blokuje pewną ilość światła ....
Marco Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Już nie przesadzajmy...Dobrej jakości klar w HS-ie jest jak idealnie klarowny.
Thomas Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Dobrej jakości klar w HS-ie jest jak idealnie klarowny. nigdy nie jest idealny jak na bazę nałożysz klar to zawsze zmieni się odcień lakieru przez to też później są poprawki lakiernicze
Marco Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Jak nałożysz wosk na lakier tez zmienia swój odcień ;P
Thomas Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Marco, wosk woskiem,lakier lakierem nie porównujmy tego [ Dodano: 13 Luty 2010, 19:38 ] można wypolerować reflektor,zejdzie lakier i tak zostawić też bez lakieru, wypolerowane szkło tyle,że odporność na zarysowania troszkę mniejsza
turzol Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 ja zamówiłem nowe oryginalne reflektory Ile taka przyjemność w ASO? W Kropku u teściów obydwa reflektory są pęknięte i może namówię ich na kupno nówek
SJake Posted February 13, 2010 Report Posted February 13, 2010 Pracowałem kiedyś w zakładzie wykonującym szkła okularowe. Szkła policarb-owe pokrywane były specjalnym lakierem który zabezpieczał je przed odpryskami, chemią - acetonem chociazby. Wewętrzna strona była niezabezpieczona- aceton wrecz rozpuszczał poliwęglan... Czy z takim "szkłem" pozbawionym warstwy ochronnej moze być podobnie? Możeby ktoś spróbował na jakimś matizowym...hyyymm? W imię NAUKI - oczywiście
Przemek Posted February 15, 2010 Report Posted February 15, 2010 Turzol, a może tylko u was w Punktówkach da się same szkła wymienić?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now