Skocz do zawartości

Jaki preparat hydrofobowy - NW, niewidzialna wycieraczka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie Ultra Glaco siedzi już 7 miesięcy. Przebieg około 15k km, może nawet i 20 tysięcy, nie wiem bo w międzyczasie wymieniałem licznik w aucie. Auto niegarażowane. Nie używam w ogóle płynu do spryskiwaczy, ale za to w zimę często wskakiwał na szybę odmrażacz. Czuć, że hydro już delikatnie słabnie, ale nadal zrzuca wodę od około 65 kmh, zależnie od warunków. W zimę podbijałem nw płynem od Ultracoat, od wiosny jakoś zapomniałem kompletnie żeby to zrobić. Teraz zastanawiam się, czy kupić kolejny raz UG, czy może pójść w powłokę od Aqua. W sumie jestem zadowolony z Softa, ale jestem również ciekawy produktów innych producentów. Do przygotowania szyby pod klasyczną powłokę "w szklanej butelce" wystarczy cleaner od Softa, czy trzeba już bardziej się przyłożyć?

Opublikowano

Ja pod Aqua Glass Protection i pod Glaco używam Soft Glaco Glass Compound Roll On, 15 min przed nałożeniem IPA, jedno i drugie w paru autach siedzi elegancko 🙂 

Opublikowano

@imola33 Kupiłem aqua glass na black friday i tak leżał do wiosny, aż w końcu się za niego wziąłem. Różnica pomiędzy ultra glaco, a aqua jest widoczna. W ramach testu położyłem na przednie boczne szyby aqua, na tylne boczne glaco. Po deszczu na przednich jest wyraźnie mniej kropel wody, niż z tyłu (muszę poszukać zdjęcia ale różnica jest widoczna). Do tego gdy auto jest zakurzone, popada deszcz to na aqua tworzy się mniej zaschniętych kropel-śladów brudu. Zauważyłem też łatwiejsze samooczyszczenie, ultra glaco łatwiej się zapycha brudem, co powoduje efekt powstawania koślawych kropli i słabszego zrzutu. Może inaczej: gdy auto jest brudne to glaco szybciej przestaje ładnie zrzucać wodę, a aqua dalej działa. 

Na czołowej nie robiłem żadnych 50tek, położyłem aque na całość i cóż mogę powiedzieć poza tym że działa rewelacyjnie. W przypadku szyby czołowej na obu NW nie zaobserwowałem skakania piór. Obie zostawiają lekką mgiełkę widoczną w nocy na ułamek sekundy po przejeździe wycieraczek. 

Moje przygotowanie to glass compound z -> ipa 50% -> aplikacja nw kostką i suedem krzyżowo -> docieranie po 15 minutach aż przestanie być wyczuwalna tępota a pojawi się śliskość. W zasadzie na tym polega docieranie tej NW, jeśli pod fibrą dalej jest tępo, to znaczy że w tym miejscu jeszcze nie dotarte, bo na nieprzyciemnionych szybach totalnie nic nie widać żadnych mazów itp. 

  • Lubię to 2
  • Super 1
Opublikowano

Aqua Glass Protection u mnie posiedziała 7 miesięcy, i dopiero po tym czasie jej działanie jest słabsze, wcześniej krople wyraźnie uciekały od 50 km/h a na chwilę obecną jest to trochę ponad 70 km/h.
Tym razem na próbę wrzucam CapPro FlyBy 30, jeśli będę zawiedziony powrót do aquy 🙂

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Ja się skusiłem, jeszcze zeszłej jesieni, na Soft99 Blave. Teoretycznie to mieszanina powłoki i NW, w praktyce to był 99% błąd z mojej strony.

Samo Blave nakłada się banalnie: substancja ma konsystencję wody, albo płynu do szyb, więc wystarczy rozstać filcowym aplikatorem po szybie i zetrzeć nadmiar dołączoną fibrą. Koniec. To plus, jeden z dwóch. Drugim jest fakt, że można to stosować np. na reflektory czy inne przezroczyste, plastikowe elementy które chcemy utrzymać w czystości.

Minusy: mierna i mizerna trwałość. Strasznie niska odporność na ścieranie mechaniczne. Nierówne nakładanie, podejrzewam że to wina konsystencji. Jedno i drugie kończy się tym, że na szybie powstają plamy albo smugi stworzone przez wycieraczki i mamy kawałek szyby gdzie NW jest, kawałek gdzie nie ma co daje i straszne i śmieszne efekty podczas jazdy, a zwłaszcza podczas używania wycieraczek bo tu smuży, tam nie, tu zaczynają spływać krople, po czym trafają na łatę bez NW i robią stop. Porażka.

Koniec końców weszła maszyna z polerką do szyb i starłem to w diabła. Wolę bez NW niż z taką.

Czy do czegokolwiek toto się nadaje. Tak. Do reflektorów. Działa bardzo fajnie tam, gdzie nie ma mechanicznego tarcia. Lampy lepiej trzymają czystość, najwet po dłuższej jeździe czy postoju nie są specjalnie brudne. Jako powłoka - bomba.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Nałożyłem niedawno po raz kolejny Glaco Roll on. Niestety piora wycieraczek skacza.. W innym aucie miałem podobny efekt. Ponoc Glaco ma to do siebie ze jest tepe, jak sytuacja z Aqua Glass Protection? Bedzie lepiej, czy raczej sytuacja sie powtorzy?

Opublikowano
Nałożyłem niedawno po raz kolejny Glaco Roll on. Niestety piora wycieraczek skacza.. W innym aucie miałem podobny efekt. Ponoc Glaco ma to do siebie ze jest tepe, jak sytuacja z Aqua Glass Protection? Bedzie lepiej, czy raczej sytuacja sie powtorzy?
Przeczyściłeś porządnie pióra? U mnie też był problem, po porządnym wyczyszczeniu APC i odtłuszczeniu problem zniknął
Opublikowano
@siws00n Czyściłem, ale tym razem nie przyłożyłem się do tego za bardzo. Kiedys w poprzednim aucie czyściłem, a nawet dałem nowe i jak skakały tak skakały 
Ostatecznie to można na same pióra położyć trochę niewidzialnej wycieraczki
Opublikowano

Ja zostałem przy Ultra Glaco 12". Kończę drugą tubkę, czyli plus minus na 20 samochodach ani jednego problemu. W jednym przy pierwszym odpaleniu skakała wycieraczka, ale dosłownie po minucie przestało. Póki co nawet nie chce testować nic innego 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.