imola33 Opublikowano 6 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2023 U mnie Ultra Glaco siedzi już 7 miesięcy. Przebieg około 15k km, może nawet i 20 tysięcy, nie wiem bo w międzyczasie wymieniałem licznik w aucie. Auto niegarażowane. Nie używam w ogóle płynu do spryskiwaczy, ale za to w zimę często wskakiwał na szybę odmrażacz. Czuć, że hydro już delikatnie słabnie, ale nadal zrzuca wodę od około 65 kmh, zależnie od warunków. W zimę podbijałem nw płynem od Ultracoat, od wiosny jakoś zapomniałem kompletnie żeby to zrobić. Teraz zastanawiam się, czy kupić kolejny raz UG, czy może pójść w powłokę od Aqua. W sumie jestem zadowolony z Softa, ale jestem również ciekawy produktów innych producentów. Do przygotowania szyby pod klasyczną powłokę "w szklanej butelce" wystarczy cleaner od Softa, czy trzeba już bardziej się przyłożyć?
Rafal9304 Opublikowano 6 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2023 Ja pod Aqua Glass Protection i pod Glaco używam Soft Glaco Glass Compound Roll On, 15 min przed nałożeniem IPA, jedno i drugie w paru autach siedzi elegancko
imola33 Opublikowano 6 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2023 @Rafal9304 też używam Roll On. Zmywam wodą, docieram do sucha i od razu aplikuję Ultra Glaco. Nie odtłuszczam. Jak wyżej, siedzi jak wściekłe od listopada
mariuszzar Opublikowano 7 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2023 Jak nie odtłuszcze szyb NW znika już po miesiącu. Dokladne wyczyszczenie IPĄ szyb zajmuje raptem max. kilkanaście minut.
imola33 Opublikowano 7 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2023 @mariuszzar jakiej wycieraczki używasz? U mnie Glaco bez odtłuszczenia siedzi jak wściekły
mariuszzar Opublikowano 7 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2023 No właśnie Glaco. Z IPĄ jest super. Bez odtłuszczenia - to szkoda pracy.
luk45z Opublikowano 12 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2023 @imola33 Kupiłem aqua glass na black friday i tak leżał do wiosny, aż w końcu się za niego wziąłem. Różnica pomiędzy ultra glaco, a aqua jest widoczna. W ramach testu położyłem na przednie boczne szyby aqua, na tylne boczne glaco. Po deszczu na przednich jest wyraźnie mniej kropel wody, niż z tyłu (muszę poszukać zdjęcia ale różnica jest widoczna). Do tego gdy auto jest zakurzone, popada deszcz to na aqua tworzy się mniej zaschniętych kropel-śladów brudu. Zauważyłem też łatwiejsze samooczyszczenie, ultra glaco łatwiej się zapycha brudem, co powoduje efekt powstawania koślawych kropli i słabszego zrzutu. Może inaczej: gdy auto jest brudne to glaco szybciej przestaje ładnie zrzucać wodę, a aqua dalej działa. Na czołowej nie robiłem żadnych 50tek, położyłem aque na całość i cóż mogę powiedzieć poza tym że działa rewelacyjnie. W przypadku szyby czołowej na obu NW nie zaobserwowałem skakania piór. Obie zostawiają lekką mgiełkę widoczną w nocy na ułamek sekundy po przejeździe wycieraczek. Moje przygotowanie to glass compound z -> ipa 50% -> aplikacja nw kostką i suedem krzyżowo -> docieranie po 15 minutach aż przestanie być wyczuwalna tępota a pojawi się śliskość. W zasadzie na tym polega docieranie tej NW, jeśli pod fibrą dalej jest tępo, to znaczy że w tym miejscu jeszcze nie dotarte, bo na nieprzyciemnionych szybach totalnie nic nie widać żadnych mazów itp. 2 1
imola33 Opublikowano 12 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 12 Lipca 2023 @luk45z dzięki za konkretną odpowiedź. Chyba kupię Aquę na próbę
polll Opublikowano 13 Lipca 2023 Zgłoś Opublikowano 13 Lipca 2023 Aqua Glass Protection u mnie posiedziała 7 miesięcy, i dopiero po tym czasie jej działanie jest słabsze, wcześniej krople wyraźnie uciekały od 50 km/h a na chwilę obecną jest to trochę ponad 70 km/h. Tym razem na próbę wrzucam CapPro FlyBy 30, jeśli będę zawiedziony powrót do aquy
alfaJersey Opublikowano 2 Marca Zgłoś Opublikowano 2 Marca Ja się skusiłem, jeszcze zeszłej jesieni, na Soft99 Blave. Teoretycznie to mieszanina powłoki i NW, w praktyce to był 99% błąd z mojej strony. Samo Blave nakłada się banalnie: substancja ma konsystencję wody, albo płynu do szyb, więc wystarczy rozstać filcowym aplikatorem po szybie i zetrzeć nadmiar dołączoną fibrą. Koniec. To plus, jeden z dwóch. Drugim jest fakt, że można to stosować np. na reflektory czy inne przezroczyste, plastikowe elementy które chcemy utrzymać w czystości. Minusy: mierna i mizerna trwałość. Strasznie niska odporność na ścieranie mechaniczne. Nierówne nakładanie, podejrzewam że to wina konsystencji. Jedno i drugie kończy się tym, że na szybie powstają plamy albo smugi stworzone przez wycieraczki i mamy kawałek szyby gdzie NW jest, kawałek gdzie nie ma co daje i straszne i śmieszne efekty podczas jazdy, a zwłaszcza podczas używania wycieraczek bo tu smuży, tam nie, tu zaczynają spływać krople, po czym trafają na łatę bez NW i robią stop. Porażka. Koniec końców weszła maszyna z polerką do szyb i starłem to w diabła. Wolę bez NW niż z taką. Czy do czegokolwiek toto się nadaje. Tak. Do reflektorów. Działa bardzo fajnie tam, gdzie nie ma mechanicznego tarcia. Lampy lepiej trzymają czystość, najwet po dłuższej jeździe czy postoju nie są specjalnie brudne. Jako powłoka - bomba.
matthew.se Opublikowano 23 Czerwca Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca Nałożyłem niedawno po raz kolejny Glaco Roll on. Niestety piora wycieraczek skacza.. W innym aucie miałem podobny efekt. Ponoc Glaco ma to do siebie ze jest tepe, jak sytuacja z Aqua Glass Protection? Bedzie lepiej, czy raczej sytuacja sie powtorzy?
siws00n Opublikowano 23 Czerwca Zgłoś Opublikowano 23 Czerwca Nałożyłem niedawno po raz kolejny Glaco Roll on. Niestety piora wycieraczek skacza.. W innym aucie miałem podobny efekt. Ponoc Glaco ma to do siebie ze jest tepe, jak sytuacja z Aqua Glass Protection? Bedzie lepiej, czy raczej sytuacja sie powtorzy?Przeczyściłeś porządnie pióra? U mnie też był problem, po porządnym wyczyszczeniu APC i odtłuszczeniu problem zniknął
matthew.se Opublikowano 24 Czerwca Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca @siws00n Czyściłem, ale tym razem nie przyłożyłem się do tego za bardzo. Kiedys w poprzednim aucie czyściłem, a nawet dałem nowe i jak skakały tak skakały
siws00n Opublikowano 24 Czerwca Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca @siws00n Czyściłem, ale tym razem nie przyłożyłem się do tego za bardzo. Kiedys w poprzednim aucie czyściłem, a nawet dałem nowe i jak skakały tak skakały Ostatecznie to można na same pióra położyć trochę niewidzialnej wycieraczki
zeea Opublikowano 24 Czerwca Zgłoś Opublikowano 24 Czerwca Ja zostałem przy Ultra Glaco 12". Kończę drugą tubkę, czyli plus minus na 20 samochodach ani jednego problemu. W jednym przy pierwszym odpaleniu skakała wycieraczka, ale dosłownie po minucie przestało. Póki co nawet nie chce testować nic innego
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się