Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@lukeu pranko zawsze wskazane, a szczególnie jak są fotele wyjęte. Tą małą ssawkę od Bissell chętnie bym zaadaptował do Georga. Bardzo poręczna i pasuje to wąskich powierzchni. Ja się dopiero zapoznaję z Xpress Interiorem i wstęp mi się spodobał.

Opublikowano

@marcineke tak, jak masz sprzęt porozstawiany to 10s. Ja mam odkurzacz parkside schowany w pudełku-w piwnicy-w bloku i żeby przeprać fotel biurowy to nie jest 10s Dlatego też się zastanawiałem nad takim "zabawkowym" co się w szafie zmieści

  • Okay 1
Opublikowano

@lukeu 😜 cóż  tu napisać 😉  , więc może napiszę tak, mimo że auto ma 21 lat to ma na tyle świeżości  że nie jedna nowe auto tak nie ma , a te ma dodatkowy atut bo ma swój klimat. Myślę ze nie jedno ofertę kupna ci ktoś złoży 😛 . Tym bardziej że takich aut już nie robią a te jest w stanie cukierek 😍 No i ten piec 🥰. Aż miło się czyta jak ktoś postępuje z tak wyginającym gatunkiem motoryzacji. Da radę kiedyś usiąść na prawym 😛 

  • Dziękuję 1
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć. Pora na aktualizację E46. Jak kiedyś już pisałem, działania przy "zielonym" to pasja sama w sobie, po prostu nie umiem nic przy tym aucie nie robić. 

Wymiana oleju na Ravenol VST 5W40 i przy okazji nareszcie podłączony czujnik temperatury oleju w misce. Mam realna wiedzę jak jest naprawdę rozgrzany silnik. Mimo złapania pionu temperatury wody olej wciąż jest zbyt zimny do mocniejszej jazdy. Zdaję sobie sprawę, że po tylu latach ta informacja wiele nie pomoże silnikowi, jednak sam mam czystą głowę przed mocniejszym wciśnięciem gazu 😉 No i dzięki sprytnemu ukryciu w popielniczce mogę to zamknąć. 

IMG-0085.avif

IMG-2442.avif

Pod maskę lądują sportowe kolektory Schmiedmanna. Rynkowa cena 1450 nie zachęcała, jednak promocja w NIemczech u producenta na 790 z wysyłką pozwoliła na szybką decyzję. Początkowo nie zdecydowałem się na komplet z katalizatorami - z perspektywy czasu żałuję, jednak o tym później, bo finalnie są pod autem. 

IMG-8874.avif

 

IMG-0838.avif
IMG-9311.avif
IMG-9312.avif

Pod maską kolektory na miejscu. Silnik faktycznie odczuwalnie lepiej zaczął działać. Początkowo zaskakująco strzelał przy schodzeniu z obrotów, jednak po skasowaniu adaptacji nauczył się nowego przepływu spalin i zaczał chodzić bardziej kulturalnie. Bałem się głośnego dźwięku, jednak co ciekawe jest głośniej w środku z katalizatorami niż bez.

Zanim zacznę dalsze perturbacje związane z wydechem łapcie kilka zdjęć z jeszcze ładnej pogody. Cały sezon mycia rinseless, ani razu standardowego mycia 😄  Na lakierze różnej maści QD niedługo zaczną się łuszczyć. 

IMG-0582.avif
IMG-0583.avif

IMG-8411.avif
IMG-8412.avif
IMG-8418.avif
IMG-8420.avif
IMG-8423.avif
IMG-8578.avif

IMG-8972.avif
IMG-8994.avif

IMG-9663.avif

Maskę przed zimą woskuję nabytkiem na który czekałem 10 miesięcy  😄  Pozdro @Tomas-sg 🙂  Trzeci raz musiałem polerować pół maski przez kota. Przez kota którego nawet nie znam, bo ani ja ani żaden z sąsiadów takowego nie posiada...

IMG-2408.avif

Nowy podłokietnik z alcantary zabezpieczem impregnatem Gtechniq L1 - jeszcze raz wielkie dzięki @Mumins za podarunek. 

IMG-7555.avif
IMG-7562.avif

Jeszcze jeden przerywnik. Przy okazji spotkania na myjni i przejażdki E92 M3 z V8 poziom sportowego coupe został zdefiniowany na nowo. Marzenie. Jednak poziom finansowy to przepaść. 


IMG-0675.avif

Wróćmy do tematu wydechu. Katalizatory Schmiedmann trafiłem używane, w bardzo ładnym stanie. Szybki montaż no i pomiar na hamowni. Silnik pokazał 301 Nm i 228 KM. Z fabryki 300 Nm i 231 KM.  Wyniki super, zważając na to, że silnik ma 23 lata... 

IMG-1039.jpg

No ale musi być "ALE".  Samochód po odbiorze wg mnie zaczął brzmieć tragicznie i mocowo w porównaniu z setupem bez katów napewno nie było poprawy. Kupiłem te katalizatory z kawałkiem tragicznie dospawanych rurek i niestety do nich mechanik zamntował dalszą część. Nie będę nawet wrzucał zdjęcia jak to wyglądało, bo są to sceny drastyczne. Spoiny były dziurawe, a pod wspornikiem była dziura wielkosci kciuka. Auto już szykowałem na zimowanie, więc zdecydowałem, że sam spróbuję coś podziałać w temacie. 

Z wujkiem, poświęcliśmy pół soboty na prace montersko spawalnicze. To forum kosmetyki a nie techniczne, więc nie będę się zagłębiał w szczegóły, ale było to bardzo skomplikowane przez kąty z jakimi schodziły się rury oraz redukcję średnic i fakt, że były dedykowane do budy E39 a nie E46. Nie pomóg też fakt, że dołożyłem od siebie X PIPE. 

IMG-1728.avif

No ale finalnie udało się wyspawać coś takiego z mocowaniem na obejmy. 


IMG-1729.avif

Finalny setup wygląda w tym momencie tak. Wnioski? Ogólny sukces jak na taką ingerencję bez samochodu na przymiarki. Następnym razem zamontowałbym lepsze obejmy na połącznie katów z X-pipe i wywalił fabryczny rezonator - to będzie finalny setup tego wydechu w przyszłości. Teraz jest petarda. Samochód brzmi kulturalnie (nareszcie bez przedmuchów), ale z rasowym zacięciem - moc jest odczuwalnie bardzo dobra po nowych adaptacjach. 

IMG-1733.avif

W międzyczasie w piasek i proszek poszły osłony wydechu, które kiedyś próbowałem sam reanimować. Nie było warto. Za dwie zapłaciłem 50 zł...

IMG-1695.avif

Oczywiście wszystkie śruby zamieniam na nowe nierdzewne. 
IMG-1698.avif

No i finał na ten moment. 

IMG-1804.avif
IMG-1808.avif
IMG-1811.avif

W międzyczasie montuję poliuretany stabilizatorów. 


IMG-1801.avif

IMG-3960.avif

Oraz wymieniam dyferencjał na kupiony kiedyś 3.07 z cabrio. Idealny kompromis między osiągami i normalną jazdą. Sprawdziłem podłogę i mocowania wózka. Na szczęście w idealnym stanie. 
IMG-7485.avif


IMG-7520.avif

Montuję również zimny dolot z osłoną termiczną. Osłonę okleiłem dodatkowo specjalną folią temiczną, aby nie nagrzewała się blacha od silnika. 

IMG-1839.avif



IMG-1883.avif

Oraz zamontowałem siateczkę, jako wstępny filtr na stożek K&N-a. 
IMG-2107.avif
IMG-2108.avif
IMG-2109.avif

Odczucia po tym zabiegu? Napewno nie jest gorzej, a wydaje mi sie, że zrobił się lepszy dół. Pasowałoby znowu sprawdzić na hamowni z naprawionym wydechem i nowym dolotem, ale nie chcę już męczyć auta. Serię ma napewno i to mi wystarczy. 

Idąc dalej. Skompletowałem brakujący jeden element zestawu narzędzi i wszystko wyczyściłem włókniną. 

IMG-7552.avif
 

Na gorsze dni wpadają nowe OEM dywaniki. Tak odnośnie detailingu - czasem szkoda pieniędzy na chemię i ratowanie używanych - nowe to nowe. 


IMG-2133.avif
IMG-2137.avif
IMG-2140.avif

Wymiana uszczelki podstawy filtra oraz uszczelki obudowy termostatu pchnęła mnie do ogarnięcia silnika od dołu. Trochę się nazbierało osadu przed te lata. 

Pianuję pianownicą IK Foam z kompresorem Xiaomi za pomocą Koch Chemie Green Star 1:9. Wcześniej zrobiłem oprysk wstępny z Tenzi Brudex. 
IMG-2489.avif
IMG-2498.avif

 

W pracach przy aucie zaczął w międzyczasie pomagać podnośnik płytowy 😉 Kompletnie nie planowałem tego zakupu, jednak trafił się dosłownie pod domem. Do docelowego miejsca życia będzie wbudowany w posadzkę. Jest to wymarzona opcja do detailingu, ale też mechanikę można sobie ogarniać bez problemu. 

IMG-2892.avif

 

Już na podnośniku poprawiam sobie silnik. Ta sama kombinacja czyli Tenzi Brudex i Green Star. 


IMG-2870.avif

No i teraz to wygląda spoko. Póki co nie zakładam osłony i obserwuję czy się gdzieś jeszcze nie poci dziadek 😄  

IMG-2888.avif

22 letnie wahacze też liznąłem. Z czarno szarych zmieniły sie w srebrne 😄

IMG-2897.avif

Idąc za ciosem ogarniam też tylne nadkola i zaciski. 

IMG-2924.avif
IMG-2927.avif

IMG-2943.avif

IMG-2983.avif
IMG-2987.avif
IMG-2991.avif
IMG-2996.avif
IMG-2997.avif
IMG-2998.avif

Po wyschnięciu to co się da zabezpieczam od dołu takim zestawem. 

IMG-3018.avif

IMG-3058.avif

No i już prawie ostatni temat czyli wymarzony Big Brake Kit. W skład jego wejdą zaciski tzw. duże Brembo z Alfy Romeo 159 oraz adaptery pod oryginalną tarcze z E46. Nie chciałem kombinować w roztaczanie otwórów w innych tarczach. Adapter posiada też możliwość montażu grubej tarczy z M3 jeśli nadejdzie taka potrzeba (choć raczej nie nadejdzie). 

IMG-2507.avif

 

IMG-3015.avif

Przed.


IMG-2894.avif
IMG-2895.avif

Zaciskami zajęła się firma Alpaka Garage. Byli odpowiedzialni również za tył, więc wiedziałem, że przód też będzie zrobiony perfekcyjnie. Nie myliłem się. 

IMG-3446.jpg
IMG-3447.jpg
IMG-3448.jpg
 

Zdecydowałem się na tarcze Brembo Xtra, klocki EBC Red Stuff oraz przeowody w stalowym oplocie Pizza Brakes. Czujnik klocków został połączony z system brembo wtyczką superseal.

IMG-3875.jpg

Zaciski zabezpieczone niezawodnym CarPro Dlux.

IMG-3516.jpg
IMG-3520.jpg
IMG-3614.jpg

 

Montaż i odpowietrzenie całości to była przejmnosć. Sprawdziłem oczywiście czujnikiem zegarowym całość - cieżko przez nawiercenia, jednak wszystko w normie. 


IMG-3947.avif

IMG-3945.avif

IMG-3899.avif
IMG-3903.avif
IMG-3907.avif
IMG-3915.avif
IMG-3916.avif
IMG-3917.avif


IMG-3939.avif
IMG-3940.avif

Wygląda to naprawdę genialnie. Do felg pasuje idealnie bez dystansu, a była obawa, że nie wejdzie. Co do testów drogowych to póki co się wstrzymuje, bo zakończyłem montaż i zaczął padać śnieg (nie mam zimówek). Nie obawiam się o skutecznosć, bo wiele osób przetestowało to rozwiązanie w warunkach torowych i zdawało egzamin. 

Przed finalnym montażem piasty i felgi czyczszczę nasadką ze ścierniwem. 


IMG-3021.avif
IMG-3022.avif
IMG-3024.avif

Finał aktuazliacji. Teraz tylko czekać na wiosnę i moment w którym będę mógł nawoskować auto Zymolem Concours od @antek1987 🙂 


IMG-3951.avif
IMG-3954.avif

Szacun każdemu, który to przejrzał 🙂  Przepraszam za chaos, który mógł panować podczas wpisu, jednak chciałem wrzucić jak najwięcej informacji. 

 

 

 

  • Lubię to 13
  • Super 20
  • Okay 1
Opublikowano

@lukeu Coraz ciężej napisać coś konstruktywnego 😔. Ale to dla Ciebie dobrze 😍. Szacun co robisz, on już wszystko zrobił tu na tip top. A kolejna aktualizacja, pokazuje mi jak bardzo się myliłem. Jesteś moim wzorem jeśli chodzi o podejście do czystości i stanu auta. Już teraz jak znajomi mi chodzą do auta to mówią  jak czysto itp. A ja widzę że tu mi się nie podoba to porysowane itp. ale do Ciebie jeszcze mi kilka lat świetlnych brakuje 😍. Mój ulubiony temat na Forum. I śmiesznie bo akurat przed snem sobie czytałem temat a tu na koniec taka nagroda Up🥰😘😍

  • Dziękuję 1
Opublikowano

@lukeunasadką ze ścierniwem. Jakiś link 😊?

I jeszcze bym prosił te najazdy😊 bo chciałem coś sobie takiego kupić. A widziałem w tym temacie że chwalisz.

Opublikowano

@Qlimaxss dzięki 😉

Poniżej łap linki. Ściernica robi świetną robotę na piastach, ale jak widać przylgnie felgi też można ogarnąć. 

https://allegro.pl/oferta/sciernica-do-czyszczenia-piast-tarcz-hamulcowych-naped-1-2-szczotka-150mm-16109753729

Najazdów używam takich. Świetna sprawa do serwisów podstawowych. 

https://allegro.pl/oferta/najazdy-samochodowe-2-szt-x-3-tony-15031351142

 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano

Grubo 😁 Hebel pięknie wygląda po montażu 😁 zazdro wielkie za zdobycie podnośnika 🤪 auto wygląda świetnie. Uwielbiam takie projekty 👍🏻🍺

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.