keza Opublikowano 5 Lipca 2024 Zgłoś Opublikowano 5 Lipca 2024 @lukeu pranko zawsze wskazane, a szczególnie jak są fotele wyjęte. Tą małą ssawkę od Bissell chętnie bym zaadaptował do Georga. Bardzo poręczna i pasuje to wąskich powierzchni. Ja się dopiero zapoznaję z Xpress Interiorem i wstęp mi się spodobał.
drufi Opublikowano 6 Lipca 2024 Zgłoś Opublikowano 6 Lipca 2024 @marcineke tak, jak masz sprzęt porozstawiany to 10s. Ja mam odkurzacz parkside schowany w pudełku-w piwnicy-w bloku i żeby przeprać fotel biurowy to nie jest 10s Dlatego też się zastanawiałem nad takim "zabawkowym" co się w szafie zmieści 1
Qlimaxss Opublikowano 7 Lipca 2024 Zgłoś Opublikowano 7 Lipca 2024 @lukeu cóż tu napisać , więc może napiszę tak, mimo że auto ma 21 lat to ma na tyle świeżości że nie jedna nowe auto tak nie ma , a te ma dodatkowy atut bo ma swój klimat. Myślę ze nie jedno ofertę kupna ci ktoś złoży . Tym bardziej że takich aut już nie robią a te jest w stanie cukierek No i ten piec . Aż miło się czyta jak ktoś postępuje z tak wyginającym gatunkiem motoryzacji. Da radę kiedyś usiąść na prawym 1
lukeu Opublikowano 7 Lutego Autor Zgłoś Opublikowano 7 Lutego Cześć. Pora na aktualizację E46. Jak kiedyś już pisałem, działania przy "zielonym" to pasja sama w sobie, po prostu nie umiem nic przy tym aucie nie robić. Wymiana oleju na Ravenol VST 5W40 i przy okazji nareszcie podłączony czujnik temperatury oleju w misce. Mam realna wiedzę jak jest naprawdę rozgrzany silnik. Mimo złapania pionu temperatury wody olej wciąż jest zbyt zimny do mocniejszej jazdy. Zdaję sobie sprawę, że po tylu latach ta informacja wiele nie pomoże silnikowi, jednak sam mam czystą głowę przed mocniejszym wciśnięciem gazu No i dzięki sprytnemu ukryciu w popielniczce mogę to zamknąć. Pod maskę lądują sportowe kolektory Schmiedmanna. Rynkowa cena 1450 nie zachęcała, jednak promocja w NIemczech u producenta na 790 z wysyłką pozwoliła na szybką decyzję. Początkowo nie zdecydowałem się na komplet z katalizatorami - z perspektywy czasu żałuję, jednak o tym później, bo finalnie są pod autem. Pod maską kolektory na miejscu. Silnik faktycznie odczuwalnie lepiej zaczął działać. Początkowo zaskakująco strzelał przy schodzeniu z obrotów, jednak po skasowaniu adaptacji nauczył się nowego przepływu spalin i zaczał chodzić bardziej kulturalnie. Bałem się głośnego dźwięku, jednak co ciekawe jest głośniej w środku z katalizatorami niż bez. Zanim zacznę dalsze perturbacje związane z wydechem łapcie kilka zdjęć z jeszcze ładnej pogody. Cały sezon mycia rinseless, ani razu standardowego mycia Na lakierze różnej maści QD niedługo zaczną się łuszczyć. Maskę przed zimą woskuję nabytkiem na który czekałem 10 miesięcy Pozdro @Tomas-sg Trzeci raz musiałem polerować pół maski przez kota. Przez kota którego nawet nie znam, bo ani ja ani żaden z sąsiadów takowego nie posiada... Nowy podłokietnik z alcantary zabezpieczem impregnatem Gtechniq L1 - jeszcze raz wielkie dzięki @Mumins za podarunek. Jeszcze jeden przerywnik. Przy okazji spotkania na myjni i przejażdki E92 M3 z V8 poziom sportowego coupe został zdefiniowany na nowo. Marzenie. Jednak poziom finansowy to przepaść. Wróćmy do tematu wydechu. Katalizatory Schmiedmann trafiłem używane, w bardzo ładnym stanie. Szybki montaż no i pomiar na hamowni. Silnik pokazał 301 Nm i 228 KM. Z fabryki 300 Nm i 231 KM. Wyniki super, zważając na to, że silnik ma 23 lata... No ale musi być "ALE". Samochód po odbiorze wg mnie zaczął brzmieć tragicznie i mocowo w porównaniu z setupem bez katów napewno nie było poprawy. Kupiłem te katalizatory z kawałkiem tragicznie dospawanych rurek i niestety do nich mechanik zamntował dalszą część. Nie będę nawet wrzucał zdjęcia jak to wyglądało, bo są to sceny drastyczne. Spoiny były dziurawe, a pod wspornikiem była dziura wielkosci kciuka. Auto już szykowałem na zimowanie, więc zdecydowałem, że sam spróbuję coś podziałać w temacie. Z wujkiem, poświęcliśmy pół soboty na prace montersko spawalnicze. To forum kosmetyki a nie techniczne, więc nie będę się zagłębiał w szczegóły, ale było to bardzo skomplikowane przez kąty z jakimi schodziły się rury oraz redukcję średnic i fakt, że były dedykowane do budy E39 a nie E46. Nie pomóg też fakt, że dołożyłem od siebie X PIPE. No ale finalnie udało się wyspawać coś takiego z mocowaniem na obejmy. Finalny setup wygląda w tym momencie tak. Wnioski? Ogólny sukces jak na taką ingerencję bez samochodu na przymiarki. Następnym razem zamontowałbym lepsze obejmy na połącznie katów z X-pipe i wywalił fabryczny rezonator - to będzie finalny setup tego wydechu w przyszłości. Teraz jest petarda. Samochód brzmi kulturalnie (nareszcie bez przedmuchów), ale z rasowym zacięciem - moc jest odczuwalnie bardzo dobra po nowych adaptacjach. W międzyczasie w piasek i proszek poszły osłony wydechu, które kiedyś próbowałem sam reanimować. Nie było warto. Za dwie zapłaciłem 50 zł... Oczywiście wszystkie śruby zamieniam na nowe nierdzewne. No i finał na ten moment. W międzyczasie montuję poliuretany stabilizatorów. Oraz wymieniam dyferencjał na kupiony kiedyś 3.07 z cabrio. Idealny kompromis między osiągami i normalną jazdą. Sprawdziłem podłogę i mocowania wózka. Na szczęście w idealnym stanie. Montuję również zimny dolot z osłoną termiczną. Osłonę okleiłem dodatkowo specjalną folią temiczną, aby nie nagrzewała się blacha od silnika. Oraz zamontowałem siateczkę, jako wstępny filtr na stożek K&N-a. Odczucia po tym zabiegu? Napewno nie jest gorzej, a wydaje mi sie, że zrobił się lepszy dół. Pasowałoby znowu sprawdzić na hamowni z naprawionym wydechem i nowym dolotem, ale nie chcę już męczyć auta. Serię ma napewno i to mi wystarczy. Idąc dalej. Skompletowałem brakujący jeden element zestawu narzędzi i wszystko wyczyściłem włókniną. Na gorsze dni wpadają nowe OEM dywaniki. Tak odnośnie detailingu - czasem szkoda pieniędzy na chemię i ratowanie używanych - nowe to nowe. Wymiana uszczelki podstawy filtra oraz uszczelki obudowy termostatu pchnęła mnie do ogarnięcia silnika od dołu. Trochę się nazbierało osadu przed te lata. Pianuję pianownicą IK Foam z kompresorem Xiaomi za pomocą Koch Chemie Green Star 1:9. Wcześniej zrobiłem oprysk wstępny z Tenzi Brudex. W pracach przy aucie zaczął w międzyczasie pomagać podnośnik płytowy Kompletnie nie planowałem tego zakupu, jednak trafił się dosłownie pod domem. Do docelowego miejsca życia będzie wbudowany w posadzkę. Jest to wymarzona opcja do detailingu, ale też mechanikę można sobie ogarniać bez problemu. Już na podnośniku poprawiam sobie silnik. Ta sama kombinacja czyli Tenzi Brudex i Green Star. No i teraz to wygląda spoko. Póki co nie zakładam osłony i obserwuję czy się gdzieś jeszcze nie poci dziadek 22 letnie wahacze też liznąłem. Z czarno szarych zmieniły sie w srebrne Idąc za ciosem ogarniam też tylne nadkola i zaciski. Po wyschnięciu to co się da zabezpieczam od dołu takim zestawem. No i już prawie ostatni temat czyli wymarzony Big Brake Kit. W skład jego wejdą zaciski tzw. duże Brembo z Alfy Romeo 159 oraz adaptery pod oryginalną tarcze z E46. Nie chciałem kombinować w roztaczanie otwórów w innych tarczach. Adapter posiada też możliwość montażu grubej tarczy z M3 jeśli nadejdzie taka potrzeba (choć raczej nie nadejdzie). Przed. Zaciskami zajęła się firma Alpaka Garage. Byli odpowiedzialni również za tył, więc wiedziałem, że przód też będzie zrobiony perfekcyjnie. Nie myliłem się. Zdecydowałem się na tarcze Brembo Xtra, klocki EBC Red Stuff oraz przeowody w stalowym oplocie Pizza Brakes. Czujnik klocków został połączony z system brembo wtyczką superseal. Zaciski zabezpieczone niezawodnym CarPro Dlux. Montaż i odpowietrzenie całości to była przejmnosć. Sprawdziłem oczywiście czujnikiem zegarowym całość - cieżko przez nawiercenia, jednak wszystko w normie. Wygląda to naprawdę genialnie. Do felg pasuje idealnie bez dystansu, a była obawa, że nie wejdzie. Co do testów drogowych to póki co się wstrzymuje, bo zakończyłem montaż i zaczął padać śnieg (nie mam zimówek). Nie obawiam się o skutecznosć, bo wiele osób przetestowało to rozwiązanie w warunkach torowych i zdawało egzamin. Przed finalnym montażem piasty i felgi czyczszczę nasadką ze ścierniwem. Finał aktuazliacji. Teraz tylko czekać na wiosnę i moment w którym będę mógł nawoskować auto Zymolem Concours od @antek1987 Szacun każdemu, który to przejrzał Przepraszam za chaos, który mógł panować podczas wpisu, jednak chciałem wrzucić jak najwięcej informacji. 13 20 1
Qlimaxss Opublikowano 7 Lutego Zgłoś Opublikowano 7 Lutego @lukeu Coraz ciężej napisać coś konstruktywnego . Ale to dla Ciebie dobrze . Szacun co robisz, on już wszystko zrobił tu na tip top. A kolejna aktualizacja, pokazuje mi jak bardzo się myliłem. Jesteś moim wzorem jeśli chodzi o podejście do czystości i stanu auta. Już teraz jak znajomi mi chodzą do auta to mówią jak czysto itp. A ja widzę że tu mi się nie podoba to porysowane itp. ale do Ciebie jeszcze mi kilka lat świetlnych brakuje . Mój ulubiony temat na Forum. I śmiesznie bo akurat przed snem sobie czytałem temat a tu na koniec taka nagroda Up 1
Kuba1 Opublikowano 7 Lutego Zgłoś Opublikowano 7 Lutego Bajecznie Ps. Mam ten kolektor w e30, po czasie zawinalem bandażem bo był wrzątek w komorze silnika
Qlimaxss Opublikowano 7 Lutego Zgłoś Opublikowano 7 Lutego @lukeunasadką ze ścierniwem. Jakiś link ? I jeszcze bym prosił te najazdy bo chciałem coś sobie takiego kupić. A widziałem w tym temacie że chwalisz.
lukeu Opublikowano 8 Lutego Autor Zgłoś Opublikowano 8 Lutego @Qlimaxss dzięki Poniżej łap linki. Ściernica robi świetną robotę na piastach, ale jak widać przylgnie felgi też można ogarnąć. https://allegro.pl/oferta/sciernica-do-czyszczenia-piast-tarcz-hamulcowych-naped-1-2-szczotka-150mm-16109753729 Najazdów używam takich. Świetna sprawa do serwisów podstawowych. https://allegro.pl/oferta/najazdy-samochodowe-2-szt-x-3-tony-15031351142 1 1
damiano87 Opublikowano 8 Lutego Zgłoś Opublikowano 8 Lutego Mega zawsze lubię wrócić do Twojej relacji, idealnie przy kawie 1
keza Opublikowano 8 Lutego Zgłoś Opublikowano 8 Lutego @lukeu Ło panie, zrobiłeś mi dzień swoją aktualizacją i zakresem prac. Super robota 1
zeea Opublikowano 8 Lutego Zgłoś Opublikowano 8 Lutego Grubo Hebel pięknie wygląda po montażu zazdro wielkie za zdobycie podnośnika auto wygląda świetnie. Uwielbiam takie projekty 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się