bienek Opublikowano 6 Stycznia 2015 Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2015 To używasz QD i mikrofibry do oczyszczenia auta z delikatnych zabrudzeń przed korektą.
Moderator Domel Opublikowano 6 Stycznia 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 6 Stycznia 2015 Tak sobie czytam i przeglądam forum próbując nagromadzić jak największą ilość wiedzy, na razie teoretycznej I mam jedno pytanie, może wydać się głupie, ale zastanawiam się jak sobie poradzić z takim przypadkiem: Myję i glinkuje auto na myjni bezdotykowej, następnie chcę przeprowadzić korektę lakieru polerką - ale do garażu mam kawałek do przejechania, a na aucie już się może zgromadzić np. piasek. Jak to najlepiej ugryźć? To ja polecam Marolexa12L zeby jeszcze raz sobie oplukac auto na szybko pod garazem
marco22 Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Czy można polerować tanią polerką za 150zl bez utrzymywania obrotow? Zakres ma regulowany 600-3000rpm no ale nie ma tego utrzymania stalych obrotow. Jest sens? Bedzie dobry efekt?
bienek Opublikowano 18 Lutego 2015 Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2015 Można, ale komfort pracy jest dużo gorszy. Ja swego czasu zrobiłem najtańszą polerką BMW e39 i wyszło super.
Haro Opublikowano 4 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 4 Marca 2015 Poradnik Pierwsza klasa. Napewno z niego skorzystam.
damian Opublikowano 5 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Marca 2015 Poradnik Pierwsza klasa. Napewno z niego skorzystam. Może skończysz w końcu używać tempo
audigrey Opublikowano 19 Marca 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2015 Świetny poradnik. jak tylko się ociepli i będzie trochę czasu zabieram się za moje autko:)
Mateusz SLK 350 Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Zgłoś Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Prawdziwa skarbnica wiedzy ciekawa lektura dla wszystkich szczególnie tych co dopiero zaczynają przygodę z auto detalingiem
gemaro Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2015 Jako początkujący mam pytanie co do tego poradnika. Z racji tego, że nie mam pianownicy dokładnie płuczę auto wodą, zaraz po czyszczeniu wnęk, kół, zakamarków jest mycie zasadnicze. Mam jednak problem, gdyż po delikatnym myciu zasadniczym zostają na lakierze żółte przebarwienia oraz pomarańczowe gó**a, przyschnięte owady. Bez sensu wg mnie byłoby wycieranie tego syfu i brudzenie ręcznika przy jednoczesnym rysowaniu lakieru. Jaki jest sposób na takie pozostałości po myciu zasadniczym? Myślałem, żeby cały lakier oblecieć prickbortem, ale jest on typowo na smołę, asfalt, drogowe zanieczyszczenia. I nie wiem, czy nie będzie zbyt mocny jako środek na miękki lakier opla. Może jakieś rozcieńczenie APC? Jak sobie radzicie z tego typu zanieczyszczeniami? Glinkowanie przy każdym myciem do usunięcia tego syfu trochę mija się z celem wg mnie
KapitanSnuja Opublikowano 22 Czerwca 2015 Zgłoś Opublikowano 22 Czerwca 2015 Gemaro, chociaż zwykłym opryskiwaczem zrób pre-wash. Zasady jak przy pianownicy, piany aktywnej pewnie nie masz to np. szampon i apc, żeby brud namoczyć i rozpuścić, to łatwiej go spłukać będzie.
roszpun Opublikowano 29 Lipca 2015 Zgłoś Opublikowano 29 Lipca 2015 Dużo przydatnych informacji, wielkie dzięki dla autorów
grabson7 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Jestem tu nowy i zielonkawy, więc jeśli pytanie nie tu zadaję proszę o przeniesienie. To mój pierwszy post (nie liczę przywitania się), ale do rzeczy: przeglądam forum, już nieco zajarzyłem w słowniku (słowa typu: IPA, APC, cleaner itd.) , ale nie potrafię znaleźć odpowiedzi jakie materiały (wosk, czy sealant) użyć na zimę żeby zabezpieczyć lakier? Piszecie głownie o porze letniej i tu wiem już jakie woski dla efektu "weet look", ale co na zimę? Z góry dziękuję za odpowiedź
Fitte Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Jestem tu nowy i zielonkawy, więc jeśli pytanie nie tu zadaję proszę o przeniesienie. To mój pierwszy post (nie liczę przywitania się), ale do rzeczy:przeglądam forum, już nieco zajarzyłem w słowniku (słowa typu: IPA, APC, cleaner itd.) , ale nie potrafię znaleźć odpowiedzi jakie materiały (wosk, czy sealant) użyć na zimę żeby zabezpieczyć lakier? Piszecie głownie o porze letniej i tu wiem już jakie woski dla efektu "weet look", ale co na zimę? Z góry dziękuję za odpowiedź Na zimę oczywiście sealant ponieważ jest trwalszy od wosków naturalnych.
damian Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2015 grabson7, masz sporo informacji na forum o zimowych woskach, wystarczy poszukać
pawelpp Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 15 Sierpnia 2015 grabson, tu poczytaj: viewtopic.php?f=12&t=494&view=unread#unread viewtopic.php?f=12&t=6670 viewtopic.php?f=12&t=2802&view=unread#unread Poczytaj też o collinite 476
Kr1Krk Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Zgłoś Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Super! Szukałem właśnie czegoś o glinkowaniu.
Kuneff Opublikowano 31 Października 2015 Zgłoś Opublikowano 31 Października 2015 Witam Jestem amatorem Autodetalingu, choc kilka lat temu coś tam próbowałem robic, tzn glinkowałem samochód i nałożyłem na niego wosk. Efekt był powalający, choc wiem, że dużo mu brakowało do samochodów przez was wypicowanych. Mam do Was pytanie. Kupiliśmy roczną Audike a4. Lakier jest jak nowy ale widac pod słońcem, że poprzedni właściciel mył auto na myjni albo gąbką na jedno wiadro bo są takie małe hologramy. Ale ogólnie lakier się jeszcze błyszczy. Teraz nie wiem jak myc ten samochód, żeby tego nie pogłębiac i żeby auto dalej wyglądało jak nowe. Na polerke jest jeszcze za wcześnie, bo normalnie tego nie widac. -Czy mam użyc pianownicy i dobrej piany? i bez dotykowo? - Posiadam amatorski karcher K2 do drobnych prac przy domu. Czytałem już o pianownicy firmy P.A ale nie wiem czy będzie dobrze współpracowała z K2. Ktoś też pisał, że samą pianą nigdy sie nie domyje dokładnie samochodu...więc nie wiem już. -czy może jakaś dobra wełniana rękawica i mycie na dwa wiadra? Prosze Was o jakieś porady;)
Wenega Opublikowano 1 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2015 Kuneff, wszystko jest na forum: szukaj i czytaj
Błaszu Opublikowano 25 Listopada 2015 Zgłoś Opublikowano 25 Listopada 2015 Super spisane porady Chciałbym się podpytać o polerowanie maszyną DA trudno dostępnych miejsc. W poradniku zalinkowanym nie ma informacji na ten temat a troszkę nurtuje mnie ta kwestia. W niektórych autach są szczeliny np. na drzwiach między listwą plastikową a lakierem do których dość trudno jest dojść standardowym padem. W takich sytuacjach kulkowe pady powinny być zastosowane czy może ręczna korekta? Kolejnym dobrym pomysłem byłoby zrobienie takie check listy na wzór tej którą stosują piloci. Chodzi mi o punktowe wypisanie następujących po sobie działań które należy wykonać przy aucie z uwzględnieniem różnych wariantów stanu auta. Mam nadzieję że mnie zrozumieliście co mam na myśli
tomjun Opublikowano 5 Grudnia 2015 Zgłoś Opublikowano 5 Grudnia 2015 Fajny poradnik, chyba będę musiał zmodyfikować swoje przyzwyczajenia
PressionLife Opublikowano 9 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2016 Witam, Jestem nowy tu, nowy w detalingu i chciałbym jak najwięcej nauczyć się. Zastanawia mnie jedno - dużo tu wiedzy jak auto umyć w warunkach domowych - wiaderko, płyny - jak sobie poradzić w mieście ? Dotychczas jeździłem na myjnie bezdotykową potem ręcznie szmatą osuszałem auto okrężnymi ruchami - efekt nigdy nie był taki jaki bym chciał. Patrze z dumą na Waszą wiedzę, auta - zastanawia mnie jak sobie poradzić w mieście gdy mieszkam w bloku ?
cptolgierd Opublikowano 9 Lutego 2016 Zgłoś Opublikowano 9 Lutego 2016 Dogadać się z jakąś myjnią co udostępni miejsce i wodę po godzinach lub jakimś znajomym co ma dostęp do wody/prądu, podwórko itd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się