Skocz do zawartości

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa


kuflik

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Bardzo dobry poradnik, w połączeniu z kilkoma innymi znalezionymi w sieci (strony partnerów handlowych) mam pełen obraz mycia. Szkoda, że część linków jest już nieaktualna. Nowych użytkowników forum przybywa, może zatem warto byłoby odświeżyć ten poradnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Poradnik super. Takie fundamenty wiedzy. Ale chcę zwrócić uwagę, że każdy z nas bierze udział w dwóch etapach konserwacji lakieru .

 

Etap1. To pierwsza renowacja lakieru i tutaj stosuje się inne procesy, akcesoria i materiały

Etap2. To utrzymanie efektów lakieru po renowacji.

 

Może było by przejrzyściej gdyby umieścić wskazówki dla tych, którzy przygotowują się do do renowacji lakieru i dla tych którzy to już zrobili.

 

No bo np. Cleanery - czy to środek do przygotowania nałożenia wosku tylko przed kolejnym woskowaniem czy należy go używać także po korekcyjnym polerowaniu

lakieru czy można go pominąć?

Czy IPA stosuje się tylko po polerowaniu lakieru czy także przed kolejnym przygotowaniem do woskowania?

 

Dodam, że forum czytam od jakiegoś roku albo i więcej i przygotowuję się do praktycznego zastosowania tych wskazówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

Po pierwsze super poradnik :good: chyba wiele mi rozjaśnił w głowie :D Ale to się zaraz okaże bo ;)

Po drugie, czy moglibyście zweryfikować, ładnie proszę :D kroki jakie opisałem poniżej, tak aby samemu zrozumieć ogarnąć temat?

 

Z góry dzięki!

- Myjemy samochód wstępnie szamponem ja mam TENZI Szampon Neutro z wodą za pomocą gąbki, rękawicy zostawiając szampon aby działał około 5 minut.

- Myjemy felgi tenzi prix za pomocą szczotki do felg i dokładniej pędzelka 5 - 10 minut i spłukujemy oraz czyścimy nadkola Red devile

- Płuczemy auto dół->góra i na odwrót

- Używając APC np. red devile rozcieńczonego 1:10 spryskujemy panel i pędzelkujemy zakamarki oraz uszczelki, czekamy chwilę spłukujemy.

- Myjemy wnętrze drzwi przy zawiasach Red Devil

- Spryskujemy samochód prickbort'em i czekamy około 5 minut

- Spłukujemy auto wodą

- Myjemy auto na dwa wiadra wodą z szamponem, w drugim wiadrze sama woda do płykania rękawicy

- spłukujemy wodą. dół->góra góra->dół

- Glinkujemy lakier używając do tego wody z dodatkiem szamponu :3. Myjemy od dachu w dół.

- Po glinkowaniu płuczemy samochód i osuszamy go mikrofibrą

- Następnie używamy cleanera np. POORBOYS WORLD PRO POLISH 2 CLEANER nanoszonego za pomocą pada i docierany mikrofibrą.

- Krok następny to politura np. POORBOY'S WORLD White Diamond Glaze którą nanosimy, delikatnie wcieramy w lakier za pomocą pada i przecieramy mikrofibrą.

- Następny krok to wosk np. POORBOY'S WORLD NATTY'S PASTE WAX RED, nanosimy za pomocą pada i po około 10 min spolerować mikrofibrą. Stawiamy auto na słońcu aby wosk lepiej się rozpuścił, połączył z lakierem i polerowanie, usunięcie mikrofibrą olejków które wytopią się w tym czasie. Następnie w zacienione miejsce lub do garażu na noc aby wosk stwardniał i jeszcze raz polerowanie mikrofibrą.

- Konserwujemy plastiki na zewnątrz ja używam CARTEC VINYL TP-49 który jest rewelacyjny :) nanoszony padem.

- Nałożenie wosku na felgi i żelu na opony.

- Następnie mycie szyb MEGUIARS PERFECT CLARITY GLASS CLEANER a po wytarciu mikrofibrą Rain-X nanoszony padem na szyby i reflektory, później mikrofibra. - Zabezpieczenie uszczelek gumowych i plastików 303 Aerospace Protectant nanoszony padem i przecierany za chwilę mikrofibrą.

- czyszczenie środka samochodu, odkurzanie dresing np.POORBOY'S NATURAL LOOK DRESSING na plastiki itp :) Pędzelek i mikrofibra Odkurzanie i jak potrzeba czyszczenie plam i odświeżenie tapicerki np MEGUIARS Carpet & upholestery cleaner.

 

Uffff. to już koniec :D taka ściąga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acidmk, Trochę pokręciłeś. Mycie wstępne to mycie za pomocą aktywnej piany a nie za pomocą szamponu. Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny to możesz go najpierw spryskać Prickbortem, pamiętak o tym, że musi iść na suchy lakier. Jeżeli masz pianę i pianownicę, to nakładasz na suchy, nie gorący lakier. Dajesz jej chwilę, żeby zadziałała, nie może zaschnąć i potem płuczesz od dołu do góry, razy przy razie. Dokładnie płuczesz też koła i nadkola z luźnego brudu. Myjesz koła i nadkola, najlepiej na bieżąco płukać, żeby nic nie przyschło. Potem myjesz zakamarki i detale. Potem przechodzisz do mycia zasadniczego, czyli płuczesz i myjesz na dwa wiadra. Co do kierunku płukania, to tylko pianę płuczemy najpierw od dołu do góry, a potem góry do dołu. Szampon, czy APC z detali możesz płukać normalnie z góry do dołu. Co do uwag, to cleaner, staraj się wypracować trochę padem, a nie tylko nałożyć. W środku przed nałożeniem dressingu, wypada umyć plastiki APC. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acidmk, Trochę pokręciłeś. Mycie wstępne to mycie za pomocą aktywnej piany a nie za pomocą szamponu. Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny to możesz go najpierw spryskać Prickbortem, pamiętak o tym, że musi iść na suchy lakier. Jeżeli masz pianę i pianownicę, to nakładasz na suchy, nie gorący lakier. Dajesz jej chwilę, żeby zadziałała, nie może zaschnąć i potem płuczesz od dołu do góry, razy przy razie. Dokładnie płuczesz też koła i nadkola z luźnego brudu. Myjesz koła i nadkola, najlepiej na bieżąco płukać, żeby nic nie przyschło. Potem myjesz zakamarki i detale. Potem przechodzisz do mycia zasadniczego, czyli płuczesz i myjesz na dwa wiadra. Co do kierunku płukania, to tylko pianę płuczemy najpierw od dołu do góry, a potem góry do dołu. Szampon, czy APC z detali możesz płukać normalnie z góry do dołu. Co do uwag, to cleaner, staraj się wypracować trochę padem, a nie tylko nałożyć. W środku przed nałożeniem dressingu, wypada umyć plastiki APC. ;)

 

A widzisz, jednak klika rzeczy mi umknęło :dontknow: dobrze że zapytałem. Kurcze czy można Aktywną pianę nałożyć za pomocą gąbki, rękawicy?

- Czyli na suchy chłodny lakier aktywna piana a po spłukaniu prickboart. Po tym APC panel po panelu. wnęki itp.

 

Dzięki bardzo za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz aktywną pianę nakładać za pomocą gąbki, lub rękawicy ? Mycie wstępne ma na celu usunięcie wierzchniej warstwy zabrudzeń - nakładając płyn rękawicą, lub gąbką nie uzyskasz piany, a poza tym porysujesz sobie lakier brudem, który zalega na powierzchni karoserii. Do pre-washu wykorzystujesz ręczną pianownicę, lub PA z myjką. Jeśli nie posiadasz jednego z tych dwóch urządzeń - rezygnujesz z pre-washu i po spłukaniu myjesz auto na dwa wiadra. A środek do usuwania smoły/asfaltu stosujesz na suchą karoserię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz aktywną pianę nakładać za pomocą gąbki, lub rękawicy ? Mycie wstępne ma na celu usunięcie wierzchniej warstwy zabrudzeń - nakładając płyn rękawicą, lub gąbką nie uzyskasz piany, a poza tym porysujesz sobie lakier brudem, który zalega na powierzchni karoserii. Do pre-washu wykorzystujesz ręczną pianownicę, lub PA z myjką. Jeśli nie posiadasz jednego z tych dwóch urządzeń - rezygnujesz z pre-washu i po spłukaniu myjesz auto na dwa wiadra. A środek do usuwania smoły/asfaltu stosujesz na suchą karoserię.

Czyli lepiej najpierw usunąć smołę\ asfalt a później umyć auto jeśli nie mam pianownicy. Ok teraz jasne. Ja przeważnie myję auto na jednej z myjni bezdotykowych na monety więc jeśli tam jest jako jedna z opcji mycie pianą aktywną to warto tak zacząć mycie?

 

Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acidmk, Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny, tylko np. ma trochę kurzu na sobie to zaczynasz od oprysku Prickbortem, dajesz mu trochę czasu, żeby zadziałał. Potem możesz zastosować program mycie/pianę z myjki bezdotykowej. Jeżeli samochód masz bardzo brudny, to najpierw go musisz umyć, wysuszyć i dopiero Prickbort. Wszystko też zależy, ile masz tej smoły na karoserii, jeżeli są to pojedyńcze kropki to Prick poradzi sobie bezdotykowo, ale jeżeli masz grube złogi smoły to będzie musiał przyłożyć płatek kosmetyczny lub pomóc fibrą, a tego lepiej nie robić na brudnym lakierze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acidmk, Jeżeli samochód nie jest bardzo brudny, tylko np. ma trochę kurzu na sobie to zaczynasz od oprysku Prickbortem, dajesz mu trochę czasu, żeby zadziałał. Potem możesz zastosować program mycie/pianę z myjki bezdotykowej. Jeżeli samochód masz bardzo brudny, to najpierw go musisz umyć, wysuszyć i dopiero Prickbort. Wszystko też zależy, ile masz tej smoły na karoserii, jeżeli są to pojedyńcze kropki to Prick poradzi sobie bezdotykowo, ale jeżeli masz grube złogi smoły to będzie musiał przyłożyć płatek kosmetyczny lub pomóc fibrą, a tego lepiej nie robić na brudnym lakierze. ;)
Hej,

 

Tak dzisiaj zrobiłem, pojechałem na myjnię koło 18.30 i wróciłem pół godziny temu :D

Najpierw Prickbort po około 8 minutach piana aktywna z systemu myjniowego, spłukanie wodą i mycie na dwa wiadra z dodatkiem szamponu. W międzyczasie felgi Tenzi prix i pędzelek. Suszenie przed przykładanie mikrofibrą i QD od Sonaxa na lakier (na glinkę itp. nie było dzisiaj czasu). Nowa mikrofibra i polerowanie lakieru po wyschnięciu QD. Na plastiki zewnętrzne Cartec vinyl, szyby sonax i później Rain-X. Na sam koniec na oponki poszedł Meguiar's Endurance :D

 

Tak się dzisiaj wieczorem bawiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piana Prickbort

 

psikałeś prickbortem po pianie? :o

 

Oj tam, halo jakieś zostało i już poprawione :P

 

Nowa mikrofibra i polerowanie lakieru po wyschnięciu QD

 

tzn jak działałeś tym QD? :o

QD psikane na mikrofibrę i nakładane na lakier a drugą mikrofibrą później polerka. Źle?

:shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

acidmk, albo psikasz na lakier, rozprowadzasz i polerujesz, ale nie czekaj aż ci wyschnie QD.
Spokojnie, nie czekałem aż wyschnie. Uff, jedna mikrofibra rozprowadzała qd na lakier na jeden element, druga zaraz do polerowania :-D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Tak sobie czytam i przeglądam forum próbując nagromadzić jak największą ilość wiedzy, na razie teoretycznej :)

I mam jedno pytanie, może wydać się głupie, ale zastanawiam się jak sobie poradzić z takim przypadkiem:

Myję i glinkuje auto na myjni bezdotykowej, następnie chcę przeprowadzić korektę lakieru polerką - ale do garażu mam kawałek do przejechania, a na aucie już się może zgromadzić np. piasek. Jak to najlepiej ugryźć? :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.