Skocz do zawartości

Poradnik dla początkujących - wersja rozwojowa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Dystrybutor
Opublikowano

@Sinus Spróbuj 🙂 Nie chcemy przekonywać na siłę, ale sami jesteśmy zdziwieni, że jeden ręcznik nie starczył. Pin Towel jak jest już wilgotny (po kilku osuszonych elementach) to nawet lepiej chłonie wodę niż całkiem suchy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

@Fireball pewnie po prostu ja się poddałem czując mocno mokry ręcznik i sięgnąłem po drugi nie wierząc w dalsze możliwości pierwszego 😉

Chyba zbyt dużo pozytywnych głosów, by nagle u mnie miało być inaczej.
Tak czy siak, wrócę tu z relacją po kolejnej wizycie na działce 😄 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Powiem Ci @Sinus że mam podobne doświadczenia. Pin Towel robi fajna robotę bo ładnie wciąga wodę ale jak już się zmoczy trochę to już zostają smugi, to i he to irytuje. Gdy lakier jest nawoskowany to mało co zostaje wody na samochdozie to jest super sprawa bo wciąga ostatnie krople bardzo ładnie i sprawnie. Mam jakiegoś wafla za grosze z mrcleaner i jest podobnie, wciąga super ale ma małą pojemności wodną. Jak jest w cej wody na lakierze nie widzę możliwości dobrego osuszania samochodu, nie zostawiając wieku smug które będą wymagały przetarcia QD. Ale patrząc na to to Monster od WS to będzie to samo a piszą że taki cud miód. Też już nie wiem co myśleć. 

Opublikowano

@Fireball 
@Lukaso

Dziś miałem okazję znów umyć auto i zwracam honor... 😉 Pin Towel dał radę osuszyć całe auto, a moje poprzednie mylne wrażenie było spowodowane dużą wilgotnością ręcznika - uznałem po prostu, że jest na tyle mokry, że już nie będzie zbierał dobrze wody i trzeba sięgnąć po drugą sztukę. A nie trzeba ... 😉

 

  • Super 1
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Natrafiłem na ten temat dla początkujących ,lecz niestety wiele zdjęć mi nie działa .

Czy jest może jakiś poradnik dla totalnego laika ,który całe życie używał tylko PLAK ?

Chciałbym samemu zadbać o swoje wnętrze w pojeździe i potrzebuje ,aby ktoś mnie naprowadził co gdzie i jak :-)

Opublikowano

@Showtits na początku drogi oprócz lektury forum bardzo dużo mi dało podpatrywanie innych - bardzo polecam relacje użytkowników w dziale Wash & Wax

  • Dziękuję 1
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie. Te odnośniki jak "tanie i dobre woski" "mikrofibry" itp będzie uaktualniany? Póki co nie działają te linki a fajnie by było to uzupełniać 🙂

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

1. T&G np. KOCH można na mokry lakier, ale większość produktów ,wg producenta na suchy lakier, zasadą jest, że zawsze po myciu zasadniczym na dwa kubły 😉 pryszcze że smoły namaczam przez wacik kosmetyczny, jeżeli robię korektę lakieru to jeszcze atakuję mf.

2.Glinka obowiązkowo poślizg lubrykantu czy wody (zależy od firmy ) ja często daję pianę pre wash +preferuję glinki medium. Po glince korekt lakieru 😉

Co do procesu mycia to zaproponuję,

Obfite spłukanie,wypłukanie zakamarków i szczelin, kół i nadkoli, ościeży dzwi i bagaznika, komory silnika

Mycie kół, nadkoli

Mycie ościeży dzwi itp.

Piana

Pędzlowanie 

Spłukanie

Mycie właściwe 

Suszenie 

 

 

 

T&G,glinka  zależności od potrzeb. DEIRONY co raz rzadziej używam, chyba że mam białe auto 😀

Edyta...

Dobra szkoła jest na relacjach 😉 psb,w&w 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiedziałem, gdzie wrzucić ten poradnik - świetny (moim zdaniem) artykuł dla wszystkich, którzy rozpoczynają swoją przygodę z detailingiem ogólnie, a z korektą lakieru szczególnie. Jest trochę czytania, ale - moim zdaniem - treść może rozjaśnić trochę meandry detailingu i korekty lakieru osobom, które chcą poznać teorię i przygotować się do praktyki.

https://detailfreaks.co.uk/blogs/news/the-ultimate-introduction-to-paint-correction-and-polishing?fbclid=IwAR28RTANgg4v5kCcyNoafsytfOgJUyeUl0PE9KVysnHHnCuHNdmmGtkRZV4

  • Lubię to 3
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam takie pytanie. Mam 4 pady:

- pad jeansowy

- niebieski, żółty, czarny.
 

i jak polerujecie:

wersja a:

cale auto jeansowym, cale auto niebieskiem, cale auto żółtym, cale auto czarnym 

czy wersja b:

Elementami czyli np zaczynam od maski i:

pad jeansowy, pad niebieski, pad żółty, pad czarny.

i następny element np drzwi i na nim analogicznie jak maska: jeansowy, niebieski, żółty, czarny.

 

Moze to głupie pytanie ale chodzi o pady, w wersji b czyli po elemencie to pady raczej mi pozasychają… czyli zanim skończę maske to ten jeansowy pad raczej mi wyschnie a prac po elemencie to czasowo nie wyjde dobrze… 

 

 

Opublikowano

@Miked W skórcie chyba musisz duuuuuużo poczytac 🙂 

1. Wiesz do czego służy pad Jeansowy ?
2. W wersji B lepiej po gąbka a dokladnie jej temperatura spadnie, a nie że "wyschnie". Ile masz gąbek kazdego rodzaju ? Jaka pasta, ja maszyna?

Opublikowano

Nie mam co już czytać ale wiadomo im więcej wiedzy tym lepiej, ale sorry w tym temacie tylko praktyka. Podstawowa wiedza jaki praktyka jest po prostu po latach wracam do zajawki, ale tylko dla siebie.  Tak zapytałem z ciekawości jaka strategię obrać na pady bo w sumie zrobie tylko jedno auto i pewnie tyle z tego będzie.

 

z tym pytaniem o pad jeansowy to dajmy sobie spokoj.

pasty - sonax.

Ogolnie zaopatrzyłem się po jednej gąbce n,ż,cz - skok 150mm I po jednej skok 80mm i tak podumałem ze to chyba przy mało do komfortowej pracy chociażby ze względu na temperature stad te pytanko 😉 

Edit: faktycznie z tym zdaniem ze pad jeansowy mi wyschnie to mozna bylo we wnioskowac ze nie wiem co pisze… bardziej chodzilo mi o gąbki - za szybko napisalem. Oczywiscie na pad jeansowy dam max pol gorszka sonaxa finiszowego 
 

Opublikowano
20 godzin temu, Miked napisał:

Nie mam co już czytać

 

20 godzin temu, Miked napisał:

zaopatrzyłem się po jednej gąbce n,ż,cz - skok 150mm I po jednej skok 80mm

Może jednak lepiej poczytaj

Opublikowano
23 godziny temu, Miked napisał:

Nie mam co już czytać

 

 

 Oczywiscie na pad jeansowy dam max pol gorszka sonaxa finiszowego 

 

Gratuluję robić finish jeansem,  faktycznie nie masz już co czytać 😂

  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie, zle to wszystko przedstawiłem w piśmie. Juz bez znzczenia, pół auta zrobione. Pasty sonax - petarda - polecam. Pady dzis upiorę w delikatnym apc. Jutro druga połówka. Pozdrawiam autodetailingowców każdego formatu. 

 

Opublikowano

@Miked Sonax faktycznie bardzo fajne,  ale 3D lub Adbl jeszcze bardziej mi podeszły 🙂

Powodzenia i grunt abyś to Ty był zadowolony z efektu. 

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Gorąco polecam - zwłaszcza początkującym detailerom - dokładne zapoznanie się z treścią tego bloga / artykułu. Moim zdaniem jest to treść, która odpowiada na wiele pytań, związanych z detailingiem i wdrożeniem się w temat (przede wszystkim) zadbania o stan lakieru auta, a więc i jego korekty. Wiedza przekazana (moim zdaniem) zrozumiale i wyczerpująco przez detailera, który ma naprawdę dużą wiedzę teoretyczną i praktyczną w temacie. 

https://detailfreaks.co.uk/blogs/news/the-ultimate-introduction-to-paint-correction-and-polishing?fbclid=IwY2xjawGAKfBleHRuA2FlbQIxMAABHXF-VKztXrtQoOFqFQWiPaIHnD68h5mCIeXN1p58sxHbvMkmXGRn_wi_2A_aem_oo5Lw25kCbXRd35bMaLZWw

 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.