miki Opublikowano 2 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 2 Maja 2011 Suszenie opalarką jest wielkim błędem, promiennik IR suszy lakier od spodu na zewnątrz co nie powoduje zamknięcia powłoki zewnętrznej i wszystkie rozpuszczalniki odparują, przy suszeniu opalarką zamyka się powłoka wierzchnia uniemożliwiając odparowanie części lotnych, które odparowują później przez długi czas co skutkuje siadaniem lakieru. Co do pajęczynek, to dojechany zderzak i lakier popękał przy naprawie nie zeszlifowany lakier do plastiku tylko zalany podkładem, jeśli był by ten podkład wygrzany promiennikiem to siadło by w te rysy od razu i przy szlifowaniu można by się ich pozbyć, ale i tak nie zawsze. Ja z zasady rozszlifowuje takie miejsce bo czasami zdarza się ze pod taką pajęczynką pod lakierem w którymś miejscu pokazuje ze zderzak jest pęknięty(przeważnie ople) i jeśli się nie zaspawa takiego miejsca to choć by ch.j na ch..u stawał to wyjdzie w późniejszym czasie. ZYBI68, ja robię sam i lampy posiadam i nie wyobrażam sobie że można robić bez nich.
ble Opublikowano 3 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2011 Ok dzięki kolego:) W takim razie nie będe używał opalarki:) a CZy zamiast Brunox'a mogę użyć dinitrol rc900? Bo kiedyś czytałem i podobno b.dobry środek. Ale nie wiem jak się ma w stosunku do Brunox'a.
miki Opublikowano 3 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2011 Nie odpowiem na to pytanie bo nigdy nie używałem żadnych jak to piszą cudownych podkładów. Podkład antykorozyjny to reaktywny(wash primer) lub epoksydowy.
ZYBI68 Opublikowano 3 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 3 Maja 2011 ble, jest jeden tylko w różnych opakowaniach http://www.autokosmetyki.pl/brunox_epox ... ,p771.html miki, też dobrze radzi bo brunox tylko i wyłącznie na rdze nie wolno go stosować na zdrową blachę ponieważ odpadnie. Ale podjedź do kilku lakierników i spytaj o cenę naprawy nie raz nie opłaca się robić samemu z powodu syzyfowej pracy.
ble Opublikowano 5 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 5 Maja 2011 to że tylko na rdzę to wiem. Dobra dzięki za rady/podpowiedzi jutro jadę po lakier zobaczymy co będzie po zastosowaniu:)
Gość Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Witam, no to zabrałem się za moją ryskę, najpierw dokładnie oczyściłem powierzchnię, później zjechałem papierem 2500 na klocku, później 3m. Efekt? Robiłem tylko bok, żeby zobaczyć jak to wyjdzie, dobrze że za drzwi się nie brałem. Póki co na 100% mogę stwierdzić, że rysę mam do podkładu. Nie obejdzie się bez lakiernika. Nie wiem czy z tym bokiem mam coś teraz robić? Czy zostawić (mimo że w tym miejscu gdzie jest plama powierzchnia wyrównała się) i np. nałożyć lakieru?
aro_77 Opublikowano 7 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 7 Maja 2011 Ale wcześniej nie dałeś zdjęć - ewidentnie widać że rysa głęboka jak studnia... tylko lakierowanie, przykro mi. Chyba, że chcesz prowizorkę to wykałaczką podziałaj.
Gość Opublikowano 12 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2011 Pytanie, dojechał lakier, czy mogę go nakładać bezpośrednio oczywiście auto umyte, czy coś pod, czy coś na lakier jest jeszcze potrzebne?
aro_77 Opublikowano 12 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 12 Maja 2011 Odtłuścić, a jeśli gdzieś jest do blachy to najpierw podkład antykorozyjny (jest w małych opakowaniach 150 ml za parę złotych) - dasz radę?
czecho79 Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 witam, chcialbym waszych opini na ten temat zakupilem zaprawke taka http://www.pielegnowacauto.pl/lakiery-s ... staw1.html i teraz moje pytanie jak to zrobic aby to usunac te rysy i czy potrzebny jest ten bezbarwny lakier z gory dziekuje za pomoc tu zdjecie przerysowanego blotnika http://img811.imageshack.us/img811/705/rysy2.jpg
YearOne Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 Pędzelkiem nanosisz bazę na rysy po wyschnięciu polerujesz następnie nanosisz bezbarwny i polerujesz. Oczywiście jedna warstwa może nie wystarczyć dlatego po wyschnięciu bazy nałóż jeszcze jedna znowu wypoleruj i jak będzie trzeba to jeszcze jedną i tak samo z bezbarwnym.
Justyna Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 czecho79, bazy się nie poleruje. Jak zrobić zaprawkę masz w skrócie opisane np. tu : http://jak.pielegnowacauto.pl/newsy/jak ... -zaprawke/
jodan Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 A dlaczego bazy się nie poleruje? Mi się wydaje, ale to tylko takie moje domysły, że aby uzyskać jak najgładszą, nie rzucającą się w oczy powierzchnie to powinno się spolerować nadmiar bazy, a później po nałożeniu klaru proces powtórzyć. W innym przypadku polerując dopiero po nałożeniu klaru zetrzemy tylko klar a baza dalej będzie "wypukła".
paluch Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 klar się poleruje i przez to masz gładką powierzchnie, ruszając bazę zostawisz na niej widoczne ślady pod klarem.
maya Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 A dlaczego bazy się nie poleruje? Mi się wydaje, ale to tylko takie moje domysły, że aby uzyskać jak najgładszą, nie rzucającą się w oczy powierzchnie to powinno się spolerować nadmiar bazy, a później po nałożeniu klaru proces powtórzyć. W innym przypadku polerując dopiero po nałożeniu klaru zetrzemy tylko klar a baza dalej będzie "wypukła".to źle myślisz
Justyna Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 z tego co mi wiadomo to klar kładzie się na nie do końca wyschniętą bazę aby się lepiej związał więc nie poleruje się czegoś co do końca nie wyschło, ale mogę się mylić
jodan Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 Justyna, dzięki za wyjaśnienie maya, dobrze że Ty dobrze myślisz
Dystrybutor mx_nowicki Opublikowano 17 Maja 2011 Dystrybutor Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 Czecho79: mogłeś od razu zapytać jak to zrobić Generalnie bazy się nie szlifuje papierkiem ściernym i nie poleruje ponieważ jest bardzo delikatna. Baza to tylko pigmenty i rozcieńczalniki dlatego ten lakier nie utwardza się. Dlatego stosuje się warstwę klaru który jest akrylem i może się utwardzić. Chociaż pamiętajcie że te bezbarwne zaprawkowe nie są super twarde ponieważ zamiast utwardzacza mają specjalny konwerter który owszem pomaga się im utwardzić, ale nie tak bardzo jak prawdziwy lakier z utwardzaczem. Fakt że po pędzelku mogą zostać jakieś ślady, ale tak samo mogą zostać po papierku ściernym. Poprostu musimy to zrobić dokładnie, dobrym pędzelkiem i nałożyć tyle bazy, żeby w ubytku zmieścił się jeszcze klar Generalnie bardzo przyjemna dłubaninka Po drugie bazy nie możemy spolerować ponieważ pasty zawierają tłuste dodatki. Baze pokywamy klarem po 20-30 minutach, jak zacznie robić się matowa i nie możemy dopuścić do jej przeschnięcia. Taki lakier nie jest gotowy do przyjęcia past polerskich. Poza tym trzebaby go odtłuścić przed klarem, a jak zaczniemy odtłuszczać to go w końcu zmyjemy i jesteśmy w punkcie zero. Dlatego też, zaprawki sa najlepsze do odprysków, pojedyńczych rys lub niewidocznych powierzchni. Jeżeli mamy większe otarcie lepiej zastosować lakier w sprayu. W razie pytań piszcie lub odwiedzajcie blog do którego link podała Justyna
yukon Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 mx_nowicki mam dorobioną bazę i klar w sprayu. jeżeli położę bazę w odprysku to jest szansa położyć na to klar ze szpreja?
czecho79 Opublikowano 17 Maja 2011 Zgłoś Opublikowano 17 Maja 2011 ok dzieki czekam na zaprawke i bede z tym dlubal
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się