Jump to content

Korekta lakieru przez amatora, sprzęt, chemia, porady


Arbi

Recommended Posts

Hej, mam pytanie czy jako zupełny laik jestem w stanie samemu zrobić sobie korektę lakieru, tak aby nic nie zniszczyć, a efekt był zadowalający? Kupiłbym bym sobie np. adbl roller 9mm lub chociażby Yato,  jakieś menzerny i w wolnej chwili działał. Może ktoś podpowie co by się nadawało do lakieru w Chevrolecie? Zakładam, że jest to dość miękki lakier, ale niech się ktoś wypowie kto pracował przy takim. Wszystkie porady miłe widziane.

Link to comment
Share on other sites

Maszyny DA dużo wybaczają. Doskonałe dla początkujących. Poczytaj forum aby dowiedzieć się jak to powinno wyglądać, przeczytaj uważnie kilka relacji PSB aby wiedzieć co, gdzie, jak i w jakiej kolejności. Jest też sporo filmów na YT pokazujących podstawy. Jeżeli przygotujesz się merytorycznie, to będzie bardzo dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Chciałbym odświeżyć temat, bo po niespełna roku, w końcu zdecydowałam się zainwestować w zestaw do polerowania i w związku z tym prosiłbym o rady. Wiem jak prawidłowo umyć auto i przygotować do polerki, natomiast tutaj zaczynają się schody z odpowiednim doborem zestawu. Na początek może napiszę co mam, a wy mi powiecie co dalej z tym zrobić 😉

 

1. Maszyna DA Liquid Elements T3000v3 10mm, średnica 125mm

2. Dodatkowy talerz mocujący na 75mm

3. Pad NAT z mikrofibry agresywny miękki 135mm - 2 szt

4. Pad NAT niebieski z otworem 135mm - 2 szt

5. Pad NAT żółty z otworem 135mm - 2 szt

6. Pad NAT czarny z otworem 135mm - 2 szt

7. Royal Pads Medium żółty z otworem 135mm - 2 szt

8. Pad NAT niebieski 80mm - 2 szt

9. Pad NAT żółty 80mm - 2 szt

10. Pad NAT czarny 80mm - 2 szt

11. Pasty Koch Chemie H9, F6 oraz M3, wszystkie po butelce 250ml

Proszę o porady od czego zacząć, z jakim zestawem itd. Czytałem dużo, natomiast nie ma to, jak przeczytać porady do tego konkretnego przypadku.

Auto to Chevrolet Epica z 2006 roku, natomiast lakier nie wygląda najgorzej. Na całej powierzchni widoczne rysy pod światło,  natomiast na zderzaku sporo odprysków od kamieni. Chciałbym przeprowadzić korektę dwuetapową, natomiast nie liczę na idealne wyprowadzenie. Auto jest głównie weekendowe i wystarczy mi, że będzie lepiej niż jest teraz. IMG_20210626_155418.jpg.c6694efbe3452759d799a9bbafce73ea.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Lakier chyba ori, nie jestem jego pierwszym właścicielem. Próbowałem robić zdjęcia lakieru natomiast słabo oddawały rzeczywistość. Pod światło widać dość dużo długich rys. Co do tyłu nie jestem pewien, bo mam podejrzenia, że coś tam mogło się dziać wcześniej. Nagrałem filmik, wydać nieco więcej aczkolwiek nie wiem czy to coś rozjaśni. Może jutro postaram się więcej oddać.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Szczerze mówiąc po filmiku lakier jest w mega dobrym stanie ja bym tu zastosował jakiś finisz i to powinno starczyc  żeby go odnowić/odświeżyć 

Link to comment
Share on other sites

Lakier w dobrym stanie .. próbuj żółty pad + M3.02 , a jak za mało będzie to F6.01. Instrukcję użycia pasty masz na opakowaniu lub na necie. Nie śpiesz się, oczyść porządnie lakier, wyglinkuj i do roboty.  

Link to comment
Share on other sites

Ja nie jestem fachowcem, ale kupiłem maszynę o skoku 10mm, żeby właśnie była możliwość popracować na talerzu 75mm. Z tego co wiem, nie założysz takiego rozmiaru do Hamrona, a nawet jeśli, to nie będzie się dało tym pracować. Tak czytałem. Chłopaki na pewno potwierdzą 😕

Link to comment
Share on other sites

Wrzucam jeszcze jeden filmik, widać troszkę więcej. 

 

A powiedzcie mi czy korektę mogę robić etapami, bo żona mnie wygoni z domu jak się na cały dzień zamknę w garażu. Problemem może być jedynie to, że będę musiał kilkukrotnie przygotowywać je do polerowania, co suma summarum zajmie więcej czasu. 

No i teraz pytanie czy po wypolerowaniu każdego elementu od razu nakładać na niego wosk? Mam Soft99 Kiwami. Czy polecacie coś innego?

Link to comment
Share on other sites

@Arbi Oczywiście, że możesz robić etapami, ale najlepiej pomiędzy nimi nie wyjeżdżać z garażu 😛 Jak bym robił tak na raty przez miesiąc, to myślę, że warto by było po zrobieniu całego auta wskoczyć jednego dnia na całość i zrobić szybki przejazd antiholo i dopiero wtedy zarzucić wosk/powłokę. 

Link to comment
Share on other sites

Brak czasu jest w tym wszystkim najgorszy, bo polerka zajmuje go dużo, a i tak już jestem gościem w domu 😕

 

Panowie, a czy po korekcie, przed woskiem zastosować jeszcze jakiś cleaner/prewax dla lepszego efektu? Jeśli tak to jaki?

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem sobie jeszcze miernik lakieru i tak na szybko obskoczyłem auto i wyszło, że średnia grubość lakieru to 80-100 um. Auto to Chevrolet produkcji koreańskiej. Czy to normalna grubość i można się podjąć korekty?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.