Arbi Opublikowano 19 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 Hej, mam pytanie czy jako zupełny laik jestem w stanie samemu zrobić sobie korektę lakieru, tak aby nic nie zniszczyć, a efekt był zadowalający? Kupiłbym bym sobie np. adbl roller 9mm lub chociażby Yato, jakieś menzerny i w wolnej chwili działał. Może ktoś podpowie co by się nadawało do lakieru w Chevrolecie? Zakładam, że jest to dość miękki lakier, ale niech się ktoś wypowie kto pracował przy takim. Wszystkie porady miłe widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał82 Opublikowano 19 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 Mam rollera 9mm tym się chyba nie da nic spitolić. Ale druga strona medalu - nie za wiele tym wytniesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoBee Opublikowano 19 Lipca 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2020 Maszyny DA dużo wybaczają. Doskonałe dla początkujących. Poczytaj forum aby dowiedzieć się jak to powinno wyglądać, przeczytaj uważnie kilka relacji PSB aby wiedzieć co, gdzie, jak i w jakiej kolejności. Jest też sporo filmów na YT pokazujących podstawy. Jeżeli przygotujesz się merytorycznie, to będzie bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 26 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Chciałbym odświeżyć temat, bo po niespełna roku, w końcu zdecydowałam się zainwestować w zestaw do polerowania i w związku z tym prosiłbym o rady. Wiem jak prawidłowo umyć auto i przygotować do polerki, natomiast tutaj zaczynają się schody z odpowiednim doborem zestawu. Na początek może napiszę co mam, a wy mi powiecie co dalej z tym zrobić 1. Maszyna DA Liquid Elements T3000v3 10mm, średnica 125mm 2. Dodatkowy talerz mocujący na 75mm 3. Pad NAT z mikrofibry agresywny miękki 135mm - 2 szt 4. Pad NAT niebieski z otworem 135mm - 2 szt 5. Pad NAT żółty z otworem 135mm - 2 szt 6. Pad NAT czarny z otworem 135mm - 2 szt 7. Royal Pads Medium żółty z otworem 135mm - 2 szt 8. Pad NAT niebieski 80mm - 2 szt 9. Pad NAT żółty 80mm - 2 szt 10. Pad NAT czarny 80mm - 2 szt 11. Pasty Koch Chemie H9, F6 oraz M3, wszystkie po butelce 250ml Proszę o porady od czego zacząć, z jakim zestawem itd. Czytałem dużo, natomiast nie ma to, jak przeczytać porady do tego konkretnego przypadku. Auto to Chevrolet Epica z 2006 roku, natomiast lakier nie wygląda najgorzej. Na całej powierzchni widoczne rysy pod światło, natomiast na zderzaku sporo odprysków od kamieni. Chciałbym przeprowadzić korektę dwuetapową, natomiast nie liczę na idealne wyprowadzenie. Auto jest głównie weekendowe i wystarczy mi, że będzie lepiej niż jest teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1992 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 @Arbi pokaz ten samochód. Nikt Ci gotowca nieda, bo nikt w lakierze nie siedzi. Lakier ori czy malowane? Jaki kolor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 26 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Lakier chyba ori, nie jestem jego pierwszym właścicielem. Próbowałem robić zdjęcia lakieru natomiast słabo oddawały rzeczywistość. Pod światło widać dość dużo długich rys. Co do tyłu nie jestem pewien, bo mam podejrzenia, że coś tam mogło się dziać wcześniej. Nagrałem filmik, wydać nieco więcej aczkolwiek nie wiem czy to coś rozjaśni. Może jutro postaram się więcej oddać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator BiałyGTi Opublikowano 26 Czerwca 2021 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Szczerze mówiąc po filmiku lakier jest w mega dobrym stanie ja bym tu zastosował jakiś finisz i to powinno starczyc żeby go odnowić/odświeżyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FilipO Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 Lakier w dobrym stanie .. próbuj żółty pad + M3.02 , a jak za mało będzie to F6.01. Instrukcję użycia pasty masz na opakowaniu lub na necie. Nie śpiesz się, oczyść porządnie lakier, wyglinkuj i do roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paki112 Opublikowano 26 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2021 @FilipO @BiałyGTi a ja się podepnę pod mały off: Widzę kolega ma maszynę z talerzem 125 i dokupił drugi talerz 75, mogę np do Hamrona zrobić taki myk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 27 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Ja nie jestem fachowcem, ale kupiłem maszynę o skoku 10mm, żeby właśnie była możliwość popracować na talerzu 75mm. Z tego co wiem, nie założysz takiego rozmiaru do Hamrona, a nawet jeśli, to nie będzie się dało tym pracować. Tak czytałem. Chłopaki na pewno potwierdzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 27 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 Wrzucam jeszcze jeden filmik, widać troszkę więcej. A powiedzcie mi czy korektę mogę robić etapami, bo żona mnie wygoni z domu jak się na cały dzień zamknę w garażu. Problemem może być jedynie to, że będę musiał kilkukrotnie przygotowywać je do polerowania, co suma summarum zajmie więcej czasu. No i teraz pytanie czy po wypolerowaniu każdego elementu od razu nakładać na niego wosk? Mam Soft99 Kiwami. Czy polecacie coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateczek Opublikowano 27 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2021 @Arbi Oczywiście, że możesz robić etapami, ale najlepiej pomiędzy nimi nie wyjeżdżać z garażu Jak bym robił tak na raty przez miesiąc, to myślę, że warto by było po zrobieniu całego auta wskoczyć jednego dnia na całość i zrobić szybki przejazd antiholo i dopiero wtedy zarzucić wosk/powłokę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zwirek03 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 @Arbi @Mateczek Ja ostatnio żonie auto robiłem ok 2 tygodni notoryczny brak czasu, no i ten nieszczęsny staw skokowy, udało się dokończyć ale auto cały czas stało w garażu i odpoczywało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 28 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 Brak czasu jest w tym wszystkim najgorszy, bo polerka zajmuje go dużo, a i tak już jestem gościem w domu Panowie, a czy po korekcie, przed woskiem zastosować jeszcze jakiś cleaner/prewax dla lepszego efektu? Jeśli tak to jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adi1509 Opublikowano 28 Czerwca 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2021 @Arbi Po korekcie już nie ma sensu stosowanie cleanera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbi Opublikowano 29 Czerwca 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2021 Kupiłem sobie jeszcze miernik lakieru i tak na szybko obskoczyłem auto i wyszło, że średnia grubość lakieru to 80-100 um. Auto to Chevrolet produkcji koreańskiej. Czy to normalna grubość i można się podjąć korekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Moderator Streat Opublikowano 30 Czerwca 2021 Moderator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2021 80-100um nie ma tragedii, przy one stepie schodzi 1=5um Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się