Jump to content
Streat

Biały Mercedes ML 350

Recommended Posts

No właśnie z tymi kostkami to nie wiem, ale po odpieciu aku mogą być jakieś cyrki, których wolałbym uniknąć.
Tez wydaje mi się ze wystarczy zapłonu nie ruszać i nie będzie błędów SRS, ale... licho nie śpi Dlatego pytam.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MMCzysci Zalezy jak leży, kiedys robiłem w swojej hondzie podmianke foteli i nie odpiąłem aku zapłon nie ruszany a bład poduszek wyskoczył, także roznie to bywa

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ghost napisał:

 

Ale ostudzę Twój zapał taki suv zajmie Ci miesiąc, a po jednym zrobionym elemencie ból sprawi, że i tak kupisz maszynę.

 

 

Hehe nigdy mi do głowy nie przyszło żeby polerować ręcznie ,dlatego kupiłem maszynkę jak zaschnięty cement wgryzł mi sie w klar...;) ale opędzlować całe auto, jeszcze takiego MLa ręcznie to murowana kandydatura do rekordu guinessa 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MMCzysci jesli odpinamy kostki czy to od foteli pasów czy kierownicy to nigdy nie pojawi sie zaden błąd nic nie zakoduje jak nie włączysz zapłonu 

@Streat to ze pad robil sie czarny to nie jest wina braku lakieru na dachu tylko zanieczyszczenia. Skoro dało sie usunąć Zmatowienie to da sie usunąć rysy i ci to gwarantuje 😛 dach masz w czarnym uni. Jest na nim klar i bez problemu mozna to ogarnac. Ale to moje zdanie 

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, BiałyGTi napisał:

@Streat to ze pad robil sie czarny to nie jest wina braku lakieru na dachu tylko zanieczyszczenia. Skoro dało sie usunąć Zmatowienie to da sie usunąć rysy i ci to gwarantuje 😛 dach masz w czarnym uni. Jest na nim klar i bez problemu mozna to ogarnac. Ale to moje zdanie 

Pad robił sie czarny od lakieru nie od zanieczyszczenia, chciałem wyciąć te rysy i zrobiłem drugi przejazd i przy wypracowaniu pasty zobaczyłem ze pad dalej robi sie czarny plus zmierzyłem czujnikiem grubość lakieru i po drugim przejeździe ubyło 15um, na da 8mm trzeciego przejazdu nie robiłem ze wzgledu na to że bałem sie przebić 😕 Chętnie wyciął bym te rysy ale niestety lakier na to nie pozowlił. 
Tak jak mowiłem wcześniej lakier był na dachu wypalony i jedynie ponowne lakierowanie wchodziło tam w gre

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Streat napisał:

Pad robił sie czarny od lakieru nie od zanieczyszczenia, chciałem wyciąć te rysy i zrobiłem drugi przejazd i przy wypracowaniu pasty zobaczyłem ze pad dalej robi sie czarny plus zmierzyłem czujnikiem grubość lakieru i po drugim przejeździe ubyło 15um, na da 8mm trzeciego przejazdu nie robiłem ze wzgledu na to że bałem sie przebić 😕 Chętnie wyciął bym te rysy ale niestety lakier na to nie pozowlił. 
Tak jak mowiłem wcześniej lakier był na dachu wypalony i jedynie ponowne lakierowanie wchodziło tam w gre

 

Skoro pad robił się czarny to znaczy ,że już się przebiłeś.... ale jak widać nie skoro został jakiś tam połysk 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czarny pad sie zrobił... A to od kiedy mamy czarny klar? Hmmm 🤔 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andrew-mks Nie chciałem przebić sie do podkłądu bo to że nie było klaru to sie domyślam. Pad robił sie czarny od samego początku, zdziwiło mnie to dlatego postanowiłem wziąć drugi pad i znowu robił sie czarny, dlatego zaprzestałem dalszego wycinania rys a jedynie przywróciłem "blask" poprzez usuniecie zmatowienia, tak jak wyzej napisałem nie chciałem przebić sie do blachy dlatego zrobiłem tylko jeden przejazd i drugi kontrolny i tak to zostawiłem a dach do lakiernika na malowanie

6 minut temu, david2888 napisał:

Czarny pad sie zrobił... A to od kiedy mamy czarny klar? Hmmm 🤔 

Dokładnie, dlatego tez zapliał mi sie czerwona lampka w głowie że tutaj to  trzeba ostrożnie. Niestety nie wszystko da sie uratować a ten dach to tylko udało sie "odświeżyć"

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Streat napisał:

@andrew-mks Nie chciałem przebić sie do podkłądu bo to że nie było klaru to sie domyślam. Pad robił sie czarny od samego początku, zdziwiło mnie to dlatego postanowiłem wziąć drugi pad i znowu robił sie czarny, dlatego zaprzestałem dalszego wycinania rys a jedynie przywróciłem "blask" poprzez usuniecie zmatowienia, tak jak wyzej napisałem nie chciałem przebić sie do blachy dlatego zrobiłem tylko jeden przejazd i drugi kontrolny i tak to zostawiłem a dach do lakiernika na malowanie

Daje se rękę uciac, ze jakbys wziął aplikator mikrofibrowy i cleaner nie ścierny np PB Professional Polish i ręcznie zaczal robic ten dach, to aplikator tez by robił się czarny 🙂 i to od pracy recznej 🙂

A dlaczego? 

Bo bys oczyszczal lakier "chemicznie" ze syfu. Rysy my zostały, ale osady, zamglenia znikły by

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Streat napisał:

@andrew-mks Nie chciałem przebić sie do podkłądu bo to że nie było klaru to sie domyślam. Pad robił sie czarny od samego początku, zdziwiło mnie to dlatego postanowiłem wziąć drugi pad i znowu robił sie czarny, dlatego zaprzestałem dalszego wycinania rys a jedynie przywróciłem "blask" poprzez usuniecie zmatowienia, tak jak wyzej napisałem nie chciałem przebić sie do blachy dlatego zrobiłem tylko jeden przejazd i drugi kontrolny i tak to zostawiłem a dach do lakiernika na malowanie

Dokładnie, dlatego tez zapliał mi sie czerwona lampka w głowie że tutaj to  trzeba ostrożnie. Niestety nie wszystko da sie uratować a ten dach to tylko udało sie "odświeżyć"

Ja się przebiłem kiedyś na testowych drzwiach do bazy i pad zbierał farbę ale już w żaden sposób nie udało się usunąć zmatowienia na lakierze bazowym.... to co zostawało Ci na padzie to tak jak napisał @david2888  prawdopodobnie był syf z dachu który zawładnął klarem

51 minut temu, Streat napisał:

Pad robił sie czarny od lakieru nie od zanieczyszczenia, chciałem wyciąć te rysy i zrobiłem drugi przejazd i przy wypracowaniu pasty zobaczyłem ze pad dalej robi sie czarny plus zmierzyłem czujnikiem grubość lakieru i po drugim przejeździe ubyło 15um, na da 8mm trzeciego przejazdu nie robiłem ze wzgledu na to że bałem sie przebić 😕 Chętnie wyciął bym te rysy ale niestety lakier na to nie pozowlił. 
Tak jak mowiłem wcześniej lakier był na dachu wypalony i jedynie ponowne lakierowanie wchodziło tam w gre

 

Po drugim przejeździe ubyło 15um (to chyba rekord na DA 8mm)? i nie zebrało wszystkich rys? lakier był wypalony - samochód sprowadzony z kalifornii? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, david2888 napisał:

Daje se rękę uciac, ze jakbys wziął aplikator mikrofibrowy i cleaner nie ścierny np PB Professional Polish i ręcznie zaczal robic ten dach, to aplikator tez by robił się czarny 🙂 i to od pracy recznej 🙂

A dlaczego? 

Bo bys oczyszczal lakier "chemicznie" ze syfu. Rysy my zostały, ale osady, zamglenia znikły by

nie uzywałem tego clenaera wiec ciezko mi powiedzieć jak on działa. Być moze tak jak mowisz jednak dlaczego przy drugim przejeździe gdzie teoretycznie zebrałem cały "syf" za pierwszym przejazdem pad w dalszym ciągu robił sie czarny? Nie spotkałem sie z takim przypadkiem jeszcze i jest to dla mnie dość dziwna spraw z tym dachem. 
Druga spraw ze po 2 przejazdach dach w dalszym ciągu był satynowy a nie odzyskał blasku. Widać to na zdjeciach ze ledwo cokolwiek odbija. 

 

3 minuty temu, andrew-mks napisał:

Ja się przebiłem kiedyś na testowych drzwiach do bazy i pad zbierał farbę ale już w żaden sposób nie udało się usunąć zmatowienia na lakierze bazowym.... to co zostawało Ci na padzie to tak jak napisał @david2888  prawdopodobnie był syf z dachu który zawładnął klarem

dach błyszczy sie tylko w latarcie on ogolnie miał bardziej satynowy wyglad niż połyskujacy. 

Nie wszystko da sie uratować w detailingu i trzeba meic tego świadomość 😄 

Jak bede miał podobny przypadek to @david2888 jak bedziesz w Ostrowie to zaprosze Cie i wspólnie rozkminimy co to sie dzieje i czy faktycznie da sie to uratować 🙂.

 

Nie mam zamiaru przekonywac nikogo do swojej racji po prostu sam zgłupiałem przy tym dachu i nie chciałem pogorszyć sprawy. 😄 

  • Okay 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Streat napisał:

 

 

Nie mam zamiaru przekonywac nikogo do swojej racji po prostu sam zgłupiałem przy tym dachu i nie chciałem pogorszyć sprawy. 😄 

i to jest dobra droga - lepiej zaniechać niż ryzykować 👍

  • Lubię to 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Streat napisał:

nie uzywałem tego clenaera wiec ciezko mi powiedzieć jak on działa. Być moze tak jak mowisz jednak dlaczego przy drugim przejeździe gdzie teoretycznie zebrałem cały "syf" za pierwszym przejazdem pad w dalszym ciągu robił sie czarny? Nie spotkałem sie z takim przypadkiem jeszcze i jest to dla mnie dość dziwna spraw z tym dachem. 

Kiedyś trafi Ci się auto w białym kolorze, to wtedy weź cleaner 🙂 i zobaczysz jaką robotę robi cleaner i jak oczyszcza lakier 😉 niby czysty, biały, a wychodzi z jego mikroporów dużo syfu 🙂 

13 godzin temu, Streat napisał:

Druga spraw ze po 2 przejazdach dach w dalszym ciągu był satynowy a nie odzyskał blasku. Widać to na zdjeciach ze ledwo cokolwiek odbija. 

 Nie ma co już gdybać, zdjęcia a widok "na żywo", to co innego, ale śmiem twierdzić, że lakier NIE ODZYSKAŁ BŁYSKU, ponieważ był nadal mocno zajechany - czyli słaba korekta 😉 (DA 8mm to tylko taki lakier mercedesa aby połaskotała, pogiglała) 
Przestraszyłeś się, bo myślałeś, że przebiłeś się do bazy, a w cale tak nie było. Zrobiłbyś porządny CUTTING na rotacji + drugi etap polish/finish na DA 🙂 i wtedy byłoby pikabelo 😄 ale to tylko domysły i dywagację.

13 godzin temu, Streat napisał:

Jak bede miał podobny przypadek to @david2888 jak bedziesz w Ostrowie to zaprosze Cie i wspólnie rozkminimy co to sie dzieje i czy faktycznie da sie to uratować 🙂.

 

Nie mam zamiaru przekonywac nikogo do swojej racji po prostu sam zgłupiałem przy tym dachu i nie chciałem pogorszyć sprawy. 😄 

Pewnie 😄 zawsze jestem ZA. Dobrze by było w końcu zrobić jakiegoś spota forum KA w okolicy Ostrów/Kalisz, bo wieje nudą 😛 
Się też nie zrażaj i nie myśl, że to są ataki na Ciebie. Sam się nie znam na wszystkim i cały czas się uczę 🙂 Działaj dalej! Słuchaj/czytaj uwagi! Wyciągaj słuszne wnioski! 
Najważniejsze to myśleć logicznie, robić i zdobywać doświadczenie.

CZŁOWIEK UCZY SIĘ CAŁE ŻYCIE, A UMIERA I TAK GŁUPI 😛  

  • Lubię to 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Streat Kolego 15 mikronow to na pewno ci nie ubyło bo wtedy bys miał igiełke bez zadnej ryski. Szczeze mowiac to 15 mikronow to nie sciagnał bys nawet e 3 etapach uzywajac rotacji. Jeszcze w 1.5um to był bym w stanie uwiezyc.

tak z ciekawości ile miernik ci pokazywał mikronow po tych 2 przejazdach

 

Pad robil ci sie ciemny/czarny bo urobek z lakieru był brudny a syf siedzi w mikroporach oraz ryskach.

Ale i tak fajnie ze dałes relacje PSB 🙂 oby wiecej

  • Lubię to 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BiałyGTi ~250 um na dachu później było około 240um, wiadomo że nie zmierzy się w tym samym miejscu. Druga sprawa to lakier na dachu był niewiadomo jak malowany, mora na nim okropna do tego był innej twardości niż reszta auta. No i nie wiem w sumie jak to było lakierowane bo to było robione przez poprzedniego właściciela. 

@andrew-mks dlatego wolałem nie ryzykować 😁

@david2888 ja lubię takie tematy bo człowiek dużo się nauczy i na przyszłość będzie mądrzejszy 🙂 jestem za bo faktycznie nic się nie dzieje a fajnie jest pogadać na tematy detailingowe i podzielić się spostrzeżeniami 

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, david2888 napisał:

Kiedyś trafi Ci się auto w białym kolorze, to wtedy weź cleaner 🙂 i zobaczysz jaką robotę robi cleaner i jak oczyszcza lakier 😉 niby czysty, biały, a wychodzi z jego mikroporów dużo syfu 🙂 

Potwierdzam w 100%.

Doświadczyłem tego na własnym aucie.

  • Okay 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, psemo napisał:

Potwierdzam w 100%.

Potwierdzam w 200% 😁

Biały się robi bielszy.

A na czarnym odbicie potrafi się zmienić z zamglonego w ostre jak żyletka. Taki przeskok z hd (nie full) na 4k 😎

 

Efekt duży a aplikator robi się delikatnie brudny, widać przy jasnych cleanerach jak srp, m37.

Przy ciemnych jak zymol czy prima mniej widać brud na aplikatorze przez ich barwę.

  • Okay 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, andrew-mks napisał:

czyli na to wychodzi ,że przed korektą należy przejechać cleanerem?

Nie, bo cleaner albo korekta. Jak korekta to juz nie potrzeba cleanera bo korekta zrobi robote 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, david2888 napisał:

Nie, bo cleaner albo korekta. Jak korekta to juz nie potrzeba cleanera bo korekta zrobi robote 🙂

ale może dzięki temu oszczędzimy pady na czarnych dachach Mli 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, andrew-mks napisał:

ale może dzięki temu oszczędzimy pady na czarnych dachach Mli 😉

Chcesz i masz czas to sie baw. Według mnie, to bez sensu. Powielona robota. Pady i tak trzeba umyc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy Mercedesach, w szczególności tych nowszych po odpięciu foteli wyskakują błędy poduszek.

  • Lubię to 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sponsor serwisu

Pogotowie Zamkowe Gdynia

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.