Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@marco80 ooo dokładnie. 

Ano można by się bawić i testować to wszystko. Szkoda tylko, że jest zima 😞

Ja mam już parę wosków qdekow do testów na sezon zarezerwowanych. Nawet tyle "blachy" w domu nie mam, co planuje testować 😉

  • Moderator
Opublikowano
30 minut temu, damiano2007 napisał:

jakbyś kiedy był w okolicach Zawiercia to możesz podskoczyć podziałkę na testy.

W sezonie od maja do września praktycznie w każdy weekend przejazdem 😉 Odezwę się 😉

  • Lubię to 1
  • Administrator
Opublikowano
28 minut temu, marco80 napisał:

Carchem to sealant a Vision i Lite to już jednak  powłoki.Jako ciekawostkę mogę dodać ze suede po CQ 3,0 jest twarde a po Profesjonalu o dziwo nie- ale w jednym i drugim przypadku zrzucają wodę.

Mądrego to dobrze poczytać 

  • Haha 1
Opublikowano

@damiano2007 fajnie wyszło. całkiem przyjemna relacja, choć czekałem niecierpliwe, aż "doscrolluję" do korekty, hehe 🙂 sam planuję zacząć za jakiś czas, ale mam srebrny, więc nie będzie aż tak widać jak nabroję 😎 

zrobiłeś dekontaminację, pianowanie, mycie, po czym glinkowanie i znowu mycie - czemu tak? nie wystarczyłaby dekontaminacja, glinka i mycie na zakończenie?

  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 minut temu, MMCzysci napisał:

zrobiłeś dekontaminację, pianowanie, mycie, po czym glinkowanie i znowu mycie - czemu tak? nie wystarczyłaby dekontaminacja, glinka i mycie na zakończenie?

Myłem przed glinką żeby na 100% zmyć brud, żeby nie narobić syfu glinką. 

Po glinkowaniu też myję. Używam do lubryfikacji wody z odrobiną szamponu, więc zostawia takie mazy 😛 Nie przemywam od razu każdego panelu po panelu tylko na koniec całość 🙂

Opublikowano
11 godzin temu, Streat napisał:

Wiem jak u siebie na czerwonym uni miałem problem

Czerwone uni (tutaj baza+bezbarwny). Mi już od jakiegoś czasu śni się po nocach. 🤣. Ale powoli zbliżam się ku końcowi.

A wracając do tematu:

1. Jak dla mnie za dużo zdjęć. Miałem w pewnym momencie ochotę wyjść.

2. Felgi - jak zauważono wcześniej pod kołpakami brud. Trzeba było je jednak zdjąć i zrobić to porządnie.

3. Szkoda, że nie zająłeś się jeszcze reflektorami - psują efekt. Mogłeś również tylne lampy przepolerować.

4. Przednią szybę tylko umyłeś. Szkoda, że nie usunąłeś osadów z szyby przed położeniem NW.

5. Finisz - masz czarną, najbardziej miękką gąbkę? Mogłeś nią sprawdzić, jak usunie hologramy - powinna lepiej sobie poradzić.

Powodzenia na przyszłość 🙂

 

Opublikowano

Nie zawsze czarna gąbka i najmniej inwazyjne systemy są idealne, czasem właśnie czerwona(średnio-miękka)sprawdza się lepiej dlaczego? ponieważ usuwa rysy po wcześniejszej kombinacji podczas gdy ta najdelikatniejsza może sobie z nią nie radzić zostawiając dalej bałagan po wcześniejszej.Nie ma gotowych rozwiązań a z czarnym zazwyczaj trzeba kombinować

Opublikowano

Ale wydaje mi się, że w tym przypadku powinna zdać egzamin. Skoro po czerwonej zostały...

Zresztą, wystarczyło sprawdzić na jednym elemencie.

Opublikowano

Wg mnie 2 kombinacja mogła być za słaba i nie wyprowadziła bajzlu po pierwszej,w tym przypadku czarna gąbka pogorszyła by sprawę

Opublikowano

@xadamx tylko wiesz, dzień miałem jeden. Jakbym się zajął lampami, to równie i dobrze mogłem się zająć innymi rzeczami, a idąc dalej wnętrzem. 😛 wszystko zajmuje czas, a plan był taki, jaki wykonałem. 

Ale dzięki za uwagi 🙂

Opublikowano
10 minut temu, xadamx napisał:

Ale teraz to możemy tak sobie gdybać

Chłopaki... Jak to się mówi... Spokojna wasza rozczochrana 😜 jak na wiosnę wyjdą hologramy to będę miał sobotę ditejlingową 😜 jak nie wyjdą, a nie będę ich na sile  szukał pod latarką, bo nie jest to show car, tylko dzienny zjadacz kilometrów 😛 to też będę miał sobotę ditejlingową, bo przecież na wiosnę będzie trzeba coś wrzucić 😜😆

na chwilę obecną jest okej, temat będę śledził 🙂

Opublikowano

Pozostałości po AAT501, powinna bez żadnego problemu usunąć AAT502 z którą też można kombinować z gąbkami (w połączeniu z czerwoną powinna wszystko ściągnąć).

Relacja ciekawa i wymiana spostrzeżeń 👍😉

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Szacunek za chęci żeby wrzucić relacje na forum. Zgadzam się z Arkiem i reszta chłopaków ze najważniejsze jest wykończenie lakieru. Nie ma sensu mega katować lakier, żeby usunąć jakieś pojedyncze rysy na daily samochodzie. Ponieważ samochód na codzień jest tak narażony na zarysowania że i tak prędzej czy później się pojawią. 

Zdecydowanie lepiej wyciąć mniej rys ale pozostawić lakier bez holsow czy hejzu. 
 

To że powłokę można dać tylko na idealny i bez jakichkolwiek rys lakier to mit! 
 

Nano sealant od Carchem nie nazwał bym powłoka. Aplikowałem pare lat temu na jednym samochodzie. wole Sonaxa PNS niż ten „nano sealant” 

Nie ma co porównywać tego nano sealantu do żadnej powłoki light typu moonlight, cquartz lite.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
7 minut temu, Gardor napisał:

Nano sealant od Carchem nie nazwał bym powłoka. Aplikowałem pare lat temu na jednym samochodzie. wole Sonaxa PNS niż ten „nano sealant” 

Nie ma co porównywać tego nano sealantu do żadnej powłoki light typu moonlight, cquartz lite

W 200% się tutaj z Tobą zgadzam! Na moim samochodzie też jest to zarzucone także jakiś obraz tego SEALANTU dam z czasem 😉

Dzięki Panowie za udział w dialogu 🙂

Opublikowano
21 minut temu, Malwin41 napisał:

zostać jakieś grubsze rysy

Tak dokładnie o to mi chodziło, mogą pozostać grubsze rysy. A przygotowując lakier do powłoki warto zrobić one step czy finish. Właśnie w celu usunięcia swirli, usunięciu oksydacji i wybłyszczeniu lakieru. 

 

  • Lubię to 1
  • Moderator
Opublikowano
1 godzinę temu, Gardor napisał:

To że powłokę można dać tylko na idealny i bez jakichkolwiek rys lakier to mit! 

Z tym się nie zgodzę. Może i można ale po co ? Jeśli powłoka to swoisty "permanent bond" - "permanentne wiązanie" to tylko te rysy zamknie pod nią. Kolejne korekty mogą być ciężkie albo upierdliwe. No ale mogę się mylić. Powłoki nadają dużej szklistości. Taka szklistość tylko podkreśla rysy w mocnym świetle.

No chyba, że masz na myśli jakieś małe sporadyczne ryski a nie całe swirle pokryte powłoką - musiałbyś sprecyzować jaka jest granica ilości i jakości rys 😉

Opublikowano

Wojtek napisałem ze auto trzeba przygotować do aplikacji powłoki. Chodziło mi o przynajmniej one stepa zrobić albo finish. To wszystko zależy od funduszy i czasu jaki mamy. 
Nigdy bym nie kładł powłoki na lakier matowy od rysek czy pełny swirli. Ale trzeba znać umiar i pamiętać żeby pozostawić super wykończenie. 

W skrócie,  tak chodziło mi ze mogą pozostać pojedyncze ryski na które szkoda ścierać dużo lakieru. Namęczymy się, zjedziemy sporo lakieru a za dwa dni pod lidlem ktoś nam znowu rysę zrobi w tym samym miejscu. 

Ja nie wierze ze powłoka to permanentne wiązanie. Uważam ze jak będziemy polerować ponownie to usuwając micron lakieru usuniemy również powłokę. 
Niech wypowiedzą się mądrzejsi w kwestii powłok.
 


 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jak na 1 dzień i tak sporo wykonanej pracy, z tym finischem to 100% racji, chyba wolałbym zostawić dobrze wykończony lakier bez zabezpieczenia, niż nałożyć coś na hologramy... ale po tej relacji chyba nastepnym razem tego nie odpuścisz:) Brawa za szczerość i obszerną relację której również trzeba poświęcić sporo czasu:)

Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego:)

  • Dziękuję 1
Opublikowano
5 godzin temu, Gardor napisał:

Wojtek napisałem ze auto trzeba przygotować do aplikacji powłoki. Chodziło mi o przynajmniej one stepa zrobić albo finish. 


 


 

 

I kto to mówi -nie dalej jak rok temu robiłeś samochód rodziców i położyłeś powłokę bez jakiegokolwiek przygotowania maszynowego....................To jak to w końcu jest?

 

Faktem jest że ja w większości robię nowe samochody-więc podobno sie nie znam........Nowe jeszcze przed wydaniem klientowi.Obowiązkowo każde auto które wjeżdża do Nas jest rozkonserwywane,przechodzi pełny proces przygotowania do korekty lakieru i bankowo jest one step,a czasem drugi etap albo miejscowo usuwanie jakiś rys czy zmatowień a czasem naprawdę jest co robić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.