Skocz do zawartości

Jak robić detailing szybciej


Rekomendowane odpowiedzi

Ktoś prosił mnie o wypowiedź w tym temacie,co mam napisać? To że co prawda nowe samochody ale robimy w dniówkę - oczywiście mam na myśli zabezpieczenie ceramiczne-(ostatnio używkę Astre w sedanie też zrobiłem w ok 11 g).Nowe także mają osady (bo stoją na placach czasem i pół roku)mają sporo lotnej rdzy więc wchodzi pełna dekontaminacja poza glinką (używana sporadycznie )ponieważ dobra chemia załatwia większość,zawsze- one step- czasem jakieś rysy miejscowo futrem.Jest to do zrobienia jak najbardziej - Arek- wie najlepiej.Na drugi dzień Reload i wypad-następne.........Kwestia schematów i dobrania chemii.Arek ma sporo racji nie ma przestoju, kiedy chemia działa można coś innego robić.Prawda jest  taka i z tym się zgodzę że hobby a komercja to 2 inne światy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

ale z drugiej strony jak myjemy swoje auto, pielęgnujemy je z należytym namaszczeniem, to po się spieszyć? 
W soboty robię dwa komplety na własnych autach i często schodzi mi ponad pół dnia.
Nie spieszę się bo przynosi mi frajdę mizianie własnych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś napisałem na forum, że to są dwa oddzielne światy, dotyczy to chemii, taktyki i niestety nieraz jakości (prawie zostałem zlinczowany🤣).

Bawiłem się w zarobek przez rok i te hobby wtedy przestało mnie bawić.

Teraz tylko i wyłącznie się bawię, mam zdrowsze podejście do tego tematu, a przede wszystkim więcej czasu na zabawę 😉

  • Lubię to 2
  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja czasu pracy to temat rzeka. Tak jak autor tematu, tak samo długo wszystko robiłem jak zaczynałem zabawę z detailingiem. Robiąc zawodowo wszystko idzie 2x szybciej, bo klient za więcej nie zapłaci. Np. korekta (90-95% bo za więcej to nikt nie zapłaci) sam czas polerowania + mycie to max 24h, odświeżenie na 80% to max 16h, one step całość + sprzątanie to max 8-10h. Wszystko to czas najdłuższy w zasadzie robi się to szybciej. Nie ma sensu spuszczać się nad jedną rysą przy korekcie jak klient płaci 1500. Położenie powłoki z odtłuszczaniem to max 3h. Generalnie robiąc coś na "lewo" na czysto liczę muszę wyjść 20-30zł/h. Za mniejsze pieniądze nie robię wolę ten czas poświęcić w domu z rodziną. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 20-30 zł na godzinę to ja wolę iść w sobotę do roboty i lepiej na tym wyjdę a roboty o wiele mniej  😂

Próbowałem dorywczo ale ani mi się to opłacało ani przyjemne... Teraz czasem raz kiedyś zrobię ale rzadko bo się cenię😂😂

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś mądry kiedyś mi powiedział że nie ilość pozostawionych rys a bardziej wykończenie lakieru się liczy. Nie czarujmy się,jak auto ma  z 15-20 lat ile trzeba by poświecić czasu żeby wyciąć wszystko,skoro właściciel posiada takie auto to raczej budżet jest ograniczony.Zawsze przed usługą trzeba tłumaczyć co i za ile żeby potem nie było rozczarowań

 

  • Lubię to 2
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że najlepiej iść do studia, albo do kogoś ogarniętego na jakieś praktyki. Przy pojedynczych projektach ciężko wypracować sobie schematy i zracjonalizować oczekiwania.

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zrobic notatki z dzialu pokaz swoj blask czy tez poradnikow na YouTube. Zerknac dokladnie opis produktow, ktorych sie uzywa. Miec dobrze zorganizowane miejsce pracy. Oczywiscie dochodzi rowniez praktyka.
W kilku miejscach widzialem juz listy, schematy dzialan na duzych tablicach, dzieki ktorym osoby o mnijszej praktyce moga pamietac co i jak.
Trzeba pamietac rowniez, ze kazdy przypadek jest inny, chodziaz to wszystko o czym wyzej wspomnialem napewno pomaga i optymalizuje ten czas. Moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie... Ja jestem tylko pasjonatem. Sam kiedys zaczynalem od takich list, schematow podpatrzonych w internecie oraz wypracowanych podczas praktyki na autach swoich czy rodziny. Zreszta ucze sie caly czas.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dużej mierze na czas wykonania procesu korekty i wnętrza mają posiadane urządzenia oraz miejsce. 

Kompresor mega ułatwia i przyspiesza proces detalingu wnętrza jak również osuszanie oraz czyszczenie padów. Bez kompresora nie wyobrażam sobie pracy przy aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Moderator
W dniu 20.12.2019 o 08:23, MirekGTS napisał:

ą komentarze o ilości czasu poświęconego na auto, ale to trochę mało.

Zobacz sobie filmiki mobilnych detailerów. Może to nie stricte detailing jaki znamy ale właśnie od nich można podpatrzeć niektóre metody optymalizacji pracy, bo u nich liczy się czas i ilość aut na dobę lub tydzień które obrabiają np Sporties - urzekło mnie odkurzanie wnętrza 😉

https://www.youtube.com/user/DaBulSwigg/videos

https://www.youtube.com/user/Mirandadetailing/videos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2019 o 20:18, PiterG napisał:

Miec dobrze zorganizowane miejsce pracy.

to jest bardzo istotne. Zobacz ile czasu zajmuje ci rozłożenie się z całym sprzętem a potem chowanie go.

Uważam że np na to wstępne mycie tracisz za dużo czasu. weź pierwszego dnia ogarnij nadkola i felgi a auto wstępnie przemyj tak żeby można było zapryskać chemią do dekontaminacji, jak robisz korektę kilka drobnych rysek które wykonasz nie zmieni już nic  (taka jest smutna prawda). Dopiero po dekontaminacji umyj auto tak pod korektę. Wnęki i smar T&G do tego jest najlepszy itp... długo by gadać....

 

Korrekty 90-95% to tak naprawdę powszechnie zwane korekty 100% przy zawodowstwie raczej unika się tego typu usług bo po 1 klient nie zauważy przepaści między bardzo dobrym odświeżeniem a korektą a czas pracy i cena znacząco idą do góry. Do tego zapewne nie utrzyma tego auta w takim stanie dlatego ja np doradzałem porządne odświeżenia.

 

generalnie przy zawodostwie w pewnej chwili człowiek się wypala i nie przynosi to radochy. Po 6 latach pracy w branży musiałem sam odpocząć ponad rok żeby teraz pieszczenie swojego auta dawało przyjemność.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.