Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam 🙂  Dość mocno się wahałem czy wrzucać moje wypociny nad tym umęczonym samochodem, jednak zadałem sobie pytanie "czy ja chciałbym coś takiego obejrzeć" no i wrzucam, może komuś się spodoba moja szybka akcja  🙂 

Na początek kilka informacji. Proszę traktować to z lekkim przymrużeniem oka, bo właściciel jest z takich ludzi, którzy kompletnie nie zwracają uwagi na stan samochodów, a samo auto wiadomo jest typowo użytkowe. Zostałem poproszony o odświeżenie lakieru, bo już absolutny brak blasku i wypłowiałe elementy jednak za bardzo rzucały się w oczy.

Czas operacyjny około 8h. Odbiór samochodu spod domu o 8:30, oddanie 17:30. Dzień wcześniej był prany, więc nie przewidywałem czasu na wnętrze, jednak jak zobaczycie później "prany nie równa się sprzątany". 

Kilka zdjęć pacjenta przed:

Zacznijmy od środka. Klauzula sumienia nie pozwoliła mi oddać takiego stanu, więc później się nim zająłem na szybko. 

IMG-5082.jpg
IMG-5084.jpg
IMG-5085.jpg
IMG-5086.jpg
IMG-5087.jpg
IMG-5088.jpg
IMG-5090.jpg
IMG-5147.jpg
IMG-5150.jpg
IMG-5162.jpg
IMG-5149.jpg


 

Stan lakieru przed. Ogólnie prawie każdy element jest z innej parafii. Najlepiej na polerowanie reagowała oryginalna powłoka lakiernicza (tam gdzie są napisy ALLSTAR). Wprawne oko wychwyci mały prostokącik na drzwiach- robiłem próbę czy puści i jakie pady zamówić. 

IMG-5093.jpg
IMG-5094.jpg
IMG-5095.jpg
IMG-5096.jpg
IMG-5099.jpg
IMG-5101.jpg
IMG-5106.jpg
IMG-5102.jpg
 

 

No to umyjmy go 🙂

Felgi były całe w kropki od osadów metalicznych więc wleciał ADBL Vampire Liquid, opony wyszczotkowałem Excede T&R Cleaner. Piana K2 Active Foam (mam 5 innych "detailingowych", ale do tego typu projektów robi robotę). Do mycia na jedno wiadro użyłem ludwika w rozcieńczeniu "na oko".  Dekontaminacja polegała na ponownym opianowaniu i użyciu ręcznika glinkującego ADBL. Jednak jak już wspominałem został przed oddaniem mi umyty kosmicznie mocną chemią, przez co na lakierze nie było żadnych zanieczyszczeń  Do osuszenia nie użyłem niczego, perfekcyjna tafla zjechała grawitacyjnie sama, gdy ja piłem kawę. W międzyczasie przejechałem też wnęki CarPro ECh2O 1:15. 

 

IMG-5108.jpg
IMG-5112.jpg
IMG-5113.jpg
IMG-5114.jpg
IMG-5115.jpg
IMG-5116.jpg
IMG-5118.jpg
IMG-5121.jpg
IMG-5123.jpg
IMG-5125.jpg
IMG-5126.jpg
IMG-5128.jpg

 

 

Spójrzmy jeszcze raz na lakier. Mi trochę zapał opadł jak sobie uświadomiłem, że ma naprawdę mało czasu. Mało robiłem zdjęć, bo wrzucanie relacji było ostatnią rzeczą o jakiej myślałem w tym momencie. 

 

IMG-5131.jpg
IMG-5132.jpg
IMG-5182.jpg
IMG-5221.jpg
 

Jak widać jest bardzo źle. Samochód myty chemią do czyszczenia silników, był tak odtłuszczony, że  równie dobrze mogłem od razu przejść do polerowania  bez wcześniejszego mycia 😄 Jego opłakany stan był jego największą zaletą i wadą jednocześnie. Pracy jest nieskończoność, jednak "cokolwiek" już robi fenomenalną robotę. 

 

Czego używałem do polerowania?

Krauss DB5800s+żółte pady. 3x Royal Pad, 1xADBL, 1xNAT. Mieszałem dla testów. Najmniej zdecydowanie zapychał się NAT 🙂 Do czyszczenia padów jako, że nie posiadam kompresora używałem szczoteczki do zębów. 

Wspomagałem się Kraussem P7 + przedłużka od @sparco0 + żółte Naty. 

Główna pasta to HD SPEED, wymywałem IPą 1:1 przed woskiem. W niektórych miejscach używałem z ciekawości Koch h8 i Sonaxa Ex 04-06, jednak szybko porzuciłem pomysł mieszania past- miałem za mało padów. 

IMG-5181.jpg
IMG-5233.jpg
IMG-5237.jpg

 

Pierwsze efekty: 

Maszynki spisały się rewelacyjnie. Mega polecam ten zestaw 🙂

 

Zapał mi wrócił, efekt nawet dla kompletnego laika robi robotę. Kilka 50:50. 

IMG-5166.jpg

Tu coś nie złapałem ostrości. Na żywo wyglądało lepiej: 
IMG-5169.jpg


IMG-5174.jpg
IMG-5178.jpg
IMG-5201.jpg
IMG-5203.jpg
IMG-5207.jpg
IMG-5210.jpg
IMG-5214.jpg
IMG-5225.jpg



IMG-5252.jpg
IMG-5253.jpg
IMG-5254.jpg

 

Niestety nie mam zdjeć z woskowania (czas gonił!). Używałem na początku Fusso, jednak przypomniałem sobie o samplerze FK1000p, więc resztę leciałem nim. 

Dressingi:

IMG-5159.jpg
IMG-5219.jpg
IMG-5274.jpg

IMG-5271.jpg
IMG-5273.jpg
 

Wnętrze: 

Zrobiłem na mega szybko deskę i stopnie, nie miałem już ani czasu ani siły na więcej. Jednak od razu się rozjaśniło 🙂  APC Koch Green Star, miałem dać dressing ADBL Interior WOW, ale jak mam być szczery zapomniałem 😕 

Szyby umyte CARTEC Schreibecośtam. REWELACJNY płyn do szyb. Do inspekcji używałem czołówki od chińczyka-rewelacja za te pieniądze 🙂 

IMG-5258.jpg
IMG-5259.jpg
IMG-5260.jpg
IMG-5262.jpg


IMG-5270.jpg

IMG-5303.jpg

 

 

 

Pady były żółte: 😄 

IMG-5306.jpg

 

Efekt końcowy. Oceńcie sami, ale chyba jest ok jak na jednodniową akcję. 

IMG-5302.jpg
IMG-5303.jpg
IMG-5276.jpg
IMG-5277.jpg
IMG-5278.jpg
IMG-5280.jpg
IMG-5281.jpg
IMG-5283.jpg
IMG-5293.jpg

IMG-5304.jpg
IMG-5310.jpg
 

 

Dzięki za poświęcony czas. Mam nadzieję, że zachęcę kogoś do zrobienia czegoś, czego w teorii nie da się ogarnąć w tak krótkim czasie, bo sam na początku byłem trochę załamany tym projektem.

Pozdrawiam 🙂 

 

 

  • Lubię to 19
  • Super 4
  • Okay 2
Opublikowano

Czerwony stary akryl + korekta zawsze urywa jaja 🙂 !

 

p.s ukradli mi kiedyś identycznego multivana 😉 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Dzięki za pozytywny odbiór relacji i pozytywne komentarze 🙂 

Taki mały update po deszczu:

ADBL TD jak widać świetnie kropelkuje na plastiku.

IMG-5319.jpg

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Super robota, szacun że udało Ci się taki kawał auta ogarnąć w 8 godzin.. Mnie ostatnio 8 godzin zeszło z fiestą mamy (bez korekty- samo wewnątrz i na zewnątrz + wosk)

50:50 na masce- sztos!

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.