Administrator AreK Opublikowano 18 Lutego 2019 Administrator Zgłoś Opublikowano 18 Lutego 2019 Cześć Glinki i Pędzle Od ok półtorej roku powtarzam sobie ,że każda relacja którą wrzucam na FKA jest tą ostatnią. Wrzucam, udostępniam a Wy jesteście zajarani i dziękujecie. Zarówno na łamach forum jak i poprzez PW. To jest bardzo miłe ale przede wszystkim bardzo motywujące. Dziękuję i życzę miłej lektury Wracam zatem z kolejnym projektem. Możecie się śmiać lub co wskazane hejtować Tym razem uratowałem Fiata Pandę z 1993 roku. Ja od początku wiedziałem ,że będzie to niesamowita metamorfoza. Taneczna Panda nie była zniszczona ale była zapuszczona. Technicznie perełka. Wymagała tylko pielęgnacji. Taki diament do oszlifowania. Lakier uni, bardzo porysowany i utleniony. Drzwi zardzewiałe, pod maską "bangladesz" a we wnętrzu kurz, pajęczyny i smród. Nic lepszego nie mogło mi się przytrafić. Tradycyjnie zaczynamy od dekontaminacji, myciu silnika, nadkoli i ościeży drzwi. Zaglądamy pod maskę.... Koła i przepiękne kołpaki. Przecudna rdza... Całe auto w świetnej kondycji Najważniejsze to dobrze zaplanować prace. Wspólnie z właścicielem decydujemy o naprawie blacharsko -lakierniczej obu drzwi oraz o malowaniu proszkowym felg. Zanim przystąpiłem do demontażu, umyłem co trzeba. Najpierw silnik i standardowo już zacząłem od Prickborta, po odczekaniu kilkunastu minut "wypędzlowałem" wraz z APC. Na koniec piana i spłukiwanie. Tak samo rozprawiłem się z ościeżami drzwi oraz bagażnika. Następnie "spianowałem" całą karoserię. Użyłem do tego moją ulubioną ostatnio pianę SONAX. Po spłukaniu samochodu przystąpiłem do mycia na jedno wiadro Przy okazji dokładnie umyłem podnośnik oraz koło zapasowe. Po spłukaniu auta użyłem LiquidVampire od @ADBL oraz Prickbotra do usunięcia smoły. Nie mam tego na zdjęciach więc musicie uwierzyć mi na słowo. Kolejnym etapem było glinkowanie. Przy okazji mycia warto zadbać o detale. Gdy umyłem Pandę, wjechałem nią do jaskini i zweryfikowałem z jakimi problemami musiałem się zmierzyć. Zobaczcie jak wyglądał lakier. Decyzja była prosta. Rotacja FLEX PE14-2 150 , futro Koch Chemie oraz moja ulubiona pasta H8.02 HeavyCut. Wolne obroty, duży docisk i jazda.... Polish zrobiłem sobie maszyną VRG i pastą ANGELWAX Regenerate. Często bawię się w testy podczas pracy. Futro Super Shine Premium Pads w połączeniu z maszyną VRG zrobiło świetną robotę. Powiedziałbym równorzędną z pierwszą kombinacją czyli rotacja + futro. Pad SSPP niestety szybko poległ. Zbyt mocno go "podgrzałem" i niestety się rozkleił. Z drugim byłem już mądrzejszy i kontrolowałem temperaturę. Mam nadzieję ,że producent to poprawi ponieważ pady są naprawdę świetne. W międzyczasie odebrałem felgi od malowania. Kupiliśmy również nowe opony. Przed założeniem ich na samochód, nałożyłem dressing. Wybrałem Plaststar z KochChemie. Nałożyłem go również na czyste nadkola. Uszczelki umyłem ExceDe Tire Rubber Cleaner. Jeszcze raz zapasówka.... Zamówiłem również nowe dekielki felg. Na tylnej szybie było prawdopodobnie światło STOP. Pozostał po nim tylko klej. Twardy jak guma. Na takie problemy najlepszy jest Eulex. Następnie zdjąłem emblematy. Klej po nich usunąłem ChuSol'em. Pamiętałem o rozrysowaniu i zwymiarowaniu. Po oczyszczeniu tylnej klapy, okleiłem uszczelki i przystąpiłem do korekty. Nie pisałem Wam o wykończeniu lakieru. Zrobiłem to pastami Angelwax Redemption oraz CarPro REflecT. Obie bardzo pięknie wykańczają lakier. Przewagą CP nad AW jest łatwiejsze docieranie tej pierwszej. Maszyna VRG oraz czarny pad karbowany NAT. Elementy z czarnego, nielakierowanego tworzywa przyczerniłem i zabezpieczyłem za pomocą Solution Finish. Pora zająć się wnętrzem. Odkurzyłem za pomocą nowego nabytku czyli tornadora z możliwością podłączenia do odkurzacza. Pranie odkurzaczem ekstrakcyjnym. Chemia to Maxifi Symphony oraz Power Rinse. Podsufitka bonetowanie wspomagane tornadorem. W wolnej chwili pomalowałeś śruby kół na srebrno. Dopiero teraz można było przykręcić koła. Plastiki umyłem APC IdealVask. Gotowy produkt bez rozcieńczenia. Zabezpieczenie Koch Chemie. Szyby umyłem płynem z @CarProtect. Mikrofibry Work Stuff oraz Herrenfahrt na wykończenie. Wyczyszczone wcześniej wnęki kół nabłyszczyłem @Funky Witch BOTOX. Zobaczmy jak wygląda pod maską. Spryskałem tylko MotorPlastem i zapomniałem o nim. Można sobie na to pozwolić bo to genialny produkt. Tutaj również przyda się wyczyścić. Dojechały też nowe pióra wycieraczek. Bardzo dbam o swoje narzędzia pracy. Polerce też przyda się detailing Wnętrze mam już gotowe. Pod maską pachnie nowością. Jak teraz prezentuje się rura wydechowa? Tragicznie. Do pracy przy niej użyłem Eulex z Koch Chemie oraz wełny stalowej. Efekt oceńcie sami Kolejne elementy zabezpieczyłem Solution Finish. Dojechały nareszcie drzwi. Blacharz spisał się na medal a lakiernik...... Hmmmmmmmmmmm... Poprawnie Zostało troszkę lakieru na zaprawki. Pędzelek retuszerski i do roboty. Nie zrobiłem tego popisowo ale jest lepiej niż było. Pozostało wyczyścić tkaninę drzwi. Zrobiłem to pianką Car Protect. Na drzwiach był delikatny hologram. Trzeba było go usunąć. Po zakończeniu korekty wymyłem cały lakier IPĄ. Panda jest drugim autem na którym testuję prototypowy wosk oraz quick detailer. Mam nadzieję, że wkrótce będę mógł Wam coś więcej o nich napisać. Ja jestem zachwycony efektami Aplikacja wosku, następnie qd i projekt zakończony. Zostało zrobić zdjęcia i zgasić światła w jaskini detailera-świra. Jaram się do dziś efektem jaki osiągnąłem na Pandzie. Zobaczcie zresztą sami. Jest to jeden z moich ulubionych projektów. Uwielbiam ratować motoryzację. Uwielbiam brzydkie ptaszyska które przeradzają w piękne, dumne pawie. Fiat Panda to jedna z fajniejszych metamorfoz jakie udało mi się zrobić. Właśnie taki detailing uwielbiam. Oczywiście jeśli chcecie więcej takich projektów to piszcie. Dziękuję za uwagę i życzę miłego pucowania..... 5 2
michalwi Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @AreK Wow Naprawdę genialna robota. Twoje relacje są po prostu mistrzowskie. Podziwiam i gratuluję. Możesz powiedzieć czego użyłeś w tornadorze?
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @Strus ale ,że z czym Martwię się. @michalwi ok 50ml APC
Strus Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Ze wszystkim zacny pomysł na ratunek takiego cacka. Mój kolega kiedyś taką miał tylko w bieli. Mam sentyment. Świetna robota
Moderator rychu Opublikowano 19 Lutego 2019 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Kolejne miło spędzone 40 minut na scrollowaniu Twojej relacji Fajnie, że Fiacik dostał drugą szansę
TOM3K Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Po poście na fb co chwilę zerkalem czy jest już relacja. Wyszło super
Gesiu_15 Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Z mega gruza zrobił się fajny Fiat Szacun za wykonaną prace Mistrz !
Funky Witch Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Miałem to szczęście, że trafiłem na metamorfozę Pandy. Muszę powiedzieć, że to co wyczynia @AreK to jest level kosmos. Panda po wyjeździe z fabryki lepiej się nie prezentowała. Szczęka opadłą, dostałem w kolano
PiterG Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 "Pan(da)" więcej takich relacji jak zawsze profi Arek. Uwielbiam właśnie takie projekty. Auto na które mało kto spojrzy bo przecież to nie jest stojący w stodole SL z 60', ale dzięki Tobie... W każdym aucie potrafisz obudzić klasyka. A miało być tak pięknie... Trzeba dac trochę tego hejtu Detailing miary zrobiłeś ? Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @PiterG muszę to nadrobić i jak wrócę z delegacji to wysmalcuje miarę
buka Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @AreK rewelacyjna przemian, takie relacje ogląda się z szczęka na ziemi to teraz panda na giełdę klasyków ?
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 7 minut temu, buka napisał: @AreK rewelacyjna przemian, takie relacje ogląda się z szczęka na ziemi to teraz panda na giełdę klasyków ? Już jest
PiterG Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @AreK tego smarowania Ci życzę Temat z innej beczki... co w zastępstwie za KC motor Plast ? Widziałem kiedys, że w jakiejś relacji kladles cartec motor fresh, jak aplikacja i efekty względem KC ? Wysłane z mojego EVA-L19 przy użyciu Tapatalka
Tomas-sg Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Parę pytań Arku. Wlew paliwa taki brudny na jednej fotek czy rudy podjada ? Idealvask gotowy ? Znam w sumie 2 produkty i żadnego z nich bym nie użył bez rozcieńczania Co tak ładne przyciemnilo kieszonkę drzwi ? FW? Czemu naklejki zostały ? Czy one tak po prostu wychodziły z fabryki ? Mogę Ci podstawić moj projekcik ?
keza Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 @AreK co tu powiedzieć , każda Twoja relacja rozwala system, napędza ukryte pokłady energii żeby działać ,działać i dążyć do takiego poziomu jaki Ty posiadasz . Szacun za wszystko co robisz dla detailingu . Rezultat po prostu
Administrator AreK Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 8 minut temu, PiterG napisał: Widziałem kiedys, że w jakiejś relacji kladles cartec motor fresh, jak aplikacja i efekty względem KC ? w moim odczuciu to te same produkty 4 minuty temu, Tomas22 napisał: Wlew paliwa taki brudny na jednej fotek czy rudy podjada ? Wydaje mi się ,że wyczyściłem. 5 minut temu, Tomas22 napisał: Co tak ładne przyciemnilo kieszonkę drzwi ? FW? Koch który był w opisie. 6 minut temu, Tomas22 napisał: Czemu naklejki zostały ? Czy one tak po prostu wychodziły z fabryki ? Nie opisywałem tego ale o naklejki była największa walka. Tak samochód wyszedł z fabryki i tak miało zostać. 7 minut temu, Tomas22 napisał: Mogę Ci podstawić moj projekcik ? Oczywiście.
Tomas-sg Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Niewybaczalne było by gdybym komuś oddał swojego gti jedno z moich marzen. Ale gdybym nie uwielbiam detailingu byś był moim pierwszym wyborem Co do wlewu to chodziło mi o tą fotkę.: tam jakaś uszczelka na to wchodzi czy plasticzek ?
gordon Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 Późny wieczór po robocie, zgrzewka "Kozela Leżak" i relacja Arka, czego chcieć więcej! Oczywiście tylko jeden "Kozel" zszedł, bo nie można było oderwać palca od scrolla żeby nalać kolejnego, a i do rozdziawioną gębą trudno pić, bo za dużo się rozlewa. DZIĘKUJEMY i Pan(da) więcej jak to już koledzy wcześniej pisali. Na początku zastanawiałem się, dlaczego tańcząca ta Panda, a na końcu wszystko jasne. Fajne to "Made in Czechoslovakia" na szybie, a tapicerka w kratę po prostu petarda, kosa, miazga.
Crasher Opublikowano 19 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 19 Lutego 2019 O jaaaa.... Ktorys raz, kasuje to co napisalem bo brakuje mi epitetu zeby opisać jakie wrażenia robia na mnie takie relacje i ich oprawa... Niesamowity klimat który wślizguje sie do głowy i mocno inspiruje. Dzięki!
Mumins Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2019 I ta cudowna, fabryczna mora...żal byłoby usuwać #szczękopad #cojatutajrobie #pozamiatał
Administrator AreK Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2019 @Tomas22 Na tym zdjęciu jest zdjęty plastikowy pierścień i tam faktycznie było brudno. Wyczyściłem, złożyłem i jest bajka.
sparco0 Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2019 To auto jak nowe było to pewnie w 50% tak nie wyglądało. Poziom wiedzy i techniki mistrzowski.
Grzechu23 Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2019 O proszę relacja Arka w PSB Lecę po kawkę i oglądam. Robota poczeka Edit. Co tu dużo mówić. Robota wykonana 11/10 ! Jak zawsze! Przemiło się ogląda takie metamorfozy. Oby tak dalej ;)
Gość Opublikowano 20 Lutego 2019 Zgłoś Opublikowano 20 Lutego 2019 Ten samochód jest/był na giełdaklasyków.pl
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się