yKawa Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Witam wszystkich. Uwielbiam przeglądać ten dział. Postanowiłem zasilić go moja relacją, z racji tego, że jest ona moją pierwszą przepraszam za ewentualne błędy. Do dzieła! Na wstępie pragnę zaznaczyć, że nie będzie to typowa relacja autodetailingowa. Jej początkiem zawładnie "lakiernictwo". To mój pierwszy taki projekt, nie wszystko jest perfekcyjnie zrobione, paint job to garażowa amatorka ale zapraszam na relacje Auto kupiłem od kolegi w dniu przeznaczenia na złomowanie z racji końca OC. Ogólnie rzecz biorąc jego stan był tragiczny. Zastanawiałem się intensywnie czy jest warte zachodu i w końcu postanowiłem je ratować. Tak to wyglądało: Niemiec płakał jak sprzedawał, kolega nie Oczywiście dużo rdzy. Na szczęście podłoga zdrowa. Kumpel radził sobie z nią czerwonym lakierem co widać na zdjęciach. Na początek oględziny, szukanie części i do pracy. Czyszczenie, usuwanie rdzy, konserwacja. Na pierwszy ogień poszedł rstop, następnie podkład epoksydowy i środek do konserwacji tzw baranek I konserwacja na epoksyd Kolejna rzecz to nadkola. Kompletna ruina, dramat kolonia rudej. Szlifierka w dłoń i jazda... Przymiarki... Gdyby nie taśma świat by nie istniał. Następny krok to spawanie Następnie nadszedł czas na wymianę skorodowanych części... Auto dostało nowe drzwi, reparaturki nadkoli, dwa zderzaki, maskę, tylną klapę, dwa błotniki i nowe lampy, ponieważ postanowiłem zrobić z niego przedlifta. Bardziej się podoba:) Nie żałowałem konserwacji Kolejny krok to szpachlowanie... Pod szpachlówkę epoksyd. Następnie ścieranie i podkład. Na podkładzie wszystko wygląda bardzo dobrze ale niestety po bazie i klarze ukazało się kilka mankamentów nie widocznych na tym etapie Baranek na doły drzwi... Matowania i odtłuszczanie Ściereczka antystatyczna... przydatna rzecz podczas malowania w garażu ;D I wtedy zaczął się stres... Zaczynamy Kolor z palety VW toffeebraun kod lh8z. Po położeniu bazy ściereczka w ruch. Klar Rozmaskowanie i wyjazd na zewnątrz Podsumowując. Malowanie jak na takie warunki i umiejętności amatora wyszło chyba dobrze, co prawda morka jest. Używany był pistolet devilbiss flg 5 więc cudów nie można się spodziewać. Kolejny etap prac: Czas naglił. Do zlotu zostały 2 tyg. Trzeba było trochę zredukować morke. Na pierwszy ogień rotacja z białym padem NATa ( moim zdaniem super gąbki) i pasta farecla G3. drobna morka po 2 przejazdach, papier 2000 wodny morka ulega...50/50 Step 2. Sonax i menzerna. Czerwony pad NATa Coś wycina po agresywnej kombinacji :) Maskę zostawiłem na koniec. Wyszła straszna katastrofa. Malowałem przy wysokiej temperaturze i zrobiła się kasza. Zaraz do niej wrócę. Po polerowanie zająłem się sprawami mechanicznymi. Wymiana olejów, płynów, regeneracja zawieszenia, nowe sprężyny, przednia szyba, klejenie miski olejowej, uszczelki pod klawiaturą i wiele innych jak np. Prace nad silnikiem Żeby sprawdzić co jest nie tak musi być czysto. Pomógł mi w tym greengine od ADBL,mocny środek . Miska olejowa, cała zafajdana. Myślałem,że to przez uszczelkę... okazało się, iż winne temu balaganowi było mikro pęknięcie Szczotka druciana, odrdzewiacz, farba na wysokie temperatury. Czerwone zaciski must have Oczywiście nadkola potraktowane barankiem A tak wygląda wahacz po przejechaniu 442000km albo 1442000km Kolejna sprawa to koła Najpierw odszczurzanie i później matowania. Vampir od ADBL w żelu świetnie się sprawdził. Na prawdę długo nie zasychał Nie miałem pomysłu na kolor. i klar Ranty wypolerowane papieram wodnym a na koniec dla uzyskania efektu lustra pasta typowo do aluminium amglos. Na prawdę rewolucyjny środek! Teraz wejdźmy do środka. Brud, brud, brud i dramat. APC pro adbl i shining garage naprzemiennie APC Te pędzle są obłędne :) 50/50 Ufff... Jak tu jasnoo :) Dla tego wnętrza kupiłem tego mietka. Również brudno Z pomocą nadchodzi colourlock strong Góra zrobiona Konserwacja Efekt. Ta skóra jest piękna ;D Dywaniki i podłoga Pomocnik :) Tego tak nie zostawimy Psik psik Niestety nie mam zdjęć z prac nad przodem ale na otarcie łez pokaże Wam co można znaleźć pod tylną kanapą oprócz śmieci, psiej karmy i resztek jedzenia... Lego, 5 ziko i zegarek Michael Korn ;D Wracamy na zewnątrz... Została maska Papier 1500, 2000 i 5-6 przejazdów agresywną kombinacją pada i pasty Morka znika, z lewej przed, prawa po... Nad maską spędziłem 7 godzin. Efekt pozwalający Czas na detale Odnawiamy.... Papier i klar na przód! psik psik.. przód też Zostało mało czasu do wyjazdu... Trzeba składać i tyłeczek Wjeżdżamy autem do garażu. A propo stawiam go równocześnie z ratowanie Mercedesa więc jest bałagan i zamieszanie. Autko po polerce, umyte, przygotowane do zabezpieczenia. W końcu jutro zlot. Postanowiłem położyć wosk bo jeszcze muszę usunąć morke i dopiero wtedy wleci powłoka. Na tą chwilę na gotów zrobiony dach, maska i błotniki. Wybralem moja ulubiona mieszankę. Moim zdaniem ta kombinacja jeszcze bardziej podkreśla walory auta niż samo fusso. Godzina 24.00 spać się chce ale trzeba smalcować. Fusso i gentelman na pierwszy ogień Docieramy Czas spać. 6.00 rano wylatuje druga część mieszanki Teraz plastiki zewnetrzne. Następnie na oponki black mam a i w drogę. Kilka zdjęć zrobionych na miejscu. Wszystko zacząłem robić od stycznia z półtora miesięczną przerwą na poligon do teraz. Zostało kilka szczegółów do zrobienia, przyciemnieniem szyb itp. Jak będzie gotowy na zicher zrobie aktualizacje. Jak już mówiłem pierwszy raz robiłem pracę lakiernicze w takim zakresie więc jeśli jest coś nie tak proszę nie krzyczeć. Jeśli treść relacji jak i jej forma jest zła proszę pisać, następnym razem poprawie swoje błędy. Pozdrawiam 3
Kopersky Opublikowano 10 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 10 Lipca 2018 Gdy tylko zobaczyłem, że pojawiło się coś nowego w psb jak zwykle dużo nie brakowało żeby palec zbił szybkę w tablecie .Relacja super wyszła, wielki szacun. Mam nadzieję, że jeszcze coś wrzucisz w tym stylu Jedną rzecz bym tylko zmienił, a konkretnie radyjko na jakieś z epoki w124
Tommy Lee Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 @yKawa Na prawdę fajna robota, sam mam W124 tylko że kombi i wiem co to jest rdza w tym aucie. W ubiegłym roku ogarnąłem blacharsko całe podwozie z konserwacją, ale niestety wyszło teraz, że przednie mocowania wózka tylnego mostu są do naprawy i z nimi walczę. Kolory auta też mamy zbliżone
Arkeolowy Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Z ciekawości jaki koszt materiałów nie licząc robocizny? Bo tutaj dywaguje z bratem
yKawa Opublikowano 11 Lipca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 5 godzin temu, Tommy Lee napisał: @yKawa Na prawdę fajna robota, sam mam W124 tylko że kombi i wiem co to jest rdza w tym aucie. W ubiegłym roku ogarnąłem blacharsko całe podwozie z konserwacją, ale niestety wyszło teraz, że przednie mocowania wózka tylnego mostu są do naprawy i z nimi walczę. Kolory auta też mamy zbliżone Masz szary kolor a nie czekoladowy :p Wkład pracy wynagradza przyjemność z jazdy. Nie jest to demon prędkości bo ma jedyne 75 KM ale fotele w tym aucie wszystko rekompensują 40 minut temu, Arkeolowy napisał: Z ciekawości jaki koszt materiałów nie licząc robocizny? Bo tutaj dywaguje z bratem Części farba itp 5500 i jeszcze kilka rzeczy trzeba kupić jak np radio
Lewus089 Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Super relacja. Widać ogrom pracy, dobrze, że takie klasyki trafiają do takich osób jak Ty. Widząc z początku w jakim stanie było auto nie spodziewałem się fajerwerków. A tu sztos! Jak na amatorską robotę jak sam to podkreślasz, wyszło naprawdę elegancko. Dobrze, że zdecydowałeś się na ratowanie Mietka. Szacun!Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka
zibi-M Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Wow graty, mietek dostał drugie życie od Ciebie. Jeszcze końcówkę tłumika spoleruj i będzie git
Chochlik437 Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Mietek na początku był ruiną a tu taka przemiana, naprawdę odwaliłeś dobrą robotę Wnętrze obłędne.. te skórki Parę detali i będzie malina !
Tommy Lee Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 5 godzin temu, yKawa napisał: Wkład pracy wynagradza przyjemność z jazdy. Nie jest to demon prędkości bo ma jedyne 75 KM ale fotele w tym aucie wszystko rekompensują Masz racje jeździ się nim bardzo przyjemnie, ja mam u siebie 2,5D a jedyne czego mi w nim brakuje to klimatyzacji. Brak leniucha da się przeżyć ale klimka to podstawa jak dla mnie. Co do radia to mi się marzy taki Becker Mexico ze zmieniarką CD
BarteQk Opublikowano 11 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 11 Lipca 2018 Strasznie mi się podobają W124, z chęcią kupiłbym takiego 2,5D w leniuchu, a marzeniem jest E500/500E Szacun za poświęcony czas, włożoną pracę i serce - niech służy Ci jak najdłużej - takich aut już niestety nie będzie
Danielusinek Opublikowano 16 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2018 Panie kochany to ja rozumiem, nie ma lipy, super projekt, piateczka
Karbo Opublikowano 16 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 16 Lipca 2018 O staryyyy szanuje mocno za ratowanie takich cukiereczków Super wyszło, oby takich więcej ! Zazdrosna parówa zawsze porysuje... nie wiem skąd się takie świnie biorą na ulicy... Jak patrzę na gospodarstwa to raczej obory szczelnie pozamykane... Ehh
yKawa Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 17 Lipca 2018 6 godzin temu, Karbo napisał: O staryyyy szanuje mocno za ratowanie takich cukiereczków Super wyszło, oby takich więcej ! Zazdrosna parówa zawsze porysuje... nie wiem skąd się takie świnie biorą na ulicy... Jak patrzę na gospodarstwa to raczej obory szczelnie pozamykane... Ehh Dzięki wielkie też tego nie rozumiem. Klapa spolerowana, trójkąt niestety do szpachlowania i malowania
damiancd Opublikowano 19 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2018 Szacunek za dobranie zajebistego, klasycznego koloru co do rysy, działaj, papierem powinno dać radę
yKawa Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2018 Z klapy zeszło... Trójkąt niestety do szpachlowania i malowania.
sT3VE Opublikowano 19 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2018 Pierwsze co mi na myśl przyszło... Ten koleś ma łeb! Mega projekt, pomysł i realizacja naprawdę chapeau bas. Wszystko ze sobą w aucie gra i tworzy solidny projekt. Graty i zazdroszczę!
jaroszy_ok Opublikowano 21 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2018 Super projekt, fajnie że wrzuciłeś fotki z prac - miło się ogląda. Jedyne co mi się rzuciło w oczy to dolna listwa na drzwiach kierowcy nie licuje z resztą. Gratulacje za świetną pracę.
_harry Opublikowano 21 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 21 Lipca 2018 "auto kupiłem od kolegi"...Człowieku, on powinien ci zapłacić za to że może dziś rzucić okiem na takiego klasyka a może nawet wsiąść do środka Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
macmel Opublikowano 25 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 25 Lipca 2018 gratuluję świetnie wykonanej pracy! masz informacje co do tapicerki skórzanej w środku? wymieniana była może kiedyś? bo jeśli oryginał to wytrzymała naprawdę wiele w super stanie. nie jestem zazwyczaj osobą typu "KURRŁA KIEDYŚ TO BYŁO", ale patrząc na to jakich materiałów używa się w nowszych autach, nawet tej z klasy średniej i premium, to nie ma porównania co do wytrzymałości. a szkoda.
ct240 Opublikowano 27 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 27 Lipca 2018 To raczej jest sztuczna skóra, tzw. mbtex.
kopen Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2018 Gratuluję egzemplarza. Wysłane z mojego SM-J730F przy użyciu Tapatalka
Hajduk Opublikowano 28 Lipca 2018 Zgłoś Opublikowano 28 Lipca 2018 A z mojej strony gratulacje pomysłu i duży szacun za zdolności
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się