Skocz do zawartości

Mercedes w124\ E klasa TAXI od yKawa Przemiana


yKawa

Rekomendowane odpowiedzi

 

Witam wszystkich. Uwielbiam przeglądać ten dział. Postanowiłem zasilić go moja relacją, z racji tego, że jest ona moją pierwszą przepraszam za ewentualne błędy. Do dzieła! 

Na wstępie pragnę zaznaczyć, że nie będzie to typowa relacja autodetailingowa. Jej początkiem zawładnie "lakiernictwo". To mój pierwszy taki projekt, nie wszystko jest perfekcyjnie zrobione, paint job to garażowa amatorka ale zapraszam na relacje 

Auto kupiłem od kolegi w dniu przeznaczenia na złomowanie z racji końca OC. Ogólnie rzecz biorąc jego stan był tragiczny. Zastanawiałem się intensywnie czy jest warte zachodu i w końcu postanowiłem je ratować. 

Tak to wyglądało:

3ZzBDN.jpg

 

 

PBgV8k.jpg

 

 

Niemiec płakał jak sprzedawał, kolega nie 

 

 

gimYvJ.jpg

 

3M3VjQ.jpg

 

 

Oczywiście dużo rdzy. Na szczęście podłoga zdrowa. Kumpel radził sobie z nią czerwonym lakierem co widać na zdjęciach. 

Na początek oględziny, szukanie części i do pracy. Czyszczenie, usuwanie rdzy, konserwacja. Na pierwszy ogień poszedł rstop, następnie podkład epoksydowy i środek do konserwacji tzw baranek 

 

HfScJm.jpg

 

kHXbFT.jpg

 

41S0M1.jpg

 

I konserwacja na epoksyd 

 

RMrL9l.jpg

 

o5eECg.jpg

 

PMqqRI.jpg

 

Kolejna rzecz to nadkola. Kompletna ruina, dramat kolonia rudej. Szlifierka w dłoń i jazda...

 

t6RpX0.jpg

 

E3iRYg.jpg

 

EXaDAj.jpg

 

Przymiarki... Gdyby nie taśma świat by nie istniał. 

 

kTLvNG.jpg

 

Następny krok to spawanie 

 

uKgEAK.jpg

 

 

Następnie nadszedł czas na wymianę skorodowanych części... Auto dostało nowe drzwi, reparaturki nadkoli, dwa zderzaki, maskę, tylną klapę, dwa błotniki i nowe lampy, ponieważ postanowiłem zrobić z niego przedlifta. Bardziej się podoba:) 

 

oou9P0.jpg

 

Nie żałowałem konserwacji 

B7paIL.jpg

 

 

Kolejny krok to szpachlowanie... Pod szpachlówkę epoksyd. 

VmKkGf.jpg

 

Następnie ścieranie i podkład. 

yhKv0q.jpg

 

Na podkładzie wszystko wygląda bardzo dobrze ale niestety po bazie i klarze ukazało się kilka mankamentów nie widocznych na tym etapie 

HnO4xp.jpg

 

Baranek na doły drzwi... 

qCQFxh.jpg

 

Matowania i odtłuszczanie

T78WFS.jpg

 

DL4SAs.jpg

 

Ściereczka antystatyczna... przydatna rzecz podczas malowania w garażu ;D

F2hzeS.jpg

 

I wtedy zaczął się stres... 

 

dJHa3y.jpg

 

Zaczynamy 

rB7pt7.jpg

 

Hme1qU.jpg

 

Kolor z palety VW toffeebraun kod lh8z. Po położeniu bazy ściereczka w ruch.

 

uqulOV.jpg

 

Klar

Hme1qU.jpg

 

FD8yAO.jpg

 

Rozmaskowanie

djJvKf.jpg

 

i wyjazd na zewnątrz

 

99CDlZ.jpg

 

QLxPyh.jpg

 

Podsumowując. Malowanie jak na takie warunki i umiejętności amatora wyszło chyba dobrze, co prawda morka jest. Używany był pistolet devilbiss flg 5 więc cudów nie można się spodziewać. 

Kolejny etap prac:

Czas naglił. Do zlotu zostały 2 tyg. Trzeba było trochę zredukować morke. Na pierwszy ogień rotacja z białym padem NATa ( moim zdaniem super gąbki) i pasta farecla G3. 

 

2nTPeP.jpg

 

drobna morka

ovh2tj.jpg

 

90rMT3.jpg

 

po 2 przejazdach, papier 2000 wodny

Bf7q4E.jpg

 

morka ulega...50/50

 

Yb4lu4.jpg

 

Step 2. Sonax i menzerna. Czerwony pad NATa

 

lLrrxz.jpg

 

Coś wycina po agresywnej kombinacji :)

8zmWhE.jpg

 

8FgULB.jpg

 

Maskę zostawiłem na koniec. Wyszła straszna katastrofa. Malowałem przy wysokiej temperaturze i zrobiła się kasza. Zaraz do niej wrócę. 

 

 

Po polerowanie zająłem się sprawami mechanicznymi. Wymiana olejów, płynów, regeneracja zawieszenia, nowe sprężyny, przednia szyba, klejenie miski olejowej, uszczelki pod klawiaturą i wiele innych jak np. Prace nad silnikiem 

Żeby sprawdzić co jest nie tak musi być czysto. Pomógł mi w tym greengine od ADBL,mocny środek .

 

Miska olejowa, cała zafajdana. Myślałem,że to przez uszczelkę...

5CVLnR.jpg

 

okazało się, iż winne temu balaganowi było mikro pęknięcie 

Q2V2xW.jpg

 

Szczotka druciana, odrdzewiacz, farba na wysokie temperatury. Czerwone zaciski must have 

Oczywiście nadkola potraktowane barankiem

x8b7Y6.jpg

 

D1lLTR.jpg

 

A tak wygląda wahacz po przejechaniu 442000km albo 1442000km 

 

ssZMk0.jpg

 

Kolejna sprawa to koła 

 

wMyLPC.jpg

 

Najpierw odszczurzanie i później matowania. Vampir od ADBL w żelu świetnie się sprawdził. Na prawdę długo nie zasychał

 

9btgNh.jpg

 

Nie miałem pomysłu na kolor. 

 

RgkGUP.jpg

 

i klar

 

iDNfI0.jpg

 

Ranty wypolerowane papieram wodnym a na koniec dla uzyskania efektu lustra pasta typowo do aluminium amglos. Na prawdę rewolucyjny środek! 

 

QtUAsR.jpg

 

Teraz wejdźmy do środka. Brud, brud, brud i dramat. 

 

tpSr31.jpg

 

APC pro adbl i shining garage naprzemiennie

 

g0nmiX.jpg

 

APC

IAd7XC.jpg

 

Te pędzle są obłędne :)

 

gSK2gv.jpg

 

50/50

futWaf.jpg

 

xH7rpO.jpg

 

Gpv0Vd.jpg

 

Ufff...

RRFCJc.jpg

 

Jak tu jasnoo :)

QSCobN.jpg

 

Dla tego wnętrza kupiłem tego mietka. Również brudno 

 

zNUXNt.jpg

 

HQXKa1.jpg

 

Z pomocą nadchodzi colourlock strong 

 

jwGpf9.jpg

 

Góra zrobiona

 

ma1diI.jpg

 

Konserwacja

 

8FUcnk.jpg

 

Efekt. Ta skóra jest piękna ;D

 

r4E1b0.jpg

 

Dywaniki i podłoga 

 

y4Vngg.jpg

 

DbMeg7.jpg

 

BMCFCY.jpg

 

Pomocnik :)

XJBwK7.jpg

 

Tego tak nie zostawimy

 

11Kaa8.jpg

 

Psik psik

bfnv9i.jpg

 

YK7Wsk.jpg

 

Niestety nie mam zdjęć z prac nad przodem ale na otarcie łez pokaże Wam co można znaleźć pod tylną kanapą oprócz śmieci, psiej karmy i resztek jedzenia... 

 

pE68Vo.jpg

 

Lego, 5 ziko i zegarek Michael Korn ;D

Wracamy na zewnątrz... Została maska

 

QGKoZD.jpg

 

Papier 1500, 2000 i 5-6 przejazdów agresywną kombinacją pada i pasty

 

JmIG2g.jpg

 

AxBYyN.jpg

 

Morka znika, z lewej przed, prawa po...

 

TC1fnz.jpg

 

Nad maską spędziłem 7 godzin. Efekt pozwalający 

Czas na detale

 

 

 

 

Odnawiamy.... Papier i klar na przód! 

 

TkZ7ir.jpg

 

hPIT7m.jpg

 

psik psik..

 

v7CjuC.jpg

 

 

KQJD0K.jpg

 

przód też 

 

tuewLn.jpg

 

Zostało mało czasu do wyjazdu... Trzeba składać

 

ern8Ax.jpg

 

i tyłeczek

 

FT9Eln.jpg

 

9HNjcw.jpg

 

Wjeżdżamy autem do garażu. A propo stawiam go równocześnie z ratowanie Mercedesa więc jest bałagan i zamieszanie. 

Autko po polerce, umyte, przygotowane do zabezpieczenia. W końcu jutro zlot. Postanowiłem położyć wosk bo jeszcze muszę usunąć morke i dopiero wtedy wleci powłoka. Na tą chwilę na gotów zrobiony dach, maska i błotniki. 

Wybralem moja ulubiona mieszankę. Moim zdaniem ta kombinacja jeszcze bardziej podkreśla walory auta niż samo fusso. 

Godzina 24.00 spać się chce ale trzeba smalcować.

Fusso i gentelman na pierwszy ogień

HvOtDR.jpg

 

A8TzUM.jpg

 

Docieramy

 

h3aACy.jpg

 

Czas spać. 6.00 rano wylatuje druga część mieszanki

 

4jvlZe.jpg

 

Teraz plastiki zewnetrzne. 

 

GDt4pi.jpg

 

FyzohF.jpg

 

Następnie na oponki black mam a i w drogę. Kilka zdjęć zrobionych na miejscu. 

Wszystko zacząłem robić od stycznia z półtora miesięczną przerwą na poligon do teraz. Zostało kilka szczegółów do zrobienia, przyciemnieniem szyb itp. Jak będzie gotowy na zicher zrobie aktualizacje. Jak już mówiłem pierwszy raz robiłem pracę lakiernicze w takim zakresie więc jeśli jest coś nie tak proszę nie krzyczeć. Jeśli treść relacji jak i jej forma jest zła proszę pisać, następnym razem poprawie swoje błędy. Pozdrawiam 

 

NCuAlV.jpg

 

UOWynv.jpg

 

PwTDiz.jpg

 

JHgi0N.jpg

 

qrpN5P.jpg

 

Tv3Vfc.jpg

 

haGbCg.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy tylko zobaczyłem, że pojawiło się coś nowego w psb jak zwykle dużo nie brakowało żeby palec zbił szybkę w tablecie :-D.Relacja super wyszła, wielki szacun. Mam nadzieję, że jeszcze coś wrzucisz w tym stylu 😉 Jedną rzecz bym tylko zmienił, a konkretnie radyjko na jakieś z epoki w124 😜

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yKawa Na prawdę fajna robota, sam mam W124 tylko że kombi i wiem co to jest rdza w tym aucie. W ubiegłym roku ogarnąłem blacharsko całe podwozie z konserwacją, ale niestety wyszło teraz, że przednie mocowania wózka tylnego mostu są do naprawy i z nimi walczę. Kolory auta też mamy zbliżone 😀

20151004_144212.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tommy Lee napisał:

@yKawa Na prawdę fajna robota, sam mam W124 tylko że kombi i wiem co to jest rdza w tym aucie. W ubiegłym roku ogarnąłem blacharsko całe podwozie z konserwacją, ale niestety wyszło teraz, że przednie mocowania wózka tylnego mostu są do naprawy i z nimi walczę. Kolory auta też mamy zbliżone 😀

20151004_144212.jpg

Masz szary kolor a nie czekoladowy :p

Wkład pracy wynagradza przyjemność z jazdy. Nie jest to demon prędkości bo ma jedyne 75 KM ale fotele w tym aucie wszystko rekompensują 😛

40 minut temu, Arkeolowy napisał:

Z ciekawości jaki koszt materiałów nie licząc robocizny? Bo tutaj dywaguje z bratem 😄 

Części farba itp 5500 i jeszcze kilka rzeczy trzeba kupić jak np radio 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super relacja. Widać ogrom pracy, dobrze, że takie klasyki trafiają do takich osób jak Ty. Widząc z początku w jakim stanie było auto nie spodziewałem się fajerwerków. A tu sztos! Jak na amatorską robotę jak sam to podkreślasz, wyszło naprawdę elegancko. Dobrze, że zdecydowałeś się na ratowanie Mietka. Szacun!

Wysłane z mojego MI 5s Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, yKawa napisał:

Wkład pracy wynagradza przyjemność z jazdy. Nie jest to demon prędkości bo ma jedyne 75 KM ale fotele w tym aucie wszystko rekompensują 😛

Masz racje jeździ się nim bardzo przyjemnie, ja mam u siebie 2,5D a jedyne czego mi w nim brakuje to klimatyzacji. Brak leniucha da się przeżyć ale klimka to podstawa jak dla mnie.😀

Co do radia to mi się marzy taki Becker Mexico ze zmieniarką CD 😍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strasznie mi się podobają W124, z chęcią kupiłbym takiego 2,5D w leniuchu, a marzeniem jest E500/500E 😄

Szacun za poświęcony czas, włożoną pracę i serce - niech służy Ci jak najdłużej - takich aut już niestety nie będzie 😞

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O staryyyy szanuje mocno za ratowanie takich cukiereczków 😄 Super wyszło, oby takich więcej 🙂 ! 


Zazdrosna parówa zawsze porysuje... nie wiem skąd się takie świnie biorą na ulicy... Jak patrzę na gospodarstwa to raczej obory szczelnie pozamykane... Ehh  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Karbo napisał:

O staryyyy szanuje mocno za ratowanie takich cukiereczków 😄 Super wyszło, oby takich więcej 🙂 ! 


Zazdrosna parówa zawsze porysuje... nie wiem skąd się takie świnie biorą na ulicy... Jak patrzę na gospodarstwa to raczej obory szczelnie pozamykane... Ehh  

Dzięki wielkie 🙂 też tego nie rozumiem. Klapa spolerowana, trójkąt niestety do szpachlowania i malowania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co mi na myśl przyszło... Ten koleś ma łeb! Mega projekt, pomysł i realizacja naprawdę chapeau bas. Wszystko ze sobą w aucie gra i tworzy solidny projekt. Graty i zazdroszczę! 🤩

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję świetnie wykonanej pracy!
masz informacje co do tapicerki skórzanej w środku? wymieniana była może kiedyś? bo jeśli oryginał to wytrzymała naprawdę wiele w super stanie. nie jestem zazwyczaj osobą typu "KURRŁA KIEDYŚ TO BYŁO", ale patrząc na to jakich materiałów używa się w nowszych autach, nawet tej z klasy średniej i premium, to nie ma porównania co do wytrzymałości. a szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.