Jump to content

BMW E91 M pakiet, black saphire metallic, 2006


Recommended Posts

Posted

Cześć ponownie, tym razem moje prywatne BMW E91 i trochę obszerniejsza relacja z prac nad nim. Krótka historia. Po sprzedaży E36 nadszedł czas na coś młodszego, marka została, seria ta sama, ale inny model. Auta szukałem 1,5 msc. i był to pierwszy egzemplarz, który znalazłem za zachodnią granicą.  Wybór padł na E91 przed liftingiem, przed liftem ze względu na PLNy, tak wersja po liftingowa była po za zasięgiem finansowym, musiałbym grubo dołożyć gotówki. Auto sprowadzone ze Stuttgartu od prywatnego właściciela, w Polsce od 4 maja tego roku. Wyprodukowane 21 czerwca 2006 roku z M57T2D30 pod maską, czyli 3-litrowym dieslem 231KM/500NM. :) Przebieg w dniu przyjazdu 225400km, oryginalny, sprawdzony. Jest to moje drugie auto i drugie BMW. ;)  Wyposażona jest dość dobrze, szczerzę mówiąć moje wymaganie był mniejsze i nie szukałem aż takiego wypasu, ale jest: wewnętrzny oraz zewnętrzny M pakiet, alarm, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, skrętne reflektory xenonowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, skórzane sportsitze (leader dakota) - podgrzewane oraz elektryczne z pamięcią, iDrive wraz z Navi professional i funkcją TV, LOGIC7 - 13 głośników, ogrzewanie postojowe, asytent ruszania pod górę, lusterko wewnętrzne fotochromatyczne wraz z pamięcią do kodowania np. bramy wjazdowe lub bramy garażu, regulowana kierownica z multifunkcją, dekory wewnętrzne szczotkowane aluminium, dekory zewnętrzne shadow line, dodatkowy pakiet oświetlenia (podświetlane klamki zewnętrzne, ledowe podświetlenie drzwi), otwieranie, zamykanie oraz odpalanie auta bez ingerencji kluczyka, elektryczny panoramiczny dach, fabrycznie przyciemnione szyby, rolety przeciwsłoneczne z tyłu, zmieniarka na 6CD, dwa komplety kół - letnie styl 194 oraz zimowe styl 158 i jeszcze inne rzeczy, których teraz nie pamiętam. Z auta jestem baaaardzo zadowolony, w ogóle nie boli mnie to, że jest to wersja przed liftingiem, która uchodzi za brzydszą no i szczerze jest brzydsza bez tych kilku detali kosmetycznych, którą był spowodowane liftingiem. Trumna daję mi mega dużo frajdy z jazdy spowodowanej silnikiem, zawieszeniem M pakietowym oraz świetnym prowadzeniem. Auto w najlepszym stanie (wnętrze oraz lakier) nie było i doskonale o tym wiedziałem w czasie zakupu, za to mechanicznie było bez większych dramatów. Po zakupie wymieniłem standardowo olej + filtry oraz dodatkowo termostaty oraz poduszki silnika. Niestety z rozpędu nie zrobiłem zdjęć jak wyglądało z zewnątrz przed pracami, ale było to standardowo brudne auto po trasie 1100km do Polski w różnych warunkach. Za to mam zdjęcia z wnętrza a tam się działo. :D Jedno jest pewne, auto nie było picowane do sprzedaży i Niemiec nie płakał jak sprzedawał. :mrgreen: Dosyć tego, krótki opis pomocników i dalej będą zdjęcia. ;) 

Środki, akcesoria których używałem podczas pracy.

Wnętrze

1. Standardowe oraz mini ssawki do dkurzacza

2. Detailing Sticks 

3. ExceDe Advanced APC

4. ExceDe Encapsulator Cleaner

5. Gyeon Leather Cleaner

6. Gyeon Leather Coat

7. Shiny Garage Perfect Glass Cleaner

8. Małe wykałaczki

9. Szczotka do tapicerki materiałowej

10. Szczotka do skór

11. ADBL Goofer Towel

12. Pędzelki

13. Patyczki do uszu

14. Kilka mikrofibr

 

Dekontaminacja

1. ADBL VL

2. Prickbort

3. Żółta glinka ValetPro

4. poślizg ADBL

 

Pre-wash oraz mycie właściwe

1. ADBL Yeti

2. ExceDe Advanced APC

3. ADBL Shampoo

4. rękawica Flexipads Merino Soft Whool Wash Mitt

5. Rękawica z mikrofibry do dołów progów oraz zderzaków

6. Karcher K5

7. Pianowica PA

8. Gyeon Silk Dryer

9. Dwa wiadra

 

Plastiki,uszczelki,detale

1. Pędzelki

2. ExceDe Advanced APC

3. Shiny Garage Jet Black

 

Szyby

1. Shiny Garage Perfect Glass Cleaner

2. ADBL Goofer Towel

2. CarPro Ceriglas

3. IPA

4. Tricolor

 

Opony, felgi

1. Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner

2. ExceDe Ultimate Whell cCeaner

3. ABDL VL

4. ADBL T&G

5. Pędzelki

Korekta

1. DA Das 6 

2. Sonax Cutmax

3. Sonax EX 04/06

4. Pady od Royal Pads One step 80 oraz 135mm

5. Biały, żółty pad 80mm od Booski pads

6. Biały NAT DA 135mm

7. IPA

8. ADBL Puffy Towel

9. Gyeon BOA

10. Taśma 25mm

11. Miernik lakieru Blue Technology


Lampy

1. papierki na mokro 800, 1200, 1500

2. Taśma 25mm

3. Sonax Cutmax

4. Sonax EX 04/06

5. DA Das6

6. Biały oraz czarny 80mm Booski pads

 

Zabezpieczenie

1. Lakier: CarPro Cquartz UK

2. Szyby: CarPro FlyBy30

3. Lampy: Gyeon TRIM

 

Ogarnięcie papierów, akcyzy, rejestracji zajęło trochę czasu, ale ja w tym czasie zacząłem ogarniać wnętrze. Na samym początku ogarniałem plastiki bagażnika i to co się dało zabrałem do domu z racji ciulowej aury panującej na dworze. Nie wstawię na początku tylko zestawienia zdjęć jaki syf był przed czyszczeniem. Zdjęcia będą pomieszane, ale różnica będzie na pewno widoczna. :D  Po przeglądnięciu wszystkich zdjęć, widzę, że w niektórych momentach zapomniałem przez natłok pracy zrobić zdjęć po czyszczeniu. :( Musicie uwierzyć na słowo, że chociaż nie ma zdjęcia to element nie został pominięty. ;)

A więc graty, które zabrałem i czyściłem w domu. 

DSC_0066.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg


Roletę rozwijałem też całą i przeprałem, niestety brak zdjęć z tego zabiegu. :/ 

DSC_0035.jpg

DSC_0036.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0047.jpg

DSC_0075.jpg


Następnie podłoga. 
 

DSC_0048.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0072.jpg

DSC_0073.jpg

DSC_0074.jpg


Jeden z boczków.

DSC_0058.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0078.jpg


W domu zająłem się także kanapą. Z tyłu jeździła dwójka małych dzieci w fotelikach, chyba widać. Jakie skarby były pod kanapą, to w dalszej części relacji. :laugh:

DSC_0079.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0082.jpg

DSC_0083.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0085.jpg

DSC_0086.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0102.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0112.jpg

DSC_0113.jpg

DSC_0114.jpg


Podłoga, plastiki, boczek bagażnika wylądowały na swoim miejscu. W tym czasie wysprzątałem resztę bagażnika oraz schowki pod podłogą i widzę, że nie mam z tego zdjęć. :( W skrócie, w schowkach pod podłogą było dużo zanieczyszczeń, jakiś piasek, chyba rozsypany cukier i jakieś inne rzeczy, które uzbierały się przez lata. Wszystko odkurzone oraz przeprane ręcznie za pomocą ExcceDe Encapsulator Cleaner. ;) Dalej zabrałem się za dalsze prace we wnętrzu ale tym razem już bez wyciągania i zabierania do domu. Dywaniku gumowe wyleciały w cholerę, taki materiał, że brudził się od samego patrzenia. Jeszcze ich nie wyczyściłem, zrobię to przed zimą i wtedy wlecą do auta ochraniać wykładzinę przed zimowym syfem. Na lato zakupiłem welurowe Petexy. :)

DSC_0163.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0168.jpg

DSC_0169.jpg

DSC_0170.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0175.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0177.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0179.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0181.jpg

DSC_0182.jpg

DSC_0183.jpg

DSC_0184.jpg

DSC_0185.jpg

DSC_0186.jpg

DSC_0187.jpg

DSC_0188.jpg

DSC_0189.jpg

DSC_0190.jpg

DSC_0191.jpg

DSC_0192.jpg

DSC_0193.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0195.jpg

DSC_0196.jpg

DSC_0197.jpg

DSC_0198.jpg

DSC_0199.jpg

DSC_0200.jpg
 

Odkurzanie kokpitu oraz czyszczenie pędzelkiem i APC. Mini ssawki świetna sprawa. :biggrin:

DSC_0201.jpg

DSC_0202.jpg

DSC_0203.jpg

DSC_0204.jpg

DSC_0205.jpg

DSC_0206.jpg

DSC_0207.jpg

DSC_0208.jpg

DSC_0209.jpg

DSC_0210.jpg

DSC_0211.jpg

DSC_0212.jpg

DSC_0213.jpg

DSC_0214.jpg

DSC_0215.jpg

DSC_0216.jpg

DSC_0217.jpg

DSC_0218.jpg

DSC_0219.jpg

DSC_0220.jpg

DSC_0221.jpg

DSC_0222.jpg

DSC_0223.jpg

DSC_0224.jpg

DSC_0225.jpg

DSC_0226.jpg

DSC_0227.jpg

DSC_0228.jpg

DSC_0229.jpg

DSC_0230.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0232.jpg

DSC_0233.jpg

DSC_0234.jpg

DSC_0235.jpg

DSC_0236.jpg

DSC_0237.jpg

DSC_0238.jpg

DSC_0239.jpg

DSC_0240.jpg

DSC_0241.jpg

DSC_0242.jpg

DSC_0243.jpg

DSC_0271.jpg

DSC_0244.jpg

DSC_0245.jpg

DSC_0246.jpg

DSC_0247.jpg

DSC_0248.jpg

DSC_0249.jpg

DSC_0250.jpg

DSC_0251.jpg

DSC_0252.jpg

DSC_0253.jpg

DSC_0254.jpg

DSC_0255.jpg

DSC_0256.jpg

DSC_0257.jpg

DSC_0258.jpg

DSC_0259.jpg

DSC_0260.jpg

DSC_0261.jpg

DSC_0262.jpg

DSC_0263.jpg

DSC_0264.jpg

DSC_0265.jpg

DSC_0266.jpg

DSC_0267.jpg

DSC_0268.jpg

DSC_0269.jpg

 

Boczki oraz oparcie kanapy tylnej. Zdjęć oparcia po czyszczeniu brak. Kurde dużo mi tych zdjęć brakuję, myślałem, że pstrykałem na bieżąco... :/

DSC_0112.jpg

DSC_0272.jpg

DSC_0273.jpg

DSC_0274.jpg

DSC_0275.jpg

DSC_0276.jpg

DSC_0277.jpg

DSC_0278.jpg

DSC_0279.jpg

DSC_0280.jpg

DSC_0281.jpg

DSC_0282.jpg

DSC_0283.jpg

DSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

DSC_0288.jpg

DSC_0289.jpg

DSC_0290.jpg

DSC_0291.jpg

DSC_0292.jpg

DSC_0293.jpg

DSC_0294.jpg

DSC_0295.jpg

DSC_0296.jpg

DSC_0297.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

DSC_0302.jpg

DSC_0309.jpg

DSC_0310.jpg

DSC_0311.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0313.jpg

DSC_0314.jpg

DSC_0315.jpg



Fotel pasażera oraz fotel kierowcy. Nie mam zdjęć po fotela kierowcy, doczyścił się, ale z pęknięciami i przetarciami, które widać nic nie zrobię. Myślałem, żeby to sam ogarnąć w późniejszym czasie, ale po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że oddam to profesjonalistom i będzie zrobione raz a dobrze. ;)

DSC_0301.jpg

DSC_0303.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0306.jpg

DSC_0307.jpg

DSC_0308.jpg

DSC_0316.jpg

DSC_0317.jpg

DSC_0318.jpg

DSC_0319.jpg

DSC_0320.jpg

DSC_0321.jpg

DSC_0322.jpg

DSC_0323.jpg


Wnętrze na gotowo. Od czasu robienia zdjęć wymieniłem przycisk start/stop na niewytarty. ;) Planuję jeszcze obszyć gałkę, podratować kierownicę bo w jednym miejscu jest przetarta, wymienić dekory na inne albo takie same, ale bez wgnieceń no i tak jak wspomniałem ogarnąć fotel kierowcy. 

DSC_0153.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0158.jpg

DSC_0159.jpg

DSC_0160.jpg

 

Kolejnym etapem było ogarnięcie letnich felg, żeby już podczas korekty były na aucie.

DSC_0117.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0120.jpg

DSC_0121.jpg

DSC_0122.jpg

DSC_0123.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0126.jpg

DSC_0127.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0131.jpg

DSC_0132.jpg

DSC_0133.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0136.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0139.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0141.jpg

DSC_0142.jpg

DSC_0143.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0146.jpg

DSC_0147.jpg

DSC_0148.jpg

DSC_0149.jpg

DSC_0150.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0153.jpg

DSC_0154.jpg

DSC_0155.jpg

DSC_0156.jpg

DSC_0157.jpg

DSC_0158.jpg

DSC_0159.jpg

DSC_0160.jpg

DSC_0161.jpg

DSC_0162.jpg

DSC_0379.jpg

DSC_0380.jpg

DSC_0381.jpg

DSC_0382.jpg

DSC_0383.jpg

DSC_0384.jpg

DSC_0385.jpg

DSC_0386.jpg

DSC_0387.jpg

DSC_0388.jpg

DSC_0389.jpg

DSC_0390.jpg

DSC_0391.jpg

DSC_0392.jpg

DSC_0393.jpg

DSC_0394.jpg

DSC_0395.jpg

DSC_0396.jpg

DSC_0397.jpg

DSC_0398.jpg

DSC_0399.jpg

DSC_0400.jpg

DSC_0401.jpg

DSC_0402.jpg

DSC_0403.jpg

DSC_0404.jpg

DSC_0405.jpg

DSC_0406.jpg

DSC_0407.jpg

DSC_0408.jpg

DSC_0409.jpg

DSC_0410.jpg

DSC_0411.jpg

DSC_0412.jpg

DSC_0413.jpg

DSC_0414.jpg

DSC_0415.jpg

DSC_0416.jpg

DSC_0417.jpg

DSC_0418.jpg

DSC_0419.jpg

DSC_0420.jpg

DSC_0421.jpg

DSC_0422.jpg

DSC_0423.jpg

DSC_0424.jpg

DSC_0425.jpg

DSC_0426.jpg

DSC_0427.jpg

DSC_0428.jpg

DSC_0429.jpg

DSC_0430.jpg

DSC_0431.jpg

DSC_0432.jpg

DSC_0433.jpg

DSC_0434.jpg

DSC_0435.jpg

 

Nadszedł czas na lakier. Pianowanie oraz pędzelkowanie detali. 

DSC_0335.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0337.jpg

DSC_0338.jpg

DSC_0339.jpg

DSC_0340.jpg

DSC_0341.jpg

DSC_0342.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0344.jpg

DSC_0345.jpg

DSC_0346.jpg

DSC_0347.jpg

DSC_0348.jpg

DSC_0349.jpg

DSC_0350.jpg
 


Mycie na dwa wiadra i na bogato ADBL Shampoo wraz z wnękami.  Tylko kilka strzałów z machania wełniakiem.

DSC_0038.jpg

DSC_0374.jpg

DSC_0375.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

DSC_0043.jpg

DSC_0376.jpg

DSC_0324.jpg

DSC_0325.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0327.jpg


Dekontaminacja, coś tam widać. O dziwo glinka zebrała bardzo mało brudu. Spodziewałem się, że zbierze więcej. Wydaje mi się, że z lakierem było coś majstrowane. Wnioskuję własnie po tym, że glinka zebrała mało syfu oraz po tym, że lakier dość dobrze zrzucał wodę, na szybach zanim położyłem powłokę też coś siedziało. Szkoda, że z wnętrzem nie było nic robione. :(

DSC_0328.jpg

DSC_0363.jpg

DSC_0364.jpg

DSC_0366.jpg

DSC_0368.jpg

DSC_0369.jpg

DSC_0370.jpg

DSC_0372.jpg

DSC_0373.jpg

DSC_0377.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

DSC_0378.jpg

 

Podskoczyłem do wulkanizatora na podmiankę kół i umyłem jeszcze raz auto ADBL Shampoo PRO. Myłem 3 razy, żeby uzyskać ładną taflę. Sciągnąłem też tablicę i dokładnie umyłem brud pod nimi.  Zdjęć z tego etapu brak.  Osuszyłem dobrze auto i wprowadziłem go garażu oraz na dach położyłem koc, żeby aż tak się nie zakurzył. 

IMG_20170718_203433.jpg


Kolejnego dnia obkleiłem auto taśma, obmierzyłem miernikiem wraz z zapisaniem wartości na schemacie auta wydrukowanego z neta. Ogólnie auto w oryginalnym lakierze, malowany z tego co mówiłem poprzedni właściciel był tylny zderzak no i raczej to prawda. :)

DSC_0073.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0045.jpg

DSC_0046.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0049.jpg

DSC_0050.jpg

DSC_0051.jpg

DSC_0052.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0055.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0057.jpg

DSC_0058.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0060.jpg

DSC_0061.jpg

DSC_0062.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0064.jpg

DSC_0065.jpg

DSC_0066.jpg

DSC_0067.jpg

DSC_0068.jpg

DSC_0069.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0071.jpg

DSC_0072.jpg
 


Zdjęcia z korekty oraz 50/50. Zdjęć z zabezpieczania powłoką nie mam, ponieważ robiłem to w sobotę bardzo późno, a zależało mi na czasie żeby auto  przez niedziele stało w garażu i wyjechało dopiero w poniedziałek do pracy. Z resztą byłem tak skupiony, żeby dobrze położyć powłokę, że na robienie zdjęć nie starczyło by mi uwagi. :P

DSC_0076.jpg

DSC_0077.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0084.jpg

DSC_0085.jpg

DSC_0087.jpg

DSC_0088.jpg

DSC_0089.jpg

DSC_0090.jpg

DSC_0091.jpg

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0095.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0097.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0099.jpg

DSC_0100.jpg

DSC_0101.jpg

DSC_0104.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0107.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0112.jpg

DSC_0114.jpg

DSC_0115.jpg

DSC_0116.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0118.jpg

DSC_0119.jpg

DSC_0121.jpg

DSC_0123.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0125.jpg

DSC_0127.jpg

DSC_0128.jpg

DSC_0129.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0131.jpg



W poniedziałek pojechałem do pracy i dopiero po powrocie pstryknąłem zdjęcia jak wygląda auto. Na lampy nie starczyło czasu i robiłem je trochę później. Niestety, nie miałem tyle wolnego czasu, żeby zrobić wszystko jedno po drugim, dlatego robota była na raty. :/ 

DSC_0132.jpg

DSC_0133.jpg

DSC_0134.jpg

DSC_0135.jpg

DSC_0136.jpg

DSC_0137.jpg

DSC_0138.jpg

DSC_0139.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0141.jpg

DSC_0142.jpg

 

Na koniec lampy, je robiłem niestety po korekcie. 

DSC_0143.jpg

DSC_0144.jpg

DSC_0145.jpg

DSC_0151.jpg

DSC_0152.jpg

DSC_0161.jpg

DSC_0164.jpg

DSC_0165.jpg


Jeśli dotrwałeś do końca to bardzo dziękuję za Twój czas. To moja pierwsza relacja w PSB ,wiem, że dużo zdjęć brakuję i że nie jest idealnie... Postaram się naprawić to przy następnej. ;) Z swojej pracy jestem zadowolony, mega satysfakcja, że zrobiło się tyle samemu i że efekt finalny jak najbardziej mnie zadowala. :D  Co do planów na auto to chcę je utrzymać w jak najlepszym stanie technicznym i wizualnym.  Zmieniłem już nerki na czarne w połysku, reszta tak jak wspomniałem gałka, dekory, kierownica itd. , chciałbym jeszcze dołożyć dystanse 12 lub 15mm oraz przemalować letnie felgi na Ferric Grey. Postaram się aktualizować ten temat gdy coś z moich planów zostanie zrealizowane.   Pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas oraz wszelkie uwagi.  Trzymajcie się! ;)

  • Lubię to 3
Posted

Jak na pierwszy raz to wg mnie bardzo dobra relacja :)  Brakiem zdjęć się nie przejmuj, też mam z tym problem :D 
Jako, że jestem w trakcie planowania garażu zapytam o wymiar tego blaszaka :P  

Posted
5 minut temu, Jacus napisał:

Jak na pierwszy raz to wg mnie bardzo dobra relacja :)  Brakiem zdjęć się nie przejmuj, też mam z tym problem :D 
Jako, że jestem w trakcie planowania garażu zapytam o wymiar tego blaszaka :P  

Z tymi zdjęciami to trochę się wkurzyłem, bo chciałem żeby lepiej relacja wyglądała, no ale wyszło jak wyszło. :P Blaszak 3x5m. ;)

Posted

@KapselK Super! Bardzo fajna relacja. Podoba mi się Twoje BMW jest świetnie wyposażone i ten silnik :cool:

Ciekawi mnie tylko grubość lakieru, wydaje mi się mało jak na BMW. 

Posted

Super relacja. Używałeś może kiedyś Colourlocka? Mógłbyś jakoś do niego porównać Gyeona? Widzę, że skóra bardzo ładnie została doczyszczona.

Posted

bardzo dobra relacja, fajnie sie ogląda ;)  Nie jestem fanem bmw, tym bardziej w touringu ale jak jest tak dopieszczona to nawet nawet ;P
 

Posted

Super relacja i fajny egzemplarz BMW :) Tylko faktycznie tego lakieru coś mało jak na BMW. Może już ktoś poszalał wczesniej z ostrym cięciem, albo miernik źle pokazuje.

Posted

Mega dużo pracy. Jestem pod wrażeniem. Środek był nieźle styrany... podziwiam za korektę w tak małym blaszaku. Miałem takiego kilka lat to nie szło się obrócic :-]

Posted
Godzinę temu, Gardor napisał:

Ciekawi mnie tylko grubość lakieru, wydaje mi się mało jak na BMW. 

 

14 minut temu, bienek napisał:

Tylko faktycznie tego lakieru coś mało jak na BMW. Może już ktoś poszalał wczesniej z ostrym cięciem, albo miernik źle pokazuje.

Hmmm, może takie miejsca powybierałem. Zdjęć z każdego pomiaru nie robiłem, nie wszędzie był takie niskie wartości. Może tak jak mówisz @bienek ktoś już kiedyś ciął ten lakier, tego nie wiem. Kilka grubszych rys zostało, ale taką to można zrobić w każdej chwili jeśli ktoś nie uważa, a po stanie wnętrza sądzę, że poprzedni właściciel nie zwracał na to uwagi. :roll: Szpachli i ponownego lakierowania nie było, co mnie cieszy. ;) Jeśli o mnie chodzi to nie doprowadzę tego lakieru do stanu przed korektą, chyba starczy mi tych mikronów przez czas mojego użytkowania auta. :D

 

55 minut temu, Kryman napisał:

Używałeś może kiedyś Colourlocka?

Niestety nie używałem, ale chcę kupić wersję SOFT i sprawdzić go przy takim regularnym czyszczeniu. Jasne skóry wyglądają świetnie, ale niestety brudzą się baardzo szybko. :/

1 minutę temu, Fredi88 napisał:

podziwiam za korektę w tak małym blaszaku. Miałem takiego kilka lat to nie szło się obrócic :-]

Najpierw robiłem lewy bok to stanąłem bliżej prawej ściany, potem robiłem prawy bok to się przestawiłem jak najbliżej lewej strony. Warunki są jakie są, było ciężko, ale jak ktoś chce to można. ;) 

Posted

Lubię oglądać takie relacje, dużo zdjęć konkretne opisy, super ! Bmw bardzo fajnie wyposażone no i serducho :wub: po skończonej pracy wygląda bardzo ładnie :) też robiłem teraz korektę ale niestety nie podołałem z robieniem zdjęć i bardzo chciałem zrobić relacje ale niestety nie zrobię.. ale jak będę ogarniał jakieś inne auto to już nie odpuszczę. Gratuluje super pracy ;)

Posted

jak nie jestem fanem tej marki, tak Twoje z tym wyposażeniem i jasnym środkiem bardzo mi się podoba.

Widać ogrom pracy został zrobiony, autko szczególnie w środku fajnie odżyło.

Jak oceniasz pracę swoją DA? Sam przymierzam się do pierwszej korekty i właśnie zastanawiam się czy nie dołożyć i kupić właśnie Kestrel Das-6 DA, zamiast początkowo planowanej BP-5119

Posted

@kamykmm maszynką pracowało się dobrze, to była jej pierwsza grubsza robota w moich rękach, wcześniej tylko cleaner na miękkim padzie. Zakupiona tutaj na forum. To jest ten starszy model, nie Das6 Pro (niebieska). Mogłaby mieć trochę większą moc niż te 500W, chyba byłoby lepiej. ;) 

Posted

Relacja bardzo fajna. Dobrze się czyta i ogląda. KapselK mógłbyś podrzucić na PW ile mniej więcej trzeba dać za takie BMW z takim motorem. Następny wóz prawdopodobnie będzie taki albo e60 e61 bo trochę rozmiar bardziej pasuje.  

Posted

Świetna robota :biggrin:, jestem pod wrażeniem ilości zdjęć jakie zrobiłeś w trakcie pracy. Skóry bardzo ładnie wróciły do pierwotnego koloru, podoba mi się takie wnętrze w jasnych skórach. Brawo Ty:biggrin::biggrin:

Posted

Brawo za ogrom pracy szczególnie za doprowadzenie środka do porządku. Miałem kiedyś e90 LCi i bardzo miło wspominam. Fajne zestawienie  ciemny lakier z jasnym środkiem również miałem jasny który mnie trochę denerwował szczególnie w zimie gdzie w blaszaku słabe warunki do sprzątania a fotel kierowcy szybko się brudził.

Posted

Dawno nie było tak fajnej relacji. Super robota we wnętrzu, było co sprzątać ;)

Auto w świetnej konfiguracji, gratuluję zakupu.

 

Posted

Dziękuję za wszystkie komentarze i czas, który poświęciliście na czytanie i oglądanie. To motywuję do tego, żeby przy kolejnej takiej robocie poświęcić trochę więcej czasu i porobić zdjęcia. ;)

Posted

Mógłbyś napisać jak wypolerowałeś końcówki elementów? Chodzi mi o różne kanty gdzie po prostu ja (zupełnie początkujący) nie wiem jak to robić maszyną DA którą się nie da ciąć przy kantach.

Posted

Końcówki elementów? :oNie bardzo wiem o co chodzi. Końcówki np. zderzaka, drzwi, maski, najbardziej skrajne punkty? 

Posted
13 godzin temu, KapselK napisał:

Końcówki elementów? :oNie bardzo wiem o co chodzi. Końcówki np. zderzaka, drzwi, maski, najbardziej skrajne punkty? 

Chodzi mi o to jak dojeżdżałeś  do np. uszczelek/szyb/listew/lamp za pomocą maszyny DA. Ręcznie polerowałeś w tych okolicach? Bo przecież nie bardzo się da takie miejsca wypolerować maszyną DA która się kręci po orbicie (albo ja nie wiem jak)

Posted

Uszczelki tylko wyczyściłem podczas mycia przez korektą. W czasie korekty były obklejone taśmą, co widać na zdjęciach. Listwy ozdobne, ten sam proces z tym, że je przeleciałem ręcznie EX 04/06 już po korekcie. Lampy bez problemu DA się zrobi, mniejszy pad i jazda. Trzeba mieć wyczucie i monitorować drogę maszyny. ;)

Posted
3 godziny temu, KapselK napisał:

Uszczelki tylko wyczyściłem podczas mycia przez korektą. W czasie korekty były obklejone taśmą, co widać na zdjęciach. Listwy ozdobne, ten sam proces z tym, że je przeleciałem ręcznie EX 04/06 już po korekcie. Lampy bez problemu DA się zrobi, mniejszy pad i jazda. Trzeba mieć wyczucie i monitorować drogę maszyny. ;)

Nie chodzi mi o samo polerowanie listw/lamp itp. tylko o polerowanie normalnej blachy w okolicach listew/lamp by nie najechać na listwę/lampę. Chyba, że można najeżdżać na te elementy pod warunkiem, że są oklejone?

Posted

Po to okleja się taśmą, żeby zabezpieczyć te elementy przy polerowaniu. ;) Trzeba uważać i tak, ale jeśli najedziesz na uszczelkę czy listwę to taśma jest zabezpieczeniem. Nie wiem czy już bawiłeś się  maszynką? Robiłeś korektę alb chociaż nakładałeś cleaner maszynowo? Spróbuj i sam zobaczysz, że nie jest to trudne. :) Ja przed korektą nakładałem cleaner maszynowo tylko raz, a myślę, że jak na pierwsza korektę efekt jest ok. :mrgreen:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.