KapselK Posted September 17, 2017 Report Posted September 17, 2017 Cześć ponownie, tym razem moje prywatne BMW E91 i trochę obszerniejsza relacja z prac nad nim. Krótka historia. Po sprzedaży E36 nadszedł czas na coś młodszego, marka została, seria ta sama, ale inny model. Auta szukałem 1,5 msc. i był to pierwszy egzemplarz, który znalazłem za zachodnią granicą. Wybór padł na E91 przed liftingiem, przed liftem ze względu na PLNy, tak wersja po liftingowa była po za zasięgiem finansowym, musiałbym grubo dołożyć gotówki. Auto sprowadzone ze Stuttgartu od prywatnego właściciela, w Polsce od 4 maja tego roku. Wyprodukowane 21 czerwca 2006 roku z M57T2D30 pod maską, czyli 3-litrowym dieslem 231KM/500NM. Przebieg w dniu przyjazdu 225400km, oryginalny, sprawdzony. Jest to moje drugie auto i drugie BMW. Wyposażona jest dość dobrze, szczerzę mówiąć moje wymaganie był mniejsze i nie szukałem aż takiego wypasu, ale jest: wewnętrzny oraz zewnętrzny M pakiet, alarm, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, skrętne reflektory xenonowe, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, skórzane sportsitze (leader dakota) - podgrzewane oraz elektryczne z pamięcią, iDrive wraz z Navi professional i funkcją TV, LOGIC7 - 13 głośników, ogrzewanie postojowe, asytent ruszania pod górę, lusterko wewnętrzne fotochromatyczne wraz z pamięcią do kodowania np. bramy wjazdowe lub bramy garażu, regulowana kierownica z multifunkcją, dekory wewnętrzne szczotkowane aluminium, dekory zewnętrzne shadow line, dodatkowy pakiet oświetlenia (podświetlane klamki zewnętrzne, ledowe podświetlenie drzwi), otwieranie, zamykanie oraz odpalanie auta bez ingerencji kluczyka, elektryczny panoramiczny dach, fabrycznie przyciemnione szyby, rolety przeciwsłoneczne z tyłu, zmieniarka na 6CD, dwa komplety kół - letnie styl 194 oraz zimowe styl 158 i jeszcze inne rzeczy, których teraz nie pamiętam. Z auta jestem baaaardzo zadowolony, w ogóle nie boli mnie to, że jest to wersja przed liftingiem, która uchodzi za brzydszą no i szczerze jest brzydsza bez tych kilku detali kosmetycznych, którą był spowodowane liftingiem. Trumna daję mi mega dużo frajdy z jazdy spowodowanej silnikiem, zawieszeniem M pakietowym oraz świetnym prowadzeniem. Auto w najlepszym stanie (wnętrze oraz lakier) nie było i doskonale o tym wiedziałem w czasie zakupu, za to mechanicznie było bez większych dramatów. Po zakupie wymieniłem standardowo olej + filtry oraz dodatkowo termostaty oraz poduszki silnika. Niestety z rozpędu nie zrobiłem zdjęć jak wyglądało z zewnątrz przed pracami, ale było to standardowo brudne auto po trasie 1100km do Polski w różnych warunkach. Za to mam zdjęcia z wnętrza a tam się działo. Jedno jest pewne, auto nie było picowane do sprzedaży i Niemiec nie płakał jak sprzedawał. Dosyć tego, krótki opis pomocników i dalej będą zdjęcia. Środki, akcesoria których używałem podczas pracy. Wnętrze 1. Standardowe oraz mini ssawki do dkurzacza 2. Detailing Sticks 3. ExceDe Advanced APC 4. ExceDe Encapsulator Cleaner 5. Gyeon Leather Cleaner 6. Gyeon Leather Coat 7. Shiny Garage Perfect Glass Cleaner 8. Małe wykałaczki 9. Szczotka do tapicerki materiałowej 10. Szczotka do skór 11. ADBL Goofer Towel 12. Pędzelki 13. Patyczki do uszu 14. Kilka mikrofibr Dekontaminacja 1. ADBL VL 2. Prickbort 3. Żółta glinka ValetPro 4. poślizg ADBL Pre-wash oraz mycie właściwe 1. ADBL Yeti 2. ExceDe Advanced APC 3. ADBL Shampoo 4. rękawica Flexipads Merino Soft Whool Wash Mitt 5. Rękawica z mikrofibry do dołów progów oraz zderzaków 6. Karcher K5 7. Pianowica PA 8. Gyeon Silk Dryer 9. Dwa wiadra Plastiki,uszczelki,detale 1. Pędzelki 2. ExceDe Advanced APC 3. Shiny Garage Jet Black Szyby 1. Shiny Garage Perfect Glass Cleaner 2. ADBL Goofer Towel 2. CarPro Ceriglas 3. IPA 4. Tricolor Opony, felgi 1. Shiny Garage Pure Black Tire Cleaner 2. ExceDe Ultimate Whell cCeaner 3. ABDL VL 4. ADBL T&G 5. Pędzelki Korekta 1. DA Das 6 2. Sonax Cutmax 3. Sonax EX 04/06 4. Pady od Royal Pads One step 80 oraz 135mm 5. Biały, żółty pad 80mm od Booski pads 6. Biały NAT DA 135mm 7. IPA 8. ADBL Puffy Towel 9. Gyeon BOA 10. Taśma 25mm 11. Miernik lakieru Blue Technology Lampy 1. papierki na mokro 800, 1200, 1500 2. Taśma 25mm 3. Sonax Cutmax 4. Sonax EX 04/06 5. DA Das6 6. Biały oraz czarny 80mm Booski pads Zabezpieczenie 1. Lakier: CarPro Cquartz UK 2. Szyby: CarPro FlyBy30 3. Lampy: Gyeon TRIM Ogarnięcie papierów, akcyzy, rejestracji zajęło trochę czasu, ale ja w tym czasie zacząłem ogarniać wnętrze. Na samym początku ogarniałem plastiki bagażnika i to co się dało zabrałem do domu z racji ciulowej aury panującej na dworze. Nie wstawię na początku tylko zestawienia zdjęć jaki syf był przed czyszczeniem. Zdjęcia będą pomieszane, ale różnica będzie na pewno widoczna. Po przeglądnięciu wszystkich zdjęć, widzę, że w niektórych momentach zapomniałem przez natłok pracy zrobić zdjęć po czyszczeniu. Musicie uwierzyć na słowo, że chociaż nie ma zdjęcia to element nie został pominięty. A więc graty, które zabrałem i czyściłem w domu. Roletę rozwijałem też całą i przeprałem, niestety brak zdjęć z tego zabiegu. Następnie podłoga. Jeden z boczków. W domu zająłem się także kanapą. Z tyłu jeździła dwójka małych dzieci w fotelikach, chyba widać. Jakie skarby były pod kanapą, to w dalszej części relacji. Podłoga, plastiki, boczek bagażnika wylądowały na swoim miejscu. W tym czasie wysprzątałem resztę bagażnika oraz schowki pod podłogą i widzę, że nie mam z tego zdjęć. W skrócie, w schowkach pod podłogą było dużo zanieczyszczeń, jakiś piasek, chyba rozsypany cukier i jakieś inne rzeczy, które uzbierały się przez lata. Wszystko odkurzone oraz przeprane ręcznie za pomocą ExcceDe Encapsulator Cleaner. Dalej zabrałem się za dalsze prace we wnętrzu ale tym razem już bez wyciągania i zabierania do domu. Dywaniku gumowe wyleciały w cholerę, taki materiał, że brudził się od samego patrzenia. Jeszcze ich nie wyczyściłem, zrobię to przed zimą i wtedy wlecą do auta ochraniać wykładzinę przed zimowym syfem. Na lato zakupiłem welurowe Petexy. Odkurzanie kokpitu oraz czyszczenie pędzelkiem i APC. Mini ssawki świetna sprawa. Boczki oraz oparcie kanapy tylnej. Zdjęć oparcia po czyszczeniu brak. Kurde dużo mi tych zdjęć brakuję, myślałem, że pstrykałem na bieżąco... Fotel pasażera oraz fotel kierowcy. Nie mam zdjęć po fotela kierowcy, doczyścił się, ale z pęknięciami i przetarciami, które widać nic nie zrobię. Myślałem, żeby to sam ogarnąć w późniejszym czasie, ale po przemyśleniu doszedłem do wniosku, że oddam to profesjonalistom i będzie zrobione raz a dobrze. Wnętrze na gotowo. Od czasu robienia zdjęć wymieniłem przycisk start/stop na niewytarty. Planuję jeszcze obszyć gałkę, podratować kierownicę bo w jednym miejscu jest przetarta, wymienić dekory na inne albo takie same, ale bez wgnieceń no i tak jak wspomniałem ogarnąć fotel kierowcy. Kolejnym etapem było ogarnięcie letnich felg, żeby już podczas korekty były na aucie. Nadszedł czas na lakier. Pianowanie oraz pędzelkowanie detali. Mycie na dwa wiadra i na bogato ADBL Shampoo wraz z wnękami. Tylko kilka strzałów z machania wełniakiem. Dekontaminacja, coś tam widać. O dziwo glinka zebrała bardzo mało brudu. Spodziewałem się, że zbierze więcej. Wydaje mi się, że z lakierem było coś majstrowane. Wnioskuję własnie po tym, że glinka zebrała mało syfu oraz po tym, że lakier dość dobrze zrzucał wodę, na szybach zanim położyłem powłokę też coś siedziało. Szkoda, że z wnętrzem nie było nic robione. Podskoczyłem do wulkanizatora na podmiankę kół i umyłem jeszcze raz auto ADBL Shampoo PRO. Myłem 3 razy, żeby uzyskać ładną taflę. Sciągnąłem też tablicę i dokładnie umyłem brud pod nimi. Zdjęć z tego etapu brak. Osuszyłem dobrze auto i wprowadziłem go garażu oraz na dach położyłem koc, żeby aż tak się nie zakurzył. Kolejnego dnia obkleiłem auto taśma, obmierzyłem miernikiem wraz z zapisaniem wartości na schemacie auta wydrukowanego z neta. Ogólnie auto w oryginalnym lakierze, malowany z tego co mówiłem poprzedni właściciel był tylny zderzak no i raczej to prawda. Zdjęcia z korekty oraz 50/50. Zdjęć z zabezpieczania powłoką nie mam, ponieważ robiłem to w sobotę bardzo późno, a zależało mi na czasie żeby auto przez niedziele stało w garażu i wyjechało dopiero w poniedziałek do pracy. Z resztą byłem tak skupiony, żeby dobrze położyć powłokę, że na robienie zdjęć nie starczyło by mi uwagi. W poniedziałek pojechałem do pracy i dopiero po powrocie pstryknąłem zdjęcia jak wygląda auto. Na lampy nie starczyło czasu i robiłem je trochę później. Niestety, nie miałem tyle wolnego czasu, żeby zrobić wszystko jedno po drugim, dlatego robota była na raty. Na koniec lampy, je robiłem niestety po korekcie. Jeśli dotrwałeś do końca to bardzo dziękuję za Twój czas. To moja pierwsza relacja w PSB ,wiem, że dużo zdjęć brakuję i że nie jest idealnie... Postaram się naprawić to przy następnej. Z swojej pracy jestem zadowolony, mega satysfakcja, że zrobiło się tyle samemu i że efekt finalny jak najbardziej mnie zadowala. Co do planów na auto to chcę je utrzymać w jak najlepszym stanie technicznym i wizualnym. Zmieniłem już nerki na czarne w połysku, reszta tak jak wspomniałem gałka, dekory, kierownica itd. , chciałbym jeszcze dołożyć dystanse 12 lub 15mm oraz przemalować letnie felgi na Ferric Grey. Postaram się aktualizować ten temat gdy coś z moich planów zostanie zrealizowane. Pozdrawiam i dzięki za poświęcony czas oraz wszelkie uwagi. Trzymajcie się! 3
Jacus Posted September 17, 2017 Report Posted September 17, 2017 Jak na pierwszy raz to wg mnie bardzo dobra relacja Brakiem zdjęć się nie przejmuj, też mam z tym problem Jako, że jestem w trakcie planowania garażu zapytam o wymiar tego blaszaka
KapselK Posted September 17, 2017 Author Report Posted September 17, 2017 5 minut temu, Jacus napisał: Jak na pierwszy raz to wg mnie bardzo dobra relacja Brakiem zdjęć się nie przejmuj, też mam z tym problem Jako, że jestem w trakcie planowania garażu zapytam o wymiar tego blaszaka Z tymi zdjęciami to trochę się wkurzyłem, bo chciałem żeby lepiej relacja wyglądała, no ale wyszło jak wyszło. Blaszak 3x5m.
Gardor Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 @KapselK Super! Bardzo fajna relacja. Podoba mi się Twoje BMW jest świetnie wyposażone i ten silnik Ciekawi mnie tylko grubość lakieru, wydaje mi się mało jak na BMW.
Kryman Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Super relacja. Używałeś może kiedyś Colourlocka? Mógłbyś jakoś do niego porównać Gyeona? Widzę, że skóra bardzo ładnie została doczyszczona.
Grzechu23 Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 bardzo dobra relacja, fajnie sie ogląda Nie jestem fanem bmw, tym bardziej w touringu ale jak jest tak dopieszczona to nawet nawet ;P
bienek Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Super relacja i fajny egzemplarz BMW Tylko faktycznie tego lakieru coś mało jak na BMW. Może już ktoś poszalał wczesniej z ostrym cięciem, albo miernik źle pokazuje.
Fredi88 Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Mega dużo pracy. Jestem pod wrażeniem. Środek był nieźle styrany... podziwiam za korektę w tak małym blaszaku. Miałem takiego kilka lat to nie szło się obrócic
KapselK Posted September 18, 2017 Author Report Posted September 18, 2017 Godzinę temu, Gardor napisał: Ciekawi mnie tylko grubość lakieru, wydaje mi się mało jak na BMW. 14 minut temu, bienek napisał: Tylko faktycznie tego lakieru coś mało jak na BMW. Może już ktoś poszalał wczesniej z ostrym cięciem, albo miernik źle pokazuje. Hmmm, może takie miejsca powybierałem. Zdjęć z każdego pomiaru nie robiłem, nie wszędzie był takie niskie wartości. Może tak jak mówisz @bienek ktoś już kiedyś ciął ten lakier, tego nie wiem. Kilka grubszych rys zostało, ale taką to można zrobić w każdej chwili jeśli ktoś nie uważa, a po stanie wnętrza sądzę, że poprzedni właściciel nie zwracał na to uwagi. Szpachli i ponownego lakierowania nie było, co mnie cieszy. Jeśli o mnie chodzi to nie doprowadzę tego lakieru do stanu przed korektą, chyba starczy mi tych mikronów przez czas mojego użytkowania auta. 55 minut temu, Kryman napisał: Używałeś może kiedyś Colourlocka? Niestety nie używałem, ale chcę kupić wersję SOFT i sprawdzić go przy takim regularnym czyszczeniu. Jasne skóry wyglądają świetnie, ale niestety brudzą się baardzo szybko. 1 minutę temu, Fredi88 napisał: podziwiam za korektę w tak małym blaszaku. Miałem takiego kilka lat to nie szło się obrócic Najpierw robiłem lewy bok to stanąłem bliżej prawej ściany, potem robiłem prawy bok to się przestawiłem jak najbliżej lewej strony. Warunki są jakie są, było ciężko, ale jak ktoś chce to można.
Malinek Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Lubię oglądać takie relacje, dużo zdjęć konkretne opisy, super ! Bmw bardzo fajnie wyposażone no i serducho po skończonej pracy wygląda bardzo ładnie też robiłem teraz korektę ale niestety nie podołałem z robieniem zdjęć i bardzo chciałem zrobić relacje ale niestety nie zrobię.. ale jak będę ogarniał jakieś inne auto to już nie odpuszczę. Gratuluje super pracy
kamykmm Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 jak nie jestem fanem tej marki, tak Twoje z tym wyposażeniem i jasnym środkiem bardzo mi się podoba. Widać ogrom pracy został zrobiony, autko szczególnie w środku fajnie odżyło. Jak oceniasz pracę swoją DA? Sam przymierzam się do pierwszej korekty i właśnie zastanawiam się czy nie dołożyć i kupić właśnie Kestrel Das-6 DA, zamiast początkowo planowanej BP-5119
KapselK Posted September 18, 2017 Author Report Posted September 18, 2017 @kamykmm maszynką pracowało się dobrze, to była jej pierwsza grubsza robota w moich rękach, wcześniej tylko cleaner na miękkim padzie. Zakupiona tutaj na forum. To jest ten starszy model, nie Das6 Pro (niebieska). Mogłaby mieć trochę większą moc niż te 500W, chyba byłoby lepiej.
Lotek900 Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Relacja bardzo fajna. Dobrze się czyta i ogląda. KapselK mógłbyś podrzucić na PW ile mniej więcej trzeba dać za takie BMW z takim motorem. Następny wóz prawdopodobnie będzie taki albo e60 e61 bo trochę rozmiar bardziej pasuje.
keza Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Świetna robota , jestem pod wrażeniem ilości zdjęć jakie zrobiłeś w trakcie pracy. Skóry bardzo ładnie wróciły do pierwotnego koloru, podoba mi się takie wnętrze w jasnych skórach. Brawo Ty
zibi-M Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Brawo za ogrom pracy szczególnie za doprowadzenie środka do porządku. Miałem kiedyś e90 LCi i bardzo miło wspominam. Fajne zestawienie ciemny lakier z jasnym środkiem również miałem jasny który mnie trochę denerwował szczególnie w zimie gdzie w blaszaku słabe warunki do sprzątania a fotel kierowcy szybko się brudził.
wojtt Posted September 18, 2017 Report Posted September 18, 2017 Dawno nie było tak fajnej relacji. Super robota we wnętrzu, było co sprzątać Auto w świetnej konfiguracji, gratuluję zakupu.
KapselK Posted September 18, 2017 Author Report Posted September 18, 2017 Dziękuję za wszystkie komentarze i czas, który poświęciliście na czytanie i oglądanie. To motywuję do tego, żeby przy kolejnej takiej robocie poświęcić trochę więcej czasu i porobić zdjęcia.
siegfriedpanzer Posted September 21, 2017 Report Posted September 21, 2017 Wow, relacja naprawdę profi!
maro112 Posted September 23, 2017 Report Posted September 23, 2017 Mógłbyś napisać jak wypolerowałeś końcówki elementów? Chodzi mi o różne kanty gdzie po prostu ja (zupełnie początkujący) nie wiem jak to robić maszyną DA którą się nie da ciąć przy kantach.
KapselK Posted September 23, 2017 Author Report Posted September 23, 2017 Końcówki elementów? Nie bardzo wiem o co chodzi. Końcówki np. zderzaka, drzwi, maski, najbardziej skrajne punkty?
xXKrystianXx Posted September 23, 2017 Report Posted September 23, 2017 Świetna robota kolego. Miło się oglądało i żeby jak najdłużej służyło. Pozdrówka!!
maro112 Posted September 24, 2017 Report Posted September 24, 2017 13 godzin temu, KapselK napisał: Końcówki elementów? Nie bardzo wiem o co chodzi. Końcówki np. zderzaka, drzwi, maski, najbardziej skrajne punkty? Chodzi mi o to jak dojeżdżałeś do np. uszczelek/szyb/listew/lamp za pomocą maszyny DA. Ręcznie polerowałeś w tych okolicach? Bo przecież nie bardzo się da takie miejsca wypolerować maszyną DA która się kręci po orbicie (albo ja nie wiem jak)
KapselK Posted September 24, 2017 Author Report Posted September 24, 2017 Uszczelki tylko wyczyściłem podczas mycia przez korektą. W czasie korekty były obklejone taśmą, co widać na zdjęciach. Listwy ozdobne, ten sam proces z tym, że je przeleciałem ręcznie EX 04/06 już po korekcie. Lampy bez problemu DA się zrobi, mniejszy pad i jazda. Trzeba mieć wyczucie i monitorować drogę maszyny.
maro112 Posted September 24, 2017 Report Posted September 24, 2017 3 godziny temu, KapselK napisał: Uszczelki tylko wyczyściłem podczas mycia przez korektą. W czasie korekty były obklejone taśmą, co widać na zdjęciach. Listwy ozdobne, ten sam proces z tym, że je przeleciałem ręcznie EX 04/06 już po korekcie. Lampy bez problemu DA się zrobi, mniejszy pad i jazda. Trzeba mieć wyczucie i monitorować drogę maszyny. Nie chodzi mi o samo polerowanie listw/lamp itp. tylko o polerowanie normalnej blachy w okolicach listew/lamp by nie najechać na listwę/lampę. Chyba, że można najeżdżać na te elementy pod warunkiem, że są oklejone?
KapselK Posted September 24, 2017 Author Report Posted September 24, 2017 Po to okleja się taśmą, żeby zabezpieczyć te elementy przy polerowaniu. Trzeba uważać i tak, ale jeśli najedziesz na uszczelkę czy listwę to taśma jest zabezpieczeniem. Nie wiem czy już bawiłeś się maszynką? Robiłeś korektę alb chociaż nakładałeś cleaner maszynowo? Spróbuj i sam zobaczysz, że nie jest to trudne. Ja przed korektą nakładałem cleaner maszynowo tylko raz, a myślę, że jak na pierwsza korektę efekt jest ok.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now