bienek Posted August 20, 2017 Report Posted August 20, 2017 Kilka dni temu miałem okazję po raz pierwszy od mojego powrotu pobawić się w polermistrza Zacząłem od razu z grubej rury bo oprócz standardowej korekty doszło kilka prac lakierniczych. Jakieś tam doświadczenie na tym polu powoli zdobywam to sobie pomyślałem - "czemu nie". Właściciel przyjechał na urlop z Niemiec i w tym czasie postanowił trochę odświeżyć swoje auto. Tak jak pisałem wcześniej poprosił mnie o korektę lakieru, a także o polakierowanie przedniego i tylnego zderzaka. Dodatkowo w tylnim zderzaku miałem zmienić kolor dokładki, ponieważ fabryczna "szaro-czarna" nie podobała się właścicielowi miałem ją polakierować na właściwy czarny kolor tyle, że w macie. Na ukończenie projektu miałem ogarniczony czas, a w sumie zajęło mi to 10 dni średnio po 9 godzin. Do korekty używałem: Rotacja Flex, DA 21mm Pasty: FG400, Koch 8.2, Meguiars 101, Menzerna 2500, Koch Antihologram Pady: Scholl spider sandwich, DM niebieski, Flexipads biały, LK HD orbital niebieski i pomarańczowy, Rupes żółty Wosk: Prima amigo + glasurit Do lakierowania używałem: Podkład Novol spectral lakier bazowy IWAT lakier bezbarwny Glasurit 923-630 Standardowo zacząłem od oględzin samochodu i porządnego mycia. Niestety część zdjęć przepadła ponieważ podczas zapisu uszkodziły się pliki Na ostatnich zdjęciach widać jakość naprawy lakierniczej w niemieckim ASO BMW do tego tematu wrócę jeszcze później. Standardowo mycie przed korektą, glinka itd. Mało pasjonujące zajęcie wiec zdjęc niezbyt dużo. Lakier mnie dość mocno zaskoczył ponieważ było bardzo mało zabrudzeń typu smoła czy opiłki. Następnie trochę inspekcji po lampami i pierwsze rezultaty Lakier jak to zwykle na BMW mocno twardy. Najwiecej problemów miałem z pojedyńczymi grubymi rysami tzw RIDS. Auto nie raz było na szczotach i lakier na wszystkich płaskich powierzchniach miał charakterystyczne mikroskopijne dołki od uderzających brudnych szczot. Do tego sporo odprysków na masce od jazdy autostradowej. Z racji ograniczonego czasu zdjęć nie ma mega dużo ale myślę, że uchwyciłem przemianę jaka zaszła w jakości lakieru. Na ostatnich zdjęciach widać prawy tylny błotnik, który był naprawiany. Jak widać nawet ASO BMW ma problem z dobraniem odpowiedniego odcienia lakieru do swoich aut Lakier był zdecydowanie jaśniejszy i wpadał zbyt mocno w szaro-niebieski. Do tego kilka śmieci w lakierze i rysy na podkładzie Jak na moje oko kolorysta lub lakiernik użyli nie tej receptury. Ten kolor występuje co najmniej w 2 wersjach przy czym jedna to czysty czarny pigment a druga to domieszki niebieskiego i innych kolorów. Wg mojego oka na aucie był wariant 1 czyli czysty czarny, a ten błotnik był polakierowany wariantem nr 2. Druga strona już bez niespodzianek i w fabrycznym lakierze. Jako ciekawostka zderzaki M pakietowe były dokładane i lakierowane w PL i tutaj kolor siadł dużo lepiej. Po 4 dniach cięcia postanowiłem dla odmiany pościagać zderzaki i zacząć przygotowania do lakierowania. Przedni zderzak miał mnóstwo odprysków i poradziłem właścicielowi, że najlepszym wyjściem jest nie robienie miliona zaprawek, a całościowe lakierowanie. Tylny zderzak był uszkodzony w rogu. Zacząłem od rozszlifowania uszkodzenia jeszcze na aucie. Dodatkowo znalazłem uszkodzenia przedniego zderzaka w spodniej części oraz odklejony uchwyt na czujnik parkowania przez co ten, był przekrzywiony. Dodatkowo tylny zderzak miał odpryski bo jakiś motocyklista postanowił koło auta spalić kapcia i kamienie uszkodziły zderzak i kawałek błotnika. Jak widać moja metoda naprawy opierała się na szlifowaniu do momentu, aż uszkodzenia z odprysków będą zniwelowale do zera. Dzięki takiemu podejściu nie musiałem używać szpachli, a jedynie sam podkład wypełniający. Takie podejście zapopiega też możliwości siadania lakieru i "wychodzenia" dołków od odprysków spowrotem na wierzch. Moim zdaniem jest to jedyna słuszna i prawidłowa naprawa choć wymagająca troszkę wiecej czasu i pracy. Po szlifowaniu nałożyłem podkład wygrzałem go przez kilka godzin na ostrym słońcu (ok 40 stopni wtedy było) i starannie go wyszlifowałem na mokro papierem 800. Następnie podróż do komory i lakierowanie Ale czymże jest moja amatorka w porównaniu do naprawy lakierniczej wykonanej przez gościa z 20 letnim stażem Akurat to auto było u kumpla od komory i nie mogłem się powstrzymać, żeby cyknąć fotki. Kratery, śmieci, lakier wysikany na element a nie wylany, ale co ja tam się znam Po doschnięciu z pomocą ojca udało się wszystko poskładać do kupy. Mimo dobrych warunków i tak kilka malutkich śmieci wpadło więc musiałem je usunąć Śizg w tylnym błotniku był uszkodzony, ale panowie w ASO BMW w Niemczech nie kwapili się do wymiany i zamiast tego przykleili zderzak na sylikon Ja kupiłem w stanie idealnym i go zamontowałem. Tak wyglądało dopasowanie kolorystyczne jeśli chodzi o moje lakierowanie Myślę, że nie jest źle Następnie wymyłem całe auto po trudach ostrego cięcia i wykończyłem lakier pastą menzerna 2500 i Koch Antihologram. I kilka fotek na zewnątrz jeszcze przed woskim, dresingami itd. Niestety zrobiło się ciemno i już nie miałem okazji pstryknąć fot gotowego auta w świetle dziennym ponieważ właściciel je zabrał. Ostanich kilka fot jest już przed samym odbiorem samochodu. I to w zasadzie wszystko jeśli chodzi o moją pierwszą korektę po powrocie do PL :). Kto wytrwał, dzięki za uwagę i pozdrawiam. Za kilka dni CLS 63AMG w kolorze.... oczywiście czarnym więc pewnie też strzele kilka fotek
zmorka Posted August 20, 2017 Report Posted August 20, 2017 Rewelacyjnie siadł Ci ten lakier na zderzakach, wylany elegancko, dla mnie bomba. Mina właściciela bezcenna . Świetnie to wyszło.
Gardor Posted August 20, 2017 Report Posted August 20, 2017 Kawał dobrej roboty! Gratuluję Nie łatwo jest znaleść dobrego lakiernika. Nawet Ci co biorą "dużo" wcale nie zawsze robią dobrze.
Grzechu23 Posted August 21, 2017 Report Posted August 21, 2017 Teraz to auto naprawdę bardzo dobrze wygląda Super efekt końcowy i oby więcej takiego profi podejścia do tematów
Malinek Posted August 21, 2017 Report Posted August 21, 2017 Człowiek oddaje auto do ASO z myślą, że wszystko będzie zrobione na tip top a tu takie rzeczy.. Świetna robota, auto wygląda świetnie
Crasher Posted August 21, 2017 Report Posted August 21, 2017 Wow Panie "ochrona" , wielki szacunek za wiedzę na temat lakierowania i przygotowania elementów. Zastanawia mnie tylko dlaczego nie poszedłeś w kierunku permanentnego zabezpieczenia auto czyli powłoka?
Chochlik437 Posted August 21, 2017 Report Posted August 21, 2017 Piekna robota i super auto, milo sie czyta takie relacje
bienek Posted August 21, 2017 Author Report Posted August 21, 2017 6 godzin temu, Crasher napisał: tylko dlaczego nie poszedłeś w kierunku permanentnego zabezpieczenia auto czyli powłoka? Tak w sumie trochę się po wszystkim zastanawiałem dlaczego nie powiedziałem właścicielowi o powłokach...myslę, że by się skusił, ale przepadło. Dzięki wszystkim za miłe słowa uznania.
keza Posted August 21, 2017 Report Posted August 21, 2017 Super robota , zdolności lakiernicze do pozazdroszczenia - szacunek
zibi-M Posted August 22, 2017 Report Posted August 22, 2017 Super robota, lakierowanie wyszło profi o ASO nie ma co mówić ... powodzenia w kolejnych pracach
Moderator Domel Posted August 22, 2017 Moderator Report Posted August 22, 2017 Mega robota !! aż mi oczy szkliło z wrażenia !! Podejrzewam ze właściciel tego czerwonego powiedział mistrzowi - ma byc tanio - i wyszło to tanio jak na fotach A co do tego BMW - jak dla mnie - strasznie nijaki design
Konioklonio Posted August 22, 2017 Report Posted August 22, 2017 Świetna robota, zwłaszcza ze zderzakami Ciąłeś padem Scholl na rotacji? Jakie odczucia?
bienek Posted August 23, 2017 Author Report Posted August 23, 2017 15 godzin temu, Domel napisał: Mega robota !! aż mi oczy szkliło z wrażenia !! Dzieki 15 godzin temu, Domel napisał: Podejrzewam ze właściciel tego czerwonego powiedział mistrzowi - ma byc tanio - i wyszło to tanio jak na fotach Tanio to też nie powinno być byle jak.. Na zdjęciach nie widać aż tak dobrze, ale tam są mega kratery, dziurki i lakier jest wysikany. Nawet jak to tak wyszło można było przejechać papierem i wypolerować i już by było o niebo lepiej Jakiś standard wykonania powinno się trzymać, można przyoszczędzić na tańszych materiałach, ale takiej kaszany bym nigdy nikomu nie oddał nawet na starym i nic nie wartym aucie 13 godzin temu, Konioklonio napisał: Ciąłeś padem Scholl na rotacji? Jakie odczucia? Tak na rotacji. Dobry i wytrzymały pad. Ma niezłą siłę cięcia jest wytrzymały, jedynie cena troszkę za wysoka.
Michał126 Posted August 28, 2017 Report Posted August 28, 2017 Dnia 23.08.2017 o 11:47, bienek napisał: Jakiś standard wykonania powinno się trzymać, można przyoszczędzić na tańszych materiałach, ale takiej kaszany bym nigdy nikomu nie oddał nawet na starym i nic nie wartym aucie Otóż to. Niedawno znajomy chciał polakierować tył w swoim świętym Passacie B4 po strzale, który dostał w zeszłym roku. Mówię mu, że pojedziemy obaj do jednej profesjonalnej lakierni, gdzie naprawiam auta swoje i rodziny, a że mamy teraz jakąś passę, to jest tych napraw trochę - w tym roku szykuje mi się trzecia, bo mama nie zmieściła się Sharanem na skrzyżowaniu w Chorwacji i zawadziła bokiem dokładnie na wysokości słupka B o samochód Bośniaka. Więc udałoby się na pewno uzyskać fajną cenę. Nie robią kaszany - oczywiście kabina, mają swoich techników-kolorystów. Ale nie. Zadzwonił do swojego brata, który do niedawna "trudnił" się podobnym fachem w swoim garażu i ten polecił mu jakiegoś innego szychciorza. Płacił stówę za element i kupił materiał. I teraz płacze: "lakier wylony super, ale po jakiymu łon je taki matowy! Co łon zrobioł! Poradziołśby to wyprowadzić?". Poradziołbych, ale nie za darmo. Tym się kończy takie dziadostwo.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now