Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Robię kolejne podjescie do zmiany. 5 rok z E60 535d. Trochę się wyleczyłem już z osiągów a patrzę na koszta. Obecnie E60 generuje koszt 800 zł miesięcznie.

Szukam czegoś w okolicy 60-70 tys. zł. Przebiegi roczne 20 tys. Raczej Diesel i to coś koło 2l. Tylko teraz wymaganie to dwójka szkrabów na tylnej kanapie. Także na 90% kombi.

Marka jeśli chodzi o BMW to F11, ale obecnie myślę nad inna marka odrobinę mniej wymagajaca.

Podoba mi się Talisman, Suberb/ VW B8 Insignia i Monedo mk5. 

Wymagania to możliwie proste w obsłudze bez wad fabrycznych i grupy wysokiego ryzyka. Mam 185 cm i 120 kg wagi także fajnie by było jakby fotele byky wygodne masywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Michał82 napisał:

@kepa416 f11 i koniecznie komforty wewnątrz. 520d + ewentualnie mapa. Spełnić Twoje oczekiwania powinno takie auto. 

 

 

Też tak myślałem, ale zakup i eksploatacja 2.0d nie różnicy się od 3.0d. Spalanie to kwestia 1-1.5 l. A mentalnie nie widzę 2.0 jednostki w F11 jakoś mi to nie pasuje. F11 biorę pod uwagę ale z N57 pod maską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kepa416  o dziwo bezproblemowo daje radę ten silnik w 5er. Kilku moich znajomych ma,  niektórzy po mapie i w trasie to spala 6l wcale nie zamulając.  Rozrząd tańszy, chyba że z xdrive wtedy za robocizne trzeba więcej zostawić. 

Ja od dwóch tygodni rozglądam się za F07 przedlift i mimo rozmiarów auta kupiłbym chętnie właśnie 2,0d ale jest ich zdecydowanie mniej na rynku, bo później wszedł do oferty. Dlatego pewnie kupię 3,0d ale nie wiem czy wtedy już nie pójdę w 535d.  I jak łatwo się domyślić mam już za sobą wycieczkę ~500km  w jedną stronę po "godną uwagi" sztukę ale takiego ulepa dawno nie widziałem.  Dwa dni rozmów z właścicielem skończyły się oględzinami,  które nie wiem czy trwały dłużej jak 5min. 🤬

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 ja również w Białymstoku, i dalej niższa 100 km w kraju nigdy nie pojadę, co innego za granicą tam mogę jechać nie u nas, tak w ogóle to ostanie auto w PL kupiłem w 2007 roku później już nie miałem tyle odwagi 😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bm-ki to duże przebiegi i koszty utrzymania naprawdę nie są małe w tych autach. Wiem że cena za premium kusi ale bym raczej się wstrzymał.

Celowałbym bardziej w sztukę niż model. Bardzo atrakcyjnie wychodzą fussion/mondeo z US. Można trafić auto praktycznie nowe w tym budżecie tylko trzeba dorzucić gaz 

Koszt utrzymania takiego auta będzie z trzy razy niższy niż BMW kupionego w tym budżecie.

Kolega ma takie okazyjne BMW w kombi świeży rocznik wersja 6cyl diesel salon polska ASO. Drobna usterka nieszczelność odmy chyba. Wiele kafli naprawa a czeka w kolejce kilka innych w tej cenie. Przebieg 260k. Kupił tanio bo auto miało bardzo słaby lakier - do pełnej korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, analyzator napisał:

Bm-ki to duże przebiegi i koszty utrzymania naprawdę nie są małe w tych autach. Wiem że cena za premium kusi ale bym raczej się wstrzymał.

Ale piszesz to w odniesieniu do kogoś konkretnego czy to tylko Twoja opinia?  Bo myślę,  że kolega @kepa416  i ja doskonale zdajemy sobie sprawę z kosztów utrzymania w bdb stanie takiego auta.  I może Cię zaskocze ale jesli poświęci sie troche czasu, nerwów i uda sie znaleźć pewne auto, ogarnie sie to co jest na początku do zrobienia, to pozniej wcale nie jest tak drogo...

 

 

 

...Chyba, że coś nieoczekiwanie jebnie 🤣  ale tylko przysłowiowy sebix sie z tym nie liczy wybierając takie auto.

No ale zawsze można kupić nową Dacie Duster i mieć w 4literach stare wyjeżdżone beemki 🙈

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 bardziej w kontekście postu @kepa416 

wiem że zawias robi się raz ale osprzętu masa, elektroniki masa. Zawsze coś będzie do roboty a większość rzeczy jest po prostu trzy razy droższa.

Na pewno szukając oszczędności nie kupowałbym starej beemki piątki do robienia 😄

 

Wspomniane auto kolegi to tak on się liczył z kosztami i ma takie podejście po prostu wszystko sobie robi stać go na to bez najmniejszego problemu. Ciekawe jakby wyszedł pełny koszt posiadania takiego samochodu vs na przykład zakup nowego Mondeo czy czegoś tej klasy. Utrata wartości wszystkie koszty serwisów pod klucz.

4 i 3 lata temu kupiłem dwa nowe samochody kosztujące w okolicy 110 000 zł cennikowo. Oba poza paliwem mają koszty stałe w okolicy 3000 zł rocznie. Biorąc pod uwagę kwotę za którą kupiłem te samochody oraz koszt dobrej używki i nie myślę o dzisiejszych cenach tylko kwoty za używane za dobre auto kiedy ja kupowałem, utrata wartości była na poziomie 15% w pierwszych trzech latach, w wogóle nie licząc korzyści z tytułu leasingu.

Wspomniany fusion ze Stanów to nie jest głupia propozycja i kupę tego się ściąga jako samochody robocze typu taxi. Duża wolnossąca benzyna niezłe prowadzenie i w sumie bardzo wysoki komfort. W Stanach nie ma kombi więc zostaje hatchback i ale i tak auto jest przepastne. 

Amerykanie mają też jakąś szybką wersję tego samochodu z większym silnikiem Turbo i 4 x 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moje 535d przez 5 lat kosztowało 60 tys. A dalej zostaje 2x turbo i kolektor wydechowy i przydało by się zawieszenie dyfra zrobić a to kolejne 10k.

Teraz chciałbym auto świeże i takie aby mało myśleć o tym co trzeba zrobić. A i takie żeby zwykły mechanik ogarniał rzeczy.

Co do eksploatacji moim zdaniem nie ma tragedii. Tylko jest dużo wahaczy, modułów i płynów względem podobnych aut.

  • Okay 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory miałem kilka bmw jedne było podwyższonego ryzyka bo e53 4.4 v8 ... niestety była to skarbonka ... zwykle serie 3 jakie mailem czy to r4 czy r6 spoko trzymały sie kupy 

obecnie jeżdżę skoda która mam od 2019 roku ... i po tym wszystkim wole jednak mieć nowsze auto z mniejszym nalotem niż starsze ale premium ... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tej pory miałem kilka bmw jedne było podwyższonego ryzyka bo e53 4.4 v8 ... niestety była to skarbonka ... zwykle serie 3 jakie mailem czy to r4 czy r6 spoko trzymały sie kupy 
obecnie jeżdżę skoda która mam od 2019 roku ... i po tym wszystkim wole jednak mieć nowsze auto z mniejszym nalotem niż starsze ale premium ... 
Ja mam podobne odczucie. Może zmiana tempa życia i trochę inne cele w nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, opcja przełączenia mocy dotyczy tylko Forda, w Citroenie silnik DW10C występował wyłącznie w wersji 163 KM. 140 KM posiada starsza jednostka DW10B, która ma te same korzenie, ale różni się konstrukcyjnie. Prawdę mówiąc, sam się zdziwiłem, z jakiegoś powodu wydawało mi się, że było jak w Fordzie, tzn. 140=163. Zagmatwali, jednocześnie szły na rynek starsza i nowsza wersja.

Wyryte w skale z S20 FE 5G



Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej.

Szukam czegoś co zastąpi moje E60. W drodze dwójka dzieci, ale dla młodzieży będzie jeszcze drugie auto bardziej miejskie. Obecnie poszukuje czegoś co będzie miało 2 ISO fixy z tyłu. Poza tym musi być to Diesel, ekonomiczny i w miarę dynamiczny. Dojeżdżam do pracy 140 km dziennie (2x 70). Ceny paliw nie zachęcają. Ostatecznie LPG ale to zabiera mi przestrzeń przy dzieciach itp.

Ciężko mi się pogodzić z myślą zamiany e60, ale serwis jest dość drogi 9l oleju 2x w roku do tego części które tanie nie są.

Budżet na nowe to jakieś 60 tys. Wiadomo można dołożyć coś

Myślalem nad VW Passat B8 2.0 tdi do tego w wersji 4x4 zima się przyda. Jakieś lepsze propozycje w tym budżecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.