Skocz do zawartości

Zakup używanego auta 2


Rekomendowane odpowiedzi

2.2 jest równie bardzo dobry. Automat to zwykły hydrokinetyk, ciekawe czy był wymieniany olej bo jeżeli by tak było to jest bardzo długowieczna.

Samo auto bardzo spoko, dobre zabezpieczenie przed rdzą, wysoki komfort, ładne i dość bezproblemowe 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Lotek900 napisał(a):

Ok. A jeśli założę ze przebieg 200 tys jest prawdziwy i olej w automacie faktycznie nie był ruszany to mam się już bać? Bo to wiadomo że wtedy od razu zmiana by wleciała. 

Ja kupowałem z przebiegiem ok 250tys i na 99% olej nie był zmieniany, wymieniałem sam po zakupie. Obecnie 340tys.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peciu liczyłem że się odezwiesz.. Mógłbyś coś dodać o tym konfigu.. 2.2 hdi 200KM 11 rok. Podobno bardzo bogato wyposażony. Ale najbardziej chodzi mi o silnik. Jakieś wady? Typowe usterki? Rozrząd na łańcuchu? Jeśli tak to wymienic dla świętego spokoju? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lotek900 ja u siebie mam 2.0 na pasku, nie wiem jak jest w 2.2, nie znam tego silnika. Co do typowych usterek auta to mechanizmy podnoszenia szyb, strzelają linki. U siebie wymienialem w przednich drzwiach, kolejna sprawa to zawiasy drzwi strzelają i ciężko chodzą, pomaga nawiercenie i wstrzyknięcie smaru. Ja po zakupie wymieniałem sfery, tył był twardy ale ja miałem na starcie większy przebieg, więc może u Ciebie będzie ok. Ostatnio padła mi pompa dodatku do FAP, a tak to wymiany typowo eksploatacyjne, klocki, tarcze coś tam w zawieszeniu.

Aha jeszcze dwie irytujące sprawy, to trzeszczące plastiki tunelu środkowego, ponoć pomaga podklejenie taśma z filcem ale jeszcze się w to nie bawiłem i druga sprawa to radio RNEG resetuje się po 30 minutach działania później już jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W autach uszkodzonych trzeba bardzo dokładnie obejrzeć zawieszenie i to przez człowieka który przede wszystkim zna się na tych zawieszeniach, bo później może to boleć oj może boleć, motor i skrzynia bezproblemowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peciu@zwirek03 a coś więcej powiesz? Co w uszkodzonym aucie może się dziać z zawiasem?

Dziś gadalem w robocie  kumplem który ma go mieć. Ta C5 to wersja z panoramą, pamięciami foteli i el. klapa. Co do uszkodzeń to nie jest rozbity. Ma przerysowane oba boki. 4x drzwi i błotniki tył. W tym tygodniu go obejrzę na żywo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lotek900 Chodzi o to że po dużym dzwonię mogą gdzieś zostać uszkodzone przewody i wiele innych bardzo drogich elementów dostępnych tylko w ASO. W naszym kraju nie ma zbyt wielu ludzi którzy mają poprawną wiedzę o tym zawieszeniu, niestety przykre ale prawdziwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2022 o 11:00, peciu napisał(a):

Średnie spalanie z 10tys. oscyluje 7,5-8l, cykl mieszany Wrocław i średnio raz na dwa tygodnie trasa 350km.

Trochę odkopie temat, jesteś w stanie powiedzieć ile km robisz od tankowania do pełna do powiedzmy zapalenia się kontrolki rezerwy przy tym spalaniu 8 l/100 km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@peciufajnie, dziękuję. 

Pytam bo tak sobie myślę tak luźno czy nie zmienić swojej Astry J na jakieś inne auto no i Citroen C5 mi się podoba wizualnie, silnikowo to tylko diesle bo wiadomo że benzyny tam nie za bardzo są polecane. Ale teraz mam auto na LPG no i się zastanawiam czy byłaby to opłacalna zmiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy obecnych cenach paliw... mało co już jest opłacalne
W C5 ostatecznie można jeszcze rozważać silnik RFJ, ale z nim samochód nie zbyt będzie dynamiczny, a do tego w grę wchodzą tylko najstarsze egzemplarze... Za to jest zdecydowanie mniej awaryjny od THP i toleruje gaz - dlatego zadbane sztuki nadal trzymają cenę.

Wyryte w skale z S20 FE 5G

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dejmian93 do rezerwy zrobiłem 793km, mam ustawione zapalanie rezerwy na 10l pozostałego paliwa w baku

Według dystrybutora spalanie wyszło 7,75 l/km, weszło 63,61l ropy.

IMG_20221201_064606.jpg.3fbff6f11dfc9f255ebd3ece9ca1dc75.jpg

Tak wygląda spalanie wg komputer

IMG_20221201_160731.jpg.160fdc386ececd41f9e361fef2d94f00.jpg

IMG_20221201_160728.jpg.d1b3293b2ff136a95f93a7372092e232.jpg

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję ze chciało Ci się sprawdzić 🙂 prawie 800 km to ladny wynik, jeżdżąc tylko po trasie na pewno byłoby jeszcze więcej 🙂 ja miesięcznie robię od 700 do 1000 km, wiec taki bak mógłby wystarczyć na miesiąc jazdy.

Jeszcze raz dziękuję @peciu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Hejka.

Wracam z tematem zakup drugiego auta. Główne przeznaczenie to dwojka dzieci które zajmą tylna kanapę (noworodki bliźniaki).

Budżet około 20-25 tys. Auto będzie robiło znikome przebiegi ale czasem jako drugie auto pojedzie dalej.

Niestety w e60 mieścimy się na styk. Bagażnik wózek i gondole i jest koniec miejsca.

Wymagania tak naprawdę to 2x iso fix na tylnej kanapie oraz klimatyzacja. Auto na maks 2 lata więc byle jeździło i nie wciagalo chorych kwot.

Głównie minibusy patrzyłem na Galaxy Sharana oraz Partner/ Berlingo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Partner/Berlingo mega auta. Jak kupisz z fajnym wypasem i dieselkiem to git, przesuwne drzwi na parkingach bajeczka, pojemne, duże, wysokie 🙂 

W tej cenie kupi się coś fajnego. Wolałbym to niz pchać sie w jakieś dojechane suvy czy minivany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chyba najmniej problemowy 2.0 TDi. Znam trzy osoby posiadające taki w Audi z lat 2010-2015 i nic strasznego się nie dzieje. Byle uważać na DPF i jakość lanego paliwa, jak to w nowszym dieslu.
Samo auto także sprawuje się przyzwoicie. Szwagier ma takie od kilku lat, dwulitrowy diesel z automatem. Ekologia na miejscu, 280kkm. Trzyma się. Wprawdzie robił UPG po zakupie (150kkm w 2 lata... materiał widać nie wytrzymał), ale od tej pory nie pamiętam niczego, co wykraczałoby poza sprawy eksploatacyjne. No i ze spalania jest bardzo zadowolony.






  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Od 3 meisięcy szukam bezskutecznie jakiegoś 'dupowozu'. Aktualnie mam nóż na gardle, gdyż daily M6Speed odmówiła współpracy i stoi z rozebranym piecem, tak że poszukiwania muszę przyśpieszyć.

Budżet +-12k, celuje w segment B/C - na początku celowałem w Mazdę 3bk 2.0pb kintaro z racji słabości do marki, ale muszę odpuścić bo ciężko znaleźć zadbaną sztukę.

Teraz już myślę o Clio 3 1.5dci, foce mk2 w gazie, megance 'żelazko', a ostatnio zacząłem oglądać grande punto albo bravo ll.

Łeb mi już puchnie od informacji typu, że tu skrzynie się sypią, a to żre olej, a tamto szybciej rdza wpierdziela niż jeździ.

Ktoś może mi rozjaśni w głowie?

Auto głównie do typowego przemieszczania się. Robię 4-5 razy w tygodniu trasę 80km więc myślę o gazie, ale na diesle nie jestem obrażony.

Co byście polecili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.