Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie 3?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderator
9 minut temu, xadamx napisał(a):

Polemizowałbym.

Design, wygląd, funkcjonalnosc - superb ale silniki? Nie znam szczegółow ale żeby TSI brało tyle ojelu na 1000km to dla mnie szok - moj przyjaciel ma juz remont silnika 10kPLN....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Domel napisał(a):

Design, wygląd, funkcjonalnosc - superb ale silniki? Nie znam szczegółow ale żeby TSI brało tyle ojelu na 1000km to dla mnie szok - moj przyjaciel ma juz remont silnika 10kPLN....

TSI ale z jakich roczników? Bo generalnie owszem te nowsze TSI nadal coś biorą oleju ale nie jest to taki dramat jak w początkowych wariantach. Zresztą, która uturbiona benzyna nie bierze oleju?

Nawet te nowe 2.0 TDI biorą jeśli się je piłuje na autostradach.

Ale Superb 3 (i nie tylko on z grupy VAG) ma sporo innych wad i nie koniecznie związane są z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx kolega tak ze słyszenia czy ma superba?

Nie mogę słowa złego powiedzieć o tsi jak i tdi 2016. Szwagier od nowości ma tsi 220km i nic w nim nie robi, kompletnie. Od serwisu do serwisu i leje benzynę. Ja nie trafiłem na fajny egzemplarz tsi ale udało mi się rodzynka wyhaczyc tdi ze śmiesznym przebiegiem i jestem mega zadowolony! 

Może jak z każdym egz są lepsze i gorsze wersję... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Krzynio_spafreak napisał(a):

@xadamx kolega tak ze słyszenia czy ma superba?

Oczywiście, że ma. S 3v 2.0 TDI 190KM.

 

30 minut temu, Krzynio_spafreak napisał(a):

Nie mogę słowa złego powiedzieć o tsi jak i tdi 2016.

Ale ja też nie mówię złego słowa o tych silnikach.

Superba od niedawna kupiłem wiedząc z grubsza o jego wadach, na których to uważniej się skupiłem podczas zakupu. Widzę, że masz też takie auto. Domyślam się, że znane ci są główne bolączki tego auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, xadamx napisał(a):

myślam się, że znane ci są główne bolączki tego auta.

 

Nie znam bo nawet nie zauważyłem. Bieżącą eksploatacja jedynie. A jeżdżę prawie 3 rok... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 co jest super, wszystko 😁 od premiery mi się bardzo spodobał. Dla mnie bezawaryjność. Tarcze i klocki tył wymieniłem przy 90 tys, przód teraz będę wymianial bo już mi stuknęło 100 tys. Serwisuje tylko olejowo i filtrowo. Ceny bardzo fajne na aso w porównaniu do innych. Jakość wykonania dla mnie bardzo dobra - audi nie ma wentylacji w skórze 😎 co tu jeszcze wymieniać... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Michał82 napisał(a):

@Krzynio_spafreak @xadamx  a można prosić  o więcej info odnośnie tego co nie jest takie super w superbie3 2,0tdi?  Jest to jedno z 3ech aut, które biorę pod uwagę przy zmianie auta. 

1. Wspomniane przeze mnie branie oleju w tych silnikach.

Użytkownicy zgłaszają, że robiąc trasę z dużymi prędkościami (powyżej 160km/h) silnik potrafi wziąć olej. O dziwo robiąc taką samą trasę z prędkościami przepisowymi tego problemu nie zauważają.

2. Problemy z pompą wody

Pompa ma elektrycznie sterowaną przesłonę wirnika. Na zimnym silniku wirnik jest przesłonięty aby zmniejszyć obieg i auto się szybciej dogrzało. Niestety te przysłony przy różnych przebiegach potrafią się zaciąć. I pół biedy jeśli ona się zatnie w pozycji otwartej - auto będzie się wolniej dogrzewało. Ale jeśli się zatnie przesłaniając wirnik - przegrzanie silnika gwarantowane. Ponadto te pompy w okolicach 100tys. km przeciekają. Kolejną wadą tych pomp jest metaliczne dzwonienie. Nie wiem jak jest w przypadku pomp fabrycznie zamontowanych ale zamienniki (INA jest w zasadzie we wszystkich zestawach - zarówno fabrycznie zamontowane, zakupione OE oraz różnej maści zamienniki) po wymianie zaczynają metalicznie dzwonić. Dźwięki te ustępują w momencie kiedy silnik się dogrzeje czyli przesłona nie zasłania wtedy wirnika pompy.

Tu masz przykład:

 

3. Pompa oleju - użytkownicy często zgłaszają głośną pracę silnika gdzie w wielu przypadkach jest winna pompa oleju a dokładniej jej mokry pasek.

4. DKZ nie wytrzymuje 200tys. km co dla mnie jest śmiechem. W lagunie mam już ponad 250tys. i dwumasa nigdzie się nie wybiera.

5. Wada fabryczna tylnych hamulców. Dotyczy to wszystkich aut VAG-a mających te hamulce co Superb III. Użytkownicy zgłaszali, że podczas mocniejszego hamowania hamulce z tyłu były głośne. Serwis w późniejszym czasie w ramach gwarancji ponoć wymieniałte fabryczne zestawy na inne i problemy znikały. W mojej, po historii serwisowej też widzę, że po 20tys były tylne hamulce wymieniane. Teraz ma 120tys powoli kwalifikują sie do wymiany ale nic nie hałasuje.

6. Standardowe zawieszenie - normalnie jakaś porażka. Choroby morskiej można dostać. Jest to nie tylko u mnie ale u paru innych osób  z którymi rozmawiałem też było do momentu kiedy nie wymienili amortyzatorów i sprężyn na twardsze. Auto prowadzi się jak balia. Trzeba albo się przyzwyczaić albo zainwestować w lepsze zawieszenie.

7. Nie jest tak komfortowe jakby mogło wynikać z gabarytów. Wygłuszenie jest przeciętne. Koła dość mocno przenoszą hałas na budę. mogę to spokojnie porównać do badziewia typu Kia Sportage III, Hyundai i40 , i30 itp. Nawet Laguna 3 pod tym względem lepiej wypada.

 

Ogólnie jednak rzecz biorąc auto nie jest złe. Ale nie jest takie super jak co niektórzy twierdzą.

  • Lubię to 3
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Michał82 napisał(a):

@xadamx   @Krzynio_spafreak dziękuję 👍

Ok to może jeszcze trochę zachwalę 😉 żeby nie było.

1. Przestrzeń - ooogromna. Z tyłu "można tańczyć". Bagażnik bardzo duży.

2. Simply Clever - wiele użytecznych bajerów, które często się przydają.

3. Całkiem niegłupie wyposażenie: Android auto, nagłośnienie Canton, 3 strefa klimatronika, tylna kanapa grzana, oświetlenie ambientowe (niestety ja nie mam), elektrycznie otwierana/zamykana klapa (niektórzy mają jeszcze z opcją noga), asystenci,  hands free (mnie trochę drażni. Nie mogę się do niego przyzwyczaić, bo chyba za bardzo do hf w Lagunie przywykłem - jest lepiej przemyślane). Nie wiem czy jest coś jeszcze z bajerów bo może ich nie mam.

4. Dobre oświetlenie drogi

5. Wygląd 🙂

6. Spalanie - mniejsze niż w Lagunie 3 2.0 dci (a L3 jest naprawdę oszczędna)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xadamx ad 2. czy poza tym metalicznym ćwierkaniem jest jakieś zagrożenie?

mam to samo w 2.0 TDI 150km. Przed wymianą rozrządu na fabrycznej już zaczynał na zimno ćwierkać, po wymianie na zestaw Contitecha dalej na zimno jest ten dźwięk, po rozgrzaniu silnika zanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, kolargol napisał(a):

@xadamx ad 2. czy poza tym metalicznym ćwierkaniem jest jakieś zagrożenie?

mam to samo w 2.0 TDI 150km. Przed wymianą rozrządu na fabrycznej już zaczynał na zimno ćwierkać, po wymianie na zestaw Contitecha dalej na zimno jest ten dźwięk, po rozgrzaniu silnika zanika.

Nie sądzę. Prawdopodobnie jest to związane z tą ruchomą przesłoną. U mnie, jak się okazało, nie dzwoniło na fabrycznej bo przesłona była zatarta w pozycji otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, PawelRDM napisał(a):

zmieniłem na OE i ustało. U ojca po zmianie na OE dalej na zimno ćwierka

Fabrycznie założona było cicho (ale już pisałem wcześniej dlaczego). Fabryczna wyprodukowana przez INA. Przy zmianie rozrządu zestaw Gates-a, pompa INA w zestawie - dzwoni. Reklamacja, założona pompa OE (INA producent) - też dzwoni.

Niestety z tymi pompami pewnie jest tak, że na 100 może parę sztuk nie będzie dzwoniło.

Ludzie się wkurzają i zmieniają na pompę bez tego elektrozaworu (nie ma przesłony) i mają ciszę albo olewają temat i jeżdżą z tymi bublami.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ten wzmocniony, R-Design?

Oba dostały z Magifoam (w ramach "międzyczasu" podczas porządków na posesji), bo jakos na wiecej nie mialem weny. Jako pre-wash solo także sobie radzi, Kolubryna po wycieczce do Gdańska nieziemsko brudna, a teraz wyglada akceptowalnie. Do tego dywaniki umyłem, a jutro może odkurzę Jak szaleć to szaleć! Tak się tu żyje powoli, pasowałoby oleje wymienić I jakieś szykowanie na święta uskutecznić, ale wszystko w swoim czasie...

P.S. Mycie skraca życie? Tere-fere! Od wczoraj wieczorem się w F4 check świecił (brak żadnych objawów, a gad nie ma kompa, więc nawet Ci nie zakomunikuje, co go boli...), a po piance zniknął! Zadbaj, a się wóz odwdzięczy 07569ba90bfc1e26e65b51860dd104ce.jpg6d2c0e4fa581c3637b0392a7b1aeb82a.jpg

Wyryte w skale z S20 FE 5G







  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MMCzysci napisał(a):

To jest ten wzmocniony, R-Design?

Tak to r-design choć sam r-design to tylko pakiet wizualny zewnętrzny plus wewnętrzny, u mnie jeszcze dodatkowo jest zawieszenie r-design obniżone o 10mm. Do r-design można było sobie wybrać silnik od najsłabszego do najmocniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, u mnie tak samo, r-design, zawieszenie obniżone a silnik właśnie ten najsłabszy, 1.6 HDI z Peugeota 😄 Ale to auto miało nie być demonem szybkości tylko demonem oszczędności 😄 I tak jest bo pali ~5,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.