Skocz do zawartości

Polityka i tematy z nią związane


Rekomendowane odpowiedzi

Jak ktoś uważa że dopłacanie do przedsiębiorstw które sobie radzą coś pomogą to ok, ludzie obracają nie rzadko milionami w takich firmach więc jak pisałem lepiej wesprzeć byłoby przeciętnego kowalskiego który chce sklep otworzyć ale mu sie nie opłąci bo go opłaty zeżrą. A ta dotacja dla mercedesa to wsparcie dla nowo powstającej fabryki a nie zwyklego Niemca który chce sobie firme otworzyć.On raczej nie dostanie pieniędzy tak samo jak i Polak więc co ty wogóle porównujesz, montownie gdzie będzie pracować kilkaset ludzi do polskiego przedsiębiorcy.

 

Czyli jak jeden z największych koncernów motoryzacyjnych dostaje kasę od polskiego państwa, to OK, ale jakby taka Pesa chciała otworzyć nową linię produkcyjną to już nie, bo lepiej wesprzeć Kowalskiego, który chce zacząć działać na polu gospodarczym?

Mylisz wsparcie na start że wsparciem funkcjonujących już biznesów. Różne funkcje, różne cele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

trzeba było kupować te nasze PESA a nie włoskie Pendolino za 2x tyle w ramach wsparcia. Po co dawać dofinansowanie jak sie kupuje zagraniczne produkty a nie nasze ? w dodatku tańsze i tak samo dobre (podobno) :dontknow: taka była logika rządów PO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkrety odnośnie bezawaryjności konstrukcji pociągów PESA http://inforail.pl/najbardziej-niezawod ... 83196.html ;)

 

Najbardziej krytykowany w naszym kraju pociąg Pendolino (ED250) jest najbardziej niezawodnym pociągiem intercity (95,75%)

Konstrukcje Pesa Dart (ED161) (88,15%) oraz Gama (SU160) (58,64%)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było kupować te nasze PESA a nie włoskie Pendolino za 2x tyle w ramach wsparcia. Po co dawać dofinansowanie jak sie kupuje zagraniczne produkty a nie nasze ?

 

Na przykład dlatego, że produkty PESA sprzedają są w Europie i daje ona miejsca pracy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o tym, i Europa kupiła te psujące sie pociągi ?

 

Wiesz, że żeby ustalić, że coś się psuje, to trzeba używać? Więc jeśli się psują, to po zakupie, gwarancja, te sprawy.

A PESA produkuje nie tylko 'pociągi' w powszechnym rozumieniu tego słowa (czyli dla kolei, takie jak Elf) , ale też np. składy tramwajowe (Jazz, Swing) czy dla kolejki metra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a konkretnie ? chętnie poczytam, podrzuć link

Kolega TOM3 dotknął istotnej kwestii, niejeden dyletant złorzeczy na PKP i ekipę ministra Nowaka za zakup zagramanicznych Pendo, nie mając nawet świadomości, że te składy mają sprawność nieosiągalną dla krajowych produktów...

 

Swego czasu mocno śledziłem temat, linków nie zapisywałem, ale postaram się nieco odtworzyć.

 

Przede wszystkim chodzi o to, że polski przemysł kolejowy nie posiada technologii, dzięki której mógłby stworzyć składy o prędkości eksploatacyjnej powyżej 160 km/h. I nie ma tu nic do rzeczy projekt "Pendolino 2" czy "polskiego Pendolino" (jak zwał tak zwał), którym prezes Pesy, Zaboklicki, z różnymi okołopisowskimi politrukami próbowali udowodnić, że zakup Pendolino był bez sensu, bo mamy równie dobre składy. Nie mamy. To "Pendolino 2" to składy Pesa Dart (ED161), konstrukucyjnie oparte na Pesa Elf, która jest serią typowo krótkobieżną, a maksymalna prędkość Dartów, którą osiągnięto w trakcie testów w czasie dopuszczania składów do ruchu, czyli 204 km/h, jest niczym przy 293 km/h Pendolino, będących jednocześnie najwyższą prędkością, jaką kiedykolwiek osiągnięto na polskiej sieci kolejowej.

 

Nasze Pendo posiada dopuszczenie na 250 km/h (Darty - czyli "Pendolino 2" - 160 km/h). Oczywiście prędkość ta może być rozwijana tylko na dostosowanych szlakach, oprócz odpowiedniej geometrii posiadających system sterowania ruchem ETCS poziomu drugiego. W przypadku Polski byłaby to Centralna Magistrala Kolejowa, jeżeli zamontowano by na niej taki system (póki co jest ETCS poziomu pierwszego, dzięki czemu na znacznym jej fragmencie pociągi jeżdżą 200 km/h). Niestety linia E-65 Warszawa-Gdynia posiada nieodpowiednią geometrię, pomimo posiadania (chyba już, w każdym razie miał być) ETCS 2. I przy okazji ta linia jest jedyną, na której można byłoby rzeczywiście wykorzystać to, czego brak w naszych Pendo nazywa się niegospodarnością: wychylne pudło, którego obecność dałaby kilkuminutowy zysk (tylko na tej trasie). Oczywiście już samo to udowadnia, że istotną niegospodarnością byłby właśnie zakup składów z wychylnym pudłem za dużo większą kasę, w obliczu tak znikomych korzyści z tego płynących.

 

Pozostaje pytanie, czy potrzebne nam składy pokonujące tę magiczną barierę 160 km/h. Odpowiedź jest prosta: potrzebne. Po pierwsze, już posiadamy odpowiednio przystosowane szlaki, z CMK na czele. Po drugie, upowszechniający się system ETCS daje perspektywę na zwiększanie się liczby takich odcinków (bo gdy ETCS brak, nawet na linii prostej jak strzała, bez jednopoziomowych przejazdów, nie wolno przekraczać 160 km/h). Po trzecie, sam taki tabor jest stymulatorem poprawy jakości sieci. Pendolino nie jest misiem, nie jest też zakupem sezonowym i zwiększanie liczby obsługiwanych przezeń tras, w głównej mierze po szeroko zakrojonych modernizacjach, jest tego dowodem.

 

Całkiem sporo ciekawych informacji jest na Wikipedii:

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pendolino#Geneza

https://pl.wikipedia.org/wiki/Alstom_EMU250

 

Tutaj masz sensowny artykuł o technologii, której nie mamy, bez politycznego pitolenia: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transpor ... kosci.html

 

Co do polskich pociągów Pesy za granicą: za wiele ich tam nie sprzedała. Główny zagraniczny kolejowy biznes to szynobusy Atribo dla Trenitalii, chwalone, zamawiane w kilku partiach. To bodaj najbardziej dopracowany produkt kolejowy Pesy. Plany w związku z ekspansją w Niemczech szynobusem Link były wielkie, ale wszystko rozleciało się na niezdobyciu dopuszczeń na czas, w związku z czym obecnie takie składy eksploatuje tylko niewielki przewoźnik z Brandenburgii, Niederbarnimer Eisenbahn. Sprzedaż EZT za granicę leży i kwiczy. Inaczej sprawa ma się z tramwajami, od początku zamówień Tramwajów Warszawskich Pesa zmonopolizowała polski rynek, a i na zewnątrz sprzedaje ich bardzo wiele i wspomnieć należy, że to dobre, dopracowane produkty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref]Michał126[/ref], bardzo fajnie zreferowałeś temat naszego Pendolino. Widać że wgryzłeś się w tematykę i ją zrozumiałeś :good:

PS: przyznaję że też zastanawiałem się czemu nasz poprzedni rząd postąpił tak nie patriotycznie i kupił "włoszczyznę". Nie wypowiadałem się na ten temat jednak nigdy bo na pociągach się nie znam. Dziś poszerzyłeś mój światopogląd - dziękuję :):good:

 

Z innej beczki. Czy to możliwe żeby zarzuty o zdefraudowania środków unijnych, wobec ministra sprawiedliwości i prezesa TVP okazały się prawdziwe?

http://www.newsweek.pl/polska/konwencja ... _Alert_red

Dla mnie byłby to prawdziwy szok :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki. Czy to możliwe żeby zarzuty o zdefraudowania środków unijnych, wobec ministra sprawiedliwości i prezesa TVP okazały się prawdziwe?

http://www.newsweek.pl/polska/konwencja ... _Alert_red

Dla mnie byłby to prawdziwy szok :shock:

 

Nawet jeśli się potwierdzą podejrzenia, to na wyrok raczej trudno liczyć.

 

A teraz o 'obniżonej akcyzie', czyli o tym, że mister Morawiecki wniosków nie wyciąga (albo straszy na zapas):

http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly ... em-ue.html

 

I jeszcze takie coś mi w oko wpadło:

http://m.tokfm.pl/Tokfm/7,109983,209719 ... n=FB_TokFm

Fascynuje mnie to, że ktoś przyjmuje za wiążące obietnice ze strony osoby, na którą jeszcze głosu elektorzy nie oddali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Nawet jeśli się potwierdzą podejrzenia, to na wyrok raczej trudno liczyć.

 

Ale ja wcale nie liczę ani na uczciwy proces ani na odwrócenie się od tych Panów elektoratu ich popierającego. Uważam jedynie że będzie zabawnie, jeśli oskarżenia (obiektywnie a nie koniecznie przed sądem) się potwierdzą, mieć ministra sprawiedliwości - oszusta :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja wcale nie liczę ani na uczciwy proces ani na odwrócenie się od tych Panów elektoratu ich popierającego. Uważam jedynie że będzie zabawnie, jeśli oskarżenia (obiektywnie a nie koniecznie przed sądem) się potwierdzą, mieć ministra sprawiedliwości - oszusta :mrgreen:

 

To akurat mała pociecha, a to z uwagi na domniemanie niewinności. 'To nie była jego ręka', 'to partia wydawała pieniądze, nie on' itp śpiewki znane od dekad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

[ref]funkoval[/ref], tak jak napisałem, dla mnie bez znaczenia co powiedzą w "Wiadomościach", co powie Pani Rzecznik tej partii ani jakie tłumaczenie usłyszymy. Istotne są trzy fakty:

- czy kasa z Unii na zorganizowanie konferencji pt "polityka klimatyczna Unii Europejskiej" została wzięta

- czy 30.06.2013 impreza się odbyła

- czy jeśli impreza się odbyła to czy była poświęcona polityce klimatycznej Unii Europejskiej

Jeśli odpowiedzi pokryją się z ustaleniami Newsweeka to ja osobiście się ucieszę bo to będzie kolejny kamień do wybrukowania drogi którą PiS podąża śladami PO.

 

Dodane po 11 godzinach 19 minutach 19 sekundach:

Afera się rozkręca a Panowie Ziobro i Kurski zaczynają robić międzynarodową karierę :D:D

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/ ... nd/6402814

http://www.newsweek.pl/polska/konferenc ... _Alert_red

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zwróciłem uwagę na ten artykuł i wyszło , że jak ktoś jest dociekliwy to jest "rasowym lemingiem". Swoją drogą w/w pani chyba nie zdarzyła się sytuacja w której na pytanie dziennikarza po prostu na nie odpowiedziała. To jest taka nowa moda zakrzyczenia rzeczywistości, z prawdą nie ma to za dużo wspólnego, ale za to jak poprawia humor. Należałoby oczekiwać od ministra , że zwoła konferencję prasową ( którą dotychczas bardzo lubił ) i odpowie na ataki lemingów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na reakcję nie trzeba było czekać:

http://wpolityce.pl/m/polityka/315259-c ... e-wyborcza

http://wpolityce.pl/m/polityka/315498-t ... rialu-o-sp

 

Dodane po 1 godzinie 42 minutach 51 sekundach:

I jeszcze z portalu przez niektórych zwanego parówkowym

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=895 ... aid=11817e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze z portalu przez niektórych zwanego parówkowym

http://moto.wp.pl/martykul.html?kat=895 ... aid=11817e

 

Dodane po 2 godzinach 17 minutach 18 sekundach:

Zdaje się, że [ref]krd[/ref] interesował się kwotą wolną od podatku. http://fakty.interia.pl/polska/news-sej ... ign=chrome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
Posłowie odrzucili we wtorek poprawki opozycji, m.in. poprawkę klubu Kukiz'15 podwyższającą kwotę wolną do 6500 tys. zł.

 

Ale redaktorzyna ma pojęcie o matematyce :D Jakby zrobili taką kwotę to mało kto by ją przekraczał :D

A tak to jak zwykle, konkretów jeszcze nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.