Jump to content

Audi A3 e-tron Misano Red 2015


Recommended Posts

DSCN3607_zpswkg4h3za.jpg

Hei,

 

Przedstawiam etrona który wpadł do mnie z norweskiego odpowiednika forum kosmetyka aut.

Koleżka kupił auto nowe 6 miesięcy temu. Pojeździł na automat aż sie ogarnął, że podrapał lakier :?

 

Jako że leciał do Pragi na weekend, przyprowadził mi auto w czwartek wieczór do odbioru w poniedziałek.

To jest projekt pierwszy w wielu kwestiach dla mnie:

 

- po raz pierwszy dokumentowanie całościowe

 

- po raz pierwszy płacący klient spoza grona znajomych/sąsiadów

 

- po raz pierwszy ustalony termin odbioru [co się nie udało] - wcześniej poprostu ja decydowałem kiedy oddaję auto, i albo się z tym zgadzasz albo wypad :D - do czego zresztą wracam z następnym projektem czyli Mustangiem fastbackiem z 1968, jak tylko nadejdzie wiosna

 

- po raz pierwszy określony zakres robót. Mianowicie tylko i wyłącznie redukcja zmarszczek po automacie. A stało się jak zwykle, nieco inaczej...

 

- po raz pierwszy powłoka dwuskładnikowa zimą w nieogrzewanym garażu. Po co miałem głowę w dupie? Sam nie wiem. O czym opowieść dalej.

 

 

Kolega skoczył nabyć C1 oraz EXO i z takim zestawem przyprowadził auto. Na weekend zapowiadano czyste słońce i plus 12 stopni.

 

Zaczynamy od fot po przyjeździe, jak dla mnie to może nie zmęczone auto, ale poprostu nudne

 

DSCN3603_zpslbaj8ypb.jpg

 

DSCN3604_zpsggzkikbj.jpg

 

DSCN3605_zpsj453nnwm.jpg

 

DSCN3584_zpsxkpmkxh8.jpg

 

DSCN3587_zps0yghxabq.jpg

 

DSCN3588_zpsu1o2mrew.jpg

 

DSCN3589_zpsygaznlei.jpg

 

DSCN3590_zpsgknlcdwl.jpg

 

DSCN3608_zpsbhw6n2cv.jpg

 

DSCN3609_zpsbqzwc0o4.jpg

 

DSCN3591_zps9101t7ea.jpg

 

DSCN3597_zpsbqbigyxp.jpg

 

Jakiś drobny hologram tu i tam też się znalazł

 

DSCN3599_zpslpcuzmdq.jpg

 

DSCN3600_zpsnbv6emzz.jpg

 

DSCN3601_zpsmqfiyagl.jpg

 

DSCN3610_zpsngbtrwvb.jpg

 

DSCN3612_zpsibbqqet1.jpg

 

DSCN3613_zps2hpkblfu.jpg

 

DSCN3615_zpsi26yrw66.jpg

 

 

Poprzez znajomą z firmy Skovly - z której zaopatruje się w mojej profesji, zakupiłem nowy rodzaj rękawiczek Granberg. Kolor czarny bardzo ładny, ale najlepsze jest to, że czubki palców są jakby pogrubione i teksturowane. Black Mamba może całować

 

DSCN3616_zpsur2cj1p6.jpg

 

DSCN3617_zpsz9xdzwmb.jpg

 

Oni są gotowi:

 

DSCN3623_zpsf9c1ek46.jpg

 

DSCN3624_zpsfwjerjfj.jpg

 

Pianowanie:

 

DSCN3626_zpsasqt8scy.jpg

 

I opryski

 

DSCN3628_zpsimswv2lj.jpg

 

Tyle Prickborta poszło z pełnej flachy

 

DSCN3630_zpszl5dhjz4.jpg

 

A nie oszczędzałem

 

DSCN3631_zpsbsure5ul.jpg

 

DSCN3633_zpsbrbwbssb.jpg

 

Po jakichś 10 minutach dodaję rundke tego:

 

DSCN3634_zpskdb1lyr4.jpg

 

DSCN3635_zpsemyo3ols.jpg

 

I po paru kolejnych minutach

 

DSCN3637_zps6vacf7z8.jpg

 

DSCN3638_zpslvpi2b4b.jpg

 

DSCN3639_zpshw9uo5ur.jpg

 

DSCN3640_zpswu91f3df.jpg

 

DSCN3641_zpsaw67c1h9.jpg

 

Klapki postanowiłem nie otwierać bo tam jakieś diody świecące są... :oops:

 

DSCN3642_zps2atgsddy.jpg

 

DSCN3643_zpshs0s51kq.jpg

 

DSCN3644_zps6orqhstn.jpg

 

DSCN3645_zpsymppx6c7.jpg

 

W tym momencie piana zaczęła zasychać więc zostawiłem pędzel na chwilę aby spłukać

 

DSCN3647_zps4xwsfe1l.jpg

 

DSCN3648_zpsqookeo0a.jpg

 

DSCN3649_zps9lxhktul.jpg

 

I wróciłem do detali

 

DSCN3650_zpsppx3m2oe.jpg

 

DSCN3651_zps2obx7fe2.jpg

 

DSCN3652_zpslf8qed7a.jpg

 

DSCN3653_zpsymxvit1q.jpg

 

DSCN3654_zpsrbxfkrlm.jpg

 

Ciepła woda do mycia?

 

DSCN3656_zpspgruwny0.jpg

 

I ciepła rękawica do mycia :-]

 

DSCN3657_zpsbctzb84t.jpg

 

 

Wycieram z grubsza nie trąc lakieru tylko narzucając fluffera na wierzch

 

DSCN3658_zpsh3lbhxlh.jpg

 

 

I zaczynam spryskiwać fele BH autowheel a lakier BH Korrosol.

 

DSCN3666_zpslkbcgclj.jpg

 

DSCN3659_zpsoke9xswp.jpg

 

DSCN3663_zpsvp1lkpiy.jpg

 

DSCN3664_zpsstjo0awq.jpg

 

I zaczynam z felunkiem plus oponami

 

DSCN3665_zpsmndoxvim.jpg

 

DSCN3660_zpsj5rv8eqk.jpg

 

DSCN3661_zps72gtboz5.jpg

 

DSCN3676_zpsfcgncn67.jpg

 

DSCN3677_zpshineh8xx.jpg

 

DSCN3678_zpsqvybdbvq.jpg

 

DSCN3662_zpsja7vggn7.jpg

 

DSCN3679_zpsbvklvche.jpg

 

Na opony dodaję to

 

DSCN3667_zps0m5wyg1u.jpg

 

Ze wszystkich drogisz szczotek ta pasuje mi najlepiej, 2.99 w Kauflandzie :D

 

DSCN3668_zpsixndvsvf.jpg

 

DSCN3669_zpscwrxfmpa.jpg

 

Daję krótką rundę nadkolom. Czy kiedykolwiek znowu zrobię mycie nadkoli z dressowaniem ich? :D Może kiedyś, ale wątpie że na jakimkolwiek aucie używanym do życia codziennego.

 

DSCN3670_zpsf4rspsfx.jpg

 

DSCN3671_zpssulpdddx.jpg

 

 

Dalej, Korrosol się nudzi

 

DSCN3672_zpsabzyo8dw.jpg

 

DSCN3673_zps4nt2hwoe.jpg

 

Po jakimś czasie spłukuję

 

DSCN3674_zpslrwpjhfh.jpg

 

DSCN3675_zpsdpavyvxn.jpg

 

Mycie ręczne zaczynam od środka

 

DSCN3680_zpsdinnjr7x.jpg

 

I myję na dwa wiadra

 

DSCN3681_zpsnw6ojhpg.jpg

 

Ponieważ glinowanie robię po zmroku to używam gliny valetpro która jest sztuczna i nie zostawia bałaganu po sobie tak jak BH gdy jest zimno. Jako żel poślizgowy woda z szamponem

 

DSCN3682_zpsotzamqma.jpg

 

DSCN3685_zpspnhknmme.jpg

 

DSCN3686_zpsogagvnrn.jpg

 

Po całym aucie

 

DSCN3687_zps7emvjq5r.jpg

 

Suszenie:

 

DSCN3688_zpswtxatuvz.jpg

 

DSCN3689_zpsgmubmmkq.jpg

 

DSCN3689_zpsgmubmmkq.jpg

 

DSCN3690_zpswadrtgbm.jpg

 

DSCN3691_zpstlbfzymh.jpg

 

No i sprawdzam ze światłem.

 

DSCN3695_zpsuhabkmiu.jpg

 

DSCN3699_zpsns3rpigd.jpg

 

Było także na całym aucie wiele głębszym defektów i zmora miasta kilka obić

 

DSCN3703_zpshzmkgtzt.jpg

 

DSCN3704_zpsftlzirac.jpg

 

DSCN3705_zpswp3h4d78.jpg

 

DSCN3706_zpselmjkog7.jpg

 

DSCN3710_zpsdatdbt0w.jpg

 

DSCN3711_zpsmbdxjyfr.jpg

 

DSCN3712_zps5juhseby.jpg

 

DSCN3713_zpsxyxi1msl.jpg

 

DSCN3714_zpscvnecwrh.jpg

 

DSCN3715_zpsi5io1hk4.jpg

 

DSCN3717_zps2zhr3kev.jpg

 

DSCN3727_zps5bncukdm.jpg

 

 

Kalibracja, nowa bateria, sprawdzamy

 

DSCN3730_zpsdqzvip4g.jpg

 

DSCN3736_zpsnuxp3xhk.jpg

 

DSCN3743_zpsz8jqyeza.jpg

 

DSCN3745_zpsvo7r6at3.jpg

 

DSCN3746_zpspuxpos5g.jpg

 

DSCN3752_zpsqzqfpphn.jpg

 

DSCN3757_zpsn54qlxfq.jpg

 

DSCN3758_zpsyqtwty8t.jpg

 

DSCN3761_zpsvnaldqbm.jpg

 

DSCN3762_zpsp8frexxi.jpg

 

DSCN3765_zpsqbwioaya.jpg

 

DSCN3768_zpsva9153yi.jpg

 

DSCN3769_zpso7taa7fw.jpg

 

DSCN3770_zpseywprznt.jpg

 

DSCN3772_zps790rlt91.jpg

 

DSCN3774_zpsxvfoksi2.jpg

 

DSCN3779_zpsbtqkfqz9.jpg

 

DSCN3781_zps5n8ssg6z.jpg

 

DSCN3789_zpsybgalzhc.jpg

 

DSCN3798_zps3wlvdgnn.jpg

 

DSCN3806_zpsrwsdhchm.jpg

 

DSCN3809_zpspn8sjekd.jpg

 

Oooo, znalazło się też 521 mikronów, napewno zespawany z 4 :D:D

 

DSCN3811_zpsnfnfmd57.jpg

 

DSCN3814_zpsyuly86aa.jpg

 

Kupiłem 5 litra tego

 

DSCN3817_zpsvjl58qvs.jpg

 

Oklejam i pora na pierwsze testy

 

DSCN3821_zps2qevb9p1.jpg

 

DSCN3823_zps2m7nwexy.jpg

 

Tutaj po 3 rundach z Rupes Coarse, którego nie użyłem, bo strasznie pylił i po oblaniu wodą kropelkował dużo bardziej niż Menzerna

 

DSCN3824_zpstbn01jvi.jpg

 

DSCN3825_zpsikyw0s0p.jpg

 

DSCN3826_zpsk3wibxgf.jpg

 

DSCN3828_zpsimfbrs5n.jpg

 

DSCN3829_zpsvbn9qyf7.jpg

 

A tutaj druga strona taśmy po jednej rundzie z FG400, które to używałem tylko i wyłącznie na zderzakach aby przyspieszyć sobie nieco pracę.

 

DSCN3835_zpsfqph677h.jpg

 

Oraz po

DSCN3837_zpst1u6lbb9.jpg

 

Próbuję Menzerny SF3800 na piętkim Lake country Hydratech

 

DSCN3839_zps9xooty6y.jpg

 

Tadam

 

DSCN3843_zpspurtrwne.jpg

 

Makki miał epidemię w domu i nie zdążył dosłać talerza 50mm, więc akcja po kowbojsku, ale spokojnie i powoli z pełną kontrolą :)

 

DSCN3846_zpsoflifvmz.jpg

 

DSCN3849_zpsgasbz3dy.jpg

 

 

DSCN3850_zpsd50tjghw.jpg

 

Najlepszy podobno jest dobry handjob...

 

DSCN3857_zpst2obhwz4.jpg

 

DSCN3858_zpsv0adifv4.jpg

 

DSCN3925_zps1wfm6lia.jpg

 

DSCN3926_zpsspnisdqw.jpg

 

Na elementach metalowych starczyły dwa przejazdy PF2500, jeden na twardej gąbce pomarańczowej 3M, drugi na poliszowej, które kupiłem w sklepie Mr Cleaner no name czerwone i pomarańczowe.

 

DSCN3867_zpsjmaqxq5c.jpg

 

Okej, na niektórych sekcjach niezbędne były 3 przejazdy, ale i tak wolałem to niż chaos na tym lakierze wywołany przez FG400, poza tym, jak już wspomniałem, auto miało być lśniące, a nie bez rys.

 

DSCN3868_zpsncyap5fe.jpg

 

Widać że kolega jeździ w większości sam, bo pod resztą klamek były tylko niewielkie ślady. Przetarłem tylko stronę kierowcy

 

DSCN3874_zpsc7oj3dqs.jpg

 

Używałem twardej gąbki 50mm z Chin – zestaw 16 elementów za 2.99 Brytyjskich Złotych

 

DSCN3875_zpss1ufnzcn.jpg

 

Następnie dokładnie okleiłem kanty aby żadnego broń Buddy nie przetrzeć.

 

DSCN3876_zpsjeyqzdh9.jpg

 

Random

 

DSCN3883_zpspj0ncfuz.jpg

 

Odświeżam też piano, pad 75 polishing Koch na miękkim talerzu Fleki i Menzerna PF2500

 

DSCN3928_zpsujcmoza9.jpg

 

Jest nieco lepiej?

 

DSCN3897_zpskreb5rel.jpg

 

DSCN3898_zpspl3qnl2p.jpg

 

DSCN3899_zpszcleikkt.jpg

 

Zajmuję się nakładkami progowymi, także PF2500 tutaj, pad polish, i zero nacisku po prostu jeżdżę do skutku. Pozbywam się tylko cienkich rys. Na tych elementach zresztą nie jechałbym do zera nigdy.

Dlaczego? Bo ori lakier się ma tylko raz. Bo auto ma tylko 6 miesięcy i już narobił tyle buciorami. To ile razy da radę to skorygować na cacy??

 

DSCN3900_zpsmupku7tt.jpg

 

DSCN3904_zpsq2owgvhx.jpg

 

DSCN3905_zpso6ucsybi.jpg

 

DSCN3901_zpsh652rtlu.jpg

 

DSCN3907_zpsennakawt.jpg

 

 

Jeżdżę po dachu, i jeśli przyjrzysz się, to zobaczysz że PF2500 dobrze pociśnięta też potrafi trochę ocieplić atmosferę

 

DSCN3910_zps6vv544gm.jpg

 

Random w trakcie prac

 

DSCN3929_zpsrgqqaacf.jpg

 

DSCN3930_zpsdizgmzc9.jpg

 

DSCN3932_zpseixdpe5u.jpg

 

Zazwyczaj po dwóch przejazdach PF2500 najpierw pryskałem monopolem, potem IPą. Na cały projekt zużyłem 2.5 litra IPA

 

DSCN3938_zpsakgcyl5h.jpg

 

Resztę ogarnie antiholo

 

DSCN3940_zps6g10bgnh.jpg

 

 

Tutaj jeden grubas, nie ruszałem, klapka plastikowa

 

DSCN3945_zps3didgazk.jpg

 

DSCN3946_zpsvscbfgz4.jpg

 

Tylny zderzak, boki otrzymały FG400 na gąbce, a tylna część na futrze 100mm LC, najpierw dwa przejazdy futrem, później dwa na gąbce twardej pomarańczowej LCHT, potem dwa już na większym talerzu i gąbce polish

 

DSCN3950_zpsarirgyvy.jpg

 

DSCN3959_zpsbqgsqkdg.jpg

 

To chciałem zrobić po prostu, więc wziąłem dwie godziny przerwy i ogarnąłem tylne lampiony

 

DSCN3952_zps92v3snin.jpg

 

DSCN3958_zpsed9pf8cm.jpg

Przed finiszem out:

 

DSCN3961_zpsf7d9kjlk.jpg

 

I autofoam

 

DSCN3962_zps1qprio29.jpg

 

DSCN3963_zpshdn4mbqi.jpg

 

DSCN3964_zpsszftp2nx.jpg

 

Do suszenia otwieram paczuszkę

 

DSCN3967_zpsqyt2nvsi.jpg

 

Do wydmuchiwania wody o to

 

DSCN3969_zpshddmntai.jpg

 

 

A na koniec Miętki pad LC i Koch

 

DSCN3918_zpsebk52qjq.jpg

 

 

Biorę nowe fibry i wycieram Ipę Panel Wipe’m

 

DSCN3970_zpsugixvugs.jpg

 

DSCN3971_zpspvlic7u5.jpg

 

Zdjęcie z flashem

 

DSCN3986_zps7wwnrrcn.jpg

 

DSCN3987_zps7le9gkck.jpg

 

DSCN3991_zpsfddglmyf.jpg

 

I z latarką

 

DSCN3997_zpsnbwdbvny.jpg

 

DSCN3999_zpskje6dial.jpg

 

No i coś tam się odbija

 

DSCN4004_zpsectynrbm.jpg

 

Całkiem nowe fibry do docierania C1

 

DSCN3973_zpsp93okk90.jpg

 

 

 

Niestety zdjęć z nakładania powłoki nie mam… Każdy pewnie łapie orient dlaczego nie. Poszło w sumie łatwo, docieranie było łatwe, byłem w stanie odczekać parę minut i zrobić np. cały dach na raz. Niżej robiłem także po elemencie.

 

Wnęki drzwiowe otrzymały warstwę Sonaxa, a szyby zewnątrz 4nano Glass sine

 

DSCN4006_zpsfpy0j5pb.jpg

 

DSCN4007_zpshkxiqhb7.jpg

 

 

Uszczelki wytarłem dość ostro Monopolem

 

DSCN4015_zpstrzwsalv.jpg

 

 

Tutaj powinienem powoli dodawać foty gotowego produktu ale nie.

 

Powłokę kładłem na noc, aby rano wejść do garażu – zgodnie z updatami z DW położyć EXO w granicach 3-12 godzin po C1, odczekać parę godzin i powtórzyć.

Coś mnie tknęło aby wystawić auto na słońce za chmurami i obczaić czy może czegoś nie dotarłem. Patrzę, a tam

 

DSCN4027_zpsqqhwqnmx.jpg

 

Najpierw szok, potem niedowierzanie, potem fala gorąca, potem no cóż, ku*wica. Te same drzwi sfotografowane wyżej po przetarciu PW, tutaj po nałożeniu powłoki

 

DSCN4037_zpsaaeeyyvb.jpg

 

DSCN4038_zpsoywxcm64.jpg

 

Skąd te holsy tam??!!??!! Przecież docierając nowymi fibrami nie czułem żadnego oporu, nie miałem ani jednego punktu gdzie musiałbym trzeć jakoś mocniej, chyba dostanę wylewu.

 

Szybka decyzja i informacja dla właściciela. Nie jestem zadowolony z efektu, zdzieram C1 które on kupił, poleruję raz jeszcze, i nakładam powłokę tym razem z własnej kieszeni – akurat miałem flachę C1 w zapasie. Po nocy spryskując powłokę czystą IPĄ ta nadal się mazała. Nie wiem czy to te warunki pogodowe czy jak?

Chwila stresu i auto zamiast być gotowe do obioru w poniedziałek zostało oddane we środę.

Z położoną tylko jedną warstwą EXO, bo niestety przy docieraniu tego też zdążyłem zrobić lekki marring…

 

Mam zamiar zadzwonić do Gtechniq i spytać czy moja decyzja o kładzeniu zimą w nieogrzewanym garażu w Norwegii mogła spowodować taką sytuację. Trochę zawiodłem sam siebie, bo przedobrzyłem chyba. Mogłem walnąć glazurę i wosk i rezultat byłby porównywalny a właścicielowi i tak wykręciłoby suty. To po co to wszystko?

 

Starałem się złapać ten marring na fotkach końcowych

 

Tutaj jeszcze fota fibr przed drugim podejściem do C1, mało zdjęć z powodu podwyższonego poziomu stresu :kox:

 

DSCN4025_zpspqo4gnrr.jpg

 

I obydwie flaszki C1

 

DSCN4029_zpsjjqkkyql.jpg

 

Oraz efekty

 

DSCN4039_zpsivmmussa.jpg

 

DSCN4040_zpshysr6ug1.jpg

 

DSCN4041_zpswvgf9smq.jpg

 

O, tutaj mi się udało złapać o czym mówię drobne ryski i góry panelu dokładnie w kierunku docierania powłoki?

 

DSCN4042_zps0giyaqls.jpg

 

DSCN4044_zpsjonlv6it.jpg

 

Na felgi psiknąłem Reload który w wersji 2015 zaciera się cudownie, a na oponach Endurance leżący tam 4 dni

 

DSCN4045_zpslbbdw1r9.jpg

 

DSCN4046_zps1hzv2hfp.jpg

 

DSCN4047_zpsuz3gdevh.jpg

 

DSCN4048_zps9haeosqh.jpg

 

Tak, wiem, jest sezon pylenia i na masce już zdąrzyło się nagromadzic tego gunwnianego żółtego pyłku

 

DSCN4049_zpshxoaaeq5.jpg

 

DSCN4050_zps3ulnjcca.jpg

 

DSCN4051_zpszlqbupfy.jpg

 

 

Właściciel totalnie uradowany, spóźnił się na samolot bo zachlał to mu się nie spieszyło, nie spodziewał się takiego szajnu, a ja z drugiej strony zmęczony wymemłany i niezadowolony. 60 godzin pracy i auto wyjeżdża z defektami.

Postanowiłem zatem nie brać od niego kasy. W ten sposób zużyłem chemię, czas, który mogłem spędzić z córką i powłokę gratis. Wszystko przez pośpiech. Dlatego też już teraz wiem, że projekty lądujące u mnie w garażu to mają być auta projekty, auta sezonowe, zabawki właścicieli a nie popierdółki.

Dziękuję za mnie, Spokojnych świąt wszystkim! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

mbieniek, a lakier przed powłoką również się rysował od tarcia fibrą? Próbowałeś gdzieś mocniej przycisnąć by przetestować?

Poza tym umówmy się, po 2 miesiącach bez detailingu ten samochód wróci do stanu z przed...

 

Brawa za odwagę pokazania prawdziwych efektów końcowych. Będę pamiętał, że masz porządne cohones :)

 

630017 jeszcze te małe kółeczka dobijają

 

I ktoś miał fantazję w ilości ciężarków :D

Link to comment
Share on other sites

Hej, dzięki Wojtek :) Ja też czekam, ale jeszcze jest za zimno aby go budzić - otrzymałem wiadomość. Wiadomo, że dopóki go nie ma za bramą to nie ma tematu, ale to także będzie +200 godzin - prezent na urodziny dla byłego pracodawcy... ;)

Ale ogólnie koń dobry. Jakis tam rajdowy silnik 7 litrów i coś około 800 mini-mustangów pod machą. Sezon dwa lata temu nie był zbyt udany bo automat 3 biegowa skrzynia sie rozpadła i trzeba było nową sprowadzać z Ameryki. Ale burnouty strzela świetne - i te odgłosy

 

630013 pieknie

 

Dziękuję bardzo :)

 

630015 Natyrałeś się jak wół, wyszło całkiem fajnie, najważniejsze klient zadowolony, a Ty zrobiłeś gratisówkę??

 

Dzięki. No tak to wychodzi czasami. Wiesz w mojej profesji nadgodzin się nie liczy po 13 latach zrobiłem gdzieś z 25 lat licząc godzinami, to parę w którąś stronę nie gra roli. Poza tym jakbym obracał każdą monetę w palcach przy hobby szybko by się zajawka skończyła.

To jest koleżka dopiero co po studiach a już z własnym biurem w centrum. Dopiero co zdał prawo a już pociska nową atrójkę = sprawa rozwojowa. Przytnę więcej na jego kolejnym aucie albo kogoś z rodziny :D

 

630017 Ładnie wyszło, aczkolwiek e-tron to nie moja bajka, jeszcze te małe kółeczka dobijają

Jeszcze raz, robota

 

Dzięki :) E tam o gustach się nie rozmawia :) No a małe kółka zimowe to niestety miejscowy standard.

 

 

630019 mbieniek, a lakier przed powłoką również się rysował od tarcia fibrą? Próbowałeś gdzieś mocniej przycisnąć by przetestować?

Poza tym umówmy się, po 2 miesiącach bez detailingu ten samochód wróci do stanu z przed...

 

Brawa za odwagę pokazania prawdziwych efektów końcowych. Będę pamiętał, że masz porządne cohones

 

A no dzięki kolego :) udupiłem i biore to na klatę. Co bedzie za dwa miesiące to niestety wiem bo koleżka zupełnie bez pojęcia. Ale dla mnie to miał być głównie showcase dla zabawy, no i jest show, ale bez zabawy :D

 

Zabawne że o tym wspominasz... Bo na tamtym nie sprawdzałem, ale wczoraj wyszedłem zrobić sekcję testową na swoim...

 

DSCN4078_zps6ojsr8cd.jpg

 

DSCN4080_zps6amdux1y.jpg

 

DSCN4083_zps5kgawh10.jpg

 

Najpierw papier na tej grubej rysie, potem futro z FG400, potem pomarańczowy 3M i FG400, potem S3Gold na tej gąbce od Mr Cleaner x2, potem jeden przejazd SF3800 ale nie zadziałało to wziąłem 2x przejazd Sonax Perfect Finish na niebieskim waflu 3M. Zmyte i brak rys.

 

DSCN4086_zps8qyal7jk.jpg

DSCN4089_zps01g9tqzm.jpg

DSCN4092_zpsbtu7rwms.jpg

DSCN4093_zpsqwr4x8e0.jpg

DSCN4094_zpsn7prw1tv.jpg

 

Strzał Panel Wipe [jak ktoś oszukuje już nawet sam siebie to ma problem :D ] i parę gorliwych przejazdów fibrą i widać to:

 

DSCN4108_zps6fe3lzot.jpg

 

:dontknow::/

 

Mam wszędzie po 200 mikronów to sobie pociskam testy :P

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jeżeli machasz fibrami lewo-prawo i góra-dół to te rysy po prostu wychodzą po dobrym wymyciu... ;) Delikatne swirle i tyle. Może spróbuj dłużej wypracować finish.

Link to comment
Share on other sites

Będę próbował na każdy sposób :) , domyślasz sie pewnie że przed PW zlałem to miejsce dwukrotnie IPA w czystej postaci tak jak po każdej gradacji.

Nie chodzi mi o to, żeby pozbyć się wszystkiego - bo to auto używane codziennie, ale nie mieści mi się w głowie poprostu to ;)

 

Dalej robicie jakieś mikstury Ludwika z IPĄ do wymywania ? :oops::)

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Pajko. Ja też :)

 

Świetna relacja i piękna robota, chociaż pewnie parę lat życia Ci zabrała :D

 

Dziękuję bardzo :) Hehe śmiejemy się, że z nas to żaden nie doczeka emerytury - czyli 72 :D

 

Super relacja. Bardzo mi sie podoba :good:

 

Miło to słyszeć od Mastera. Dzięki :)

Link to comment
Share on other sites

PW jest ciężkie jeśli chodzi o wymywanie. Chodzi mi tutaj o to ze może być za mocne do niektórych lakierów i przez to je rysuje. Do tego dochodzi technika jaką wymywamy itd. Wiec nie dziw się że czasem coś ci się delikatnie porysuje przy wymywaniu PW bo do najłatwiejszych to nie należy :)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, ciekawa teoria :o Powiem Ci, że biorę wszystko pod uwagę, ale nie zauważyłem jakichs problemów z dotarciem PW.

Jednak jest to interesujące, jakbyś mógł rozwinąć co w PW może być takiego co mogłoby porysować lakier, czy chodzi o to że staje sie on miękkszy i wtedy fibra staje się jakby zbyt twarda?

Zapewne to poporstu moja ułomna technika :)

 

 

630333 mbieniek, Przyjemna relacja

 

Co do rys to moim zdaniem winne mogą być fibry. Nawet nowe.

 

Dziękuję :good:

 

 

630341 Bardzo dobra przemiana,szacun za odwagę z nakładaniem powłoki w takich warunkach i przyznaniem się do błędu

 

Dzięki :):good:

Link to comment
Share on other sites

W Burberry myje auta, bogacz :song: Ta relacja poprawiła mi humor, odżyły stare wspomnienia, dzięki. Ten kolor jest niesamowity po pełnej korekcie i zdjęcia nie są w stanie tego oddać ;) Siostra miała Misano Red i jak wyjechałem po korekcie z garażu to w pełnym słońcu było oooo :-]

Link to comment
Share on other sites

:good:

 

Glazura = glaze. Taka jak do ciasta :D

 

Marring = wybacz ale wolę używać czasami słów z innych języków, jeśli opisują one zjawiska po polsku opisywane stu słowami ;)

Tak naprawdę to nie ma dobrego tłumaczenia chyba.

Marring to wywołanie całej masy drobniutkich rys, jak np wtedy gdy potrzemy zbyt silno mikrofibrą o lakier. Mikrorysy? Coś takiego. Chodzi o uszkodzenie powłoki, takiej nałożonej przez nas albo lakierniczej.

Najpopularniejszy to przecież wash-marring. Mikroryski od mycia? :kox:

 

:dontknow:

Link to comment
Share on other sites

:good:

 

W Burberry myje auta, bogacz :song: Ta relacja poprawiła mi humor, odżyły stare wspomnienia, dzięki. Ten kolor jest niesamowity po pełnej korekcie i zdjęcia nie są w stanie tego oddać ;) Siostra miała Misano Red i jak wyjechałem po korekcie z garażu to w pełnym słońcu było oooo :-]

 

Hehehe tak tak, dobrze wychwycony rękawek :D

Mycie ciepło i stylowo :P

 

Cieszę się że Ci przypadło do gustu :)

Są w necie takie projekty innych, które zawsze mi coś przypominają, tak jak ta niesamowita odbudowa m3 e30... Itd

 

Ze zdjęciami to miałem problem,czerwony kolor nie jest zbyt wdzięczny, przynajmniej nie dla tego aparatu co mam.

Link to comment
Share on other sites

Super relacja, w trakcie oglądania zdjęć i czytania opisów miałem wrażenie jakbym sam zasuwał przy tym Audi.

No i duży szacunek dla Ciebie za opisanie problemu, raczej rzadko się zdarza żeby ktoś to zrobił. Tym bardziej, jak inni już pisali, dla niewtajemniczonego klienta problemu pewnie w ogóle by nie było, bo by go nie znalazł.

Zapytam trochę z innej beczki co do tych drobnych rys, mam nadzieje że nie będzie to laickie pytanie, ale co masz na podłodze w garażu? Tzn w jaki sposób jest ona wykończona.

Ze zdjęć odniosłem wrażenie że nie jest ona, kulturalnie mówiąc, do końca spójna i może z lekka pyląca. Aczkolwiek mogę się mylić.

Może to mogło mieć jakiś wpływ na efekt finalny? Mam tu na myśli możliwość wnoszenia się drobin z podłogi, i nie tylko podczas chodzenia wokół auta ale również w przypadku skutecznej wentylacji i np silnych podmuchach wiatru.

Przepraszam jeśli przegiąłem z tą być może nie celną teorią ale tak jakoś przyszło mi to do głowy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.