mbieniek Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2016 Hei, Przedstawiam etrona który wpadł do mnie z norweskiego odpowiednika forum kosmetyka aut. Koleżka kupił auto nowe 6 miesięcy temu. Pojeździł na automat aż sie ogarnął, że podrapał lakier Jako że leciał do Pragi na weekend, przyprowadził mi auto w czwartek wieczór do odbioru w poniedziałek. To jest projekt pierwszy w wielu kwestiach dla mnie: - po raz pierwszy dokumentowanie całościowe - po raz pierwszy płacący klient spoza grona znajomych/sąsiadów - po raz pierwszy ustalony termin odbioru [co się nie udało] - wcześniej poprostu ja decydowałem kiedy oddaję auto, i albo się z tym zgadzasz albo wypad - do czego zresztą wracam z następnym projektem czyli Mustangiem fastbackiem z 1968, jak tylko nadejdzie wiosna - po raz pierwszy określony zakres robót. Mianowicie tylko i wyłącznie redukcja zmarszczek po automacie. A stało się jak zwykle, nieco inaczej... - po raz pierwszy powłoka dwuskładnikowa zimą w nieogrzewanym garażu. Po co miałem głowę w dupie? Sam nie wiem. O czym opowieść dalej. Kolega skoczył nabyć C1 oraz EXO i z takim zestawem przyprowadził auto. Na weekend zapowiadano czyste słońce i plus 12 stopni. Zaczynamy od fot po przyjeździe, jak dla mnie to może nie zmęczone auto, ale poprostu nudne Jakiś drobny hologram tu i tam też się znalazł Poprzez znajomą z firmy Skovly - z której zaopatruje się w mojej profesji, zakupiłem nowy rodzaj rękawiczek Granberg. Kolor czarny bardzo ładny, ale najlepsze jest to, że czubki palców są jakby pogrubione i teksturowane. Black Mamba może całować Oni są gotowi: Pianowanie: I opryski Tyle Prickborta poszło z pełnej flachy A nie oszczędzałem Po jakichś 10 minutach dodaję rundke tego: I po paru kolejnych minutach Klapki postanowiłem nie otwierać bo tam jakieś diody świecące są... W tym momencie piana zaczęła zasychać więc zostawiłem pędzel na chwilę aby spłukać I wróciłem do detali Ciepła woda do mycia? I ciepła rękawica do mycia Wycieram z grubsza nie trąc lakieru tylko narzucając fluffera na wierzch I zaczynam spryskiwać fele BH autowheel a lakier BH Korrosol. I zaczynam z felunkiem plus oponami Na opony dodaję to Ze wszystkich drogisz szczotek ta pasuje mi najlepiej, 2.99 w Kauflandzie Daję krótką rundę nadkolom. Czy kiedykolwiek znowu zrobię mycie nadkoli z dressowaniem ich? Może kiedyś, ale wątpie że na jakimkolwiek aucie używanym do życia codziennego. Dalej, Korrosol się nudzi Po jakimś czasie spłukuję Mycie ręczne zaczynam od środka I myję na dwa wiadra Ponieważ glinowanie robię po zmroku to używam gliny valetpro która jest sztuczna i nie zostawia bałaganu po sobie tak jak BH gdy jest zimno. Jako żel poślizgowy woda z szamponem Po całym aucie Suszenie: No i sprawdzam ze światłem. Było także na całym aucie wiele głębszym defektów i zmora miasta kilka obić Kalibracja, nowa bateria, sprawdzamy Oooo, znalazło się też 521 mikronów, napewno zespawany z 4 :D Kupiłem 5 litra tego Oklejam i pora na pierwsze testy Tutaj po 3 rundach z Rupes Coarse, którego nie użyłem, bo strasznie pylił i po oblaniu wodą kropelkował dużo bardziej niż Menzerna A tutaj druga strona taśmy po jednej rundzie z FG400, które to używałem tylko i wyłącznie na zderzakach aby przyspieszyć sobie nieco pracę. Oraz po Próbuję Menzerny SF3800 na piętkim Lake country Hydratech Tadam Makki miał epidemię w domu i nie zdążył dosłać talerza 50mm, więc akcja po kowbojsku, ale spokojnie i powoli z pełną kontrolą Najlepszy podobno jest dobry handjob... Na elementach metalowych starczyły dwa przejazdy PF2500, jeden na twardej gąbce pomarańczowej 3M, drugi na poliszowej, które kupiłem w sklepie Mr Cleaner no name czerwone i pomarańczowe. Okej, na niektórych sekcjach niezbędne były 3 przejazdy, ale i tak wolałem to niż chaos na tym lakierze wywołany przez FG400, poza tym, jak już wspomniałem, auto miało być lśniące, a nie bez rys. Widać że kolega jeździ w większości sam, bo pod resztą klamek były tylko niewielkie ślady. Przetarłem tylko stronę kierowcy Używałem twardej gąbki 50mm z Chin – zestaw 16 elementów za 2.99 Brytyjskich Złotych Następnie dokładnie okleiłem kanty aby żadnego broń Buddy nie przetrzeć. Random Odświeżam też piano, pad 75 polishing Koch na miękkim talerzu Fleki i Menzerna PF2500 Jest nieco lepiej? Zajmuję się nakładkami progowymi, także PF2500 tutaj, pad polish, i zero nacisku po prostu jeżdżę do skutku. Pozbywam się tylko cienkich rys. Na tych elementach zresztą nie jechałbym do zera nigdy. Dlaczego? Bo ori lakier się ma tylko raz. Bo auto ma tylko 6 miesięcy i już narobił tyle buciorami. To ile razy da radę to skorygować na cacy?? Jeżdżę po dachu, i jeśli przyjrzysz się, to zobaczysz że PF2500 dobrze pociśnięta też potrafi trochę ocieplić atmosferę Random w trakcie prac Zazwyczaj po dwóch przejazdach PF2500 najpierw pryskałem monopolem, potem IPą. Na cały projekt zużyłem 2.5 litra IPA Resztę ogarnie antiholo Tutaj jeden grubas, nie ruszałem, klapka plastikowa Tylny zderzak, boki otrzymały FG400 na gąbce, a tylna część na futrze 100mm LC, najpierw dwa przejazdy futrem, później dwa na gąbce twardej pomarańczowej LCHT, potem dwa już na większym talerzu i gąbce polish To chciałem zrobić po prostu, więc wziąłem dwie godziny przerwy i ogarnąłem tylne lampiony Przed finiszem out: I autofoam Do suszenia otwieram paczuszkę Do wydmuchiwania wody o to A na koniec Miętki pad LC i Koch Biorę nowe fibry i wycieram Ipę Panel Wipe’m Zdjęcie z flashem I z latarką No i coś tam się odbija Całkiem nowe fibry do docierania C1 Niestety zdjęć z nakładania powłoki nie mam… Każdy pewnie łapie orient dlaczego nie. Poszło w sumie łatwo, docieranie było łatwe, byłem w stanie odczekać parę minut i zrobić np. cały dach na raz. Niżej robiłem także po elemencie. Wnęki drzwiowe otrzymały warstwę Sonaxa, a szyby zewnątrz 4nano Glass sine Uszczelki wytarłem dość ostro Monopolem Tutaj powinienem powoli dodawać foty gotowego produktu ale nie. Powłokę kładłem na noc, aby rano wejść do garażu – zgodnie z updatami z DW położyć EXO w granicach 3-12 godzin po C1, odczekać parę godzin i powtórzyć. Coś mnie tknęło aby wystawić auto na słońce za chmurami i obczaić czy może czegoś nie dotarłem. Patrzę, a tam Najpierw szok, potem niedowierzanie, potem fala gorąca, potem no cóż, ku*wica. Te same drzwi sfotografowane wyżej po przetarciu PW, tutaj po nałożeniu powłoki Skąd te holsy tam??!!??!! Przecież docierając nowymi fibrami nie czułem żadnego oporu, nie miałem ani jednego punktu gdzie musiałbym trzeć jakoś mocniej, chyba dostanę wylewu. Szybka decyzja i informacja dla właściciela. Nie jestem zadowolony z efektu, zdzieram C1 które on kupił, poleruję raz jeszcze, i nakładam powłokę tym razem z własnej kieszeni – akurat miałem flachę C1 w zapasie. Po nocy spryskując powłokę czystą IPĄ ta nadal się mazała. Nie wiem czy to te warunki pogodowe czy jak? Chwila stresu i auto zamiast być gotowe do obioru w poniedziałek zostało oddane we środę. Z położoną tylko jedną warstwą EXO, bo niestety przy docieraniu tego też zdążyłem zrobić lekki marring… Mam zamiar zadzwonić do Gtechniq i spytać czy moja decyzja o kładzeniu zimą w nieogrzewanym garażu w Norwegii mogła spowodować taką sytuację. Trochę zawiodłem sam siebie, bo przedobrzyłem chyba. Mogłem walnąć glazurę i wosk i rezultat byłby porównywalny a właścicielowi i tak wykręciłoby suty. To po co to wszystko? Starałem się złapać ten marring na fotkach końcowych Tutaj jeszcze fota fibr przed drugim podejściem do C1, mało zdjęć z powodu podwyższonego poziomu stresu I obydwie flaszki C1 Oraz efekty O, tutaj mi się udało złapać o czym mówię drobne ryski i góry panelu dokładnie w kierunku docierania powłoki? Na felgi psiknąłem Reload który w wersji 2015 zaciera się cudownie, a na oponach Endurance leżący tam 4 dni Tak, wiem, jest sezon pylenia i na masce już zdąrzyło się nagromadzic tego gunwnianego żółtego pyłku Właściciel totalnie uradowany, spóźnił się na samolot bo zachlał to mu się nie spieszyło, nie spodziewał się takiego szajnu, a ja z drugiej strony zmęczony wymemłany i niezadowolony. 60 godzin pracy i auto wyjeżdża z defektami. Postanowiłem zatem nie brać od niego kasy. W ten sposób zużyłem chemię, czas, który mogłem spędzić z córką i powłokę gratis. Wszystko przez pośpiech. Dlatego też już teraz wiem, że projekty lądujące u mnie w garażu to mają być auta projekty, auta sezonowe, zabawki właścicieli a nie popierdółki. Dziękuję za mnie, Spokojnych świąt wszystkim!
zmorka Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2016 Natyrałeś się jak wół, wyszło całkiem fajnie, najważniejsze klient zadowolony, a Ty zrobiłeś gratisówkę??
Kryman Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2016 Ładnie wyszło, aczkolwiek e-tron to nie moja bajka, jeszcze te małe kółeczka dobijają Jeszcze raz, robota
Moderator krd Opublikowano 24 Marca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2016 mbieniek, a lakier przed powłoką również się rysował od tarcia fibrą? Próbowałeś gdzieś mocniej przycisnąć by przetestować? Poza tym umówmy się, po 2 miesiącach bez detailingu ten samochód wróci do stanu z przed... Brawa za odwagę pokazania prawdziwych efektów końcowych. Będę pamiętał, że masz porządne cohones 630017 jeszcze te małe kółeczka dobijają I ktoś miał fantazję w ilości ciężarków
Blacha8 Opublikowano 24 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 24 Marca 2016 Pomimo, że z efektów nie jesteś zadowolony, relację oglądało się jak zawsze bardzo miło Czekam na Mustanga!
mbieniek Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Hej, dzięki Wojtek Ja też czekam, ale jeszcze jest za zimno aby go budzić - otrzymałem wiadomość. Wiadomo, że dopóki go nie ma za bramą to nie ma tematu, ale to także będzie +200 godzin - prezent na urodziny dla byłego pracodawcy... Ale ogólnie koń dobry. Jakis tam rajdowy silnik 7 litrów i coś około 800 mini-mustangów pod machą. Sezon dwa lata temu nie był zbyt udany bo automat 3 biegowa skrzynia sie rozpadła i trzeba było nową sprowadzać z Ameryki. Ale burnouty strzela świetne - i te odgłosy 630013 pieknie Dziękuję bardzo 630015 Natyrałeś się jak wół, wyszło całkiem fajnie, najważniejsze klient zadowolony, a Ty zrobiłeś gratisówkę?? Dzięki. No tak to wychodzi czasami. Wiesz w mojej profesji nadgodzin się nie liczy po 13 latach zrobiłem gdzieś z 25 lat licząc godzinami, to parę w którąś stronę nie gra roli. Poza tym jakbym obracał każdą monetę w palcach przy hobby szybko by się zajawka skończyła. To jest koleżka dopiero co po studiach a już z własnym biurem w centrum. Dopiero co zdał prawo a już pociska nową atrójkę = sprawa rozwojowa. Przytnę więcej na jego kolejnym aucie albo kogoś z rodziny 630017 Ładnie wyszło, aczkolwiek e-tron to nie moja bajka, jeszcze te małe kółeczka dobijają Jeszcze raz, robota Dzięki E tam o gustach się nie rozmawia No a małe kółka zimowe to niestety miejscowy standard. 630019 mbieniek, a lakier przed powłoką również się rysował od tarcia fibrą? Próbowałeś gdzieś mocniej przycisnąć by przetestować?Poza tym umówmy się, po 2 miesiącach bez detailingu ten samochód wróci do stanu z przed... Brawa za odwagę pokazania prawdziwych efektów końcowych. Będę pamiętał, że masz porządne cohones A no dzięki kolego udupiłem i biore to na klatę. Co bedzie za dwa miesiące to niestety wiem bo koleżka zupełnie bez pojęcia. Ale dla mnie to miał być głównie showcase dla zabawy, no i jest show, ale bez zabawy Zabawne że o tym wspominasz... Bo na tamtym nie sprawdzałem, ale wczoraj wyszedłem zrobić sekcję testową na swoim... Najpierw papier na tej grubej rysie, potem futro z FG400, potem pomarańczowy 3M i FG400, potem S3Gold na tej gąbce od Mr Cleaner x2, potem jeden przejazd SF3800 ale nie zadziałało to wziąłem 2x przejazd Sonax Perfect Finish na niebieskim waflu 3M. Zmyte i brak rys. Strzał Panel Wipe [jak ktoś oszukuje już nawet sam siebie to ma problem ] i parę gorliwych przejazdów fibrą i widać to: Mam wszędzie po 200 mikronów to sobie pociskam testy
Moderator krd Opublikowano 25 Marca 2016 Moderator Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Jeżeli machasz fibrami lewo-prawo i góra-dół to te rysy po prostu wychodzą po dobrym wymyciu... Delikatne swirle i tyle. Może spróbuj dłużej wypracować finish.
mbieniek Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Będę próbował na każdy sposób , domyślasz sie pewnie że przed PW zlałem to miejsce dwukrotnie IPA w czystej postaci tak jak po każdej gradacji. Nie chodzi mi o to, żeby pozbyć się wszystkiego - bo to auto używane codziennie, ale nie mieści mi się w głowie poprostu to Dalej robicie jakieś mikstury Ludwika z IPĄ do wymywania ?
piteks Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Świetna relacja i piękna robota, chociaż pewnie parę lat życia Ci zabrała
lukwawa Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Super relacja. Bardzo mi sie podoba
Pajko Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Super relacja , po mimo że nie udało się osiągnąć tego co sobie założyłeś . P.s Czekam na Mustanga
mbieniek Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Dzięki Pajko. Ja też Świetna relacja i piękna robota, chociaż pewnie parę lat życia Ci zabrała Dziękuję bardzo Hehe śmiejemy się, że z nas to żaden nie doczeka emerytury - czyli 72 Super relacja. Bardzo mi sie podoba Miło to słyszeć od Mastera. Dzięki
Dante05 Opublikowano 25 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 25 Marca 2016 Kozak robota Klient i tak by nie zobaczył gdybyś palcem nie pokazał Ale szacunek za podejście.
atvmmz Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 mbieniek, Przyjemna relacja Co do rys to moim zdaniem winne mogą być fibry. Nawet nowe.
wkr Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 Bardzo dobra przemiana,szacun za odwagę z nakładaniem powłoki w takich warunkach i przyznaniem się do błędu
n-a-s-t-y Opublikowano 26 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 26 Marca 2016 PW jest ciężkie jeśli chodzi o wymywanie. Chodzi mi tutaj o to ze może być za mocne do niektórych lakierów i przez to je rysuje. Do tego dochodzi technika jaką wymywamy itd. Wiec nie dziw się że czasem coś ci się delikatnie porysuje przy wymywaniu PW bo do najłatwiejszych to nie należy
mbieniek Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 Hmmm, ciekawa teoria Powiem Ci, że biorę wszystko pod uwagę, ale nie zauważyłem jakichs problemów z dotarciem PW. Jednak jest to interesujące, jakbyś mógł rozwinąć co w PW może być takiego co mogłoby porysować lakier, czy chodzi o to że staje sie on miękkszy i wtedy fibra staje się jakby zbyt twarda? Zapewne to poporstu moja ułomna technika 630333 mbieniek, Przyjemna relacja Co do rys to moim zdaniem winne mogą być fibry. Nawet nowe. Dziękuję 630341 Bardzo dobra przemiana,szacun za odwagę z nakładaniem powłoki w takich warunkach i przyznaniem się do błędu Dzięki
MatthewG Opublikowano 28 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 W Burberry myje auta, bogacz Ta relacja poprawiła mi humor, odżyły stare wspomnienia, dzięki. Ten kolor jest niesamowity po pełnej korekcie i zdjęcia nie są w stanie tego oddać Siostra miała Misano Red i jak wyjechałem po korekcie z garażu to w pełnym słońcu było oooo
kamilgt Opublikowano 28 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 dopytam - co to jest glazura i marring?
mbieniek Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 Glazura = glaze. Taka jak do ciasta Marring = wybacz ale wolę używać czasami słów z innych języków, jeśli opisują one zjawiska po polsku opisywane stu słowami Tak naprawdę to nie ma dobrego tłumaczenia chyba. Marring to wywołanie całej masy drobniutkich rys, jak np wtedy gdy potrzemy zbyt silno mikrofibrą o lakier. Mikrorysy? Coś takiego. Chodzi o uszkodzenie powłoki, takiej nałożonej przez nas albo lakierniczej. Najpopularniejszy to przecież wash-marring. Mikroryski od mycia?
kamilgt Opublikowano 28 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 dzięki, jeszcze się nie spotkałem z tym słowem i wolałem się upewnić
mbieniek Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 W Burberry myje auta, bogacz Ta relacja poprawiła mi humor, odżyły stare wspomnienia, dzięki. Ten kolor jest niesamowity po pełnej korekcie i zdjęcia nie są w stanie tego oddać Siostra miała Misano Red i jak wyjechałem po korekcie z garażu to w pełnym słońcu było oooo Hehehe tak tak, dobrze wychwycony rękawek Mycie ciepło i stylowo Cieszę się że Ci przypadło do gustu Są w necie takie projekty innych, które zawsze mi coś przypominają, tak jak ta niesamowita odbudowa m3 e30... Itd Ze zdjęciami to miałem problem,czerwony kolor nie jest zbyt wdzięczny, przynajmniej nie dla tego aparatu co mam.
Manios Opublikowano 28 Marca 2016 Zgłoś Opublikowano 28 Marca 2016 Super relacja, w trakcie oglądania zdjęć i czytania opisów miałem wrażenie jakbym sam zasuwał przy tym Audi. No i duży szacunek dla Ciebie za opisanie problemu, raczej rzadko się zdarza żeby ktoś to zrobił. Tym bardziej, jak inni już pisali, dla niewtajemniczonego klienta problemu pewnie w ogóle by nie było, bo by go nie znalazł. Zapytam trochę z innej beczki co do tych drobnych rys, mam nadzieje że nie będzie to laickie pytanie, ale co masz na podłodze w garażu? Tzn w jaki sposób jest ona wykończona. Ze zdjęć odniosłem wrażenie że nie jest ona, kulturalnie mówiąc, do końca spójna i może z lekka pyląca. Aczkolwiek mogę się mylić. Może to mogło mieć jakiś wpływ na efekt finalny? Mam tu na myśli możliwość wnoszenia się drobin z podłogi, i nie tylko podczas chodzenia wokół auta ale również w przypadku skutecznej wentylacji i np silnych podmuchach wiatru. Przepraszam jeśli przegiąłem z tą być może nie celną teorią ale tak jakoś przyszło mi to do głowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się