Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Jak już wielokrotnie udowodniono badaniami i pomiarami więcej oktanów nie równa się więcej mocy baaa wręcz przeciwnie im więcej oktanów tym łagodniejsze spalanie mieszanki i jeśli auto nie przestawi sobie kąta wyprzedzenia zapłonu to moc paradoksalnie na paliwie wysokooktanowym może minimalnie spaść. Jedyne uzasadnienie w stosowaniu paliwa o wyższej liczbie oktanów niż zalecane jest po strojeniu auta pod dane paliwo. Dzięki większej odporności na spalanie stukowe na paliwie wysokooktanowym można bezpieczniej uzyskać większe moce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 98 dobrze jest tankować z uwagi na zawarte w tej benzynie uszlachetniacze, cleanery, etc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Jakieś potwierdzenie masz odnośnie tych uszlechetniaczo-cleanerów czy to tylko marketingowe info z reklam koncernów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolomanolo Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Współczesne sterowniki bardzo często wymuszają pracę silnika na granicy stuków. Comp będzie ustawiał zapłon coraz bardziej agresywnie do momentu aż dostanie sygnał od czujnika spalania stukowego, albo aż osiągnie maksymalne "wyprzedzenie" zapłonu określone w mapie korekty zapłonu.Najlepiej to widać latem i na hamowni, w moim aucie na 95 brakowało ok. 30 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Już pisałem. Podczas kolacji biznesowej na konferencji dla kierowników Służb Utrzymania Ruchu rozmawiałem z dyrektorami z Orlen i Shell. Kolacja zakrapiana więc buzie otwierały się. I te przepychanki słowne między Panami, które paliwo lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gold_Car Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Ja i tak wiem co pisze na kompie w aucie i po obrotach przy prędkości np 90 czy 100 jakie mam spalanie i obroty i z jak pracuje silnik tzn mam w kompie średnie spalanie na baku jakieś 1L do 1.5 L mniej przy takiej samej jeździe z tym że silnik kulturalniej pracuje... Może jak ma się powyżej 100 KM to nie czuć tego ale jak ma się silnik słaby 77km i bez doładowania to czuć różnice. A poza tym wszystko zależy od kierowcy, jedni słyszą dziurkę w tłumiku a inni dopiero jak tłumik im odpadnie- bez urazy . Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 4 minuty temu, Berd napisał: Już pisałem. Podczas kolacji biznesowej na konferencji dla kierowników Służb Utrzymania Ruchu rozmawiałem z dyrektorami z Orlen i Shell. Kolacja zakrapiana więc buzie otwierały się. I te przepychanki słowne między Panami, które paliwo lepsze Czyli takie info jak ten niby import paliwa z zagranicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolomanolo Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Nie wolno generalizować. To czy auto na 98 będzie miało lepsze osiągi zależy od sterownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Dlatego w filmiku podany jest przykład nowoczesnej jednostki bo ja mogę byc miało wiarygodny bo mam dość archaiczny silnik jak na dzisiejsze standardy. Ogólnie nie widziałem aby w aucie seryjnym różnice były tak wielkie jak piszesz. 30KM różnicy to dopatrywał bym się problemu gdzie indziej. Ogólnie jakich pomiarów nie widziałem to zawsze były różnice minimalne 1-3% w granicach błędu. Jedyną dużą różnice powyżej 10KM widziałem gdzie do auta z turbo wystrojonego na 98 zalano 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 7 minut temu, Pływak napisał: Czyli takie info jak ten niby import paliwa z zagranicy Nie bardzo rozumiem. Mówisz o paliwie Shell 98 i 100? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 10 minut temu, Berd napisał: dyrektorami z Orlen Taaa oni dużo wiedzą o tym co sprzedają ... to ludzie z puli partii rządzącej i ich wiedza kończy się na tym jakie sosy są do parówek na stacjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 100 jak pisałem możliwe, ze jest z importu, a 95 i 98 są krajowe. Wyobrażasz sobie dostarczanie co kilka dni do kilku tysięcy stacji paliwo cysternami z Niemiec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolomanolo Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 To było u mnie jeszcze na seryjnym programie i nie było to spowodowane awarią, bo po zatankowaniu 98 wróciło do normy - ubytek był na poziomie 10%.Najprawdopodobniej zimą byłby mniejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 @powalla To już nie są dyrektorzy jak za komuny. Wiedzę mają bardzo dużą. Nie dyskutowali jak my tutaj na forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 4 minuty temu, lolomanolo napisał: To było u mnie jeszcze na seryjnym programie i nie było to spowodowane awarią, bo po zatankowaniu 98 wróciło do normy - ubytek był na poziomie 10%. Najprawdopodobniej zimą byłby mniejszy. Ale ja nie mówię o awarii wystarczy, ze to 95 było trefne i sterownik zaczął wycinać zapłony. Nie ma opcji aby na seryjnym sterowniku przy dobrym 95 i 98 była taka różnica. Z resztą na necie jest od groma porównań na różnych autach ja wkleiłem tyko pierwszy z brzegu przykład z pomiarami na hamowni oraz przyspieszeń. Jak widać różnica w pomiarze niewielka. Dupohamownia nie będzie w stanie tego wyłapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 @Pływak Na Shell benzyna 98 i 100 transportowane są z Niemiec. 95 jest orlenowska. Dwóch Panów to potwierdziło. A jaki jest problem przewieść benzynę spod Berlina czy Płocka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
powalla Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 1 minutę temu, Berd napisał: jak za komuny Gdzie Ty żyjesz? Wiesz że obecny prezes , poprzedni itd . to nadanie partyjne? Zobacz też kwalifikacje Ewy Bugały ... ktoś wysoko mówi ma być dyrektorem Orlenu i za moment nim jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 7 minut temu, Berd napisał: @Pływak Na Shell benzyna 98 i 100 transportowane są z Niemiec. 95 jest orlenowska. Dwóch Panów to potwierdziło. A jaki jest problem przewieść benzynę spod Berlina czy Płocka Taki, ze orlen ma centra dystrybucji i nikt nie wozi do Wrocławia paliwa z płocka tylko robi się to z centrum np. w ostrowie wielkopolskim oddalonym o kilkadziesiąt kilometrów (chociaż akurat Wrocław ma również swój terminal na dolny śląsk). Tego Ci na spotkaniu nie powiedzieli? Są to terminale najczęściej czynne 7 dni w tygodniu 24h na dobę aby obsłużyć wszystkie dostawy mimo, że obsługują stacje w promieniu do kilkudziesięciu może ponad stu kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolomanolo Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Ale ja nie mówię o awarii wystarczy, ze to 95 było trefne i sterownik zaczął wycinać zapłony. Nie ma opcji aby na seryjnym sterowniku przy dobrym 95 i 98 była taka różnica. Z resztą na necie jest od groma porównań na różnych autach ja wkleiłem tyko pierwszy z brzegu przykład z pomiarami na hamowni oraz przyspieszeń. Jak widać różnica w pomiarze niewielka. Dupohamownia nie będzie w stanie tego wyłapać.To nie tylko moje spostrzeżenia, a powszechna sprawa w fokach rs Mk2. Wynika to z agresywnych ustawień zapłonu i sporych zakresów korekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 Tu nie chodzi o osiągi https://www.shell.pl/kierowcy/paliwa.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 A o co? Jak narazie poza informacjami wypitych dyrektorów oraz marketingowym bełkotem koncernów brak jest konkretów 11 minut temu, lolomanolo napisał: To nie tylko moje spostrzeżenia, a powszechna sprawa w fokach rs Mk2. Wynika to z agresywnych ustawień zapłonu i sporych zakresów korekcji. No to akurat możliwe, ze w tym przypadku 95 nie daje rady ale w pozostały 99,9% zwykłych aut różnica będzie znikoma. Jak widać nawet w 300konnym tfsi różnica minimalna. Na forum Megany RS twierdzą, ze też niby tylko 98 ale tak naprawdę brak jest potwierdzenia tego jakimikolwiek pomiarami. Teoretycznie mam rolki kilkaset metrów od chaty i kusiło mnie kiedyś sprawdzić jaka, rzeczywiście w Meganie jest różnica miedzy 95, a 98 ale pewnie prędzej sprawdzę różnicę miedzy PB, a LPG o ile w końcu zamontuje bo już prawie pół roku się zbieram. Już dawno by się zwróciło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 23 minuty temu, Berd napisał: @Pływak Na Shell benzyna 98 i 100 transportowane są z Niemiec. 95 jest orlenowska. Dwóch Panów to potwierdziło. A jaki jest problem przewieść benzynę spod Berlina czy Płocka Na shell nie ma 98, jest albo 95 zwykła 95 Nitro i Racing 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcell Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 @david2888 5 godzin temu, david2888 napisał: No ja mam diesla 2.0 HDi i u mnie obroty faluja dopiero teraz od jesieni jak sie zrobiło ponizej 5 stopni i falują tylko na zimnym silniku Zdarzało się u mnie to samo, po zatankowaniu na Lotosie ON "dynamita" tośce przeszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lolomanolo Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 A o co? Jak narazie poza informacjami wypitych dyrektorów oraz marketingowym bełkotem koncernów brak jest konkretów No to akurat możliwe, ze w tym przypadku 95 nie daje rady ale w pozostały 99,9% zwykłych aut różnica będzie znikoma. Jak widać nawet w 300konnym tfsi różnica minimalna. Na forum Megany RS twierdzą, ze też niby tylko 98 ale tak naprawdę brak jest potwierdzenia tego jakimikolwiek pomiarami. Teoretycznie mam rolki kilkaset metrów od chaty i kusiło mnie kiedyś sprawdzić jaka, rzeczywiście w Meganie jest różnica miedzy 95, a 98 ale pewnie prędzej sprawdzę różnicę miedzy PB, a LPG o ile w końcu zamontuje bo już prawie pół roku się zbieram. Już dawno by się zwróciło LPG do Megane rs?! Przy całym swoim umiłowaniu do tego paliwa (niedługo zakładam w Xc70) powiem bój się Boga!Jak chcesz sprawdzić różnicę między Pb to rolki latem, a jak między Pb a LPG to zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berd Opublikowano 28 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2018 @Pływak Znasz centra dystrybucji Orlen. Może znasz również centra dystrybucji paliw Shell w Polsce. Ja opieram się na wiedzy inżynierów z 25 letnim stażem w materii produkcji paliw. Rozumiem, że jesteś w jakiś sposób związany z branżą paliw. Chętnie poczytam Twoje publikacje na temat produkcji paliw, bo mnie te materiały interesują. @W1Michal Już nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się