Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już wielokrotnie udowodniono badaniami i pomiarami więcej oktanów nie równa się więcej mocy baaa wręcz przeciwnie im więcej oktanów tym łagodniejsze spalanie mieszanki i jeśli auto nie przestawi sobie kąta wyprzedzenia zapłonu to moc paradoksalnie na paliwie wysokooktanowym może minimalnie spaść. Jedyne uzasadnienie w stosowaniu paliwa o wyższej liczbie oktanów niż zalecane jest po strojeniu auta pod dane paliwo. Dzięki większej odporności na spalanie stukowe na paliwie wysokooktanowym można bezpieczniej uzyskać większe moce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczesne sterowniki bardzo często wymuszają pracę silnika na granicy stuków. Comp będzie ustawiał zapłon coraz bardziej agresywnie do momentu aż dostanie sygnał od czujnika spalania stukowego, albo aż osiągnie maksymalne "wyprzedzenie" zapłonu określone w mapie korekty zapłonu.
Najlepiej to widać latem i na hamowni, w moim aucie na 95 brakowało ok. 30 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem. Podczas kolacji biznesowej na konferencji dla kierowników Służb Utrzymania Ruchu rozmawiałem z dyrektorami z Orlen i Shell.  Kolacja zakrapiana więc buzie otwierały się. I te przepychanki słowne między Panami, które paliwo lepsze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak wiem co pisze na kompie w aucie i po obrotach przy prędkości np 90 czy 100 jakie mam spalanie i obroty i z jak pracuje silnik tzn mam w kompie średnie spalanie na baku jakieś 1L do 1.5 L mniej przy takiej samej jeździe z tym że silnik kulturalniej pracuje... Może jak ma się powyżej 100 KM to nie czuć tego ale jak ma się silnik słaby 77km i bez doładowania to czuć różnice. A poza tym wszystko zależy od kierowcy, jedni słyszą dziurkę w tłumiku a inni dopiero jak tłumik im odpadnie- bez urazy .

 

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, Berd napisał:

Już pisałem. Podczas kolacji biznesowej na konferencji dla kierowników Służb Utrzymania Ruchu rozmawiałem z dyrektorami z Orlen i Shell.  Kolacja zakrapiana więc buzie otwierały się. I te przepychanki słowne między Panami, które paliwo lepsze :D

Czyli takie info jak ten niby import paliwa z zagranicy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w filmiku podany jest przykład nowoczesnej jednostki bo ja mogę byc miało wiarygodny bo mam dość archaiczny silnik jak na dzisiejsze standardy. Ogólnie nie widziałem aby w aucie seryjnym różnice były tak wielkie jak piszesz. 30KM różnicy to dopatrywał bym się problemu gdzie indziej. Ogólnie jakich pomiarów nie widziałem to zawsze były różnice minimalne 1-3% w granicach błędu. Jedyną dużą różnice powyżej 10KM widziałem gdzie do auta z turbo wystrojonego na 98 zalano 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lolomanolo napisał:

To było u mnie jeszcze na seryjnym programie i nie było to spowodowane awarią, bo po zatankowaniu 98 wróciło do normy - ubytek był na poziomie 10%.
Najprawdopodobniej zimą byłby mniejszy.

Ale ja nie mówię o awarii wystarczy, ze to 95 było trefne i sterownik zaczął wycinać zapłony. Nie ma opcji aby na seryjnym sterowniku przy dobrym 95 i 98 była taka różnica. Z resztą na necie jest od groma porównań na różnych autach ja wkleiłem tyko pierwszy z brzegu przykład z pomiarami na hamowni oraz przyspieszeń. Jak widać różnica w pomiarze niewielka. Dupohamownia nie będzie w stanie tego wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, Berd napisał:

@Pływak 

Na Shell benzyna 98 i 100 transportowane są z Niemiec. 95 jest orlenowska. Dwóch Panów to potwierdziło.  A jaki jest problem przewieść benzynę spod Berlina czy Płocka 

Taki, ze orlen ma centra dystrybucji i nikt nie wozi do Wrocławia paliwa z płocka tylko robi się to z centrum np. w ostrowie wielkopolskim oddalonym o kilkadziesiąt kilometrów (chociaż akurat Wrocław ma również swój terminal na dolny śląsk). Tego Ci na spotkaniu nie powiedzieli? Są to terminale najczęściej czynne 7 dni w tygodniu 24h na dobę aby obsłużyć wszystkie dostawy mimo, że obsługują stacje w promieniu do kilkudziesięciu może ponad stu kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mówię o awarii wystarczy, ze to 95 było trefne i sterownik zaczął wycinać zapłony. Nie ma opcji aby na seryjnym sterowniku przy dobrym 95 i 98 była taka różnica. Z resztą na necie jest od groma porównań na różnych autach ja wkleiłem tyko pierwszy z brzegu przykład z pomiarami na hamowni oraz przyspieszeń. Jak widać różnica w pomiarze niewielka. Dupohamownia nie będzie w stanie tego wyłapać.
To nie tylko moje spostrzeżenia, a powszechna sprawa w fokach rs Mk2. Wynika to z agresywnych ustawień zapłonu i sporych zakresów korekcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co? Jak narazie poza informacjami wypitych dyrektorów oraz marketingowym bełkotem koncernów brak jest konkretów :)

 

11 minut temu, lolomanolo napisał:

To nie tylko moje spostrzeżenia, a powszechna sprawa w fokach rs Mk2. Wynika to z agresywnych ustawień zapłonu i sporych zakresów korekcji.

No to akurat możliwe, ze w tym przypadku 95 nie daje rady ale w pozostały 99,9% zwykłych aut różnica będzie znikoma. Jak widać nawet w 300konnym tfsi różnica minimalna. Na forum Megany RS twierdzą, ze też niby tylko 98 ale tak naprawdę brak jest potwierdzenia tego jakimikolwiek pomiarami. Teoretycznie mam rolki kilkaset metrów od chaty i kusiło mnie kiedyś sprawdzić jaka, rzeczywiście w Meganie jest różnica miedzy 95, a 98 ale pewnie prędzej sprawdzę różnicę miedzy PB, a LPG o ile w końcu zamontuje bo już prawie pół roku się zbieram. Już dawno by się zwróciło :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Berd napisał:

@Pływak 

Na Shell benzyna 98 i 100 transportowane są z Niemiec. 95 jest orlenowska. Dwóch Panów to potwierdziło.  A jaki jest problem przewieść benzynę spod Berlina czy Płocka 

 

Na shell nie ma 98, jest albo 95 zwykła 95 Nitro i Racing 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@david2888 

5 godzin temu, david2888 napisał:

No ja mam diesla :P 2.0 HDi i u mnie obroty faluja dopiero teraz od jesieni jak sie zrobiło ponizej 5 stopni i falują tylko na zimnym silniku

Zdarzało się u mnie to samo, po zatankowaniu na Lotosie ON "dynamita" tośce przeszło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co? Jak narazie poza informacjami wypitych dyrektorów oraz marketingowym bełkotem koncernów brak jest konkretów
 
No to akurat możliwe, ze w tym przypadku 95 nie daje rady ale w pozostały 99,9% zwykłych aut różnica będzie znikoma. Jak widać nawet w 300konnym tfsi różnica minimalna. Na forum Megany RS twierdzą, ze też niby tylko 98 ale tak naprawdę brak jest potwierdzenia tego jakimikolwiek pomiarami. Teoretycznie mam rolki kilkaset metrów od chaty i kusiło mnie kiedyś sprawdzić jaka, rzeczywiście w Meganie jest różnica miedzy 95, a 98 ale pewnie prędzej sprawdzę różnicę miedzy PB, a LPG o ile w końcu zamontuje bo już prawie pół roku się zbieram. Już dawno by się zwróciło
LPG do Megane rs?! Przy całym swoim umiłowaniu do tego paliwa (niedługo zakładam w Xc70) powiem bój się Boga!
Jak chcesz sprawdzić różnicę między Pb to rolki latem, a jak między Pb a LPG to zimą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pływak

Znasz centra dystrybucji Orlen. Może znasz również centra dystrybucji paliw Shell w Polsce. Ja opieram się na wiedzy inżynierów  z 25 letnim stażem w materii produkcji paliw. Rozumiem, że jesteś w jakiś sposób związany z branżą paliw. Chętnie poczytam Twoje publikacje na temat produkcji paliw, bo mnie te materiały interesują.

 @W1Michal

Już nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.