Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

No ale zapytalem o prostą rzecz. Dodatki maja między innymi poprawiać smarnosc i podnosić liczbę cetanowa czy ktoś to zweryfikował bo to sa jedne z podstawowych parametrów paliwa. Np. AR9100 do oleju zostalo przeanalizowane i samo i z olejem więc jego właściwości to nie tylko na zasadzie "wydaje mi się". Nawet oleje 2T zostaly przetestowane i to w różnych stezaniach dlatego wiadomo,  ze optymalnie jest mieszac 1:250 bo poprawia smarnosc ale wplywa tylko nieznacznie na liczbe cetanowa, a mocniejsze stężenia już duzo  mocniej smarnosci nie poprawiają ale obnizaja LC. To, ze silnik chodzi ciszej jakos do mnie nie trafia bo po najtanszych dodatkach na kerozynie również potrafi chodzić subiektywnie ciszej. Jak ktoś pyta czy warto stosowac dodatki to zaraz ludzie piszą, ze warto bo to i tamto, a jak ktoś zapyta czy ktoś to miarodajnie zweryfikowal to już ludzie powstrzymują od odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, W1Michal napisał:

Ale pewne czary to raczej przesada, wątpie aby jakieś cywilne daily 1,4 czy 1,6 odczuło różnice lejąc cudowne dodatki

Ale dlaczego zawsze ludzie chcą coś czuć? To chodzi o to aby sprzęt się mnie zużywał i tyle. Reszta to mało istotne rzeczy.

Wszystkie te paliwa premium głównie reklamują się jako lepiej dbające o silnik i chyba tylko po to się je tankuje, a tym czasem większość postów w całym internecie to jest żal, że nie przybyło mocy więc nie działa i bujda dla frajerów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano dlatego chcą czuć, ze na forach mozna przeczytac, ze po niektórych cudownych środkach auto pali mniej, chodzi ciszej i najlepsze, ze lepiej przyspiesza lub jak ja lubie to okreslenie "lepiej wkreca się na obroty" wiec się ludzie naczytaja i mają wygórowane wymagania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego zawsze ludzie chcą coś czuć? To chodzi o to aby sprzęt się mnie zużywał i tyle. Reszta to mało istotne rzeczy.
Wszystkie te paliwa premium głównie reklamują się jako lepiej dbające o silnik i chyba tylko po to się je tankuje, a tym czasem większość postów w całym internecie to jest żal, że nie przybyło mocy więc nie działa i bujda dla frajerów. 

Dlatego ze osobnik namawiający do zalania paliwa premium zazwyczaj twierdzi ze „więcej mocy Panie” ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Pływak napisał:

No ale zapytalem o prostą rzecz. Dodatki maja między innymi poprawiać smarnosc i podnosić liczbę cetanowa czy ktoś to zweryfikował bo to sa jedne z podstawowych parametrów paliwa.

Nie mam dostępu do takich badań. Sprawdziłem w taki sposób, jaki byłem w stanie sprawdzić i na ile mogłem wyciągnąć wnioski, na tyle wyciągnąłem. Metoda ma swoje ułomności. Poza tym mówimy o rzeczach, które produkuje firma mająca pewną renomę. To trochę tak, jakby nie wierzyć w karty techniczne olejów. Owszem, zawierają pierdoły, ale w przypadku takich olejów, jak Revline czy Venol. Amsoila nikt nie podważa. A w kwestii dodatków to Amsoil i Archoil szczycą się właśnie badaniami - w przypadku firm typu Xeramic czy STP próżno takich szukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są labolatoria w PL ktore takie analizy wykonują. Ja nie wierzę w karty producentów i zawsze przy wyborze oleju szukam analiz, nie dlatego, ze wszędzie wietrzę spisek koncernów, a dlatego, że lubię wiedzieć za co płacę i jak się okazuje niektóre tanie oleje parametrami przebijają te droższe bo karta często nie za wiele nam podaję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największe jakie znam. Kolejki tam są ogromne, ale zalałem tam w życiu tylko jedno auto - z wypożyczalni. Za dużo się naczytałem raportów UOKiK, żeby wierzyć w paliwo na marketówkach, a lokalna stacja Carrefour z zardzewiałymi dystrybutorami skutecznie mnie odrzuca. "Oszczędzam" tylko na automacie Statoila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje głównie na Orlenie. Kiedyś BP. Sluzbowo. I prywatnie. Jednak powiem ze co stacja to różnie bywa. We Wrocławiu mam dwa zaufane Orleny na których tankuje. Spalanie mniejsze trochę i auto jest żwawsze po tankowaniu na nich.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tankuje benzyne 98 na orlenie (plus na firme mam karte rabatowa na dane auto i minus 10gr z litra), wiec ma to sens a na cirkle k nie ma 98 i mozna sobie popsitac;) diesel premiun idzie na cirkle bo mam blizej i lejemy tam od 12 lat i jakos te auta zyja. Raz zatankowalem na shellu benzynke 100 oktanow ale placic ponad 50gr z litra przy 360 KM - roznicy nie czulem wiec sensu nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze tankowałem na:
1. Orlenie - bo miałem karte z -8gr na litrze

2. Później była faza na BP, gdyż raz zatankowałem i miałem wrażenie cichszej i bardziej aksamitnej pracy silnika, połączonej z odczuwalnie lepszą dynamiką... jednak albo człowiek się szybko do dobrego przezwyczaja albo po prostu raz tak jakoś się stało (?)

3. No i zacząłem tankować na Lotos gdyż... czytałem że ma inne paliwo niż Orlen. No i rzeczywiście było fajnie, spalanie spadło o 0,4l/100km jednak po około roku mimo dbania o auto itp. pojawiłą się już znacząca korekta na wtryskiwaczu. Zapytałem znajomego tunera co o tym sądzi a on mówi że spotkał się już nie raz ze na paliwie z Lotosu wtryski siadają. Że silnik fajnie chodzi itp. ale zabija wtryski.

4. No i teraz teoretycznie staram się tankować na Shell bo BMW... a jak BMW to Shell - tak też tuner zaproponował, ale że musze pół miasta na Shella jechać (albo tankować na jakimś małym w miejscu gdzie nigdzie nie ma kolejek a płaci się wręcz w przyczepie kempingowej to... tankuje na Orlenie chyba że jest Shell po drodze, ale ten jeden jedyny raz w trasie jak będę musiał tanknąć to nie będę się zastanawiał czy Shell czy BP czy Lotos czy może Orlen.

Raz nie zaszkodzi, ale mimo że nadal uważam iż Orlen ma paliwa.... najgorsze (jeśli chodzi o wpływ na kulture pracy silnika, to że czuć na + gdy przesiądziemy się na inne paliwo) to jakby nie niszczyło silnika.

Takie moje małe hipotezy, przemyślenia.

 

Kiedyś dolewałem 2T z Orlenu, później Elfa.

Teraz kupiłem LM1052 i Archoil 6900-D bodajże.
Dolewam na zmianę - raz to, raz to.

 

Nie odczułem żadnej, najmniejszej zmiany w pracy silnika po kilku tankowaniach nawet. Cały czas pracuje tak samo głośno/cicho, tak samo bez wibracji, odpala tak że rozrusznika nie słychać (w sensie szybko) i tak dalej i tak dalej. Obecnie to BMW F11 520d N47.

Wcześniej miałem Lagune z 2.0dCi i 1.9dCi - tam odczucia po dodaniu oleju 2T były bardziej 'spektakularne'. Klekotanie się łagodziło, silnik ciszej o 2-3db pracował.

 

Jednak wiele zależy od stanu auta.

Miałem wiele Lagun z 2.0dCi.

I jeźdząc identycznie, w identycznych warunkach, na tym samym paliwie, te same opony, ciśnienia itp.... spalanie bywało róźne o nawet 1l/100km a głośność pracy silnika o około 4-6dB. Wszędzie to było serwis ASO wiec oleje co 20-30 tys km (auta 2-4 letnie).

Dużo klientów przyjeźdza/przyjeżdżało i na prawde róźnie te silniki pracują...

 

Reasumując:
Każdy wierzy w to co chce i robi to co chce.

Średnio auto trzymamy rok, może trzy.

Nie sądze aby stosowanie dodatków miało w jakikolwiek wpłynąć na żywotność przez ten rok-trzy lata.

 

Dlaczego sam stosuje?

Bo jestem świrem, który zamiast kupic sobie rękawiczki, kupuje olej za 300zł czy właśnie dodatek do paliwa, bez którego jazda jest tak samo komfortowa i fajna.

Chore. Chyba coś sobie uświadomiłem 🙂 - nie warto. Za pół roku auto idzie do żyda i z pewnością jest w dobrym stanie, a te 50-100zł na dodatki... wole iść coś zjeść. Poczuje się lepiej niż jadąc moim autem bez zmian.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w rodzinie auta są trzymane od nowości albo prawie i idą na sprzedaż jak już coś konkretnego jest z nimi nie tak (gniją albo zmieniają się priorytety), więc odsuwanie punktu awarii jest jak najbardziej racjonalne. Prywatnie uważam, że to dobra strategia z punktu widzenia ekonomii i ekologii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co sądzicie o jakości LPG w Polsce i na których stacjach waszym zdaniem gaz jest dobrej jakości? W Gliwicach głównie tankuje LPG na Orlenie (Toszecka) i na BP (Rybnicka) ale szczerze mówiąc nie odczuwam żadnych różnic w pracy silnika.

@Michał126 masz jakieś doświadczenie w tej kwestii? ;-)

@Pływak O ile się nie mylę ty śmigasz RS'em na LPG, gdzie przeważnie tankujesz ? 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na innym forum (Astra...) bardzo krytykują gaz Orlenowski - szybko zatykają wtryski , syf w filtrach zdecydowanie większy po Orlenie niż tankując na innych stacjach .

Ja z bólem serca muszę potwierdzić że Orlen niestety jest trochę do kitu: w mojej firmie wszystkie samochody są tankowane na Orlenie ( ON ) i wszystkie maja problemy z wtryskami i nierówna pracą silnika . Wystarczy 2,3 razy zatankować gdzie indziej i kultura pracy silnika się poprawia. Ja także miałem już 2 razy problem z zasyfiałymi wtryskiwaczami .

Więc moje prywatne auto Orlenu nie zobaczy . A szkoda bo to Polska firma . Niby wszyscy czerpią z tych samych zbiorników w rafineriach ale potem , ponoć już na samochodzie , wlewają  dodatki  i tu może być pies pogrzebany: stacje Orlenowskie idą po taniości.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tankuję na Shellu i Orlenie. Ostatnio jednak zalałem ON na stacji przy Auchan w Krasnem koło Rzeszowa. Dodałem do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy od Amsoil. Silnik pracuje tak samo dobrze jak na paliwie z markowych stacji. Bipy na pompkach też bardzo ładne. Spróbuje przez jakiś czas tankować na Auchan wraz z dodatkiem Archoil 6900. Będę obserwował czy coś się zmieni 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.