Skocz do zawartości

Gdzie tankujecie?


patol

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, maciek-drummer napisał:

Nie lałem na prywatnych tylko Orlenowych.

 

Typowe dla Orlenu...

Są stacje Orlenu nalezace do PKN Orlen i stacje Orlenu franczyzowe z wygladu identyczne. Sam nigdy nie wiem czy tankuje na prywatnej czy koncernowej po czym Ty je rozpoznajesz?

Ponad 300konna turbobenzyna lata tylko na paliwie z Orlenów i zero problemów, a dodam że nie dodaję żadnych dodatków ani nie odprawiam innych czarów voodoo 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najpierw trzeba iść na hotdoga, sprawdzic paragon i dopiero tankowac 😂 U mnie na zadupiu same franczyzy co nie znaczy, ze paliwo tam jest gorsze bo to zależy od kilku czynników. Nawet zachar ostatnio pokazal jak wyglada droga paliwa z rafinerii na stacje i od rafinerii do centrum dystrybucji paliwo jest takie samo na różne stacje. Dopiero w momencie tankowania do cysterny końcowej jest uszlachetniane wiec jakiekolwiek kombinację dzieja się jedynie na koncowym etapie czyli przy dostarczeniu na konkretną stację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@drive jak tankujesz V power 100 to nie lej żadnych dodatków, raczej bez sensu.

9 godzin temu, Pływak napisał:

Czyli najpierw trzeba iść na hotdoga, sprawdzic paragon i dopiero tankowac 😂 U mnie na zadupiu same franczyzy co nie znaczy, ze paliwo tam jest gorsze bo to zależy od kilku czynników. Nawet zachar ostatnio pokazal jak wyglada droga paliwa z rafinerii na stacje i od rafinerii do centrum dystrybucji paliwo jest takie samo na różne stacje. Dopiero w momencie tankowania do cysterny końcowej jest uszlachetniane wiec jakiekolwiek kombinację dzieja się jedynie na koncowym etapie czyli przy dostarczeniu na konkretną stację

nie twierdze że wszystkie prywatne stacje mają złe paliwo.  Tyle tylko że w moim przypadku na prywatnej auto jest zmulone a na Orlenowskiej idzie jak złe. I pisałem o zaplombowanych zbiornikach już na stacji. Więc właściciel po prostu może krótko mówiąc na prywatnej "chrzcić" Orlenowska ma swoje plomby na zbiornikach że nie da rady coś tam dolać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przy PB tak nie czuć różnicy przy złej jakości jak przy ON. Jednak proszę was jak czytam że komuś dodaje 20 km po zmianie stacji to efekt placebo. Poza tym jak ktoś wyjeżdża wprost po tankowaniu i mówi że jest lepiej a dalej jedzie na starym paliwie takie mam doświadczenia ze znajomymi. Podobnie jeśli chodzi o spalanie po zmianie stacji niby robi 20 km więcej na jednym baku a tak na prawdę po prostu były inne warunki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym sek, ze na PB nie robią takich przewałek jak na ON. Jak jest jakiś raport odnośnie jakości paliw na stacja w PL to 80% nieprawidłowości dotyczy złej jakości ON.

Ostatni raport UOKiK

https://moto.wp.pl/stacje-na-ktorych-sprzedawano-trefne-paliwo-jest-lista-6290292456597633a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, W1Michal napisał:

Przy PB tak nie czuć różnicy przy złej jakości jak przy ON.   Bzdura. W nowoczesnym aucie z turbo czuć różnice

Aj no łapiesz za słówka tutaj to jak w ON będzie czuć. Mam na myśli wolnossące cywilne auta a nie wystrojonego K20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do matiza czy seicento to moze i wszystko jedno. Do starego wolnossącego diesla też mozna nalać berbeluchy  i najwyżej bedzie kopcił ale pojedzie. Więc porównujmy silniki z tej samej epoki. Obecnie 1,4 czy 1,6 turbo to nie są cywilne auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brejking nius!

Poszedłem dziś po gazetę i fajki na Statoila i jak już sprzedawcy wszystkich pokasowali, to zagadnąłem o kartę dostawy Diesla Arktycznego (Statoil chwali się od zeszłego tygodnia, że już jest). W zasadzie to poszedłem akurat tam tylko w takim celu. :mrgreen: Pierwsze pytanie: - zna się pan na tym? - no oczywiście, że się znam. :mrgreen: Rezultaty obywatelskiej kontroli: FAME - 0%, temperatura zablokowania zimnego filtra - -42*C!!!!!, liczba cetanowa - 51,3. Potwierdziły się doniesienia niektórych, że akurat LC Arktycznego dupy nie urywa, no ale TZZF i zawartość FAME... 😮 Sprzedawca sam, z ciekawości, zajrzał do karty zwykłego ON i on miał TZZF na poziomie -28*C i zawartość FAME 6,8%. Obie karty miały logo tej samej firmy - Tanquid Polska, operatora bazy paliwowej w Radzionkowie, w której sceny do niedawnego filmiku nagrywał niedawno vloger Zachar Zawadzki. Mogę powiedzieć ze stuprocentową pewnością, że paliwa na Statoilu i Shellu w GOP pochodzą tylko stamtąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do matiza czy seicento to moze i wszystko jedno. Do starego wolnossącego diesla też mozna nalać berbeluchy  i najwyżej bedzie kopcił ale pojedzie. Więc porównujmy silniki z tej samej epoki. Obecnie 1,4 czy 1,6 turbo to nie są cywilne auta ?
No nie wiem nie miałem styczności z nie męskim autami nie będę się kłócił :l

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj zalalem Arktycznego Circle K jak co roku, odrazu inny dzwiek silnika bez tego bio syfu. Mam zamiar dorzucic Archoila by podniesc LC. Mimo nizszego LC silnik chodzi podobnie jak z LC55 Vervy jesli chodzi o klekot, bo normalnie jak zaleje zwykly ON z LC51 to odrazu klekota inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie gdzieś zapisany jakiś artykuł bądź poradnik co dokładnie oznaczają te wszystkie skróty i co ma znaczenie w paliwie itp. chętnie bym doszkolil się w tym zakresie i poczytał trochę o tym. A nie chce tutaj nikogo męczyć pytaniami a po co to, a dlaczego. Będę wdzięczny z jakiś link.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej

TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej

Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100

LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51.

Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota 😉

 

Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ja najczęściej (jak jestem na miejscu) tankuje na stacji mało znanej sieciówki. I parametry tydzień temu były takie:

- Mętnienie -7, zimny filtr -28

- FAME poniżej 0,05

- Smarność w 60 stopniach - 410

- LC  54,5

Po Waszych wpisach widzę że ze smarnością kiepsko. Ogólnie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej
TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej
Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100
LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51.
Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota
 
Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji.
Czy przy benzynie taka sama zasada? I znasz może wartości dla PB poszczególnych kwestii?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W benzynie mnie osobiście interesuje tylko liczba oktanowa bo leje 98mke. Pozostale aspekty są mało istotne. Bio komponenty też są ale w benzynie to poprostu dodatek etanolu wg nowych oznaczeń E5 ma 5% etanolu, a E10 10%. Temperatura zamarzania cię nie interesuje bo zwykla benzyna zamarza przy -45, a z dodatkiem etanolu nawet niżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej

Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100

LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51.

Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota

 

Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji.

 

Dzieki za obszerny opis.

Musze zatankować mojego smoczka a tankuje na lotosie bo mam blisko wiec poproszę o karty paliwa i zobacze jakie sa parametry.

Zawsze do benzyny leje 95 bo tak mam na klapce w lexie a do Pajero leje zwykłego diesla bo nie wiedziałem czym sie różni :D

A stacja obsługi zawsze tylko „wincyj mocy Panie”

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo od razu nie poczujesz. Ja poczułem różnice po 2-3 baku. Mogą się śmiać Ci co piszą, że to placebo ale wiem, że odkąd zmieniłem szyld stacji a później zacząłem używać Archoil D6900 to różnica na plus jest ewidentna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem, Pan był uprzejmy i sam zapytał czy chcę zrobić foto więc zrobiłem 😄
W arktycznym jest FAME bliskie 0 i niższa temp. zamarzania -40
Za to w zwykłym indeks cetanowy wyższy i smarność ~200 więc póki co zalałem zwykły :-o:dontknow:

 10656637_2018-11-2112_31_15.jpg.6388558dbf273996dad10f8f6153b29d.jpg14654681_2018-11-2112_31_26.jpg.d6492d659a615dc1d97d4a4a0262a186.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.