Pływak Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 16 minut temu, maciek-drummer napisał: Nie lałem na prywatnych tylko Orlenowych. Typowe dla Orlenu... Są stacje Orlenu nalezace do PKN Orlen i stacje Orlenu franczyzowe z wygladu identyczne. Sam nigdy nie wiem czy tankuje na prywatnej czy koncernowej po czym Ty je rozpoznajesz? Ponad 300konna turbobenzyna lata tylko na paliwie z Orlenów i zero problemów, a dodam że nie dodaję żadnych dodatków ani nie odprawiam innych czarów voodoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 @Pływak, po paragonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 7 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2018 Czyli najpierw trzeba iść na hotdoga, sprawdzic paragon i dopiero tankowac U mnie na zadupiu same franczyzy co nie znaczy, ze paliwo tam jest gorsze bo to zależy od kilku czynników. Nawet zachar ostatnio pokazal jak wyglada droga paliwa z rafinerii na stacje i od rafinerii do centrum dystrybucji paliwo jest takie samo na różne stacje. Dopiero w momencie tankowania do cysterny końcowej jest uszlachetniane wiec jakiekolwiek kombinację dzieja się jedynie na koncowym etapie czyli przy dostarczeniu na konkretną stację Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 8 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2018 @drive jak tankujesz V power 100 to nie lej żadnych dodatków, raczej bez sensu. 9 godzin temu, Pływak napisał: Czyli najpierw trzeba iść na hotdoga, sprawdzic paragon i dopiero tankowac U mnie na zadupiu same franczyzy co nie znaczy, ze paliwo tam jest gorsze bo to zależy od kilku czynników. Nawet zachar ostatnio pokazal jak wyglada droga paliwa z rafinerii na stacje i od rafinerii do centrum dystrybucji paliwo jest takie samo na różne stacje. Dopiero w momencie tankowania do cysterny końcowej jest uszlachetniane wiec jakiekolwiek kombinację dzieja się jedynie na koncowym etapie czyli przy dostarczeniu na konkretną stację nie twierdze że wszystkie prywatne stacje mają złe paliwo. Tyle tylko że w moim przypadku na prywatnej auto jest zmulone a na Orlenowskiej idzie jak złe. I pisałem o zaplombowanych zbiornikach już na stacji. Więc właściciel po prostu może krótko mówiąc na prywatnej "chrzcić" Orlenowska ma swoje plomby na zbiornikach że nie da rady coś tam dolać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Terracan Opublikowano 9 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2018 Ja tankuję na Orlenie najczęściej i BP. Nie tankuję na stacjach przy marketach - jakoś nie mam zaufania. Różnica w cenach (teraz) znikoma, więc stawiam na lepsze paliwo i gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 18 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2018 Przy PB tak nie czuć różnicy przy złej jakości jak przy ON. Jednak proszę was jak czytam że komuś dodaje 20 km po zmianie stacji to efekt placebo. Poza tym jak ktoś wyjeżdża wprost po tankowaniu i mówi że jest lepiej a dalej jedzie na starym paliwie takie mam doświadczenia ze znajomymi. Podobnie jeśli chodzi o spalanie po zmianie stacji niby robi 20 km więcej na jednym baku a tak na prawdę po prostu były inne warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Przy PB tak nie czuć różnicy przy złej jakości jak przy ON. Bzdura. W nowoczesnym aucie z turbo czuć różnice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 W tym sek, ze na PB nie robią takich przewałek jak na ON. Jak jest jakiś raport odnośnie jakości paliw na stacja w PL to 80% nieprawidłowości dotyczy złej jakości ON. Ostatni raport UOKiK https://moto.wp.pl/stacje-na-ktorych-sprzedawano-trefne-paliwo-jest-lista-6290292456597633a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 Być moze ale benzyna też jest raz lepsza raz gorsza. Plus taki że mniejsze jest ryzyko awarii po zalaniu trefnego paliwa w przypadku benzyny. Wyskoczy błąd itp w dieslu konsekwencje są poważniejsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 19 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2018 13 godzin temu, W1Michal napisał: Przy PB tak nie czuć różnicy przy złej jakości jak przy ON. Bzdura. W nowoczesnym aucie z turbo czuć różnice Aj no łapiesz za słówka tutaj to jak w ON będzie czuć. Mam na myśli wolnossące cywilne auta a nie wystrojonego K20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Do matiza czy seicento to moze i wszystko jedno. Do starego wolnossącego diesla też mozna nalać berbeluchy i najwyżej bedzie kopcił ale pojedzie. Więc porównujmy silniki z tej samej epoki. Obecnie 1,4 czy 1,6 turbo to nie są cywilne auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Brejking nius! Poszedłem dziś po gazetę i fajki na Statoila i jak już sprzedawcy wszystkich pokasowali, to zagadnąłem o kartę dostawy Diesla Arktycznego (Statoil chwali się od zeszłego tygodnia, że już jest). W zasadzie to poszedłem akurat tam tylko w takim celu. Pierwsze pytanie: - zna się pan na tym? - no oczywiście, że się znam. Rezultaty obywatelskiej kontroli: FAME - 0%, temperatura zablokowania zimnego filtra - -42*C!!!!!, liczba cetanowa - 51,3. Potwierdziły się doniesienia niektórych, że akurat LC Arktycznego dupy nie urywa, no ale TZZF i zawartość FAME... Sprzedawca sam, z ciekawości, zajrzał do karty zwykłego ON i on miał TZZF na poziomie -28*C i zawartość FAME 6,8%. Obie karty miały logo tej samej firmy - Tanquid Polska, operatora bazy paliwowej w Radzionkowie, w której sceny do niedawnego filmiku nagrywał niedawno vloger Zachar Zawadzki. Mogę powiedzieć ze stuprocentową pewnością, że paliwa na Statoilu i Shellu w GOP pochodzą tylko stamtąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kepa416 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Do matiza czy seicento to moze i wszystko jedno. Do starego wolnossącego diesla też mozna nalać berbeluchy i najwyżej bedzie kopcił ale pojedzie. Więc porównujmy silniki z tej samej epoki. Obecnie 1,4 czy 1,6 turbo to nie są cywilne auta ?No nie wiem nie miałem styczności z nie męskim autami nie będę się kłócił :lWysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelus668 Opublikowano 20 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2018 Ja dzisiaj zalalem Arktycznego Circle K jak co roku, odrazu inny dzwiek silnika bez tego bio syfu. Mam zamiar dorzucic Archoila by podniesc LC. Mimo nizszego LC silnik chodzi podobnie jak z LC55 Vervy jesli chodzi o klekot, bo normalnie jak zaleje zwykly ON z LC51 to odrazu klekota inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk14 Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Panowie macie gdzieś zapisany jakiś artykuł bądź poradnik co dokładnie oznaczają te wszystkie skróty i co ma znaczenie w paliwie itp. chętnie bym doszkolil się w tym zakresie i poczytał trochę o tym. A nie chce tutaj nikogo męczyć pytaniami a po co to, a dlaczego. Będę wdzięczny z jakiś link.Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100 LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51. Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudek_t Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Panowie, ja najczęściej (jak jestem na miejscu) tankuje na stacji mało znanej sieciówki. I parametry tydzień temu były takie: - Mętnienie -7, zimny filtr -28 - FAME poniżej 0,05 - Smarność w 60 stopniach - 410 - LC 54,5 Po Waszych wpisach widzę że ze smarnością kiepsko. Ogólnie ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk14 Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100 LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51. Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji.Czy przy benzynie taka sama zasada? I znasz może wartości dla PB poszczególnych kwestii?Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pływak Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 W benzynie mnie osobiście interesuje tylko liczba oktanowa bo leje 98mke. Pozostale aspekty są mało istotne. Bio komponenty też są ale w benzynie to poprostu dodatek etanolu wg nowych oznaczeń E5 ma 5% etanolu, a E10 10%. Temperatura zamarzania cię nie interesuje bo zwykla benzyna zamarza przy -45, a z dodatkiem etanolu nawet niżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 FAME zawartość biokomponentow, standardowa wartość w granicach 7% lecz niektóre paliwa premium nie zawierają biododatkow. Im mniej tym lepiej TZZF - temperatura zablokowania zimnegi filtra. Im niższa tym lepiej Smarnosc - określa właściwości smarujące wyrazony w mikrometrach max wg. normy 400 im mniej tym lepiej. Dobre paliwa maja nawet kolo 100 LC - liczba cetanowa. Minimum 51 niektóre paliwa premium maja 55. Ogólnie z LC nie nalezy przesadzać ani w jedną, ani w druga. Wiec max 55 minimum 51. Te cztery podstawego, ktore powinny interesowac kazdego posiadacza klekota Co do arktycznego CircleK to jest to paliwo I Z-40 z Lotosu dostepne tez na ich stacjach jako Dynamic ON choć pewnie nie na każdej stacji. Dzieki za obszerny opis.Musze zatankować mojego smoczka a tankuje na lotosie bo mam blisko wiec poproszę o karty paliwa i zobacze jakie sa parametry.Zawsze do benzyny leje 95 bo tak mam na klapce w lexie a do Pajero leje zwykłego diesla bo nie wiedziałem czym sie różni :DA stacja obsługi zawsze tylko „wincyj mocy Panie” Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zdrowy_zab Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Kurna. Czy zaleje ON na pobliskiej "Moya" - jakas prywatna - czy na shellu, czy orlenie, różnicy nie czuje. Z PB i LPG podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek-drummer Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Bo od razu nie poczujesz. Ja poczułem różnice po 2-3 baku. Mogą się śmiać Ci co piszą, że to placebo ale wiem, że odkąd zmieniłem szyld stacji a później zacząłem używać Archoil D6900 to różnica na plus jest ewidentna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W1Michal Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 niewłaściwa odporność na utlenianie oleju napędowego - ktoś wyjaśni na czym to polega ? w okolicy mam stacje skontrolowaną przez UOKIK i jest taka adnotacja. Konkretnie czym to jest spowodowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał126 Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Łopatologicznie - skłonność do pozostawiania nagarów i laków (produktów ubocznych utleniania) oraz powodowania korozji. Wszystko jest w sieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Birkhof Opublikowano 21 Listopada 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2018 Byłem, Pan był uprzejmy i sam zapytał czy chcę zrobić foto więc zrobiłem W arktycznym jest FAME bliskie 0 i niższa temp. zamarzania -40 Za to w zwykłym indeks cetanowy wyższy i smarność ~200 więc póki co zalałem zwykły Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się