Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Próbował ktoś egr czyścić np tym środkiem od ADBL? Dawał rade? Czy raczej ropą benzyna ekstrakcyjną? Wiadomo ze jest tam sporo nagaru.

 

Zależy od stylu jazdy. Mój EGR ma jakieś 600 tyś przebiegu, ostatnio zaglądałem, a tam czyściutko, a mam 1.9 TDI który jest znany z tego, że pluje olejem w obieg. Moja standardowa prędkość to 110 - 130 km/h i cały układ jest pięknie wietrzony, przez to w środku czysty i nawet po 600 tyś przebiegu nie ma co czyścić.

Opublikowano

[ref=#ff3366]StreamHD[/ref], Nic dziwnego jeżeli latasz z takimi prędkościami, jak to diesel nie lubi się za bardzo z charakterystyką poruszania się po mieście. U mnie styl jazdy 50/50 ale spokojnie się wszystko przepala jak robię gdzieś dłuższą trasę obwodnica/autostrada i jest czyściutko. U mnie dopiero 498 tys na blacie, i też czyściutko.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam , otóż ostatnio mechanik wymieniał płyn chłodniczy i trochę go rozlał w okolicach zbiornika z płynem , teraz gdy silnik się nagrzeje zaczyna śmierdzieć z klimy octem , chciałbym na próbę umyć okolice przy zbiorniku wyrównawczym ( +dodatkowo kupie granat do czyszczenia klimy ) , jutro kupie jakiś gotowy preparat i zobaczę jak to pójdzie , ale nim to zrobię mam pytanie , jeśli spryskam silnik preparatem to jak później go spłukać ?? , czy ktoś ma jakieś pomysły ? Dodaje zdjęcie podglądowe

 

chlodniczy.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja raz umyłem silnik i nigdy więcej. A jak już bardzo chcesz to zabezpiecz sobie dobrze wtyczki bo możesz mieć później problem z odpaleniem auta.

Opublikowano

Nie demonizujmy mycia silnika, ważne żeby nie walić myjką po wtyczkach. Brud i zanieczyszczenia zmiękczamy chemią, wtyczki "pakujemy",  pędzelkujemy i płuczemy - bezpieczne miejsca myjką, newralgiczne z węża. 

Opublikowano

Myłem 3 francuzy, w tym swojego - żadnych problemów, nie powtarzajmy stereotypów. Ja wiem że dla naszych rodaków "ino Passat albo Ałdi" ale francuskie auta są bardzo niedoceniane.

Wracając do tematu: kiedyś z ciekawości odpaliłem starą Corsę B i zacząłem lać myjką po wszystkim, ciekawy co się stanie. Piana aktywna, pędzel, szczotka, płukanie każdego zakamarka pod ciśnieniem. 

Nic się nie stało :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja nie ma nic do francuskich aut a sam jeżdżę Megane i to już 2 a rodzice mają Lagune i Clio.

Może miałem pecha i jakaś wtyczka musiała być uszkodzona.

 

 

Opublikowano

Taka ciekawostka z pogranicza tematu.   Nie spodziewałem się, że zimny silnik w sekundę rozprawi się z wodą. Dokładnie to miałem mokrą turbinę i jej orurowanie i okolice. Silnik zimny, nie jeżdżony. Wsiadam do auta, odpalam i ODRAZU po odpaleniu z pod maski chmura pary.  Troszkę mnie to zaszokowało, żeby w sekundę niektóre komponenty się nagrzały do rzędu setek stopni.

Opublikowano

ostatnio czyściłem komorę silnika w Priusie 2 generacji, to było dopiero wyzwanie - odpali po umyciu czy zrobi spięcie :D

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

bazaltowy nie wymaga moczenia bo nie pyli, wiem bo sam zakładałem, natomiast po wygrzaniu sztywnieje i dopiero wtedy zaczyna pylić bo się kruszy. generalnie myślę że woda nic mu nie zrobi, ale na wszelki wypadek możesz choć trochę go osłonić przed mocnym przemoczeniem. ważne aby później dać mu swobodnie odparować a nie uruchamiać silnik w celu wysuszenia go :)

  • Moderator
Opublikowano

@S3ci0r to ja owijałem juz pare kolektorów i kazdy najlepiej owijac na mokro lepiej sie z nimi pracuje a po wysuszeniu lepiej sie trzymaja

 

@dementor u siebie myłem normalnie silnik i nic sie nie dzieje ale mozesz zrobic tak jak pisze @S3ci0r  osłon go jakas reklamówka, folia badz czyms innym

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

 tenzi truck, adbl green 'ngine czy może przez ostatni czas pojawił się jakiś nowy kozak do mycia silników?

Opublikowano

Ja będę testował hardcora na silniku dopiero jak będzie cieplej dlatego narazie nie pisze konkretnie o nim ale powinien dać radę. ewentualnie mogę napisać że w porównaniu (może to nie jest dobry konkurent ale jakoś tam pogląd jest) do ADBL APC w rozcienczeniach 1:10 hardcore jest sporo lepszy od APC

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.