Jump to content

Skoda Fabia II, Flamenco Red, 2008 by krd


krd
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

Witam serdecznie!

 

Dziś zaprezentuję Wam niby zwykłe, szare auto jakim jest Skoda Fabia.

Jednak w dość ciekawym wydaniu... ;)

Z tego co wiem, jest to najbardziej przerobiona Fabia 2 generacji jaka jeździ po naszych drogach.

Co więcej, większość z tych modyfikacji właściciel wykonał sam! Tym większy podziw dla Niego.

Do rzeczy...

Karol "Venomk" pomagał mi przy paru tematach w mojej Fabii. W ramach odwdzięczenia się obiecałem zająć się jego autem.

Wreszcie udało sie wygospodarować 3 dni wolnego i wziąłem ją w "obroty" :D

 

Lista środków:

 

1. Mycie

- Prickbort

- Shiny Garage Iron Off

- Blink Active Foam

- Nielsen Cyclone

- Muc-Off übershine Luxury Car Shampoo

- Shiny Garage szampon prototypowy

- Surfex HD APC

- Allegrini Super AZ

- Allegrini Skin

- Shiny Garage Pink APC

- ABDL Tire&Rubber Cleaner

- wełniak od CarPro i pędzelki

- szczotki Daytona i EZ Detail

- pianownica PA i Gloria

 

2. Korekta

- różne pady Urban, 3M, Flexipads oraz futro

- pasty Scholl S2 Orange, Scholl S3 Gold, Meguiars 105, Meguiars 205, Menzerna FG500

- finish/cleaner Swisswax Cleaner Fluid Regular

- FinishKare Chrome&Brass Polish do wydechu

 

3. Zabezpieczenie

- Armor All Shield

- Autofinesse Revive

- Turtle Wax Extreme Nano Tech Tyre Gel

- Gtechniq G1

- Autoland Niewidzialna wycieraczka

- powłoka XXX na koła

- RaceGlaze 4x4

 

4. Wnętrze

- Zymol Vinyl Conditioner

- Autoglym Car Glass Polish

- Colourlock Soft Cleaner

- Colourlock LV Protector

- CarPro Perl

- DodoJuice Supernatural Carnauba Glaze

 

Dzień pierwszy

 

Zaczęło się niewinnie... niby odbicia są... lakier nie wyglądał na zaniedbany.

Przed oddaniem samochodu Karol go "umył" :D Jak na swoje standardy dobrze, jak na nasze to średnio... :P

 

IuIroJ.jpg

z6PJYO.jpg

GVFIBm.jpg

GihTMR.jpg

MfWhsm.jpg

ZORoG3.jpg

fp0xhU.jpg

asXZdl.jpg

AYdMgO.jpg

1rLoWP.jpg

 

Zdjęcia tego nie oddają, ale plastiki były strasznie wypłowiałe...

 

hY5Hqz.jpg

3jK28R.jpg

0tH2EU.jpg

hqF1Kj.jpg

 

Zanim zacząłem mycie przygotowałem prewash- 150ml piany Blink i 100ml Nielsena Cyclone. Dopełnione oczywiście ciepłą wodą.

 

kDipKh.jpg

1QKuZs.jpg

 

Na początek Prickbort.

 

17gR0m.jpg

7fEPt1.jpg

dbwNG9.jpg

 

Całe auto zostało nim obficie pokryte...

 

GxeIPp.jpg

cDGcnE.jpg

 

Potem Shiny Garage Iron Off...

 

pIxZsQ.jpg

69b3Nx.jpg

LK4bAY.jpg

 

Po chwili zaczął krawawić w paru miejscach...

 

NHqNHA.jpg

FmFGSF.jpg

l8KFiG.jpg

 

I pianujemy!

 

NqKnGh.jpg

QDO5DO.jpg

ASVtYB.jpg

2LCLoB.jpg

2jm27F.jpg

WGd0AA.jpg

hmrcj2.jpg

aFdOdb.jpg

 

Jak już paręnaście minut poleżała to należałoby spłukać ;)

 

ChZslM.jpg

MO36ks.jpg

 

Nie ma tragedii... na razie... lecimy dalej.

 

A4hTLM.jpg

iu0EA2.jpg

 

Wszelkie plastiki i elementy plastikowe zostały potraktowane Sufrexem HD 1:8 i pędzelkiem.

 

72xehS.jpg

uejzZW.jpg

detgqx.jpg

 

O, jak pięknie cieknie brudek z uszczelek :)

 

4naF6d.jpg

wAPKh2.jpg

TQa25i.jpg

NYkrfS.jpg

1mlCQB.jpg

HIdmiv.jpg

SLQIb2.jpg

 

I mycie na dwa wiadra. Dziś w akcji mało znany i niedoceniany szampon Muc-Off. Świetnie się pieni, dodaje mega poślizgu i pachnie świeżymi jabłkami ;)

Pluszaka od CarPro nie trzeba przedstawiać... ;)

 

Q267XA.jpg

nLL2qY.jpg

 

Lejemy na oko... miarkę gdzieś wcięło...

 

NNGPpX.jpg

w2pJ4e.jpg

 

I dobijamy myjką.

 

OLIS5F.jpg

 

Myju, myju...

 

UTODgp.jpg

dWpXQQ.jpg

iZMQym.jpg

j3NBtM.jpg

 

I płuczemy.

 

B4S4vh.jpg

yteM2O.jpg

 

Teraz ostateczna dekontaminacja, czyli Clay-fibra od Liquid Elements, UDO1 bodajże ;) Moczona w wiadrze z szamponem.

 

MS6yXE.jpg

R8rMRq.jpg

 

Czas na koła. Strach się przyznać, ale nie pamiętam dokładnie co wlałem do Glorii... chyba pianę od Blinka, APC Allegrini AZ i troche IronX...

Pomocnicy to szczotka Daytona i pędzel od ValetPro, za który ktoś powinien chyba dostać Nobla. ;)

 

uGRCiD.jpg

03IrKO.jpg

L0BQ80.jpg

plzOhH.jpg

5RClLB.jpg

0BOy6x.jpg

 

I opony. Pierwszy raz używałem ADBL Tire&Rubber Cleanera...

 

2W7WeE.jpg

1wQcCk.jpg

 

Jak widać dał radę! :)

 

TB0zlc.jpg

MNazJu.jpg

5d0le0.jpg

aCcmWb.jpg

 

Po drugim szczotkowaniu piana była już w zasadzie biała...

 

0xfvyl.jpg

YRKs9b.jpg

 

Wydech przemiziałem taką samą miksturą jak koła. Wziąłem tylko mniejszą szczotkę...

 

ytqqV4.jpg

oD98mh.jpg

4siqaG.jpg

exXGmx.jpg

2QpS8B.jpg

 

Resztka z Glorii pozwoliła na porządne spianowanie nadkoli.

 

PabKkz.jpg

FXdfeF.jpg

 

Ponownie umyłem samochód, tym razem już na jedno wiadro.

 

qFXKBG.jpg

 

I osuszyłem.

 

hjuSlJ.jpg

 

Wyszło tak.

 

mhkuGO.jpg

Z5dH9T.jpg

3rjFwK.jpg

NrHgNq.jpg

 

Niby ładnie, ale zobaczymy co wyjdzie w mniej korzystnym świetle :D

 

hKRPZZ.jpg

jjrXaZ.jpg

qGEqUH.jpg

oPtZ0Q.jpg

ItJLtR.jpg

JJEpbm.jpg

FgCWs6.jpg

e3R3IC.jpg

eyCoYO.jpg

VgKgTK.jpg

4YZzpe.jpg

mjtr19.jpg

v8brUd.jpg

fJjbpG.jpg

 

Jak widać aż tak idealnie to nie jest. Będzie co robić! :)

Sprawdziłem z czym dokładnie mamy doczynienia...

 

aqTnoU.jpg

AuBwFx.jpg

bIBcX4.jpg

CSwVhZ.jpg

zYir1S.jpg

l1DyBK.jpg

HGFQFk.jpg

aqIftH.jpg

fkBTHM.jpg

hGvM82.jpg

xxSJn2.jpg

q0SclE.jpg

9G1mwh.jpg

PJ8Vk0.jpg

 

Przygotowałem stanowisko "robocze", coś tam okleiłem i przystąpiłem do ataku :P

 

Ij3zmX.jpg

 

Pierwsze próby były zachęcające, 3 przejazdy i wychodziło mniej więcej tak.

 

joLJHh.jpg

dpoG6q.jpg

 

Więc drążyłem ten bezbarwnik w najlepsze... ;)

 

VZpR2s.jpg

8qSjFS.jpg

BAB2ud.jpg

U0KikR.jpg

NrsoBM.jpg

rCneXg.jpg

I2zzp9.jpg

8EdhST.jpg

bAZ8dX.jpg

XAabr1.jpg

WaX8Kj.jpg

IK3D9s.jpg

JWNJm3.jpg

yo2N0v.jpg

0S0Cm6.jpg

3tlvpZ.jpg

hQC2bZ.jpg

 

I dotarła Justyna. Wzięła aparat do ręki i uchwyciła moment skupienia nad maską :P

 

7cmgyz.jpg

TwfXOi.jpg

iuGRNI.jpg

 

Naprawdę wyszło całkiem spoko ;) Lakier znacznie odżył. I na tym zakończył się pierwszy dzień zmagań.

 

EeudpH.jpg

5Y9vEh.jpg

wJ9uuY.jpg

 

Dzień drugi

 

lhYAVi.jpg

Zu5MZC.jpg

Hh770J.jpg

WVLgTP.jpg

ifev0n.jpg

 

Dach miał bardzo dużo grubasów, zapewne od odśnieżania...

Niestety ciężko to było uchwycić na zdjęciu.

 

AU8pCW.jpg

4htzRE.jpg

U5rW4Y.jpg

6bVAPZ.jpg

8L2aPB.jpg

x9yQlW.jpg

cTOr8R.jpg

dF3uu0.jpg

i9iYgo.jpg

GGwbxo.jpg

5Urj74.jpg

ki75tF.jpg

yl0OwU.jpg

rOgkQS.jpg

 

I pianino

 

rctE3M.jpg

r1gJYD.jpg

 

Wiem, że można je było odświeżyć jeszcze bardziej, ale spójrzmy prawdzie w oczy- mało delikatne mycie czy wycieranie i od nowa robota.

W przypadku auta nie-detailera wg mnie kompletnie bez sensu. Zwłaszcza, że nie było mowy o powłoce, która chociaż w minimalnym stopiniu by pomogła.

 

Jeszcze przed myciem szyba została maszynowo oczyszczona, którąś pastą z korekty, odtłuszczona i przepolerowana ręcznie Gtechniq G4.

 

NOm4wt.jpg

jPhraq.jpg

 

Dzień trzeci

 

W dalszej kolejności wystawiłem auto na mycie po cięciu, do zrobienia został tylko finish... ale szkoda go robić skoro tyle pyłu się nazbierało...

 

ZeySEQ.jpg

ZDjGgD.jpg

e33ZBD.jpg

qhrZCH.jpg

XmyhwA.jpg

VghS17.jpg

 

Jako piana mix Blinka z Allegrini Skin.

 

45jzvv.jpg

Zk7KTw.jpg

FMbfwV.jpg

wJa3g1.jpg

qwVeeh.jpg

lpAZyB.jpg

PbV2wS.jpg

Z1dJGl.jpg

 

Pędzelkujemy wszystkie zakamarki i miejsca gdzie była przyklejona taśma.

 

FEqw2I.jpg

Zec2RS.jpg

yQfH6b.jpg

t7UoZn.jpg

 

Chyba odtłuszczanie działa... :P

 

PJAmCv.jpg

MfJZVP.jpg

mcmGi0.jpg

ChlD1X.jpg

 

Dalej czas na wnęki. Nie myłem ich przy okazji mycia samochodu przed korektą bo wiem, że i tak nazbiera się tam dużo pyłu, a nie lubię robić czegoś dwa razy...

W akcji APC Shiny Garage Pink 1:3. Uprzedzając komentarze, ani atomizer, ani pędzelek nie opierają się o lakier :)

 

fZUuD3.jpg

zejGrm.jpg

 

Mycie na wiadro :) Tym razem wziąłem z półki tester szamponu, który kiedyś dostałem od Shiny Garage. Jakiś prototyp. Miał świetny zapach i mega piane...

 

ht1zBB.jpg

LIuTMx.jpg

tEutn1.jpg

nPXHSr.jpg

w72WIh.jpg

COXeCa.jpg

 

Delikatnie osuszyłem...

 

1P5ZT1.jpg

 

Wnęki skończyłem Fluffym w garażu.

 

EhFXpq.jpg

MMB4LL.jpg

klbUAr.jpg

 

I ponowna inspekcja przed finishem.

 

kSTzdW.jpg

wjFlNb.jpg

wKthwn.jpg

ctLSDU.jpg

rN84AS.jpg

 

Same hologramy, czyli nic czego nie ogarnę. Jako finish niezastąpiony Swissvax Cleaner Fluid Regular.

 

WpAKCX.jpg

 

Chyba może być?

 

u2IZ34.jpg

VLyx6G.jpg

 

Piękne ziarno. Komuś kto wymyślił ten lakier należą się brawa :good:

KDkDAc.jpg

 

Czas na LSP. Padło na coś nietuzinkowego...

 

AZpcPr.jpg

 

Tak! To Armor All Shield - produkt z marketowej półki. Jednak bardzo fajnie przyciemnia lakier i świetnie odpycha brud przez długi czas. Do tego kropelki... mniam :)

 

iqMvS9.jpg

eFrYXi.jpg

 

Było go tyle przed smarowaniem...

 

KUuf22.jpg

 

Tutaj słabo widać, ale zdecydowanie ciemniejsza prawa strona to zasługa Armor All.

 

y0QPsH.jpg

 

Leciałem na grubo, nie przejmując się...

 

ObYYEN.jpg

xCnFsN.jpg

wDL5aE.jpg

 

I zużyłem aż 5ml :D

 

dKObrW.jpg

 

Dalej umyłem szybę płynem od Polytopa, odtłuściłem ją benzyna ekstrakcyjną i zaaplikowałem Gtechniq G1 w 3 warstwach na przednią szybę i w jednej na tylnej.

 

9RNiwY.jpg

9RE86w.jpg

aBUabR.jpg

 

Na boczne trafiła NW od Autolandu. Działa ponad rok czasu, a nakłada się w 3 minuty. Czego chcieć więcej? ;)

 

ZTQ348.jpg

 

Kolejne pod młotek poszły koła.

Felgi odtłuściłem TacSystem Oil.Zero i zaaplikowałem tajemniczą powłokę od Karola z ShiningCar. Starczyło mi akurat na wszystkie fronty ;)

 

2rlTr4.jpg

kvGMfx.jpg

 

Na oponki wskoczył żel od Turtle Wax ;)

Na początku się błyszczy jednak na drugi dzień zachodzi fajną satyną. Do tego ładnie pachnie i jest dość trwały. Kolejny mało znany i niedoceniony produkt...

 

TkszrT.jpg

RmkRe5.jpg

U3Honr.jpg

 

Pisałem wcześniej o wyblakłych plastikach, pamiętacie? Tu pole do popisu miał AutoFinesse Revive.

 

vx1Yio.jpg

ybfmwY.jpg

n1W5G0.jpg

dkRHS4.jpg

 

Na wnęki trafił QD/QW od DodoJuice.

 

cGMruF.jpg

 

Na uszczelki CarPro Perl.

 

8V43sk.jpg

 

I przybyła Justyna, która pomogła ogarnąć wnętrze jak ja szalałem z dressingami :)

Szyby od wewnątrz wyczyszczone AutoGlym Glass Polish.

 

Curx9H.jpg

9boXGk.jpg

 

Drobne odkurzanko...

 

AK9XMP.jpg

 

Kierownicę wyczyściła zestawem od Colourlock.

 

TYQw3z.jpg

fcBmlR.jpg

MWJXua.jpg

 

Tu miało być 50/50. Prawa, błyszcząca strona kierownicy przed :)

 

WxkQ65.jpg

eSeqHz.jpg

 

Na plastiki sprawdzony Zymol Vinyl Conditioner.

 

HvGemf.jpg

 

Na koniec dnia trzeciego podłączyłem prostownik żeby podładować akumulator ;)

 

f6FkXZ.jpg

 

Dzień czwarty

 

Miała być sama sesja, ale przypomniałem sobie, że zapomniałem zabezpieczyć wydech.

Ogarnąłem go FinishKare Chrome&Brass Polish i zabezpieczyłem RaceGlaze 4x4.

 

5TMfVc.jpg

hA9acS.jpg

HqMXKT.jpg

 

No i zdjęcia po...

 

k6efsm.jpg

w9n6cN.jpg

IsxdFy.jpg

GF2I4Q.jpg

 

Odbicia nigdzie nie uciekły... ;)

 

VyfQCT.jpg

WyQVu2.jpg

ridEy1.jpg

OFvNfO.jpg

4296bv.jpg

y3ka87.jpg

CuuIX2.jpg

8GT3SH.jpg

L6wroZ.jpg

R15xkT.jpg

RSz5gM.jpg

NshYWZ.jpg

3H6PzP.jpg

z0I9zx.jpg

CrxFSA.jpg

GQmURA.jpg

h2YxuX.jpg

YP3JoC.jpg

kOr6WG.jpg

st6CRL.jpg

4exJxi.jpg

brGRZW.jpg

X6pLYy.jpg

y7YMj5.jpg

JMLSkL.jpg

YUcdre.jpg

xRRIlG.jpg

zTeMmv.jpg

J0Xudd.jpg

LwbYrM.jpg

fXIGm4.jpg

1qtxlr.jpg

ssIhtt.jpg

46HJJ8.jpg

YxvvXq.jpg

XtcWy1.jpg

LAZLQ5.jpg

HtxZFF.jpg

rQDkjP.jpg

 

I w sumie to by było na tyle ;)

Trzy dni ciężkiej pracy i późniejszy ból pleców... ale warto było. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.

Ten czerwony lakier jest przekozacki, do tego rzadko spotykany, co czyni tą Fabię jeszcze bardziej unikatową...

Właściciel również był pod wrażeniem i jego uśmiech przy odbiorze auta zwraca z nawiązką wszelkie niedogodności.

Karol zostanie porządnie przyuczony do mycia "po Bożemu", żeby praca nie poszła na marne i efekt utrzymał się jak najdłużej ;)

 

Pozdrawiamy serdecznie razem z Justyną ;)

 

Na deser jeszcze zdjęcie dwóch sióstr :D

 

32ozT3.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poza kołem i zawiasem Twoja zdecydowanie ładniejsza ;)

Spore holo zostało :o Większość po S3? Chociaż jak sobie przypomnę swoje pierwsze uczciwe wymycie po cuttingu to :kox:

Za drążenie bezbarwnika :good::D Już o tym zapomniałem :)

Od ponad roku też używam tego żółwika do opon :good: Jak na żel to bardzo fajnie się nakłada, wygląd i odpychanie wody też świetne.

Świetna robota!

Link to comment
Share on other sites

Coś Czesi skąpią powłoki - ze zdjęć sporo wartości poniżej 100, to nowy "skodowy standard"? U ciebie też tak mało? Zakrawa trochę na Yarisa...

Gratki za pokazanie, że da się też pracować środkami jak Armor, Blink i stary dobry Turtle. Swoją drogą muszę spróbować tego Armora, wydajność ma niekiepską :)

Czy coś w silniku auta też było grzebane, wydech Ultera wieńczy coś ciekawszego pod maską?

Generalnie jak zawsze u Was (z Justyną) robota na najwyższym poziomie :good: Podziwiam ciągle miejsce do pracy :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Relację widziałem zaraz po wrzuceniu , ale do tej pory zastanawiam się co sensownego napisać. Brak mi słów.

 

Może najprościej napisać szacun ! Piękna robota i relacja jak zwykle na najwyższym poziomie.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Spore holo zostało :o Większość po S3? Chociaż jak sobie przypomnę swoje pierwsze uczciwe wymycie po cuttingu to :kox:

 

Holo głównie po S2 i S3. Tam gdzie bardziej postarałem się przy wypracowaniu #105 było znacznie lepiej ;)

 

Shaddy, większość aut, które mierzyłem tym miernikiem miały właśnie okolice 100 mikronów...

W silniku nic nie było grzebane.

Link to comment
Share on other sites

Świetna praca, pięknie to wyszło, lakier kozak, ale ten garaż - cud miód :good: .

Pytanie laika na koniec - taśmy na łączeniach elementów typu maska błotnik, drzwi drzwi itd ma zabezpieczyć przed pyłem czy zabezpiecza ranty ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

zmorka, tak mnie nauczono w dawnych kwaterach WWL ;)

Zabezpieczam ranty i przy okazji mniej pyłu leci do wnęk ;) Takie dwa w jednym :P

Link to comment
Share on other sites

Dobre zdjęcia i dobry opis :good: co do samej roboty to wiadomo jak jest :good:

Szkoda tylko że nie postawiliście "fabiszona" na kobyłkach i nie liznęliście lepiej nadkoli i kół od wewnątrz.

ps. tablica frontowa chowana elektrycznie w zdesiu?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Tommy Lee, w 3 dni? :) Poza tym właściciel sobie nie życzył podnoszenia auta. Tablica była chowana elektrycznie, ale coś się zepsuło. Jest tymczasowo tak jak widać, ale docelowo ma się chować ;)

 

KapitanSnuja, z tego co pamiętam to jest to Chemical Guys Sasquatch Maximus.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

rewelacyjna robota :good::good::good:

zazdroszczę wszystkim, którzy są w stanie wygospodarować 3 dni wolne na posiadówy detailerskie w garażu. :song::good:

btw. jak jest przymocowana rejestracja do tylnej klapy ? Nawet nitów nie widać :)

Link to comment
Share on other sites

Tommy Lee, w 3 dni? :) Poza tym właściciel sobie nie życzył podnoszenia auta. Tablica była chowana elektrycznie, ale coś się zepsuło. Jest tymczasowo tak jak widać, ale docelowo ma się chować ;)

Źle mnie zrozumiałeś, nie chodziło mi o to ze w te 3 miałeś uwinąć się ze wszystkim od A do Z i jeszcze zrobić coś extra. Po prostu przy obszernej robocie osobiście zabrakło mi takiej wisienki na torcie w postaci nadkoli i kół, ale skoro właściciel nie pozwolił to spoko. Poza tym rozumiem, że 3 dni na auto może wydawać się dużo, ale jak się zaczyna robić wszystko po kolei i dokładnie to zaczyna brakować czasu.

Link to comment
Share on other sites

Krzychu, jak zawsze :good: Stara, dobra szkoła, tak jak lubie.

 

Od lutego nie znalazłem dnia wolnego dla swojego, a co dopiero mowić o 3. Zazdro najbardziej ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Krzysiek jak zawsze na poziomie. Fajna praca przy ciekawym aucie.

U mnie na odwrót. Czasu full ale mocy brak.

Link to comment
Share on other sites

To teraz chyba czas na felicie

 

Zgadza się ;) pod koniec czerwca się za nią biorę i będę ją robiła tylko weekendami, więc trochę się zejdzie :)

 

A przy fabii miło się pracowało :D

Link to comment
Share on other sites

No i człowiek naogląda się takich relacji, a później popada w kompleksy, bo na parkingu przyblokowym praktycznie nie ma takich możliwości do podziałania przy aucie. Poza tym 3 dni roboty... Kurna chata skąd tyle czasu wziąć? :) Relacja i efekty super!

Link to comment
Share on other sites

hamulce proszą się o wymianę na większe, przy tych kołach te tarcze są malutkie.

 

z tego co wiem, właściciel będzie je wymieniał ;) tak samo z tyłu zamiast bębnów będą tarcze. Fabia jest cały czas w "trakcie pracy"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.