Skocz do zawartości

Nasze pieszczochy 2


Rekomendowane odpowiedzi

@czester Da się bez problemu b207 to bardzo udana i podatna na tuning jednostka. Poliftowa wersja z lepszymi wtryskami na zwykłej (nie aero) turbinie przy dobrym strojeniu 220km/340nm wyciągnie 🙂 Jedynie dobrze trafić z egzemplarzem, plus też że są śmiesznie tanie względem osiągów i komfortu. Jakbyś był zainteresowany to wyślij mi pw podpowiem ci na co najbardziej zwrócić uwagę z typowo saabowych bolączek.

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, MMCzysci napisał(a):

Super. Ładne zdjęcia. Jesteś zadowolony z auta?

Wyryte w skale z S20 FE 5G
 

Dopiero 10kkm więc ciężko coś powiedzieć. Zadowolony jestem ogólnie. Najbardziej z układu napędowego. Niezadowolony jestem z audio. Denerwujące są też uchwyty na kubki. Do krytykowanego przez wszystkich dziennikarzy systemu inforozrywki nie mam zastrzeżeń. Działa płynnie, nic się nie przycina. Nie miałem z nim żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 14.09.2023 o 15:14, Fredi88 napisał(a):

Dopiero 10kkm

Widzę, że też idziesz na grubo, ja prawie nie wysiadam, w 4 miesiące i prawie 9,5kkm, a pracuje na pełen etat w 100% z domu, więc te km to po pracy i w weekendy. Boję się, że do końca roku dobiję do 15kkm, bo czeka mnie intensywny czas. 

W dniu 14.09.2023 o 15:14, Fredi88 napisał(a):

Najbardziej z układu napędowego.

Bardzo mało spała, ale dynamika trochę zawodzi na tle 5F z tym samym silnikiem. 

Screenshot_20231002_230658_CUPRACONNECT.jpg.9d7e304b27100159ccada194a26698e8.jpg

Ja jeżdżę tylko autostrady albo miasto, więc ten wynik jest świetny, teraz jeździłem tydzień santa fe hybrydowym i średnie spalanie miałem 11l/100km

Screenshot_20231002_230050_dragy.jpg.ff06360b5e98c178f320153177d84a58.jpg

To jest najmniej co udało mi się uzyskać, przy czym to jest start z launch control z 3200rpm, aż czuć było sprzęgło, w 5f bez takich ceregieli można było zrobić 8,3s bez problemu, a różnica wagi to raptem 60kg w dowodzie mimo, że hatchback vs kombi (kombi 5f też ma katalogowo 8,3s). Ale jestem zadowolony ze skrzyni biegów, bo na tle audi a4 40tfsi, które na papierze niszczy 1.5tsi, to w rzeczywiści cuprą jeździ się dużo lepiej, bo skrzynia faktycznie próbuje się dopasować, a nie reaguje po 2 sekundach.

Ale wygląd, prowadzenie i wygoda wiele rekompensuje, "kubełki" z elektryką są świetne, możliwość delikatnej zmiany pozycji podczas jazdy ratuje kręgosłup. Tak samo asystenci jazdy, pomimo, że w 5f też miałem komplet i głównie tutaj dochodzi asystent jazdy na autostradzie ze zmianą pasa ruchu, to widać, że dopracowali algorytmy. 

Bardzo też zadowolony jestem że świateł... Ale tylko mijania, mam porównanie z a4 i a3 z rozszerzonym światłami i moc jest identyczna, za to kolor, rozkład i odcięcie światła są dużo lepsze w cuprze, jedynie audi wygrywa lepszym doświetleniem zakrętów (ale to nawet 5f miał lepsze), nie mówiąc o tym, że doświetleniem wyłącza się, gdy gaśnie silnik, czyli prawie zawsze jak dojeżdżasz do jakiegoś zakrętu i odpuszczasz gaz. Za to światła drogowe, są kiepściutkie, to znaczy, świecą mocno i daleko, ale bardzo nisko, do tego stopnia, że jak podjedziesz komuś na 3 długości auta na ekspresówce, to mrugając, on tego nawet nie zauważy. Najgorzej jest podczas jazdy po pagórkach, bo jadąc w dół, światła za słabo oświetlają górę przed nami. Gdybym miał wybór, na pewno brałbym matrixy. 

Super też jest DCC, w mieście zawsze na najmiększym, a na trasie, wrzucam na twardszy i czuć to bardzo, jak zapakuję bagażnik, to dorzucam o 2 kropki więcej i autem mniej buja. 

Na minus przeciętne wyciszenie, megane z podobnym wyposażeniem i silnikiem będzie 30k tańsze, ale dużo lepiej wyciszone. Octavia w podobnej cenie może mieć nawet boczne szyby akustyczne.

No i u mnie mycie wpadło, 9,5kkm dopiero drugie mycie ręczne, a Syncro (płukane bardzo często na bezdotyku) siedzi niewzruszone. Niby podbite cc water gold, ale to było 2 miesiące i 5kkm temu, więc już dawno wyparował. Tym razem cleantech tech cleaner plus na koniec adbl ceramic QD, który ma świetny zapach, super śliskość, świetnie wyciąga ziarno, ale nakładanie przy 15°C i większej wilgoci, to tragedia. Raczej u mnie zostanie do przecierania płyty w kuchni i ewentualnie wrzucę że 100ml do szybciego przetarcia ekranu i piano black w aucie, bo dobrze maskuje. 

20231002_200500.jpg.0b9bd1ed1c68caacae1252af8615e036.jpg20231002_193348.jpg.4612b7c3d7a007baf4636bad3df55816.jpg20231002_192113.jpg.c2d1df3df9b9cb7592447c81513f1550.jpg20231002_193314.jpg.f8f8474932871c1451666f8431e40c54.jpg20231002_201331.jpg.94b473c1bdc1d192606f119c1b03b503.jpg

Gdyby ktoś pytał, czy wybrałbym ponownie, to odpowiem, że szedłbym w tesle model 3, bo przy moich przebiegach, (a zakładam 80-100kkm w 4 lata, mimo, z teraz prawie 10kkm w 4 miesiące) leasing + koszty utrzymania przez ten czas wyszłyby niższe w tesli, a na koniec auto warte dużo więcej niż warta będzie cupra. No ale u mnie ważne też jest dostosowanie pod bąbelka, czyli maksymalnie duży bagażnik i brak konieczności zatrzymywania na dłużej, gdybym miał 4 letnie dziecko, to bym się nawet nie zastanawiał. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl w seacie miałem manuala i 125km więc u mnie przesiadka i tak na duży plus. El. Siedzeń niestety nie mam i teraz żałuję. Chciałem wziąć, żona nosem kręciła po co nam to no i... więcej jej nie posłucham 😆

Co do spalania to cudują, odłączanie 2 cylindrów, miękkie hybrydy... a ja teraz zawoziłem moim rodzicom do PL "starego" leona i całą austrię jechałem autostradą, czechy krajówka, polska krajówka + jakieś tam obwodnice wrocławia szybciej itp. Spalanie z niespełna 700km wyszło 5,2/100. Cuprą nie zejdę za cholerę na tyle. Jak tnę całe czechy autostradą to miałem 6-6,2. Cupra powyzej 7. Więc po kiego #*@ te wszystkie duperele?!

Matrixy wziąłem w ciemno, bo mogłem w styczniu zamówić ale jeszcze w salonie nie mieli auta z takimi światłami. Od MY23 weszło. Świecą dobrze. Dobrze to działa, fajnie wycina auta jadące przed lub z naprzeciwka, ale widoczne są te segmenty. Tzn między nimi jest jakby tak deeeelikatnie mniej światła. 

Dcc nie mam więc się nie wylowiem. 

Beats to dramat, jakbym mógł to wyrwałbym to gówno z kablami i całe do kosza wywalił. SSS z 5F to gra przy tym jak marzenie. 

Jeśli o finanse chodzi to też mi ciężko powiedzieć. Nie mam firmy, auta kupuje za gotówkę w takim budżecie jaki na daną chwilę mam. Starczyłoby na octe rs ale ubezpieczenie jest dla mnie miesięcznie za drogie (ok 300€, za cuprę płacę 150). Zwykła octa mi się nie podoba, tak samo golf. Także pewnie kupiłbym to samo auto po raz kolejny. Następny ból głowy z wyborem przypadnie pewnie znów za 6-7 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Fredi88 napisał(a):

Co do spalania to cudują, odłączanie 2 cylindrów, miękkie hybrydy... a ja teraz zawoziłem moim rodzicom do PL "starego" leona i całą austrię jechałem autostradą, czechy krajówka, polska krajówka + jakieś tam obwodnice wrocławia szybciej itp. Spalanie z niespełna 700km wyszło 5,2/100. Cuprą nie zejdę za cholerę na tyle. Jak tnę całe czechy autostradą to miałem 6-6,2. Cupra powyzej 7. Więc po kiego #*@ te wszystkie duperele?!

Chyba 1.4 też miało ACT? 

Ja w 5f 1.5 też mam odłączanie cylindrów, więc różnica to jedynie mhev, w przy jeździe miejskiej różnica jest kolosalna, seatem często po Warszawie powyżej 10l/100km, a cuprą raczej mieszczę się pomiędzy 9 a 10l, na spokojnie 10-15% różnicy. Przy jeździe drogami krajowymi, jest duży potencjał, bo można spokojnie jechać ok 80kmh i mieć 4,5l, gdzie seatem było to raczej 5l, ale przy normalniej jeździe, różnica marginalne, może 0,2-03l na korzyść cupry. Zaskakujące jest, że przy prędkości 120-130 cupra pomimo tego, że większa i minimalnie cięższa, to spala mniej, mam wrażenie, że dużo częściej odłącza dwa cylindry, bo w seacie te 110kmh to była taka prędkość graniczna, że powyżej to już bardzo rzadko wchodził w tryb dwucylindrowy i cuprą na stałej trasie, od rodziców do domu, bez korków, na tempomacie przy 130, z bardzo równą jazdą udało mi się spalić 6,2l na dystansie 100km, łącznie trasa 125km, ale częściowo z jazdą 90kmh wyszło mi 6,1l/100. Seatem musiałbym jechać 120kmh, żeby coś podobnego osiągnąć, tempomat na 130 to 6,5 i więcej. Różnica przechodzi za to na korzyść seata przy 140-150 na tempoamcie. Szybciej nie jeżdżę, więc się nie wypowiem, ale przy prędkościach dozwolonych na autostradzie to jest wynik cuprą ok 8l/100kmh, a seatem 7,5l/kmh. 

Miałem też okazję jeździć Phev 245 i to jest dopiero padaka, akumulator musi mieć ponad 10% naładowania (ok 40kmh zasięgu na pełnym w trybie elektrycznym), żeby mieć pełne osiągi, a i tak są to osiągi niewiele lepsze niż 2.0tsi 190KM, przy 5% naładowania miał 8,5s 0-100. Do tego spalanie jest tylko dobre, kiedy jest naładowany akumulator, inaczej to auto kompletnie nie ma poprawi zdolności rekuperacji i po mieście spalało ponad 10l/100km, czyli więcej niż 1.5eTSI (200kg różnicy). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lol19pl ja miałem przedlifta. 1,4 125km nie miał nic. Żadnych odłączanych cylindrów czy miękkiej hybrydy. Był tylko najprostszy start/stop. 150 km wersja miała ACT zarówno 1,4 jak i 1,5. Może sprawdza się to przy zatloczonych miastach. Ja pokonuję głównie trasę z pkt A do B autostradą ze stałą prędkością na tempomacie. Tu zwykłe 1,4 125km bez żadnych cudów techniki wymiata. Jeżdżac drogami takimi bocznymi w PL jak to z jednej wsi do drugiej, w przedziale 70-100kmh to spokojnie na 4,5-4,8l schodziło 🙂

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 2.10.2023 o 23:42, lol19pl napisał(a):

 

Screenshot_20231002_230658_CUPRACONNECT.jpg.9d7e304b27100159ccada194a26698e8.jpg

Ja jeżdżę tylko autostrady albo miasto, więc ten wynik jest świetny, teraz jeździłem tydzień santa fe hybrydowym i średnie spalanie miałem 11l/100km

Screenshot_20231002_230050_dragy.jpg.ff06360b5e98c178f320153177d84a58.jpg

To jest najmniej co udało mi się uzyskać, przy czym to jest start z launch control z 3200rpm, aż czuć było sprzęgło, w 5f bez takich ceregieli można było zrobić 8,3s bez problemu, a różnica wagi to raptem 60kg w dowodzie mimo, że hatchback vs kombi (kombi 5f też ma katalogowo 8,3s). Ale jestem zadowolony ze skrzyni biegów, bo na tle audi a4 40tfsi, które na papierze niszczy 1.5tsi, to w rzeczywiści cuprą jeździ się dużo lepiej, bo skrzynia faktycznie próbuje się dopasować, a nie reaguje po 2 sekundach.

 

To w 1.5e tsi też jest launch control? Czy Ty masz inną wersję silnikową? 

Wydawało mi się, że to rozwiązanie pakują dopiero od 2.0 190 w górę. 

U mnie spalanie na codziennych dojazdach do pracy oscyluje w granicach 6,5- 7l, jestem całkiem zadowolony, chociaż poprzednie auto paliło dobry litr mniej na tej samej trasie.

2023-10-17 10.45.17.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, hybris napisał(a):

To w 1.5e tsi też jest launch control? Czy Ty masz inną wersję silnikową?

No tutaj to jest temat rzeka. 

Tak mam 1.5eTSI dsg. 

LC zależy od skrzyni, normalnie 1.5tsi miało dq200 i tak na pewno miałem w 5f, tutaj nie ma lauch control, przy wyłączeniu kontroli trakcji, trybie sport silnik wkręcał się na max 1500 obrotów, a start był jeszcze bardziej zamulony. 

W KL jest różnie, bo niektóre formentory mają dq381 i tam jest normalny LC, w Leonie jest prawodpobnie nadal dq200 i ten LC jest upośledzony, to jest normalnie bardzo wysoki limiter, więc to jest zabawa na jeden raz tak na prawdę, i bardzo szybko trzeba puścić hamulec, bo szkoda sprzęgła. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć 😉 

W sumie to tutaj zaglądałem 😉 sporadycznie bo chyba każdy wie czym śmigam 😜 . Ale no właśnie nastąpiła mała zmiana 🙃. Z uwagi na powiększającą się rodzinne 

Stilo poszło w inne ręce 😉 a dodatkowo poszło za bardzo fajne pieniądze 🤪  A Wpadło taki pieszczoch 😉 Jestem już po pierwszym myciu ręcznym, oj będzie co robić 🥰

IMG20231226204026.jpg.b54bad9748f614cc084c29a074d9a256.jpg

  • Lubię to 13
  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryczek Poprostu ta propozycja była za dobrą. I klient był taki że nie przeszkadzało mu wizualnie liczyła się tylko mechanika 😁. Więc po rozmowie z Żoną doszliśmy do wniosku że to chyba ostatni dobry moment aby wziąć dobre pieniądze za te auto. Oczywiście jak na 21 letnie . 

Będę miał je na widoku więc nie jest tak źle 😜.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eryczek i właśnie takim motorem zmian była ta Foka😜. Bo z fajnym stanie z dobrym wyposażeniem. W zasadzie co chciałem mieć lub miałem w Fiacie mam. W maju przyszłego roku było by 5 lat. Ale niestety mam tą tendencja że się przywiązuje 😅. A jeszcze druga sprawa jest to że wiedziałem co miałem jak wymieniłem kompa to jeździł tak jak bym sobie wymarzył. A że wiadomo jaki teraz rynek cenowo i stanu auta do ceny. To też długo staż Fiata u mnie.

Co ciekawe Fiat miał ISOFIX a W fordzie muszę dokupić 🙃😜

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.