bienek Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Dzisiaj miałem okazje wypróbować nową pastę Menzerny 3w1. Jest to typowe AIO one step czyli tnie, poleruje i zabezpiecza. Różni się tym od typowej pasty one step, że teoretycznie po wytarciu możemy już zakończyć daną pracę przy lakierze, nie trzeba stosować następnego kroku wykańczającego czy wosku. Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne. Na początek kilka zdjęć przed i po. Tutaj dodatkowo na zdjęciu podzieliłem sekcję zrobioną pastą na pół i prawą stronę wymyłem kilkukrotnie zmywaczem sylikonowym. Jak na mój gust pasta zbyt wiele nie zamaskowała, a rzeczywiście sporo rys zostało usuniętych. Przed i po Jak widać na zdjęciach pasta daje radę. Tu akurat pacjentem był Fiat Punto, lakier raczej z takich normalnych. Ani nie twardy, ani nie miękki, taki w sam raz. Co do samej pasty to pracuje się bardzo przyjemnie. Można długo wypracowywać, ale jak przesadzimy to trochę ciężej jest ją zetrzeć. Lepiej pracuje się po chwili jak pad jest już trochę "nasączony" i nie zauważyłem też jakiś niepokojących skutków gdy przesadzimy z ilością, a wręcz nawet łatwiej jest ją dotrzeć jak damy troszkę więcej na pad. Samo docieranie jest jak to u menzerny Szału nie ma jak np. przy Cherry glaze, ale jest o wiele lepiej niż np. przy SF4000. Ogólnie 2 fibry jedna po drugiej i spokojnie docieramy. Wydajność jest bardzo dobra, po chwili gdy pad jest nasączony produktem to wystarczy niewielki groszek i można robić spory kawałek. Pracowałem maszynką DA skok 21mm, na dachu pad żółty Royal Pads (niestety po dachu się rozleciał), później żółty Rupes. Czas miałem mocno ograniczony musiałem się wyrobić od 7 do 17 i pewnie jakby zrobił po 2 podejścia do elementu to było by prawie idealnie wykończone na tym lakierze. Jutro będę robił passata. Będę próbował tą samą pastą, ale na twardym padzie, zobaczymy co z tego wyjdzie i czy w ogóle ruszy VW lakier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Artih Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Ciekawie to wygląda. Padzik Royal słabiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
KWAN Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 Widać że daje radę. Czekamy na relację z Passata Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted October 14, 2014 Author Report Share Posted October 14, 2014 Właśnie dzwonił kumpel i jutrzejsza akcja z passatem przesunie się pewnie na następny tydzień dopiero No a pad to nie wiem czemu się rozpadł... Biały zrobił ze 2 całe auta i nadal trzyma a ten może pół samochodu obleciał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yasiek Posted October 14, 2014 Report Share Posted October 14, 2014 bienek, hmmm ja używałem Royal Pads na Lare EPL-42 i tam pady bez zarzutu - może tak duży skok maszyny dał się we znaki... Używałeś na innej DA? Pasta jak na szybkie akcje daje fajny efekt, ciekawe jak będzie wyglądać po kilku myciach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted October 14, 2014 Author Report Share Posted October 14, 2014 Ja też używałem np białego na tej samej maszynie i nic się nie działo. Nie wiem dlaczego tak się stało z tym żółtym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maciej WTN Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 Bardzo fajny test Mógłbyś napisać jak ta pasta ma się do np. Schola S17, Menzerny PF 2500 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted October 15, 2014 Author Report Share Posted October 15, 2014 Ciężko mi określić bo musiałbym miec ten sam pad, zrobić tą samą ilość przejazdów i wtedy ocenić, ale tak subiektywnie to wydaje mi się, że tnie i wykańcza podobnie jak PF2500 może nawet odrobinkę lepiej, ale tak jak mówię to jest moje odczucie i najlepiej pasowałby to sprawdzić. Tak jak wspominałem na początku ta pasta dodatkowo daje zabezpiecznie, więc skraca nam czasowo pracę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeepeR Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 bienek, jak wykończenie pod latarką ? idzie dotrzeć tą pastę w 100% czy zostają lekkie mazy? Chodzi mi o efekt bez wymywania ipa/zmywaczem itp. Testowałeś jak zachowuje się woda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted October 15, 2014 Author Report Share Posted October 15, 2014 Tak jak widać na zdjęciach lekkie mazy zostają. Widoczne jest to pod ledem bo jak przejedziesz mikrofibrą w inna stronę to ten "promień" też się obraca. Taka samo jak po docieraniu niektórych wosków. Ale, to generalnie nie wpływa mocno niekorzystnie na ogólny look. Oczywiście po Kochu Antihologramie lakier wygląda jeszcze lepiej i aż "iskrzy" ale jak na 3w1 jest to OK. Co do wody to nie lałem, ale podczas pracy DA pare kropel wypłynęło z lusterka i powiem że szły w dół po całych drzwiach jak po dobrym sealancie Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeepeR Posted October 15, 2014 Report Share Posted October 15, 2014 bienek, dzięki za info i za test Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted November 10, 2014 Author Report Share Posted November 10, 2014 Mały update przy okazji kolejnej pracy z ww. pastą Link to comment Share on other sites More sharing options...
Griffe Posted November 10, 2014 Report Share Posted November 10, 2014 Fajny test, pasta daje radę. Wiem, że ani ingów ani trwałości jak po Fusso nie ma co oczekiwać, ale możesz coś na ten temat skrobnąć. Jeśli masz takie obserwacje na ile wpływa na skrócenie trwałości wosków, jeśli się zaaplikuje na tą pastę wosk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted November 10, 2014 Author Report Share Posted November 10, 2014 Musiałbym sprawdzić na którymś z aut domowych, na te 2 z tego testu poszedł jeszcze na wierzch BSD, więc pewnie troszkę zwiększy żywotność tego wosku zawartego w pascie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kori Posted November 10, 2014 Report Share Posted November 10, 2014 I tak to zostawiacie na gotowo ? Może się nie znam ale z tego co widać na foto to klapa, drzwi dało by zrobić na zero, nie ma tam głębokich rys ! A sporo tego zostało Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted November 10, 2014 Author Report Share Posted November 10, 2014 Może się nie znam No raczej To jest One step, robota na szybko w której nie chodziło o usuwanie wszystkich rys, a tylko o odświeżenie lakieru. Na klapie był org lakier, jakbyś kiedykolwiek polerował takiego passata to byś wiedział, że lakier jest mega twardy. Tam gdzie było coś malowane sporo więcej rys zniknęło. Past 3w1 nie używa się do pełnej korekty lakieru. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boczak91 Posted March 9, 2015 Report Share Posted March 9, 2015 A jak z aplikacją na to wosku?? Będe robić znajomemu za przysługę renault megane 3 w czarnym kolorze i kupiłem kiedyś to 3w1 i chciałbym sie tym zabawić, ale tez mysle zeby na to fusso położyć Testowałeś podobne połączenie?? lepiej wymyć 3w1 czy kłaść bezpośrednio na menzerne?? AAaa i jeszcze ŻÓŁTY, czy BIAŁY royal pad? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted March 9, 2015 Author Report Share Posted March 9, 2015 U siebie na focusie robiłem 3w1 na to wrzuciłem zymola glasura i niestety nie przyjęło się. Wosk praktycznie nie miał żadnych ze swoich super właściwości i szybciutko znikł. Na kilku autach robiłem 3w1 i na to tylko BSD i trzymało się to super. Także jeżeli chcesz kłaść fusso to raczej bym użył cleanera np squeky clean od duraglossa lub jakiegoś innego. Ale wtedy nie wiem czy nie lepiej zrobić jakaś menzerną 2500 i cleanerem po tym pojechać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kasjan Posted March 14, 2015 Report Share Posted March 14, 2015 Czy po zrobienie jednego elementu wycieramy resztki pastą fibrą i gotowe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rustin Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 bienek czy można jakoś porównać tą pastę do UC. Do odświeżania lakierów używam właśnie UC na twardym lub średnim padzie. Czy ta menzerna lepiej się sprawdzi jako one step ? Więcej wytnie na DA niż UC ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dawid.zu Posted May 17, 2015 Report Share Posted May 17, 2015 Jestem zainteresowany tą pastą bo musze na szybko odświeżyć passata i mercedesa. Tylko czy mógłbym jej użyć na twardym padzie rotacją? Byłyby lepsze efekty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bienek Posted May 17, 2015 Author Report Share Posted May 17, 2015 rustin, UC nie używam więc trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. dawid.zu, Ja robiłem średnią gąbką na passacie, ale na DA nie na rotacji. Nie wiem czy po twardej gąbce na rotacji nie zostaną hologramy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treys Posted July 30, 2015 Report Share Posted July 30, 2015 ile robiłeś przejazdów padem na 1 element oraz ciekawe czy warto wrzucić jakiś QD na lakier po tym ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SzymekM Posted July 31, 2015 Report Share Posted July 31, 2015 Jak myślicie , czy odświeżenie lakieru tą pastą jest dobrym pomysłem dla osoby zaczynającej korzystać z DA ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
booohal Posted July 31, 2015 Report Share Posted July 31, 2015 Jak najbardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now