Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ? 2


AreK

Rekomendowane odpowiedzi

To poprzednie hamulce nie były w stanie zatrzymać tych waszych mocarnych szatanów?

:lol: znajomy ma e36 1.8 116hp chyba i też hample kładł od jakichś tam wersji 2.5 lub mocniejszych...nie wiem po co ale jak nie ma się co z kasą robić .. :kox: skoro ludzie jeżdżą na stockowych hamulcach i żyją(bo tak to fabryka wymyśliła-tęgie głowy) chyba że szykujesz się do swapa i drastycznie zmieniasz moc to w tedy jak najbardziej rozumiem bo inaczej to sensu nie ma a biadolenie o większym bezpieczeństwie na większych hamplach w stockowym aucie mija się z celem :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy esp komputer sam wylicza siłę hamowania z czujników obrotów kół i dozuję z taką siłą by nie zblokować koła.

No niestety jeśli uważasz, że pompa ESP dozuje jak Ty to nazwałeś "siłą" no to nie zrozumiesz tego co chciałem przekazać :)

No trudno, widzę, że do niektórych pewne informacje nie docierają, ale może chociaż kilka osób skłoni to do refleksji :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg Ciebie wszystko w nowych samochodach działa 0-1. Pozatym pompa abs jest zintegrowana z esp, więc co abs zblokuję Ci koła jak mocno zahamujesz mając większe tarcze hamulcowe pomimo tego że z czujnika będą płynęły informacje i sterownik będzie zmniejszał ciśnienie na danym kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: znajomy ma e36 1.8 116hp chyba i też hample kładł od jakichś tam wersji 2.5 lub mocniejszych...nie wiem po co ale jak nie ma się co z kasą robić .. :kox: skoro ludzie jeżdżą na stockowych hamulcach i żyją (...)

To poprzednie hamulce nie były w stanie zatrzymać tych waszych mocarnych szatanów?

 

Pozostają jeszcze kwestie estetyczne....

Duża felga z małym hamulcem wygląda troszkę z d*py ;)

Kojak, daj więcej fot całości :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To poprzednie hamulce nie były w stanie zatrzymać tych waszych mocarnych szatanów?

Kazde auto da rozpedzic ( no dobra prawie ) do 150km/h i wtedy kazdy mozr miec sytiacje ze bedzie musial awaryjnie hamowac. Lepiej miec zapas w hamulcach niz ma zabraknac te kilka metrow... Lepiej ze ludzie laduja kase w hamulce niz hidy czy jakies inne swiecidelka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg Ciebie wszystko w nowych samochodach działa 0-1. Pozatym pompa abs jest zintegrowana z esp, więc co abs zblokuję Ci koła jak mocno zahamujesz mając większe tarcze hamulcowe pomimo tego że z czujnika będą płynęły informacje i sterownik będzie zmniejszał ciśnienie na danym kole?

Niezła nadinterpretacja z Twojej strony. Zgadza się to, że te układy pracują w pętli sprzężenia zwrotnego i na podstawie odczytów zmienia parametry regulacji, ale chodzi tutaj głównie o pierwszy impuls zadziałania, który jest obliczany na podstawie odczytów z czujników. Tak jak wspomniałem, nie jest to duża przeszkoda dla ABS'u, chociaż, założeniem ABSu jest też niezmienianie toru jazdy przy zmieniającej się przyczepności kół, czyli jak po prawej śnieg po lewej asfalt to mamy jechać nadal prostu mimo wciśniętego hamulca. Ale to nie jest takie straszne, załóżmy sobie sytuację z ESP jeśli sobie jedziesz z daną prędkością w konkretnym zakręcie i sterownik widzi z czujników że zostajesz z tego zakrętu "wyrzucany" to będzie chciał zahamować któreś z kół, żeby naprowadzić twoje auto na zadany przez Ciebie tor jazdy. To w jaki sposób zadziała układ jest uwarunkowane od tego co policzył sterownik a liczy on na bazowym układzie hamulcowym. Pytam któryś już raz, co będzie, jeśli zadziała tym samym ciśnieniem przez ten sam czas na większy tłok hamulcowy a klocek na tarczę o większej średnicy i zamiast poprawić twój tor jazdy wprowadzi Cię w poślizg, z którego później on sam będzie miał problem Cię wyprowadzić? Powtarzanie w kółko tego samego zaczyna być stratą czasu. Załóż sobie te większe hamulce i dobra bo już mi się nie chce tego tłumaczyć. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viechooo, ostania moja wypowiedź na ten temat bo nie ma sensu się kłócić, ok rozumiem co piszesz i zgadzam się z tobą ale weź pod uwagę też informacje z czujnika przyśpieszenia poprzecznego, jeśli w tej mikrosekundzie szybko wzrośnie wartość przyśpieszenia to sterownik zmniejszy ciśnienie na danym kole. Także na początku "interwencji" esp będzie bardziej odczuwalne szarpnięcie samochodu a następnie będzie korekta z sterownika jeśli nie będzie przeprogramowanego sterownika, zgadzam się z tym że aby było wszystko ok trzeba zająć się też sterownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro ludzie jeżdżą na stockowych hamulcach i żyją(bo tak to fabryka wymyśliła-tęgie głowy)

 

focusowy przyklad tych Twoich tegich glow, w tym przypadku fordowskich. Mam foke mk1 wersja trend (krotsze przelozenia w skrzynii, seryjnie obnizone zawieszenie o 20 mm i polkubelki. Z tylu mam hamulce bebnowe (notabene za niedlugo zmieniam je na te z wersji ST170), znajomy wersja "zwykla" ma juz tarczowki z tylu. I gdzie tu sens i logika? Obydwa diesle z tego samego rocznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ''tęgie głowy'' wymyślają też pękające głowice, zacierające się turbiny, bezpośrednie wtryski odkładające wiadro smoły po roku w dolocie, padające wariatory, rozciągające się łańcuchy rozrządu, klapki dolotu rujnujące silnik, korektory hamowania niedziałające praktycznie od początku, awaryjne automaty i pierdyliard innych rzeczy.

Zrobiłem trzy swapy hamulcowe. Czwarty czeka właśnie na montaż.

Pozdrawiam teoretyków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chabsu, booohal, nie wypowiem się na temat waszych postów ,bo nie chcę rozpętać kolejnej gówno burzy off topu...choć mnie cytowano..Macie swoje racje i niech tak zostanie :roll::good:

 

Co do tematu to moje oba wozidła dostały już zimowego Auto Balma a jutro walczę z zimówkami w Mietku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem sporo pytań na PW dotyczących diod H7 Cree 6000k.

Zamontowałem je w lampie z soczewką jako światła mijania i nagrałem obiecany filmik testowy w trasie.

 

Jedyna uwaga ode mnie - światła podczas przeglądu na stacji kontroli pojazdów w moim aucie zostały ustawione niepoprawnie.

Na filmie świecą zdecydowanie za nisko, więc możecie ocenić jedynie ilość i barwę światła na podstawie tego filmiku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.