arkej Opublikowano 4 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 4 Października 2014 Kupiłem sobie Shiny Garage Jet-Black Exterior Trim. Przetestowałem go dzisiaj używając takich gąbeczek (odpowiednio przycięte): http://www.pielegnowacauto.pl/kosmetyka ... bkowy.html Gładkie klamki wyszły całkiem nieźle, ale lekko chropowate podszybie już nie - mam problem z równomiernym rozprowadzeniem. Czym i jak najlepiej go aplikować?
araboslaw Opublikowano 5 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2014 Dzieki wielkie. Dzisiaj jeszcze przelece auto glinka. Strasznie szura lakier pod palcami. wstawie pozniej pare fotek jak niby dziala carnauba w QD+. milej niedzieli!
mkbewe Opublikowano 5 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 5 Października 2014 szybkie pytanko: korzystając z odrobiny wolnego czasu dzisiaj wymyłem autko DG #901 (bardzo przypadł mi do gustu ten szampon) potem glinka VP zółta, jeszcze raz mycie, po wyschnięciu poleciał Pre-Cleaner DG#652 na czarnym nacie (starałe się go wypracować prawie do zera), po nim DG#601 i zaraz poźniej D#111 po niecałego godzince dotarłem go mikrofibrą. skończyłem ok godziny 16 i znowu mam chwilę czasu i tak sobie myślałem czy na dobry sen nie było by dobrze zapodać jeszcze jednej warstwy DG#111 ?? co myślicie ? Teoretycznie po #601 mogę kłaść 2 warstwy wosku jedna po drugiej więc teraz tez powinno być ok, czy może teraz wrzucić Aquawax ??
Eidos71 Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 mkbewe - teoretycznie, po użyciu #601, już po nawet godzinie można kłaść kolejną warstwę #111. Ale w praktyce "duraglossowcy" zalecają, aby i tak z kolejną warstwą odczekać przynajmniej te 12 godz. bez kontaktu lakieru z wodą. Co do DG Aquawax - bez problemu możesz kłaść zamiast kolejnej warstwy #111 (na pewno trochę szybciej i wygodniej), choć lepiej chyba dla trwałości będzie warstwować #111.
tasek Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 Cześc Panowie mieszka ktoś ,może w okolicach KROSNA? Chciałbym sprawdzić pianownicę PA i magifoam bo u mnie na Karcherze k7 robi mleko
Maciek1993 Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 Panowie ile mniej więcej lakieru można 'zdjąć' podczas korekty w nowszych samochodach np A6 c6, golf IV ?
Siwy Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 Koledzy kojarzycie czy w ktorym kolwiek sklepie w wiekszym miescie mozna kupic szampon Nigrin ten co nie sciaga wosku Kiedys byl w Auschan, ale juz przez dluzszy czas go nie ma na polkach.
bienek Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 Maciek1993, to zależy jak zniszczony lub nie jest lakier i co chcesz z nim zrobić. Czy ma być mocna korekta czy tylko odświeżenie.
Maciek1993 Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 chodzi mi o lakier mocno zniszczony,żeby jak najlepiej go wyprowadzić, jaka jest bezpieczna granica, wiadomo że jest to wartość +/-
bienek Opublikowano 6 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 6 Października 2014 Żeby wiedzieć jaka jest bezpieczna granica to musisz najpierw miernikiem zobaczyć ile masz lakieru. Jak masz załóżmy 120-180 mikronów i więcej to spokojnie możesz polerować i nawet jak zjedziesz 10-15 mikronów to strasznej tragedii nie będzie, ale dobry detailer powinien się starać ściąć jak najmniej lakieru. Jeżeli masz ok 100 mikronów i mniej to trzeba już uważać i czasem nie starać się na siłę usunąć wszystkiego. Dobrze, jest też dokładnie pomierzyć każdy element bo czasami np. w jakimś rogu ktoś próbował usuwać rysy i lakieru może być bardzo bardzo mało.
Tommy Lee Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Siwy, Ja ostatnio widziałem Nigrina w Castoramie i w E leclerc.
Maciek1993 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Czyli np. Jeżeli lakier ma grubość w przedziale 90-110, to można usunąć około 2-4 mikronów ? A jeżeli wiadomo że element był wcześniej lakierowany i ma grubość około 130 to można "zdjąć" w razie potrzeby ciut więcej ? Czy raczej na elementach które wiadomo że były lakierowane trzeba bardziej uważać z ilością ściąganego lakieru ?
woof Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 zaraz zaraz... powłoka powyżej 100 czy 120 w nowych autach zazwyczaj oznacza powtórne malowanie(świeże auta to zazwyczaj 70 - 90). i co zakładacie że ta grubość lakieru to jest tylko "nowa" warstwa? a co ze szpachlą, drugim podkładem i cholera wie czym jeszcze znając naszych lakierników Zdejmować jak najmniej... i sprawdzać jaki jest efekt, nie możesz sobie założyć że jak zdjemiesz 2 4 czy 15 to załatwi to sprawę. Choć... mi się zdarzyło zdjąć 40 mikronów i bezbarwny nadal jest
martii Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 ale golf IV to raczej nie jest młody zawodnik, w 50/50 masz moją fotkę beetla rocznikowo to samo co golfy IV
woof Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 martii, no i ile zdjęte jest?
martii Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 nie wiem nie mam miernika, ale subiektywnie nie dużo, dalej została delikatna mora, a do cięcia poszły papiery później 4xfg400, 2xpf2500 i wykończone sf4000 kilka głębszych rys pozostało ale większość udało się wyciągnąć może jak będę robił drugą stronę w tym tygodniu to skombinuje/kupie miernik to pomierzę tylko pytanie czy PRODIG-TECH GL-6S jest coś wart?
woof Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 miernik kup koniecznie bo naprawdę można sobie zrobić kuku... wyobraź sobie że robisz takiego meśka e... oczko w głowie właściciela, jedziesz futrem, mierzysz drzwi a tam 30 mikronów (jeszcze przed pierwszym przejazdem) i co nie bałbyś się zdjąć 8 mikronów? druga sprawa to poziom lakierników. strach się dotykać czasem po nich z maszyną. miernik powinien być tak samo podstawowym wyposażeniem jak maszyna
bienek Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Auta z roczników ok 2000 spokojnie miały ok 150 mikronów a np mojej laski fabia ma ok 200 na całości i nie była powtórnie malowana, chyba że w fabryce. Generalnie lakieru bezbarwnego jest ok 50% z całości. Czyli jeżeli mamy 150 mikronów to ok 75 z tego to jest sam bezbarwny. Podkład, baza itd mają drugie 75 mikronów. W praktyce np na golfie 5 którego robiłem, ktoś wcześniej się przetarł i jak w tym miejscu mierzyłem to było właśnie ok 65-68 mikronów czyli tyle ile teoretycznie być powinno. Te oszczędności na nowych autach to jakaś masakra... nie ma z czego polerować, to kolejny fakt potwierdzający regułę, że nowe auta mają być na kilka lat i potem złom
Lucky Luck Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Witam. Panowie potrzebuje pomocy przy wyborze futra 80mm (biały Flexi przy skatowanym lakierze BMW średnio daje rade). Większość na forum widze robi futrem Flexi, tylko teraz pytanie które ? ZWYKŁE czy może PRO-WOOL Z góry dzięki za pomoc !
Maciek1993 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 a jeżeli dany element jest mocno złachany i robimy go na mokro papierem 2000/2500 to wtedy dalej robimy futrem i np 3m zielony korek lub fg500 czy już coś słabszego, np. pomarańczowy pad Flexi ?
woof Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Lucky Luck, polecam LAKE COUNTRY 100% Twisted Wool Cutting Pad 165mm , drapie tym mesie i bmw Maciek1993, wyciągasz futrem bądź białym, wiesz mam wrażenie że musisz więcej forum poczytać
bienek Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 wyciągasz futrem bądź białym, wiesz mam wrażenie że musisz więcej forum poczytać_________________ +100
manio49 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Lucky Luck, ja polecam futro scholla. Robię nim w sumie od niedawna ale jest kozak.
Barista Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Takie pytanie z innej beczki - najpierw kupiłem pianownicę Glorii, wszystko ok. Dla jaj, bo był tani kupiłem używany opryskiwacz Marolexa przerobiony na pianownicę, dołożyłem wkładkę z Glorii, dokupiłem dyszę 15 cm i tym oto sposobem mam dwie pianownice. Tylko teraz się zastanawiam, na kij mi dwie pianownice. A może tak trzeba, tylko ja jeszcze o tym nie wiem ;-) ?
diego47 Opublikowano 7 Października 2014 Zgłoś Opublikowano 7 Października 2014 Auto Finesse Tripple czy AG SRP pod fk1000 ? Wszystko będzie nakładane ręcznie więc czym nakładać AF i AG do fk mam aplikator Megs'a
Rekomendowane odpowiedzi