W1Michal Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 uff to byłoby miło, mozliwe jest aby smoła była na ...dachu ? całe auto mam w kropkach, najgorzej drzwi przód i maska ale żeby na dachu
/miodu/ Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Jeśli nie ma dużych centek smoły, samochod jest regularnie psikany prickiem, to można bezdotykowo, tylko dokładnie splukac auto myjka, woda pod ciśnieniem usunie rozpuszczona smole. Gdy samochód jest bardzo zasmolony, nigdy nie widział odsmalacza, to warto przestrzec karoserie. Ważne jest, aby prockbort pozostał parę minut na chłodnej karoserii.
Moderator krd Opublikowano 19 Maja 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Witam czym potraktować ten czarny plastik aby nabrał blasku ponieważ na ten moment jest porysowany do ideału dużo mu brakuje Użyj wosku do lakieru.
Vespa Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 A na plexi przy zegarach co polecisz?
Moderator krd Opublikowano 19 Maja 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Vespa, ja smaruje Zymolem Detailem.
ad.am Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 No właśnie, w jaki sposób (czym i jak) czyścicie szybkę zegarów? moja się rysuje od ruchu wskazówek...dlatego opóźniam na maxa moment czyszczenia, ale skutek jest taki, że potem trudno takiego paździerza doczyścić
grzes41gt Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Panowie naczytałem się sporo o detailingu ale ma rozbieżne informację Auto mam po malowaniu i oczywiście polerce I chce dobrze zabezpieczyć lakier, w tym celu zakupiłem wosk soft99, IPA oraz clener Dodo Juice i teraz w jakiej kolejności to użyć ? Niektórzy piszą żeby użyć tylko clener-a i nie używać IPA, inni zaś żeby najpierw IPA a później clener ? Jakieś spostrzeżenia, sugestie w tej materii ?
piter007i Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Cleaner jest po to by wymyć resztki pasty, olejków odżywczych z powierzchni- celem inspekcji lakieru. Tzn jeśli polerowales auto, i przetrzesz ipa będziesz widział w jakim stanie faktycznie jest lakier. Przed cleanerem nie zaszkodzi użyć IPY - wyjałowi i odtlusci powierzchnię przed cleanerem, który później przygotuje lakier pod wosk. Wysłano z mojego G4S
Justyna Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 ad.am, ja mam przesmarowaną szybkę zymol detail i jedyne co na niej osiada to kurz, więc zbieram go najbardziej mięsistą fibrą i znów jest ok jeśli trzeba coś więcej to ta sama fibra i QD. Można też płynem do szyb. grzes41gt, Po prostu cleaner i wosk
grzes41gt Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 No i znów sprzeczne opinie Ale skoro już mam IPA i nie zaszkodzi to przejadę, pytanie tylko czy czystą, czy może się ją rozcieńcza ?
Pajko Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 grzes41gt, nie chcę być nie miły ale poczytaj troszkę za nim coś napiszesz . Po co wyważać otwarte już drzwi ? Wszystko co cię frapuje zostało wiele razy już napisane
grzes41gt Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Oki bardzo przepraszam za zamieszanie, czytałem właśnie wiele wątków ale niektóre informację się wykluczają Może po prostu nie potrafię się jeszcze odnaleźć w zasobach forum Postaram się to nadrobić
Pajko Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 grzes41gt, wystarczy tylko dokładnie popatrzeć w dziale w którym zadałeś pytanie jest temat podwieszony jako Ogłoszenie
grzes41gt Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Tak już przeczytałem ten temat Oczywiście dowiedziałem się z niego że IPA nie zastąpi clinera, ale dalej nie wiem czy jest sens w ogóle używać IPA ? No cóż postaram się doczytać inne wątki i może znajdę odpowiedzi Dziękuję za przywołanie do porządku
lukasz87 Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Ja używam zawsze bezdotykowo najpierw psikam, czekam około 3-4 min, na to piana i ciśnienie z myjki robi swoje Kurcze ja zawsze odczekuje od 10 do 15min na to dopiero tenzi Prix kolejne ok 5min ;> Dopiero Combo z piany APC i karher 90C . Czy na prawdę nie ma potrzeby, aż tyle odczekiwać ? Pozdrawiam Ł.
dawid.zu Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Wczoraj zakończyłem 3 etapową korektę lakieru. Teraz cleaner i wosk. Tylko z tego co wiem po korekcie musze umyć cały samochód. Czy piana Fruit SG i dwa wiadra z szamponem np. SG S&B, lusso, Apple? Czy raczej coś mocniejszego zastosować?
Paviarotti Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Do szybkiego odświeżania lakieru (VW czarna perła) pastą Scholl S17+ jakie polecacie pady? Myślałem o niebieskim Scholla i ewentualnie jakiś na wykończenie?
Justyna Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 lukasz87, ja mam na tyle wrażliwy lakier na Tolku, że nie ma mowy, abym przetrzymała jakikolwiek preparat przez 10 min, a zwłaszcza Prickborta. Tym bardziej, że myję auto na dworze gdzie jest i słońce i wiatr, który przyspiesza wysychanie. Na wszystkich moich autach (nawoskowane i zabezpieczone)wystarczą spokojnie 3-4 min, potem Iron i piana. dawid.zu sama piana i szampon nie wymyją resztek past. Do piany możesz dodać trochę APC, a auto umyć ludwikiem (tak chodzi o zwykły płyn do naczyń )
Vespa Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Ja po korekcie nie myłem, od razu zmywacz silikonowy, cleaner, IPA i wosk. Dopiero na następny dzień od woskowania zmycie osiadłego kurzu na myjni bezdotykowej programem z wodą demineralizowaną i nabłyszczaczem, co neutralizuje też ładunki elektromagnetyczne na karoserii i wtedy samochód przestaje się tak bardzo kurzyć. Potem można jeździć.
ciapaty Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Co jaki czas używać IronX i tarX na nawoskowane auto które przed położeniem wosku przeszedł całą operacje zgodnie z lekturą forum ??
Maciek1993 Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Czy Prick i Iron może zabić powłokę ? Czy raczej powłoka jest odporna i można raz na jakiś czas psiknąć na lakier ?
Justyna Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Czy Prick i Iron może zabić powłokę ? Czy raczej powłoka jest odporna i można raz na jakiś czas psiknąć na lakier ? ani jeden ani drugi nie usuną powłoki. Było już na forum Powłoki usuwa się za pomocą korekty Co jaki czas używać IronX i tarX na nawoskowane auto które przed położeniem wosku przeszedł całą operacje zgodnie z lekturą forum ?? w zależności od potrzeb. Wszystko zależy od tego gdzie i po jakich drogach się jeździ. Przeważnie raz na miesiąc/dwa
bienek Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 grzes41gt, jeżeli masz hondę z avatara to daruj sobie tą ipę. Ipa odtłuszcza, ale zarazem ciężko ją wytrzeć tak żeby nie narobić hologramów, a szczególnie na tak miękkim lakierze jak ma honda (jeżeli jest oryginalny). W tej chwili mamy na rynku sporo cleanerów pod wszelakie woski, sealanty i nawet powłoki więc tak jak ktoś pisał wyżej po co wywarzać otwarte drzwi.
ciapaty Opublikowano 19 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 19 Maja 2015 Codziennie jeżdżę 100km autostradą lecz nie polską Myślałem że ironX używa się tylko przed zabiegiem woskowania a później już tylko cleaner i nowe powłoki wosku gdy poprzedni zjedzie z lakieru
Rekomendowane odpowiedzi