GreQu Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 GreQu, A normalnym cudem. Jest to dosyć mocny alkohol, a nawet sobie nie wyobrażasz co czasami "malarze" potrafią położyć na samochód. Nie wspominając o sprejach bez utwardzacza. W USA polecają używać max 20% roztworu IPY właśnie z obawy przed niespodziankami które mogą wyskoczyć przy mocniejszych stężeniach. Inna sprawa, że taki słaby roztwór na pewno nie wymywa tak dobrze jak 50%. To rozmawiamy o zabawie z lakierowaniem czy o profesjonalizmie ? Bo nie wyobrażam sobie by IPA mogła zrobić szkody na lakierze który został położony powtórnie i materiały zostały użyte zgodnie z sztuką np. lakier MS + utwardzacz MS a lakier utwardził się w 100%. Taki lakier utwardzony w 100% nawet nitro nie jest w stanie uszkodzić ( no chyba, że mówimy o przypadkach ekstremalnych np. namoczona szmatka z nitrem zostawiona na elemencie ) to wiadomo, że zostanie plama. kita33 Ja bym uderzył do łebskiego tokarza Zapłacisz mniej a będziesz miał porządne stalowe dystanse.
kita33 Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 tylko wyjdzie wtedy drożej bo trzeba kupić 2 kawałki blachy 20mm i potem wszystko wytoczyć
piter007i Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Na ile plus minus wystarcza 1 przykładowe opakowanie powłoki na lakier o pojemności ok 30ml? Wysłano z mojego G4S
GreQu Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 tylko wyjdzie wtedy drożej bo trzeba kupić 2 kawałki blachy 20mm i potem wszystko wytoczyć Zależy też od tokarza, bo mi za dwa dystanse 5x100 25mm i za dwa dystanse 15mm tokarz zażyczył 80 zł Tokarz po prostu miał dużo niepotrzebnych " płat " stali i tyle sobie zażyczył z toczeniem.
Mc22 Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Element był lakierowany przez lakiernika ponad rok temu a porostu chciałem zmyć pozostałości wosku i spryskałem ipa poprzez atomizer i na tylnim zderzaku po umyciu wyszły białe smugi
GreQu Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Element był lakierowany przez lakiernika ponad rok temu a porostu chciałem zmyć pozostałości wosku i spryskałem ipa poprzez atomizer i na tylnim zderzaku po umyciu wyszły białe smugi Te białe smugi rzecz jasna nie zeszły i są ciągle widoczne ?
pablogda Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Lakiernik odstawił mi lekką fuszerkę i pomalował kawałek opony i nadkola - mam jakąś szansę to usunąć? Czym?
GreQu Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Lakiernik odstawił mi lekką fuszerkę i pomalował kawałek opony i nadkola - mam jakąś szansę to usunąć? Czym? Rozcieńczalnik nitro.
kita33 Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Czy ktoś wie co może być przyczyną? Oczyściłem rant nadkola z rdzy do gołej blachy odtłuściłem a następnie spryskałem podkładem antykorozyjnym. Po wyschnięciu przeszlifowałem. Po 2 dniach w kilku miejscach pojawiły się malutkie bąbelki pod tym podkładem. Co jest tego powodem? Czy na gołą blachę lepiej dać żywicę epoksydową wraz z utwardzaczem a potem dopiero podkład antykorozyjny lub akrylowy i dalej bazę i klar
GreQu Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Czy ktoś wie co może być przyczyną?Oczyściłem rant nadkola z rdzy do gołej blachy odtłuściłem a następnie spryskałem podkładem antykorozyjnym. Po wyschnięciu przeszlifowałem. Po 2 dniach w kilku miejscach pojawiły się malutkie bąbelki pod tym podkładem. Co jest tego powodem? Czy na gołą blachę lepiej dać żywicę epoksydową wraz z utwardzaczem a potem dopiero podkład antykorozyjny lub akrylowy i dalej bazę i klar Musisz od nowa zacząć, bo już powietrze się dostało i d*pa z takiej ochrony nadkoli. Pierwsze trzeba zacząć, że te wszystkie preparaty w sprayach to olać jeśli mówimy o konkretnym zabezpieczeniu na dość długi okres. Na żywą blachę trzeba zapodać podkład epoksydowy, potem akrylowy i na końcu baza i bezbarwny. Do końcowego zabezpieczenia nadkoli od środka trzeba zarzucić preparat do ochrony nadwozi, coś typu bitgum itd. A na ranty możesz zarzucić albo z pędzla bitgum albo by było jak najbardziej estetycznie to specjalną folię przeźroczystą na kleju. Tylko do razu mówię te wszystkie podkłady w sprayu to lepiej sobie odpuścić... były przypadki, gdzie podkład w sprayu który przez lakierników jest nie raz używany do lekkiego pryśnięcia, gdzie na danym elemencie jest jakaś skaza, gryzł się ten podkład z bazą. Już nie mówię o samej konsystencji, woda po prostu. I jazda na samym podkładzie też nie jest zbytnio dobrym pomysłem. Wiele ludzi tak robi a po jakimś czasie trzeba wszystko zdzierać, bo pod podkładem kwitnie rdza.
rustin Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Do mycia/spłukiwania auta myjką lepsza jest dysza vario czy rotacyjna ? Szczerze to nie widzę różnicy dlatego pytam.
Goldeq Opublikowano 10 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 10 Maja 2015 Czym polecacie usunąć ślady z lakieru po lipie ?? umyłem auto i tak gdzie były peki na dachu zostały ślady..
dawid.zu Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 Jest może na forum test nowych padów Royala na DA? Nie mogę znaleźć a chciałbym skomentować trochę ten bubel
dawid.zu Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 Szkoda bo mój nowy pad wylądował w koszu
Tommy Lee Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 dawid.zu, Ja rozumiem twoje rozgoryczenie, ale samo pisanie na forum nic nie da. Pisz bezpośrednio PW do producenta niech stara się rozwiązać ten problem, a najlepiej byłoby odesłać wadliwy pad.
Pajko Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 dawid.zu, bardzo proszę o nie sianie zamętu na forum i pisanie o rozwalonym padzie w wielu tematach . Rozumiem Twoje nerwy , ale jeżeli chcesz coś z tym zrobić pisz do sklepu gdzie kupiłeś lub do producenta !!
henieQs Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 Szukam dresingu/powloki na tworzywa wewnetrzne. Najwazniejszy aspekt to dla mnie przyciaganie kurzu. Aktualnie mam PB NL i plastiki musze przecierac co dwa dni, szukam czegos to bedzie lepiej odpychalo kurz. Najlepiej matowe, ale jak bedzie pieknie odpychalo kurz to przezyje i efekt swiecacy...
Moderator krd Opublikowano 11 Maja 2015 Moderator Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 henieQs, proponowałbym zacząć od wymiany filtrów i przeczyszczenia kanałów powietrznych. Przecież ten kurz nie bierze się znikąd...
kaskra1 Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 Ja używam auto finesse spritz i zauważyłem że jest dużo lepiej pod względem kurzu od NL plus całkowity mat to kolejna zaleta.
henieQs Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 krd, kurz bierze sie z mojej polnej drogi na ktorej ludzie pedza na zlamanie karku... Gdy auto stoi w garazu - kurzu brak. Wystarczy raz otworzyc drzwi przed domem i juz wszystko leci..
GreQu Opublikowano 11 Maja 2015 Zgłoś Opublikowano 11 Maja 2015 krd, kurz bierze sie z mojej polnej drogi na ktorej ludzie pedza na zlamanie karku... Gdy auto stoi w garazu - kurzu brak. Wystarczy raz otworzyc drzwi przed domem i juz wszystko leci.. Hmm, ja używam SG Apple Dressing + SG Vanilla i dają rade. U mnie osobiście się zbytnio nie kurzy, deskę przecieram QD tak około co 5 dni.
Rekomendowane odpowiedzi