Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
GreQu, A normalnym cudem. Jest to dosyć mocny alkohol, a nawet sobie nie wyobrażasz co czasami "malarze" potrafią położyć na samochód. Nie wspominając o sprejach bez utwardzacza.

W USA polecają używać max 20% roztworu IPY właśnie z obawy przed niespodziankami które mogą wyskoczyć przy mocniejszych stężeniach. Inna sprawa, że taki słaby roztwór na pewno nie wymywa tak dobrze jak 50%.

 

To rozmawiamy o zabawie z lakierowaniem czy o profesjonalizmie ?

Bo nie wyobrażam sobie by IPA mogła zrobić szkody na lakierze który został położony powtórnie i materiały zostały użyte zgodnie z sztuką np. lakier MS + utwardzacz MS a lakier utwardził się w 100%. Taki lakier utwardzony w 100% nawet nitro nie jest w stanie uszkodzić ( no chyba, że mówimy o przypadkach ekstremalnych np. namoczona szmatka z nitrem zostawiona na elemencie ) to wiadomo, że zostanie plama.

 

 

kita33

 

Ja bym uderzył do łebskiego tokarza :)

Zapłacisz mniej a będziesz miał porządne stalowe dystanse.

  • Odpowiedzi 10,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano
tylko wyjdzie wtedy drożej bo trzeba kupić 2 kawałki blachy 20mm i potem wszystko wytoczyć

Zależy też od tokarza, bo mi za dwa dystanse 5x100 25mm i za dwa dystanse 15mm tokarz zażyczył 80 zł :) Tokarz po prostu miał dużo niepotrzebnych " płat " stali i tyle sobie zażyczył z toczeniem.

Opublikowano

Element był lakierowany przez lakiernika ponad rok temu a porostu chciałem zmyć pozostałości wosku i spryskałem ipa poprzez atomizer i na tylnim zderzaku po umyciu wyszły białe smugi

Opublikowano
Element był lakierowany przez lakiernika ponad rok temu a porostu chciałem zmyć pozostałości wosku i spryskałem ipa poprzez atomizer i na tylnim zderzaku po umyciu wyszły białe smugi

 

Te białe smugi rzecz jasna nie zeszły i są ciągle widoczne ?

Opublikowano

Wychodzą jak poleje element wodą

Opublikowano

Lakiernik odstawił mi lekką fuszerkę i pomalował kawałek opony i nadkola - mam jakąś szansę to usunąć? Czym?

Opublikowano
Lakiernik odstawił mi lekką fuszerkę i pomalował kawałek opony i nadkola - mam jakąś szansę to usunąć? Czym?

Rozcieńczalnik nitro.

Opublikowano

Czy ktoś wie co może być przyczyną?

Oczyściłem rant nadkola z rdzy do gołej blachy odtłuściłem a następnie spryskałem podkładem antykorozyjnym. Po wyschnięciu przeszlifowałem. Po 2 dniach w kilku miejscach pojawiły się malutkie bąbelki pod tym podkładem.

Co jest tego powodem?

Czy na gołą blachę lepiej dać żywicę epoksydową wraz z utwardzaczem a potem dopiero podkład antykorozyjny lub akrylowy i dalej bazę i klar

Opublikowano
Czy ktoś wie co może być przyczyną?

Oczyściłem rant nadkola z rdzy do gołej blachy odtłuściłem a następnie spryskałem podkładem antykorozyjnym. Po wyschnięciu przeszlifowałem. Po 2 dniach w kilku miejscach pojawiły się malutkie bąbelki pod tym podkładem.

Co jest tego powodem?

Czy na gołą blachę lepiej dać żywicę epoksydową wraz z utwardzaczem a potem dopiero podkład antykorozyjny lub akrylowy i dalej bazę i klar

 

Musisz od nowa zacząć, bo już powietrze się dostało i d*pa z takiej ochrony nadkoli.

Pierwsze trzeba zacząć, że te wszystkie preparaty w sprayach to olać jeśli mówimy o konkretnym zabezpieczeniu na dość długi okres. Na żywą blachę trzeba zapodać podkład epoksydowy, potem akrylowy i na końcu baza i bezbarwny. Do końcowego zabezpieczenia nadkoli od środka trzeba zarzucić preparat do ochrony nadwozi, coś typu bitgum itd. A na ranty możesz zarzucić albo z pędzla bitgum albo by było jak najbardziej estetycznie to specjalną folię przeźroczystą na kleju.

Tylko do razu mówię te wszystkie podkłady w sprayu to lepiej sobie odpuścić... były przypadki, gdzie podkład w sprayu który przez lakierników jest nie raz używany do lekkiego pryśnięcia, gdzie na danym elemencie jest jakaś skaza, gryzł się ten podkład z bazą. Już nie mówię o samej konsystencji, woda po prostu. I jazda na samym podkładzie też nie jest zbytnio dobrym pomysłem. Wiele ludzi tak robi a po jakimś czasie trzeba wszystko zdzierać, bo pod podkładem kwitnie rdza.

Opublikowano

Jest może na forum test nowych padów Royala na DA? Nie mogę znaleźć a chciałbym skomentować trochę ten bubel

Opublikowano

dawid.zu, Ja rozumiem twoje rozgoryczenie, ale samo pisanie na forum nic nie da. Pisz bezpośrednio PW do producenta niech stara się rozwiązać ten problem, a najlepiej byłoby odesłać wadliwy pad.

Opublikowano

dawid.zu, bardzo proszę o nie sianie zamętu na forum i pisanie o rozwalonym padzie w wielu tematach . Rozumiem Twoje nerwy , ale jeżeli chcesz coś z tym zrobić pisz do sklepu gdzie kupiłeś lub do producenta !!

Opublikowano

Szukam dresingu/powloki na tworzywa wewnetrzne.

Najwazniejszy aspekt to dla mnie przyciaganie kurzu.

Aktualnie mam PB NL i plastiki musze przecierac co dwa dni, szukam czegos to bedzie lepiej odpychalo kurz.

Najlepiej matowe, ale jak bedzie pieknie odpychalo kurz to przezyje i efekt swiecacy...

  • Moderator
Opublikowano

henieQs, proponowałbym zacząć od wymiany filtrów i przeczyszczenia kanałów powietrznych. Przecież ten kurz nie bierze się znikąd...

Opublikowano

Ja używam auto finesse spritz i zauważyłem że jest dużo lepiej pod względem kurzu od NL plus całkowity mat to kolejna zaleta.

Opublikowano

krd, kurz bierze sie z mojej polnej drogi na ktorej ludzie pedza na zlamanie karku... Gdy auto stoi w garazu - kurzu brak. Wystarczy raz otworzyc drzwi przed domem i juz wszystko leci..

Opublikowano
krd, kurz bierze sie z mojej polnej drogi na ktorej ludzie pedza na zlamanie karku... Gdy auto stoi w garazu - kurzu brak. Wystarczy raz otworzyc drzwi przed domem i juz wszystko leci..

 

Hmm, ja używam SG Apple Dressing + SG Vanilla i dają rade.

U mnie osobiście się zbytnio nie kurzy, deskę przecieram QD tak około co 5 dni.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.