Skocz do zawartości

Co mnie dziś wkurzyło 2


Rekomendowane odpowiedzi

Też słyszałem już historie o laniu hipola do diesla, znajomy też tak robi w ave 2005 d4-d, więc zapytałem co to ma na celu - ponoć wycisza wtryski :kox: . Ale ja mogę się nie znać, może są mądrzejsi którzy w jakiś sensowny sposób to wytłumaczą, bo póki co do mnie to nie dotarło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry całkiem możliwe że mixol (raczej na 100%), ale jakoś nie przekonuje mnie to żeby do nowoczesnego diesla lać tego typu mikstury, bo w takim razie po jaką cholerę są te wszystkie uszlachetniacze i to za niemałe pieniądze? A tutaj literek za parę złociszy rozwiązuje problem? :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixol ze względu na dużą zawartość popiołu po spaleniu nie nadaje się do nowoczesnych aut z DPF do tego trzeba lepszy olej 2T kupić. I wcale nie jest super tanio. Litrowa banka dobrego 2T to koło 30zł. Starcza na jakieś 4 tankowania. Uszlachetniacze wychodzą podobnie, a niektóre nawet taniej. Plusem 2T jest dostępność. Kupisz na każdej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też słyszałem już historie o laniu hipola do diesla, znajomy też tak robi w ave 2005 d4-d, więc zapytałem co to ma na celu - ponoć wycisza wtryski :kox: . Ale ja mogę się nie znać, może są mądrzejsi którzy w jakiś sensowny sposób to wytłumaczą, bo póki co do mnie to nie dotarło.

 

Leję 2T od jakiś 110 tys km... auto ma obecnie pod 290 tys...

Zero problemów z wtryskami... Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namową mechanika, który całe zycieżycie w dieslach siedzi oraz moją wielogodzinna lektura pp forach i testachtak, zaczęliśmy do mamy 2,2 diesla w xtrailu lac olej 2t. Zero jakicholkolwiek problemó. Korekt czy innych parametrów nie mam jak zmierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale obniża to liczbę cetanową ON. O wiele lepsze są dedykowane dodatki, jak np. Archoil 6900 D Max.

 

Mam nieco odmienne zdanie a testowałem całą banke 6900 d Max. Z resztą to nie tylko moje zdanie. Większość osób, która zamówiła zaraz po premierze ten środek była z niego średnio zadowolona. W dodatku u niektórych w połączeniu z paliwami premium dodatek powodował gorsza prace silnika. Dlatego też wprowadzono AR6300. Na razie chyba niedostępny w sprzedaży detalicznej ale kilka osób u których nie sprawdził się 6900 dostało próbke an testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku autach testowałem 6900D Max i jest to najlepszy dodatek jaki miałem. Z tego co czytałem, to jest zupełnie inaczej niż się mądrzysz, bo większość opinii o tym produkcie jest pozytywna. I kupiłem ten dodatek dzięki poleceniom wyczytanym na tym forum... Sprawdzałem też sprzętem diagnostycznym i korekty wtryskiwaczy są lepsze (i tak były super, ale się jeszcze poprawiło). Cichsza praca silnika, lepsza reakcja na pedał gazu, lepsza dynamika - to zaobserwowałem. Po paliwach premium niestety jest gorzej niż na paliwie z Tesco (o dziwo dobre paliwa). Czasami jak się spojrzy w karty charakterystyki, to można się zdziwić, bo paliwa premium mają często gorsze lub takie same parametry jak zwykły ON. Dlatego lepiej jest lać zwykły ON + dodatek Archoil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ ja się nie mądrze możesz zapytać nawet Archoil Polska. Sam kupiłem jako jeden z pierwszych w PL i po opiniach na forum alfiarzy nawet oficjalny dystrybutor odradza stosowanie tego z paliwami premium. Lepsza reakcja na pedał gazu i lepsza dynamika sprawdzona na hamowni czy dupohamowni? Bo korekty to się poprawiają nawet po tanim 2T ;)

 

Ja leje verve bo u mnie na stacji parametrami przebija zwykły ON o głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc osiągnąć jakiś konkretny efekt, zawsze lepsze będzie wlewanie paliwa podstawowego (byle z pewnej stacji) i odpowiednio dobranego dodatku. Ja chcąc poprawić smarność paliwa, stosuję Kleen Flo 952.

 

Nie chcę się bawić w olej 2T, bo właśnie - popioły. Nie tylko DPF ich nie lubi, bo pompowtryskiwacze też. Wiem, że są takie, które mają ich bardzo niewiele (ponoć Ravenol albo Liqui Moly), ale i tak wolę coś, co ma pełen skład podany w MSDS i nie ma tam nic, co mogłoby w jakikolwiek sposób zaszkodzić silnikowi TDI PD :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc osiągnąć jakiś konkretny efekt, zawsze lepsze będzie wlewanie paliwa podstawowego (byle z pewnej stacji) i odpowiednio dobranego dodatku. Ja chcąc poprawić smarność paliwa, stosuję Kleen Flo 952.

 

Dlatego zostaje przy vervie i nie interesują mnie jakieś cetan boostery, modyfikatory spalania i inne cuda na kiju, które widnieją na etykietach dodatków. Parametry paliwa możemy sobie w każdej chwili sprawdzić na stacji. Parametrów dodatku już sobie tak prosto nie zweryfikujemy. Wystarczy mi podniesienie smarności, a Kleen Flo będę od jutra testował wiec dam znać jak się sprawdza i porobię pomiary korekt :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak na szybko o 2T bo widzę, że wywołałem całkiem ciekawą dyskusję. Leję 2T Semisyntetic z Orlenu, 5cm3 na litr ropy. Olej mieszam z ropą i później tankuję, mam więc pewność że się dobrze wymiesza. Nie mogę później w domu dolać 2T bo kochany Peugeot sprawdza otwarcie klapki i automatycznie dozuje Eoylos do baku. Ropę zawsze tankuję zwykłą, zawsze na Lotosie bo mam od nich kartę Biznes i na paliwo nie narzekam.

Generalnie silnik po 2T pracuje miękko, nie zauważyłem spadków mocy ani problemów z odpalaniem. Cieszy mnie jedno, w filtrze paliwa nie ma ani jednego opiłka i jest ten komfort psychiczny, że paliwo jest bardziej tłuste. FAP wypala się odrobinę rzadziej a więc same plusy. Część mechaników pochwalała taka dolewkę, część pukała się w głowę- typowe. Co do cen - Lotos kosztuje 17 zł, Liqui Moly 2T i Ravenol Scooter a więc oleje nadające się do DPF/FAP z racji niskiej zawartości popiołów kosztują ponad 30zł.

Jak ktoś nie spróbował to polecam, miło się zaskoczy :)

 

Oki, koniec offtopu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57f418deebd563f9med.jpg

Uroki zycia w miescie. Ale sie wkurwilem, na szczescie spray raczej nie zwiazany z lakierem i schodzil paznokciem nawet (widac kawalek). Jako ze lakier daleki do idealu to zwyklym plastikiem do szyb starlem ile moglem:

3d491d9be52ba187med.jpg

Po pracy skocze po jakas paste i pad i recznie to spolerowac bede probowal, bo maszyny nie mam.

Jakies rady? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator

Mnie wkurzyła informacja sprzed tygodnia że firma Inpost jest zagrożona bankructwem oraz wczorajsza wizyta na poczcie, na której nie byłem od dawien dawna :wallbash::wallbash::wallbash:

Obie te rzeczy idą oczywiście ze sobą w parze...

Paczkomat - u mnie w 99% czas dostarczania paczek mieści się w 24 godzinach od daty wysyłki, czas jej odbioru z paczkomatu - kilka sekund.

Poczta Polska - 3 dni paczka, list polecony zwykle koło tygodnia, odbiór przesyłki z poczty to u mnie od kwadransa do godziny.

Pod względem cenowym, po 1 marca poczta pobiła już firmy kurierskie :thumbdown:

 

Jak sobie pomyślę że za rok mogę być skazany na ich obsługę to mnie krew zalewa :zly::zly::zly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.