Skocz do zawartości

Co mnie dziś wkurzyło 2


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, a jak sądzisz ile procent z tych funduszy jest otrzymywana przez polskie firmy? ... No właśnie... ale to takie nie liberalne... zatrzymywać dla swoich firm kasę, takie nacjonalistyczne, ksenofobiczne.

 

 

Kolego Jacek, nie zrozumiałem pytania, czy możesz to jakoś rozwinąć, bo jestem zainteresowany?

 

mbieniek, pieniądze które rzekomo miały być tym wielkim darem dla nas wyjechały za granicę razem z zagranicznymi firmami które realizowały unijne inwestycje, lub rozpłynęły się wraz z firmami-słupami, a nasi przedsiębiorcy - podwykonawcy, zostali z niczym. A nie, przepraszam, jednak coś mają - długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też poszukać u źródła: była bienkowska vel sory taki mamy klimat "60 centów z każdego euro idzie do firm z zachodniej europy". Łachy nie robią że dają te pieniądze, zresztą robia to dla siebie w pewnej części. Przykład dbania niemiec o własny interes: PESA wygrała przetarg na dostawę skladów kolejowych i co? Proces homologacji tak przedluzali że kontrahent zrezygnował. Na szczęście znaleźli innego nabywcę. Polacy europie szkodzą, biora zasiłki to niech mają teraz... Ale na nich nic nie można słowa powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład dbania niemiec o własny interes: PESA wygrała przetarg na dostawę skladów kolejowych i co? Proces homologacji tak przedluzali że kontrahent zrezygnował. Na szczęście znaleźli innego nabywcę.

 

PESA nabrała tyle zleceń (wygrała przetargów), że ma problemy z ich realizacją. I obawiam się że odbije się to na jakości pojazdów. Czy aby Niemcy specjalnie przedłużali ? A jak sprawują się ATR'Y ? Na szczęście sprawa z ATR została załatwiona przez dostawcę części ale to PESA była producentem. Szkoda że nie wspominasz o Dartach dla PKP i halasie jaki generują oraz masie która z tego co pamiętam została przekroczona. Jestem ciekaw czy będą kary czy znowu podpisywanie aneksów.

Fajnie że polska firma pokazuje się w Europie ale mam wrażenie, że jest to na zasadzie "jakoś to zrobimy" z dużym naciskiem na jakoś ; )

Zapraszam na forum o tematyce kolejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wieczór, córkę z urodzin gdzie chaos sieje 14 rozwrzeszczanych pięciolatków. Wracam, wstawiam auto do garażu.

Patrzę, a koło przednie od kierowcy flak. Pojechałem na stacje pod pompkę.

Wracam, słyszę syk.

Zmienilem na letnie i popołudniu werdykt u gumiarza.

 

Fabrycznie nowa haakapelita R2 :cry: Zdążyłem przejechać 300km.

 

Można też poszukać u źródła: była bienkowska vel sory taki mamy klimat "60 centów z każdego euro idzie do firm z zachodniej europy". Łachy nie robią że dają te pieniądze, zresztą robia to dla siebie w pewnej części. Przykład dbania niemiec o własny interes: PESA wygrała przetarg na dostawę skladów kolejowych i co? Proces homologacji tak przedluzali że kontrahent zrezygnował. Na szczęście znaleźli innego nabywcę. Polacy europie szkodzą, biora zasiłki to niech mają teraz... Ale na nich nic nie można słowa powiedzieć.

 

Nie omieszkam poszukać na ten temat.

Ja nie mam nic wspólnego z liberalizmem w stylu polskim.

Konkordat kolego nie idzie w parze z liberalnością. :)

 

Natomiast jest jedno co widzę niezwykle jasno i przejrzyście.

Obwinianie każdego naokoło. Na poziomie jednostki to obwinianie sąsiada, że mu sie udało. Sąsiedniego kraju, że mają lepiej. Unii, ze za Malo i zbyt wolno.

 

A odpowiedz jest taka prosta. Zamknąć dziurę wpustową, wyjechać i od zera, pracując ciężko wśród prawdziwych ludzi, nie polityków, zdobyć coś.

Mnie tam nie interesuje co maja inni, i od kogo to dostali. Darmo czy nie. Co to ma za znaczenie? Urwij kawał tortu dla siebie.

 

Tylko, że wtedy brakuje czasu "na dobre i na źle".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkurza mnie podejście handlarzy częsciami, specjalnie zamawiam u jednego na dużą kwote.Oczywiście zapewnienia, ze nie sprzedaje połamanych rzeczy i cene uzasadnia stan.Własnie przyszły 2 paczki z 3.Pęknięta osłona wentylatorów, pękniety zbiornik na płyn do spryskiwaczy i obłamane plastiki od chłodnicy klimy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś fatum dzisiaj nade mną ciąży...

Plan był taki że założę zimówki przynajmniej do jednego samochodu...Myśle sobie to do mercedesa bo częściej jeżdżony ..no to biorę 2 koła z piwnicy i lecę na parking...popuszczam śruby(wow odkręciły się nie to co rok temu gdzie nie szło ich ruszyć)i podnoszę na lewarku. Odkręcam koło i felga nie chcę zejść z piasty....napierniczam rękami i nic.. nakładam na koło jakąś szmatkę żeby nie zrobić "ała" feldze i kopie po kole piętą żeby zeszła...i nie zeszła pomimo 10 min prób a auto kołysało się okrutnie na lewarku i wolałem nie przegiąć pały żeby go z parkingu nie zbierać...Zakręciłem z powrotem koło i w poniedziałek muszę się udać do wulkanizacji na normalny podnośnik...(koła z powrotem do piwnicy... :thumbdown: )

Myślę sobie ch..j nie poszło w Mietku to , wymienię w seicento (auto kupione 2 mies temu) :good: ..Idę po 2 koła do piwnicy i niosę na parking. Odkręcam śruby i ...wow koło zeszło :-] ...przykręcam stalówkę i co?...i g..wno :shock: bo śruba centymetr za długa i haczy :cry: -kręcone kołem na luzie(Sej ma krótsze śruby do stalówek pomimo iż inne fiaty mają to znormalizowane np. Linea)..Wrąbałem w nerwach te koła już do bagażnika i wróciłem do domu a w poniedziałek muszę zakupić krótsze śruby :dontknow::wallbash:

I człowiek po pracy pomimo braku sił (pracuje fizycznie) chciał coś ruszyć i nic nie wyszło :?

Teraz chce mi się z tego śmiać ale wcześniej myślałem że mnie rozniesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcam koło i felga nie chcę zejść z piasty....napierniczam rękami i nic.. nakładam na koło jakąś szmatkę żeby nie zrobić "ała" feldze i kopie po kole piętą żeby zeszła..

 

luzujesz lekko śruby, opuszczasz auto na lewarku tak żeby opona małym ciężarem oparła się o ziemię i szarpiesz górną część do siebie, schodzi zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcam koło i felga nie chcę zejść z piasty....napierniczam rękami i nic.. nakładam na koło jakąś szmatkę żeby nie zrobić "ała" feldze i kopie po kole piętą żeby zeszła..

 

luzujesz lekko śruby, opuszczasz auto na lewarku tak żeby opona małym ciężarem oparła się o ziemię i szarpiesz górną część do siebie, schodzi zawsze

Wyobraź sobie że nawet je wykręciłem i spuściłem auto na ziemie i napierniczałem bez efektu,...Trzeba podnieś na podnośniku i solidnego buta sprzedać a potem nasmarować styk z felgą jakiś cudem XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poluzuj śruby i przejedź kawałek po parkingu przyspiesz i zahamuj albo skręcaj na przemian-bez wysiłku,kopania itd-jak się odklei to usłyszysz stuk i po problemie (miedź faktycznie nie nadaje się na felgi aluminiowe na stalowe może być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z taką opinią gdzieś na necie, że niby miedź wchodzi w jakieś niekorzystne reakcje z aluminium, może niepotrzebnie o tym wspominałem bo może być to kolejny mit jakich pełno.

 

Ogólnie chodzi o jakies reakcje elektrolityczne/galwaniczne pomiędzy akurat tymi dwoma metalami. Tez nie pamięta dokladnie o co w tym chodzi ale utlenianie takiego połączenia jest bardzo szybkie. Możliwe, ze część użytkownika nie zauważa tego typu skutków używania smaru miedziowego z tej prostej przyczyny, że mają nowe lub świeżo malowane felgi i dzieki temu aluminium jest dobrze zabezpieczone. Jednak prawdopodobnie po drugim, trzecim sezonie lakieru ubędzie i mogą zacząć sie problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zjawisko korozji kontaktowej. Złącze Al-Cu posiada wysoki potencjał, w wyniku czego przechywtywane są elektrony przez Cu z Al. Dlatego nie można łączyć Al z Cu w instalacjach elektrycznych czy grzewczych. Na ile to zjawsko jest silne pomiędzy smarem miedzianym a felgą to nie wiem. :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie można łączyć Al z Cu w instalacjach elektrycznych

Ależ można i z powodzeniem nadal, przy instalacjach średniego napięcia, stosuje się przewody aluminiowe. Trzeba tylko pamiętać by na wszystkich połączeniach miedzi z aluminium stosować przekładki ALCu, które minimalizują zjawisko przenikania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.