Skocz do zawartości

Rowerki


Swoop

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie szukam roweru MTB dla siebie. Coś nowego, godnego w budżecie do 3tys. zł się znajdzie czy lepiej szukać używki? Żadnej ekstremalnej jazdy, typowo po ścieżkach leśnych, asfaltowych itp. 

Takie firmy jak Merida, Scott, Marin? Czy coś innego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smerf91 w tym roku to kupuje się to co jest 🙂

W tej kasie najlepiej szukać Unibike albo Northtec.

Np z crossów taki model: https://nrowery.pl/crossowe/134-caledon-db-dr.html a mtb https://nrowery.pl/mtb-29/143-cayon-al-3x9.html

Unibike ma fajny model Viper, z mtb budżetowo fusion jest spoko opcją. Do spokojnej jazdy każy z nich wystarczy. 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@smerf91  z crossowych spokojnie można polecić ten model cena jakoś na duży plus 

https://wheeler.com.pl/product-pol-804-WHEELER-CROSS-GO-2-Meski-kolekcja-2020.html?utm_source=iai_ads&utm_medium=google_shopping

Na innych aukcjach można go wyrwać jeszcze taniej 

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołączam i ja do grona kolarzy. Do tej pory jeździłem jakimiś złomami i zbytnio nie serwisowałem sprzętu. Obecnie od zeszłego roku upałam krossa level 8.0 2019 i wypadałoby jednak o niego jakoś zadbać. W tym roku zacząłem dużo jeździć po lesie/piachu/błocie. No i automatycznie pojawił się problem z domyciem napędu żeby było czysto i cicho...

Zakupiłem już k2 brake cleaner jako odtłuszczacz (5 razy taniej niż dedykowane rowerowe) + jakieś pędzelki, szczotkę do kasety, gąbkę fenwicks do łańcucha. Benzynę też mam.

Co jeszcze doradzicie dokupić albo jakie są najlepsze sposoby na doczyszczenie napędu? Oczywiście oprócz kompletnej rozbiórki... raczej wolę szybkie akcje, a gruntowne rozkręcanie i czyszczenie co do ziarenka planuję dopiero po sezonie.

Szukałem też tej pianki fenwicks bo przewijała się na różnych portalach i filmach, ale obecnie chyba nigdzie nie jest dostępna. Można ją jakoś zastąpić? Np. APC z pianowniczki lub coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc i porady.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, boxers123 said:

Dołączam i ja do grona kolarzy. Do tej pory jeździłem jakimiś złomami i zbytnio nie serwisowałem sprzętu. Obecnie od zeszłego roku upałam krossa level 8.0 2019 i wypadałoby jednak o niego jakoś zadbać. W tym roku zacząłem dużo jeździć po lesie/piachu/błocie. No i automatycznie pojawił się problem z domyciem napędu żeby było czysto i cicho...

Zakupiłem już k2 brake cleaner jako odtłuszczacz (5 razy taniej niż dedykowane rowerowe) + jakieś pędzelki, szczotkę do kasety, gąbkę fenwicks do łańcucha. Benzynę też mam.

Co jeszcze doradzicie dokupić albo jakie są najlepsze sposoby na doczyszczenie napędu? Oczywiście oprócz kompletnej rozbiórki... raczej wolę szybkie akcje, a gruntowne rozkręcanie i czyszczenie co do ziarenka planuję dopiero po sezonie.

Szukałem też tej pianki fenwicks bo przewijała się na różnych portalach i filmach, ale obecnie chyba nigdzie nie jest dostępna. Można ją jakoś zastąpić? Np. APC z pianowniczki lub coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc i porady.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
 

Poczytaj sobie kolego ten wątek pare stron wstecz. Opisałem jak sie to robi.  Brudny lancuch zje Ci kasete i zębatki, ‚mozesz myc doraznie co ok 3 jazdy,a nastepne mycie to rozkucie lancucha i w butelce z ekstrakcyjną zakręcasz to i potrząsasz dluzsza chwile. Po wyschnieciu zakładasz na wyszczotkowane zębatki i masz spokoj. Jezdzac na 2 łańcuchy w na serio ciezkim terenie i  warunkach czesto deszczowych i blocie przelatuje zwykle kolo 7 tys km na takim komplecie. Bez zmian lancucha co 1000km sprawność spada do max 4,5tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jako smarowidła podszedł czerwony expand, szejkowanie stosuje dużo częściej niż tylko po sezonie - po aplikacji oleju wycieram łańcuch z zewnątrz.

Standardowo dwa łańcuchy, drugi grzecznie czeka gotowy na podmianę.

Im więcej oleju na napędzie tym więcej syfu zbieramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Wczoraj udało mi się na trochę oderwać od problemów tego świata.  20220303_115945.jpg.6bcba9cd3c891195aae2c4f114baf6ef.jpg20220303_120416.jpg.b731b9e234f2be72d9c3d1a87ba3c929.jpg

20220303_121330.jpg.ed7d4dbd559f2a5f097350fa24ea4e03.jpg

Przy okazji pytanie do fachowców. Czy będę dam radę sam wyregulować tylną przerzutkę? Znajomy, który składał kiedyś ten rower wyjechał i zostają mi ewentualnie serwisy. W mieście mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza ale w lesie przy zmianach podłoża już wkurza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Michał82 Trzeba śrubki wyregulować... kiedyś pracowałem w serwisie rowwrowym, ale to było 18-20 lat temu 😅

Myślę że zasada działania jest nadal taka sama,  ale głowy za to nie dam.  

Przy przedniej zębatce (pomiędzy pedałami) masz dwie śruby,  ale nie pamiętam która za co odpowiada 🤔

Pewnie ktoś z forum podpowie Ci coś więcej i dokładniej,  ale filozofii większej przy tym nie ma,  spokojnie dasz radę samemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.