Jump to content

Jak stosować papier wodny ?


Recommended Posts

Witam

czy ktoś mógłby podzielić się instrukcją jak usuwać głębsze rysy za pomocą papieru wodnego ?

Czy ew dobrze kombinuje? :

 

1. Kupuję płatki do koreczka szlifierskiego P1200 / 2500 / 3000

2. myję i glinkuję auto

3. rysę traktuję po kolei trzema kupionymi paperami (trzeba je moczyć czy wystarczy psikać wodą na rysę ?)

4. po tych zabiegach przystępuję do normalnego procesu polerowania

 

:?:

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Papiery wodne wymocz porządnie w wodzie, element, który chcesz poprawić także zmocz wodą, najlepiej z atomizera i lecisz, koliste ruchy, potrzeba wprawy i wyczucia, najlepiej na czymś poćwiczyć, dokupiłbym jeszcze papier 2000

 

Jeśli rysa porządna to zacznij z grubej rury, natomiast jak lekka to zaczynaj od 2500, 3000.

 

Potem już twardym padem bądź futrem i mocną pastą wyciągasz zmatowienia po papierze.

Link to comment
Share on other sites

i lecisz, koliste ruchy
No chyba nie :acute:

Powiedzmy zaczynasz od 2000, ruchami poziomymi, następna gradacja ruchy pionowe i tak w kółko. Na lakierze nie zaczynaj od 1200.

Link to comment
Share on other sites

Papiery wodne wymocz porządnie w wodzie, element, który chcesz poprawić także zmocz wodą, najlepiej z atomizera i lecisz, koliste ruchy, potrzeba wprawy i wyczucia, najlepiej na czymś poćwiczyć, dokupiłbym jeszcze papier 2000

 

Jeśli rysa porządna to zacznij z grubej rury, natomiast jak lekka to zaczynaj od 2500, 3000.

 

Potem już twardym padem bądź futrem i mocną pastą wyciągasz zmatowienia po papierze.

 

Ruchy pionowe/poziome, żadnych kolistych ruchów ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Z tego co zaslyszalem na jednym ze spotow, jeden z masterow mowil, ze papierowac lepiej ruchami kolistymi bo pozniej to latwiej wyprowadzic maszyna...

Link to comment
Share on other sites

nie ma znaczenia wedlug mnie czy kolistymi czy pionowych. pierwsza zasada od najmniejszej do najwiekszej gradacji papieru np 1500 - 2000 - 2500. po 2500 farecla spokojnie daje rade. 1200 to zdecydowanie za mocno. 1500 najgrubszy na rysy od 2000. no i do tego takie bajery jak np mirka abralon

 

a i uwage trzeba zwrocic na piasek, paprochy czy zawiniete koncówki papieru sciernego. te 3 rzeczy robia najwieksze spustoszenie podczas matowania. dobra rzecz to gabka taka sprasowana - po wrzuceniu do wody sama nabiera ksztaltu. dobra do przecierania spija ta wode z elementu no i tez do podawania wody na element. podejrzewam ze w kazdym lakierniczym mozna kupic.

Link to comment
Share on other sites

czy ktoś mógłby podzielić się instrukcją jak usuwać głębsze rysy za pomocą papieru wodnego ?

Czy ew dobrze kombinuje? :

 

1. Kupuję płatki do koreczka szlifierskiego P1200 / 2500 / 3000

2. myję i glinkuję auto

3. rysę traktuję po kolei trzema kupionymi paperami (trzeba je moczyć czy wystarczy psikać wodą na rysę ?)

4. po tych zabiegach przystępuję do normalnego procesu polerowania

Ad.

1. Nie P1200/2500/3000, tylko co najwyżej 1500/2000/2500, papiery dobrej jakości, kiedyś robiłem 3M - kolosalna różnica (na duży +) w porównaniu ze standardowymi. Może być koreczek lub inny system, może również być zwykły papier + kostka z korka. Skontaktuj się z www.klakiernik.pl - i do pytaj o poszczególne systemy, poza tym ceny mają bardzo atrakcyjne.

2. To w pierwszej kolejności!

3. Lej wody co nie miara, zasada taka im więcej tym lepiej, wcześniej papier moczymy co najmniej 15min. w wiadrze z wodą. Można psikać, zlewać wodą miejsce obróbki. Woda ma zadanie wymyć to co zostało starte.

Stara szkoła mówi, że polerujemy przemiennie lewo-prawo/góra-dół poszczególnymi gradacjami tj. 1500 - tylko lewo-prawo, 2000 góra-dół itd. Zmiana kierunku ma za zadanie wyciągnięcie rys po poprzedniej gradacji. Podczas szlifowania widać widać czy już wszystkie rysy zostały wyciągnięte.

4. Tak.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję Wam za porady

Za kilka dni wrzucę kilka fotek mojej Hondy z pytaniem jak do niej podejść...

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 27 Maj 2013, 13:18 ]

Widzę, że w carok nie ma 2000 czy wystarczy zatem 1500 i 2500 z pominięciem 2000 ?

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Widzę, że w carok nie ma 2000 czy wystarczy zatem 1500 i 2500 z pominięciem 2000 ?

 

Jednak lepiej abyś miał tą gradację 2000. Im więcej przejść pomiędzy poszczególnymi gradacjami tym lepiej. A z dwiema może być trochę ciężko. Optymalnie to są cztery (1500,2000,2500,3000 lub lepiej 1200,1500,2000,2500).

Link to comment
Share on other sites

JacekKu, widać, że jeszcze nie miałeś okazji popracować z papierami w celu nabrania wprawy. Jeżeli to Twoje pierwsze podejście z papierem do lakieru to zacznij od 2000. Troszkę dłużej popracujesz, ale za to będziesz mieć pewność, że w pewnej chwili nie narobisz sobie kuku czyli przebicia do bazy :D

Dobrym sposobem w celu sprawdzenia czy dana rysa jest do usunięcia jest polanie rysy wodą - jeżeli nie widać jej w tafli wody to jest ona do usunięcia papierkami. Tylko wiadomo, bez miernika to jak zabawa w sapera :D

Link to comment
Share on other sites

Super cenna wskazówka

Jak pada deszcz to moje rysy na masce są niewidoczne...

A może wogóle odpuścić papier i jechac padem od razu ?

 

Chcę zrobic zdjęcia i Wam pokazac, ale pada cały czas...

 

Lakier jest fabrycznej grubości....

Link to comment
Share on other sites

Gdy nabierzesz doświadczenia i wprawy, to na pierwszy rzut oka po myciu i wyglinkowaniu autka będziesz wiedział, które ryski potraktować papierem gdzie ścięcie ryski jest o wiele szybsze niż padem. Padem potem łatwo wyprowadzisz zmatowienia. Ewentualnie futro, ostatnio zakupiłem Szonn'a z Wet Wet Look i uważam, że jest mega ;) Łatwo po nim wypracować bałagan, który w sumie i tak jest niewielki w porównaniu do tego co robi Flexi.

Link to comment
Share on other sites

Padem potem łatwo wyprowadzisz zmatowienia
nie doradzaj mu proszę takich technik bo chłopak poleci papierem całe auto i później będzie płakał że poleruje i poleruje i dalej auto matowe...papierkologia nie powinna być punktem wyjścia dla nowicjusza bo się skończy przebiciem na pierwszym lepszym kancie...
Link to comment
Share on other sites

Wszystko zależy jakim papierkiem jedziesz, po IP2500 drobniejszy powinien zejść (2000), ale lepiej się przygotować i mieć w pogotowiu FG400/500 lub FC+, przy grubszej gradacji to te ostatnie obowiązkowo.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

radekn, Zdecydowanie użyj agresywniejszych past ale i tak wszystko zależy od twardości lakieru.

 

Taki trik ode mnie. Żeby zwiększyć żywotność papieru użyjcie wody z max 10% pierwszego,lepszego APC. Działa :good:

Link to comment
Share on other sites

Arekkaz, a nie zostają zacieki? Zawsze dawałem neutralny szampon bez wosku albo płyn do naczyń bo wiem, że zacieków nie zostawiają. Nie wiem w czym miałoby być lepsze APC ale sprawdzę ;) Nigdy nie matuję wodą bez dodatku.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.