Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no to na srebrnym może być nie widać holsów pod normalnymi kontami "paczenia" ;) przyglądnij się jeszcze, przy oświetleniu tylko z jarzeniówek jak najbardziej równolegle do powierzchni lakieru.

 

Niemniej jednak i koch antiholo i megs 205 bardzo dobrze wykańczały zaraz po 101, wg mnie nie było różnicy czy zastosowałem pomiędzy 2500 czy nie (bawiłem się takimi kombinacjami na lakierze grande punto czarnym)

Opublikowano

W słońcu nie byłem w stanie zobaczyć hologramów, na pewno coś jest ale wielkiego bałaganu nie ma. Zrobię dłuższy finisz na Kochu i powinno starczyć.

 

6923ef541781.jpg

 

5722a356e57a.jpg

Opublikowano
619427 Aż trudno mi uwierzyć że po M101 nie ma hologramów.

Ja jestem skłonny uwierzyć. Pomijając nawet fakt srebrnego lakieru.

101 zostawia pod koniec taki niewidoczny film, na którym można faktycznie wykończyć niektóre lakiery przy odpowiedniej technice. Oczywiście na DA.

Miałem tak na Peugeocie 307 i C-Max'ie. Inspekcja standardowo 2x zmywacz silikonowy i 1x IPA.

Naturalnie liznąłem finishem żeby była ''iskierka'' jak to ktoś trafnie kiedyś opisał (chyba bienek, albo kubik)

Opublikowano

A ja mam pytanko :) Nie wiem czy dobrze trafilem bo nowy jestem :-) Wytlumaczy mi ktos dlaczego polerka podskakuje na lakierze ? Mega mnie to drazni, a dopiero zaczynam przygode :-)

Opublikowano

Z ta 101 potwierdzam. Na Da idzie niezle wyprowadzic. Ja pod koniec robie jeszcze strzal wody na pada i takim wykanczam bez docisku i z małymi obrotami

Opublikowano

Mateusz_1991, podstawa na rotacji to dobrze dolegający pad do polerowanej powierzchni oraz nie można być spiętym ( walka z maszyna dziala na ne korzyść) no i moze jeszcze byc zbyt suchy pad. Proponuje rownierz poczytac o technice pracy na rotacji :ad::ad:

Opublikowano

Witam, mam problem podczas polerki. Otóż podczas korekty maski maszyna polerska strasznie podskakuje, nie da się nad nią zapanować :ad:

Polerka K2, pad polerski biały Royal Pads o średnicy 135mm na rzep, pasta Menzerna Heavy Cut 400, lakier Z20R Opel. Wydaje mi się, że wszystko zgodnie ze sztuką : powierzchnia odpowiednio przygotowana, wydzielone pole 40x40 cm, pasta - dwa ziarenka grochu, no i obroty 1500-2000. Pad nie był zapchany pastą.

Czy ktoś ma jakieś rady ?

Opublikowano

Popracuj wpierw na niższych obrotach, daj więcej pasty , staraj się trzymać gąbkę równolegle do powierzchni lakieru, nie przechylaj maszyny na boki, wyczuj jak maszyna się zachowuje na lakierze, w którą stronę jedzie, musisz takie rzeczy nauczyć się wyczuwać. Potem zwiększaj docisk, obroty i powoli będziesz dochodził do wprawy. :ad:

Opublikowano

Popróbuj miększą gąbką. Albo małą 80ką...mi dużymi się też jakoś kiepsko robi. Małe fajnie się prowadzą. Potestuj, poucz się może na małej a potem skocz na dużą.

Opublikowano

pawelpp, lakier jest mocno zniszczony, dlatego zdecydowałem się właśnie na twardy biały cutting, bo na żółtym mało co schodziło. Zacząłem się zastanawiać czy nie kupić futra od flexipads, czy to dobry pomysł ?

Opublikowano

Ale ja pomijam sprawę dopasowania pada do twardości lakieru. Chodzi mi o nabranie wprawy. Mi tak samo na dużym, twardym Flexi słabo szło. Na małych ok. (nie jestem fachowcem jak inni tutaj)

Pilnuj jak miodu pisał "staraj się trzymać gąbkę równolegle..." i mocniej docisnąć, żeby się trochę gąbka ugięła.

Oczywiście z czuciem ! I oby lakieru nie przypalić.

Opublikowano
Robie na polerce rotacyjnej, lakier to zielony metalik

 

Dodane po 44 sekundach:

Aha no na gabce twardej oraz srednio twardej mi podskakuje

 

Jakiej polerki uzywasz ? jaki zakres obrotow posiada ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nurtuje mnie zagadnienie hologramów po cięciu MF + 101 Megsa. Na dachu oraz masce u swojego passata (srebrny) udało mi się dostrzec holosy na srebrnym po tym cieciu. Generalnie większość zeszła po finiszowej Royal plus SF4000. Miejscami zostały więc 5 wolnych, wypracowanych przejazdach na średnim Royal z PF 2500 i tak jeszcze zostały a powinny zejść :o , po 4 przejazdach na finiszu zeszło. Dziwi mnie fakt, że po średniej mieszance to nie zeszło. Jeden przejazd dałem duży docisk i wolne przejazdy ale od tego mogły zostać holosy? Czy za wolne przejazdy bo robiłem tak jak przy cięciu? Robione na DA 8mm.

Opublikowano
Nurtuje mnie zagadnienie hologramów po cięciu MF + 101 Megsa. Na dachu oraz masce u swojego passata (srebrny) udało mi się dostrzec holosy na srebrnym po tym cieciu. Generalnie większość zeszła po finiszowej Royal plus SF4000. Miejscami zostały więc 5 wolnych, wypracowanych przejazdach na średnim Royal z PF 2500 i tak jeszcze zostały a powinny zejść :o , po 4 przejazdach na finiszu zeszło. Dziwi mnie fakt, że po średniej mieszance to nie zeszło. Jeden przejazd dałem duży docisk i wolne przejazdy ale od tego mogły zostać holosy? Czy za wolne przejazdy bo robiłem tak jak przy cięciu? Robione na DA 8mm.

 

Rozumiem, że maszynka DA?

Po padzie z mikrofibry + 101 załóż jeszcze dodatkowo białego Royala i dopiero później wykańczaj ;)

Mi często po MF zostają hmm takie świńskie ogonki widoczne w dobrym świetle, po krótkim cięciu gąbką znikają i dopiero wykańczam ;)

Opublikowano
622473 Rozumiem, że maszynka DA?

Po padzie z mikrofibry + 101 załóż jeszcze dodatkowo białego Royala i dopiero później wykańczaj

Mi często po MF zostają hmm takie świńskie ogonki widoczne w dobrym świetle, po krótkim cięciu gąbką znikają i dopiero wykańczam

 

Tak DA. Też słyszałem od kogoś, że po MF robią się właśnie takie rzeczy i taka jakby mgiełka. Na srebrnym nie potrafię tego dostrzec to ciężki kolor do inspekcji. Same hologramy dopiero zobaczyłem po latarce ledowej w całkowitej ciemności pod ostrym kątem.

Opublikowano
Czy po Manzerna PG1000 na twardym i średnim lepszy będzie KCh Antihologram czy FF3000/SF4000 :?:

 

jedni napiszą Koch drudzy Menzerna ;)

Anihologram fajnie się sprawdza przy bardzo miękkich lakierach, jako pasta szybko się wypracowuje więc podatny lakier na zarysowania jest bardziej bezpieczny przy usuwaniu resztek pasty

 

gdzie przy twardych ja osobiście wolę SF4000 ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie o produkt Meguiar's SwirlX[REGISTERED SIGN] - jakiego pada użyć to polerowania auta. Chciałbym żeby auto wyglądało lepiej jak dotychczas i nabrało połysku bez robienia pełnej korekcji lakieru. Średnio twardy czy może całkiem miękki? Miał ktoś porównanie z tego typu gąbkami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.