Skocz do zawartości

Sonax polymer netshield


SzaKal

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj miałem trochę problemów z aplikacją (naprawdę mocno się mazał i trudno było go wypolerować- wcześniej jakoś mi to lepiej wychodziło... Owszem, też się mazał, ale nie tak jak dzisiaj ;) ). Wnioski:

- aplikacja nie jest taka prosta, jak wydawała mi się na innej powierzchni za pierwszym razem,

- wilgotność musi być bardzo mała,

- do aplikacji lepszy jest aplikator mikrofibrowy (piankowy za dużo preparatu zostawia na lakierze),

- im cieńsza warstwa, tym łatwiejsza aplikacja (łatwo przesadzić z grubością nałożonej warstwy),

- na aplikator psikamy mocno naciskająć spray- mamy przez chwilę piankę, a nie słabo, bo trudniej się wtedy rozprowadza. Jak już wcześniej tu napisałem, mam taką hipotezę (nie wiem czy jest prawdziwa), że delikatnie naciskając spray ilość środka na aplikatorze jest podobna do mocnego naciśnięcia. Po prostu przy mocniejszym naciśnięciu z preparatem miesza się więcej sprężonego powietrza. Zauważyłem, że przy mocniejszym naciśnięciu na aplikatorze na chwilkę pojawia się cienka pianka i znika wciągnięta przez mikrofibrę, a przy małym naciśnięciu gęste mleczko pozostaje na aplikatorze na dłużej i jest w jednym miejscu... (tak jak na zdjęciu u evo),

- po kilku minutach należy spróbować czy po polerowaniu nie zostaną smugi (można wstępnie wypolerować całość, jeśli nałożyliśmy grubą warstwę, a za kilka minut wykonać finalne docieranie). 2-3 minuty to na pewno za krótki czas pomiędzy aplikacją i polerowaniem,

- do polerowania najlepiej wziąć dobrą jakościowo mikrofibrę z "mocnym ciągiem"- najlepiej puszystą.

 

Podsumowując, moim zdaniem nie jest to produkt do końca "user friendly" (może się inaczej zachowywać podczas różnych warunków aplikacji), a raczej taki, który daje dobre efekty wizualne, świetne perlenie się wody, i nie-przyciąga brudu czy kurzu, jednak trzeba nauczyć się pewnych procedur nakładania go na lakier ;).

 

PS. Spróbuję jeszcze pobawić się z usuwaniem go jakimś QD (takim, który nie zostawia po sobie za wiele). Wydaje mi się, że po kilku minutach i tak jest już na tyle złączony z powierzchnią, że nie powinno to za wiele popsuć. Np. przy Gtechniq-u G1 (pomimo, że jest to de facto zupełnie co innego) przy polerowaniu wspomagamy się IPĄ, a powłoce to nie szkodzi, a pomaga. Szkoda, że Sonax nie dał bardziej szczegółowego przepisu, jak to coś aplikować...

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Na niektórych rynkach jest bez problemu do dostania w zwykłych sklepach detalicznych :dontknow:

 

 

A tymczasem, jak wygląda kwestia łapania brudu....lewa strona Sonax, prawa Britemax , na zderzaku leży co innego i nie bierze udziału w teście :

 

 

isdsc07817.jpg

 

isdsc07826.jpg

 

isdsc07821.jpg

 

 

Britemax :

 

 

isdsc07820.jpg

 

isdsc07825.jpg

 

 

Sonax :

 

 

isdsc07823.jpg

 

isdsc07824.jpg

 

 

Dziękuje za uwagę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, oficjalnie jest to produkt tylko i wyłacznie do sprzedaży "profesjonalistom" i jako taki w sprzedazy detaliczniej nie wystepuje.

 

Tak jak już gdzieś pisałem, przedstawiciel Sonaxa poinformował mnie że pod koniec Lutego ma się pojawić wersja dla ludu, czyli pudełeczko a w nim Sonax PNS+aplikator+Fibra.

Tylko bardzo mnie interesuje czy nie zmieni się skład chemiczny tego produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
eee... z lewej strony mniej się brudzi, bo cały syf na drogach zalega na poboczach :)

Ja tam nie wierzę ;)

 

Stary... padlem jak to przeczytalem.

Znam Piotrka i wiem, ze auto jezdzone jest 99% w miescie, w ktorym to aspekt poboczy jest mocno pomijalny. Jak auto porusza sie codziennie po trasach to jeszcze moze bylbym w stanie w to uwierzyc patrzac na same progi, ale zobacz co sie dzieje na masce. To nie jest spowodowane innymi o 175,5 stopnia warunkami drogowymi panujacymi po lewej i po prawej stronie auta, a faktycznie brudzeniem sie LSP. Dodatkowo, widzialem to auto dzis na zywo i nie wiem jaki tunel aerodynamiczny musialby sie wytworzyc, aby zrobic rowniutkie odciecie posrodku dachu - oczywiscie takie samo jak na masce - Sonax duzo mniej zabrudzony.

 

A tak juz nawiasem mowiac wracajach do kwestii brudzenia sie. SV Autobahn nie dorasta do piet Z Detailowi. Jak bede mial szanse to pstrykne pare fotek w weekend. Postaram sie rowniez zaaranzowac porownanie Sonax PN vs Z Detail. Moze byc ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee... z lewej strony mniej się brudzi, bo cały syf na drogach zalega na poboczach :)

Ja tam nie wierzę ;)

 

Stary... padlem jak to przeczytalem.

Znam Piotrka i wiem, ze auto jezdzone jest 99% w miescie, w ktorym to aspekt poboczy jest mocno pomijalny. Jak auto porusza sie codziennie po trasach to jeszcze moze bylbym w stanie w to uwierzyc patrzac na same progi, ale zobacz co sie dzieje na masce. To nie jest spowodowane innymi o 175,5 stopnia warunkami drogowymi panujacymi po lewej i po prawej stronie auta, a faktycznie brudzeniem sie LSP. Dodatkowo, widzialem to auto dzis na zywo i nie wiem jaki tunel aerodynamiczny musialby sie wytworzyc, aby zrobic rowniutkie odciecie posrodku dachu - oczywiscie takie samo jak na masce - Sonax duzo mniej zabrudzony.

 

A tak juz nawiasem mowiac wracajach do kwestii brudzenia sie. SV Autobahn nie dorasta do piet Z Detailowi. Jak bede mial szanse to pstrykne pare fotek w weekend. Postaram sie rowniez zaaranzowac porownanie Sonax PN vs Z Detail. Moze byc ciekawie.

 

czekam na taki teścik, bedzie ciekawa walka ;):-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.