Skocz do zawartości

Sonax polymer netshield


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@BiałyGTi nie gdzieś widzieli czy gdzieś słyszeli tylko w jednym studio w Zabrzu które naocznie pokazywało - mnie przekonali, sam rób jak chcesz. 

Opublikowano
4 godziny temu, vangsta napisał:

@ghost widziałem na szkoleniu w Zabrzu - i rzeczywiście jest różnica 🙂

żadna argumentacja, osobiście widziałem jak "detailer" porysował klientowi lakier, wniosek.... nie wolno oddawać samochodu detailerom bo rysują lakiery ? ? ?

 

nie ipa porysowała lakier, tej już pewnie nie było bo ktoś wziął 100% zamiast 40% i dawno odparowała, człowiek porysował fibrą, ipa to jest alkohol a nie piach

 

Opublikowano

Uważam forum za źródło wiedzy, a nie legend i zabobonów.

Więc podchodźmy do każdego tematu z rozumem. Jeżeli uważasz, że jakaś substancja rysuje, to zawiera cząsteczki ścierne. Żadną argumentacją są słowa "nie napinaj się", "nie naciągaj się".

Trzymajmy się merytorycznych wypowiedzi.

Powiedz jakie cząsteczki ścierne są w alkoholu, konkretnie.

Jak najbardziej dozwolona (i wskazana) jest konsultacja z chemikami przed odpowiedzią na to.

 

Opublikowano
9 minut temu, ghost napisał:

źródło wiedzy, a nie legend i zabobonów.

Dlatego spróbuj zanim narzucisz swoje zdanie. 

I nie spinaj się 🙂

Opublikowano
42 minuty temu, vangsta napisał:

Dlatego spróbuj zanim narzucisz swoje zdanie. 

Probowałem: ipą, prepem, wipeoutem, eraserem, cleanser-fluidem, sisem i niczym nie porysowałem. Wiedza poparta doświadczeniem, zamiast bezmyślnego powtarzania legend 😉

24 minuty temu, BiałyGTi napisał:

@vangsta uzywam ipy i przelałem juz pare L i nic mi nie rysuje . Wiec to brednie. Porysowac mozna MF a nie sama IPA 

Otóż to

 

Opublikowano

Panowie coś w tym musi być. Miałem przypadek Insigni z 2015r. Gdzie po pełnej korekcie i przetarciu IPA 99,9% świeżo wyprane fibry, puszyste tworzyła mikro rysy na lakierze. Pomogło dopiero ponowne przepolerowanie i odtłuszczanie zmywaczem silikonowym, przetarte taka sama fibra co wcześniej równie swiezo wyprana. Były testowane też inne fibry i w przypadku tego lakieru każda w połączeniu z IPA zostawiała mikro zarysowania więc coś w tym musi być. Od tamtego czasu tylko zmywacz silikonowy, ew. Od biedy wipe out.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
35 minut temu, Patryk14 napisał:

Gdzie po pełnej korekcie i przetarciu IPA 99,9% świeżo wyprane fibry

Pewnie kolejny magik podpowiedział Ci, żeby "użyć 100% bo lepiej odtłuszcza" 🤣

(Jakoś dziwnym trafem opisałem ten przypadek kilka postów wcześniej, na początku strony)

Produkt stosuje się rozcieńczony. Według Mike'a Phillipsa grubo poniżej 50%. Dodatkowym atutem mniejszego stężenia jeat to że wolniej odparowuje. 

Osobiście na podstawie własnych kombinacji i doświaczeń, jak stosuję to wybieram 35-40% (dodatkowo dobrze mi się kojarzy 🍻😉 )

 

Zobacz u Nowickiego jak pracuje fibrą podczas odtłuszczania IPĄ, z czuciem zbiera tłuszcz z powierzchni w jednym kierunku, a nie naparza suchą fibrą po lakierze jak oszołom. 

 

PS To że prane nie znaczy, że wszystkie fibry są w tym samym stanie. Żeby test był rzetelny wszystko wykonac na takich samych nowych.

 

Łatwiej powiedzieć, że jakiś produkt jest do bani, niż przyznać, że się nie wie jak go rozcieńczyć i użyć. 

 

Chciałbym zobaczyć takie komentarze, pod filmami renomowanych studiów, prowadzący by chyba sobie włosy z głowy powyrywali. A może i tak było, bo koleś z Apex Detailing od zawsze używał IPY, a teraz jest łysy 😂

 

Opublikowano
37 minut temu, Patryk14 napisał:

Panowie coś w tym musi być. Miałem przypadek Insigni z 2015r. Gdzie po pełnej korekcie i przetarciu IPA 99,9% świeżo wyprane fibry, puszyste tworzyła mikro rysy na lakierze. Pomogło dopiero ponowne przepolerowanie i odtłuszczanie zmywaczem silikonowym, przetarte taka sama fibra co wcześniej równie swiezo wyprana. Były testowane też inne fibry i w przypadku tego lakieru każda w połączeniu z IPA zostawiała mikro zarysowania więc coś w tym musi być. Od tamtego czasu tylko zmywacz silikonowy, ew. Od biedy wipe out.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 

Tak jak już wyżej ghost wspomniał również jestem zdania, że to fibra rysuje nie IPA. Pomijając ,że IPA powinna być rozcieńczona ( chodż u MXnowicki w większości przypadków stosują czystą i też jest ok) to do IPY używamy fibr z krótkim włosiem z zamkniętym splotem. Mxnowicki nawet nagrał o tym odcinek i dokładnie porównanie jak się powinno docierać pasty i jakie fibry są do tego najlepsze, to samo się tyczy IPY.  W dodatku przy odtłuszczaniu IPA z fibry powinno prawie,że kapać a nie tylko kilka strzałów na fibrę - nie twierdzę ,że ty tak zrobiłeś ale już kilka razy widziałem jak goście odtłuszczają - kilka strzałów na fibrę gdzie tylko środek trochę mokry a boki suche, potem dociskają całą fibrę i się dziwią ,że maja mikroryski.

  • Okay 3
Opublikowano
2 minuty temu, vangsta napisał:

@ghost że chce Ci się tyle produkować 🙂

Dzięki temu, że chce się mi, Tobie i innym, to forum żyje i ma się dobrze 😉

 

Za bardzo tylko odjechaliśmy od głównego wątku, to żeby do niego wrócić powiem, że Meguiars ma preparat bliźniaczy do PNS, również w sprayu, nawet chyba trochę łatwiejszy w aplikacji.

Nazywa się Fast Finish. W usa do kupienia za 8 i pół dolca, czyli tyle co u nas bezfirmówki. Niestety cena w polskiej dystrybucji już nie jest fajna, bo katalogowo 119zł

  • Lubię to 2
  • Moderator
Opublikowano

@vangsta  rozumiem 🙂 ale mam zapisane i czekam 

 

wracajac do tematu ktos kladl PNS tricolorem badz jakims padem np czarnym natem ?? 

@ghost fakt Megs ma blizniaczy srodek ale u nas drogi a tam z wysylka tez wychodzi wieksza suma . Uzywales moze ?? Badz kupujemy i dzielimy wysylke na pol ? 

Opublikowano

@BiałyGTi Tricolorem slabo wychodzi, najprzyjemniej sie pracuje mikrofibrowym padem z kieszonka. Raz, ze jest delikatniejszy niz sloneczka, i na tepym lakierze przy aplikacji lepiej sie nim smiga. Raz na masce testowej, probowalem na czarnym miekkim padzie rozprowadzic PNS... Masakra, czulem jakby opor pod padem. I stwierdzilem, ze na samochodzie, takiego motywu nie powtorze 😄 Ogolem, sadze ze najwygodniejszym sposobem aplikacji PNS, jest strzal w aplikator, i leciec element, po elemencie. Bezposrednio na karoserie, za duzo srodka uzywamy. A psikajac na aplikator, nie tracimy prawie wogole produktu, i po okolo 2-3 psiknieciach, nie musimy wiecej strzelac w aplikator, jest juz na tyle namoczony, ze luuzem zrobimy cale auto. 

Opublikowano

@BiałyGTi Ja wlasnie to bede robic, odpuscilem powloki, woski itp. Leci PNS, w tamtym roku zrobil robote, wiec nie mam do niego zastrzezen 😄 A wytrzymal cala zime, i to z moimi przebiegami 🙂 od listopada do lutego, 17tys km.

  • Okay 1
Opublikowano
2 godziny temu, Bielutomek napisał:

Ogolem, sadze ze najwygodniejszym sposobem aplikacji PNS, jest strzal w aplikator, i leciec element, po elemencie. Bezposrednio na karoserie, za duzo srodka uzywamy.

Też polecam aplikator mikrofibrowy. Nie tylko PNS, UFF, Moonlight, Cancoat tym fajnie idzie, ale nawet QD-ki kwarcowe zacząłem tym aplikować. Chwilę dłużej zajmowało tym sposobem ale i tak warto. Równomierne rozłożenie i wydajność super. 

  • Okay 1
Opublikowano
7 minut temu, BiałyGTi napisał:

@Bielutomek tyle to ja rocznie nie robie 😛

PNS jest popularny, skoro zima krótka i małe ryzyko kilometrówki, to może coś nowego, coś odważnego.

Zachęcam. Odkąd fusso mi się znudziło, to co rok eksperymentuję. 

 

Może zaryzykujesz WaxAddict SubZero, Bouncers Fortify, Polishangel Master ? 😉

  • Moderator
Opublikowano

@ghost zawsze fk 1000p byl na aucie na zime, nic z tych co wymieniles nie posiadam i specjalnie chyba nie bede nic bral (chodz zobacze jeszcze poszukam) moze akurat cos trafie w PL.

Opublikowano

Jak wygląda sytuacja z aplikatorem i fibrami po użyciu PNS,  do odratowania czy kosz?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.