proximo Opublikowano 27 Maja 2014 Zgłoś Opublikowano 27 Maja 2014 Wżery od wody? A nie kamień? Może CQ było niezabezpieczone i wyjechało na deszcz zanim się dobrze ułożyło? Car Spa Gdynia Innych prac nie widziałem. U mnie niedotarta NW (było wyraźnie widać ruchy przy aplikacji) oraz smugi/niedotarcia wosku. O innych przygodach nie wspomnę tak o kamień (wapienie) zawarte w wodzie mi chodziło Cquartz nie lubi się z nim...
Shine Factory Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2014 W zw. z dyskusją na temat trwałości i zachowania Opti Coata 2.0 ściągnąłem wczoraj do nas nasze auto testowe na które 7 miesięcy temu w zimę położyliśmy testowo OC2 (maska troche podzielona bo widać na filmiku tam różne metody aplikacji) na maskę oraz połowę tylnej klapy (w porównaniu do Colii 476). Aplikacja była na "dość szybko" zmęczeni po pracy na szybko przepolerowaliśmy maskę oraz tylną klapę (nie było to na pewno doprowadzone do perfekcji) odtłuściliśmy i poprawnie zaaplikowaliśmy powłokę. Nie do końca (jak w przypadku klientów) zwróciliśmy także uwagę na temp./wilgotność/czasy.. także napewno jeszcze lepiej można ją położyć co zawsze robimy oczywiście w przypadku aut klientów. Jest to auto mojej mamy.. nie jest garażowane, bardzo rzadko myte w zimę. Jeśli już do na bezdotyku, chociaż jakiś czas temu pochwaliła się że umyła je ręcznie płynem do naczyń Aaa i sądząc po stanie ogólnym jakiś automat też był grany.. a napewno szczota do zrzucania śniegu.. Także pacjent miał naprawdę najgorsze warunki zimowe. Oczywiście o żadnych QD nie było mowy. Na filmikach mega brudne auto zostało poprostu przemyte rękawicą i spłukane jak widzicie. Jest bardzo szorstki więc glinka by jeszcze pomogła. Maska, głównie zwrócicie uwagę na stronę pasażera tam jest poprawnie zaaplikowany na dole i górze. Tylna klapa, meeega brudna była, colli476 po prawej stronie jak widać odleciał i to już dawno temu. OC2 jest w tym "prostokącie" położony. (okleiłem taśmą ranty bo wylewał się jeszcze troche woda z rantów ) Moim zdaniem spisuje się na medal w tak trudnych warunkach. Przy jeszcze lepszej aplikacji oraz dbaniu o auto wróżę mu długą i swietlną przyszłość A ciekawe ile tutaj wytrzyma
Carire Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2014 no, no dobrze to wygląda a żeby było jeszcze lepiej to na co trzeba patrzeć? bo piszesz że może być jeszcze lepiej a wygląda to bardzo
Shine Factory Opublikowano 1 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 1 Czerwca 2014 a żeby było jeszcze lepiej to na co trzeba patrzeć? Uff ciężko tak zrobić liste, przestrzegać zaleceń jak w przypadku wszystkich powłok, takich jak idealne przygotowanie powierzchni (korekta), odtłuszczenie na maksa po korekcie, idealne dotarcie lakieru po myciu po korekcie (OC nienawidzi nawet najmniejszych mazów bo wycieraniu), zminimalizowanie wilgotności i jeśli w zimę mamy nie za dużą temp to wygrzewanie lampą, dać gotowemu autu jakieś 12 godz bez wyjazdu na kiepskie warunki na dworze, dostosowanie czasu docierania powłoki do warunków zewnętrznych, aplikacja odpowiedniej ilości powłoki, ogólnie żeby mieć w miarę głowe na karku. No i oczywiście ogólne dbanie o auto już zabezpieczone. Wydaje mi się że to zmaksymalizuje trwałość i właściwości powłoki.
JM63 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 Pytanie odnośnie PA Cosmic: Wg instrukcji powinienem nałożyć Primer'a na element, zetrzeć i nałożyć Cosmica i zostawić go na pół godziny na lakierze, po czym dotrzeć. Zrobiłem jeden bok, zderzak i pół maski, wytarłem i dopiero wtedy nałożyłem Cosmica, którego dotarłem po ok 5-10 min. Czy może mieć to jakiś znaczący wpływ na powłokę? Drugą warstwę powinno się nałożyć 2h po spolerowaniu pierwszej- czy będzie to problem, jeśli nałożę ją 3 dni później?
malypb Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zapytalem bezposrednio Aloisa Piotr: Hi. Question about Primer and Cosmic. Which method is better: a) apply Primer to whole car, section by section and then apply Cosmic; b) apply Primer to one panel then right away Cosmic? Alois: Good afternoon Piotr, method a , no waiting time between, so you Can do with the primer the whole car, and follow after wipe off with COSMIC Piotr: Thx. Last question. Should I wipe Primer right away after section polishing (I did it like that last time) or do polishing on whole car and then wipe off Primer? Alois: polishing the whole car and wipe off the primer Czyli: wypoleruj cale auto z uzyciem Primer, wytrzyj je, i nakladaj Cosmic (maszyna), poczekaj min. 30 min, wytrzyj Cosmic, poczekaj 2 godz, naloz druga warstwe (recznie). [ Dodano: 2 Czerwiec 2014, 16:22 ] I dalsza czesc konwersacji Piotr: Are you sure that will not be a problem with wiping the Primer? Polishing the entire car may take several hours. I have sheduled Audi A5 Sportback with light swirls and I plan to use Primer (and only Primer) as a swirl remover (it works quite good as a light swirl remover with right technique and pad). Alois: yes, of course; the PRIMER do a huge of correction work; you Can also do, apply Primer with a hard pad, followed by a soft pad; after wiping off; you Can start with cosmic and a Ultra soft pad Piotr: Thx. Taking the opportunity. I saw a few times that some detailers (a good ones) use Primer before Master Sealant. Does give it something more than the use of 'Escalate Lotion'? I think here about durability of MS. Alois: The PRIMER are outstanding in candy gloss finish, so it gives in combination with MS an amazing finish, but from durability he have here no a function. From cutting the PRIMER is a Little stronger as MASTER FINAL POLISH, against ESCLATE LOTION, ES have very very fine abrasive.
SJake Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 JM63, Ja robiłem sekcjami maska-dach, boki, tył. W zimę ktoś nakładał po całości i mu "nie złapał", więc padło zalecenie kłaść sekcjami. Wyszło mi to tak, a po miesiącu jeszcze siedzi bez wspomagania:
JM63 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 malypb, Dzięki za konkretną odpowiedź Chociaż nie doprecyzowałem, że każdy panel po primerze przecierałem, zanim zabrałem się za następny i ciekaw byłem czy jest jakiś określony czas na nałożenie Cosmica, żeby związało i utwardziło SJake, WOW, słyszałem, że Cosmic marnie wypada w sprawach ingowych, a tu pozytywne zaskoczenie U mnie auto po pełnej korekcie, przed Primerem dostało jeszcze CF pro i TAC Oil Zero. Cosmic nakładany w piątek wieczorem, dziś druga warstwa, której dałem już pół godziny. Rano przelecę jeszcze całość Reloadem, bo będę musiał ok południa wyjechać, a ma padać. Na klapie i zderzaku zrobiłem 50/50 z C1, zobaczymy jak trwałość i ingi
malypb Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 malypb, Dzięki za konkretną odpowiedź Chociaż nie doprecyzowałem, że każdy panel po primerze przecierałem, zanim zabrałem się za następny i ciekaw byłem czy jest jakiś określony czas na nałożenie Cosmica, żeby związało i utwardziło Tutaj odpowiedz w tej sprawie, czyli wycierania Primera i potem długiej przerwy przed nakladaniem Cosmic. Alois: it's not a big fault from function, the Advantage is you avoid to bring dust or dirt on the finished primed durface. Czyli ogolnie ja to rozumiem, ze czas nie ma znaczenia, a znaczenie ma aby na primer nie dostaly sie zadne zanieczyszczenia przed polozeniem Cosmic. Czyli np. zostawienie wypolerowanego auta (i wytartego) na kilka godzin, noc moze spowodowac, nawet w czystym garazu, ze jednak troche kurzu sie osadzi i wtedy moze to oslabic calosc zabezpieczenia.
JM63 Opublikowano 2 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 2 Czerwca 2014 Jeśli to jedyny problem to spoko I tak zawsze przelatuję dusterem zanim zacznę działać fibrą. Na chwilę obecną efekty wizualne są naprawdę spoko Dzięki jeszcze raz Piotrek
Carire Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2014 Pany co wybrać na 1 raz zabawy żebym dał rade ? myśle o C1, Gyeon Prime, Mohs i sam nie wiem... czy każdy jest w sumie bardzo do siebie podobny ?
fireman Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2014 Mohs lepszy zapach i aplikacja od C1 jak dla mnie. W kwestii trwałości się nie wypowiem.
Carire Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2014 fireman, Masz na myśli co dokładnie? Docieranie? Miałeś kontakt z Primem d Gyeona?
fireman Opublikowano 8 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 8 Czerwca 2014 I nakładanie i ścieranie. Bo ściera się prawie jak wosk Z prime niestety nie.
radex1978 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 Czy ktoś przeprowadzał test zapalniczki dla powłok Gyeon Mohs(+)? Ten video-test był bardzo przekonujący, ale niestety nie było produktów Gyeona...
Administrator Evo Opublikowano 15 Czerwca 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 Ten video-test był bardzo przekonujący Ten test to marketingowa papka, nie mająca nic wspólnego z realnym użytkowaniem powłoki.
bienek Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 Ja nakładam jutro pierwszy raz Mohsa i jedyne czego oczekuje to, że nie będą się robiły hologramy przy wycieraniu i już wtedy byłbym bardzo szcześliwy. Zapalniczka nie mam zamiaru prać po lakierze
radex1978 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 Evo - im więcej czytam tym coraz bardziej nabieram przekonania, że te wszystkie powłoki to jeden wielki "chłyt" marketingowy, aby wyciągnąć więcej kasy... Nikt nie daje wieloletniej gwarancji, a tylko pisze o żywotności do x lat... Skoro powłoki nie zapewniają ochrony przed zarysowaniami, to co robią? Podbijanie looku, hydrofobowość? To samo robi każdy wosk. Dłużej wytrzyma? OK, ale pod warunkiem "odpowiedniej konserwacji, płatnych przeglądów, uzupełniania powłoki" (Reload, Cure, Aqua itp.)...
KeepeR Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 bienek, Mohs nie będzie się mazał gorzej z cure o ile ciemny lakier
radex1978 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 15 Czerwca 2014 Jeszcze ciekawe testy Cquartza naszego krajana: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=200935
Novus Opublikowano 16 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ja nakładam jutro pierwszy raz Mohsa i jedyne czego oczekuje to, że nie będą się robiły hologramy przy wycieraniu i już wtedy byłbym bardzo szcześliwy. Zapalniczka nie mam zamiaru prać po lakierze Nareszcie ktoś rozsądnie podchodzący do powłok wet look i kropelkowanie można zrobić mnóstwem tańszych produktów. Dla mnie główną i największą zaletą powłok jest to, że na ciemnych lakierach nie powstają swirle i drobnice po myciu. Ale to tylko subiektywne odczucia
kubik Opublikowano 16 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2014 Robiłem z kolegą testy pół klapy w czarnej e65 CQuartzem,a pół woskami itp. po 9miesięcy różnica w stanie lakieru była dość znacząca
Administrator Evo Opublikowano 16 Czerwca 2014 Autor Administrator Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2014 Evo - im więcej czytam tym coraz bardziej nabieram przekonania, że te wszystkie powłoki to jeden wielki "chłyt" marketingowy, aby wyciągnąć więcej kasy... Nie o to mi chodziło, to że powłoki działaja to jest fakt, chodziło o to że sławny test zapalniczki to ściema, te spektakularne efekty nie wynikają z twardości powłoki, tylko z śliskości powierzchni którą równie dobrze można uzyskać zwykłym woskiem.
spons Opublikowano 16 Czerwca 2014 Zgłoś Opublikowano 16 Czerwca 2014 Dłużej wytrzyma? OK, ale pod warunkiem "odpowiedniej konserwacji, płatnych przeglądów, uzupełniania powłoki" (Reload, Cure, Aqua itp.)... Nie należy mylić trwałości samej powłoki z "podbiciem" kropelkowania u nas nie ma konieczności "uzupełniania" powłoki, a tylko jest możliwość "odświeżenia" finalnej warstwy czyli Aqua odpowiedzialnej za kropelki jeśli komuś na tym zależy... a bez tego sama powłoka 4nano PRO Sapphire HD będzie chronić przed drobnymi zarysowaniami, promieniowaniem UV, oksydacją wierzchniej warstwy lakieru i znacząco ułatwiać i przyspieszać mycie samochodu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się