Skocz do zawartości

Powłoki, supersealanty etc...


Evo

Rekomendowane odpowiedzi

Wżery od wody? A nie kamień?

Może CQ było niezabezpieczone i wyjechało na deszcz zanim się dobrze ułożyło?

Car Spa Gdynia

Innych prac nie widziałem. U mnie niedotarta NW (było wyraźnie widać ruchy przy aplikacji) oraz smugi/niedotarcia wosku. O innych przygodach nie wspomnę :roll:

 

tak o kamień (wapienie) zawarte w wodzie mi chodziło :) Cquartz nie lubi się z nim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zw. z dyskusją na temat trwałości i zachowania Opti Coata 2.0 ściągnąłem wczoraj do nas nasze auto testowe na które 7 miesięcy temu w zimę położyliśmy testowo OC2 (maska troche podzielona bo widać na filmiku tam różne metody aplikacji) na maskę oraz połowę tylnej klapy (w porównaniu do Colii 476).

 

Aplikacja była na "dość szybko" zmęczeni po pracy na szybko przepolerowaliśmy maskę oraz tylną klapę (nie było to na pewno doprowadzone do perfekcji) odtłuściliśmy i poprawnie zaaplikowaliśmy powłokę. Nie do końca (jak w przypadku klientów) zwróciliśmy także uwagę na temp./wilgotność/czasy.. także napewno jeszcze lepiej można ją położyć co zawsze robimy oczywiście w przypadku aut klientów.

 

Jest to auto mojej mamy.. nie jest garażowane, bardzo rzadko myte w zimę. Jeśli już do na bezdotyku, chociaż jakiś czas temu pochwaliła się że umyła je ręcznie :) płynem do naczyń :D

Aaa i sądząc po stanie ogólnym jakiś automat też był grany.. a napewno szczota do zrzucania śniegu..

Także pacjent miał naprawdę najgorsze warunki zimowe. Oczywiście o żadnych QD nie było mowy.

 

Na filmikach mega brudne auto zostało poprostu przemyte rękawicą i spłukane jak widzicie. Jest bardzo szorstki więc glinka by jeszcze pomogła.

 

Maska, głównie zwrócicie uwagę na stronę pasażera tam jest poprawnie zaaplikowany na dole i górze.

 

Tylna klapa, meeega brudna była, colli476 po prawej stronie jak widać odleciał i to już dawno temu. OC2 jest w tym "prostokącie" położony. (okleiłem taśmą ranty bo wylewał się jeszcze troche woda z rantów ;) )

 

Moim zdaniem spisuje się na medal w tak trudnych warunkach. Przy jeszcze lepszej aplikacji oraz dbaniu o auto wróżę mu długą i swietlną przyszłość :D

A ciekawe ile tutaj wytrzyma :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a żeby było jeszcze lepiej to na co trzeba patrzeć?

Uff ciężko tak zrobić liste, przestrzegać zaleceń jak w przypadku wszystkich powłok, takich jak idealne przygotowanie powierzchni (korekta), odtłuszczenie na maksa po korekcie, idealne dotarcie lakieru po myciu po korekcie (OC nienawidzi nawet najmniejszych mazów bo wycieraniu), zminimalizowanie wilgotności i jeśli w zimę mamy nie za dużą temp to wygrzewanie lampą, dać gotowemu autu jakieś 12 godz bez wyjazdu na kiepskie warunki na dworze, dostosowanie czasu docierania powłoki do warunków zewnętrznych, aplikacja odpowiedniej ilości powłoki, ogólnie żeby mieć w miarę głowe na karku. No i oczywiście ogólne dbanie o auto już zabezpieczone. Wydaje mi się że to zmaksymalizuje trwałość i właściwości powłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie PA Cosmic:

Wg instrukcji powinienem nałożyć Primer'a na element, zetrzeć i nałożyć Cosmica i zostawić go na pół godziny na lakierze, po czym dotrzeć.

Zrobiłem jeden bok, zderzak i pół maski, wytarłem i dopiero wtedy nałożyłem Cosmica, którego dotarłem po ok 5-10 min. Czy może mieć to jakiś znaczący wpływ na powłokę?

Drugą warstwę powinno się nałożyć 2h po spolerowaniu pierwszej- czy będzie to problem, jeśli nałożę ją 3 dni później?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytalem bezposrednio Aloisa ;)

 

Piotr: Hi. Question about Primer and Cosmic. Which method is better: a) apply Primer to whole car, section by section and then apply Cosmic; b) apply Primer to one panel then right away Cosmic?

 

Alois: Good afternoon Piotr, method a , no waiting time between, so you Can do with the primer the whole car, and follow after wipe off with COSMIC

 

Piotr: Thx. Last question. Should I wipe Primer right away after section polishing (I did it like that last time) or do polishing on whole car and then wipe off Primer?

 

Alois: polishing the whole car and wipe off the primer

 

Czyli: wypoleruj cale auto z uzyciem Primer, wytrzyj je, i nakladaj Cosmic (maszyna), poczekaj min. 30 min, wytrzyj Cosmic, poczekaj 2 godz, naloz druga warstwe (recznie).

 

[ Dodano: 2 Czerwiec 2014, 16:22 ]

I dalsza czesc konwersacji ;)

 

Piotr: Are you sure that will not be a problem with wiping the Primer? Polishing the entire car may take several hours. I have sheduled Audi A5 Sportback with light swirls and I plan to use Primer (and only Primer) as a swirl remover (it works quite good as a light swirl remover with right technique and pad).

 

Alois: yes, of course; the PRIMER do a huge of correction work; you Can also do, apply Primer with a hard pad, followed by a soft pad; after wiping off; you Can start with cosmic and a Ultra soft pad

 

Piotr: Thx. Taking the opportunity. I saw a few times that some detailers (a good ones) use Primer before Master Sealant. Does give it something more than the use of 'Escalate Lotion'? I think here about durability of MS.

 

Alois: The PRIMER are outstanding in candy gloss finish, so it gives in combination with MS an amazing finish, but from durability he have here no a function. From cutting the PRIMER is a Little stronger as MASTER FINAL POLISH, against ESCLATE LOTION, ES have very very fine abrasive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malypb, Dzięki za konkretną odpowiedź :good:

Chociaż nie doprecyzowałem, że każdy panel po primerze przecierałem, zanim zabrałem się za następny i ciekaw byłem czy jest jakiś określony czas na nałożenie Cosmica, żeby związało i utwardziło :o

SJake, WOW, słyszałem, że Cosmic marnie wypada w sprawach ingowych, a tu pozytywne zaskoczenie :good:

 

U mnie auto po pełnej korekcie, przed Primerem dostało jeszcze CF pro i TAC Oil Zero. Cosmic nakładany w piątek wieczorem, dziś druga warstwa, której dałem już pół godziny. Rano przelecę jeszcze całość Reloadem, bo będę musiał ok południa wyjechać, a ma padać. Na klapie i zderzaku zrobiłem 50/50 z C1, zobaczymy jak trwałość i ingi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malypb, Dzięki za konkretną odpowiedź :good:

Chociaż nie doprecyzowałem, że każdy panel po primerze przecierałem, zanim zabrałem się za następny i ciekaw byłem czy jest jakiś określony czas na nałożenie Cosmica, żeby związało i utwardziło

 

Tutaj odpowiedz w tej sprawie, czyli wycierania Primera i potem długiej przerwy przed nakladaniem Cosmic.

 

Alois: it's not a big fault from function, the Advantage is you avoid to bring dust or dirt on the finished primed durface.

 

Czyli ogolnie ja to rozumiem, ze czas nie ma znaczenia, a znaczenie ma aby na primer nie dostaly sie zadne zanieczyszczenia przed polozeniem Cosmic.

Czyli np. zostawienie wypolerowanego auta (i wytartego) na kilka godzin, noc moze spowodowac, nawet w czystym garazu, ze jednak troche kurzu sie osadzi i wtedy moze to oslabic calosc zabezpieczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nakładam jutro pierwszy raz Mohsa i jedyne czego oczekuje to, że nie będą się robiły hologramy przy wycieraniu i już wtedy byłbym bardzo szcześliwy. Zapalniczka nie mam zamiaru prać po lakierze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Evo - im więcej czytam tym coraz bardziej nabieram przekonania, że te wszystkie powłoki to jeden wielki "chłyt" marketingowy, aby wyciągnąć więcej kasy...

 

Nikt nie daje wieloletniej gwarancji, a tylko pisze o żywotności do x lat...

 

Skoro powłoki nie zapewniają ochrony przed zarysowaniami, to co robią?

Podbijanie looku, hydrofobowość? To samo robi każdy wosk.

Dłużej wytrzyma? OK, ale pod warunkiem "odpowiedniej konserwacji, płatnych przeglądów, uzupełniania powłoki" (Reload, Cure, Aqua itp.)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nakładam jutro pierwszy raz Mohsa i jedyne czego oczekuje to, że nie będą się robiły hologramy przy wycieraniu i już wtedy byłbym bardzo szcześliwy. Zapalniczka nie mam zamiaru prać po lakierze :P

 

Nareszcie ktoś rozsądnie podchodzący do powłok :-]

wet look i kropelkowanie można zrobić mnóstwem tańszych produktów.

Dla mnie główną i największą zaletą powłok jest to, że na ciemnych lakierach nie powstają swirle i drobnice po myciu.

Ale to tylko subiektywne odczucia :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Evo - im więcej czytam tym coraz bardziej nabieram przekonania, że te wszystkie powłoki to jeden wielki "chłyt" marketingowy, aby wyciągnąć więcej kasy...

 

Nie o to mi chodziło, to że powłoki działaja to jest fakt, chodziło o to że sławny test zapalniczki to ściema, te spektakularne efekty nie wynikają z twardości powłoki, tylko z śliskości powierzchni którą równie dobrze można uzyskać zwykłym woskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dłużej wytrzyma? OK, ale pod warunkiem "odpowiedniej konserwacji, płatnych przeglądów, uzupełniania powłoki" (Reload, Cure, Aqua itp.)...

Nie należy mylić trwałości samej powłoki z "podbiciem" kropelkowania ;) u nas nie ma konieczności "uzupełniania" powłoki, a tylko jest możliwość "odświeżenia" finalnej warstwy czyli Aqua odpowiedzialnej za kropelki jeśli komuś na tym zależy... a bez tego sama powłoka 4nano PRO Sapphire HD będzie chronić przed drobnymi zarysowaniami, promieniowaniem UV, oksydacją wierzchniej warstwy lakieru i znacząco ułatwiać i przyspieszać mycie samochodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.