Skocz do zawartości

Nasze małe Car Spa - czyli pokaż nam swój garaż!


Rekomendowane odpowiedzi

Jakie mniej więcej wymiary powinien mieć garaż aby był odpowiedni do zabaw detailingowych, mam na myśli wstawienie kilku regałów z jednej strony garazu przy ścianie i aby było wystarczająco miejsca na wszelakie zabiegi z autem, przy zamkniętych drzwiach auta jak i otwartych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie mniej więcej wymiary powinien mieć garaż aby był odpowiedni do zabaw detailingowych, mam na myśli wstawienie kilku regałów z jednej strony garazu przy ścianie i aby było wystarczająco miejsca na wszelakie zabiegi z autem, przy zamkniętych drzwiach auta jak i otwartych.

 

 

Ja mam 6x5m i jest za mało :(

Ja mam 7,5x6 i jest w sam raz, ale 9x7 były idealny.

 

+1 - już by starczyło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Z dawnej murowanej stodoły zrobić garaż... :idea: taki pomysł przyszedł mi do głowy.

Gdzieś koło 18m na szerokość i długość jak wjeżdża samochód 7.5m.

Warunki do ukochanej zabawy z detailingiem po robocie na etacie idealne... Prawie bo wylewka jest po całości ale kurzu pajęczyn na sufitach i ścianach nie brakuje. Ale oczywiście wszystko do ogarnięcia przecież, bo jak wiadomo dla chcącego nic trudnego. Na ścianach stary tynk który po części zaczyna się sypać i zastanawia mnie jedna kwestia, co dać na te ściany, sufit też trochę się drobno sypie a z tym oczywiście nie ma mowy o polerce bo nawet nie chcę myśleć o tym co by było gdyby paproszek z tynku wszedł pod :ad:

 

Co poradzicie, aby tanio i szybko ogarnąć ściany z sufitem? Może na sufit i ściany oblecieć wszystko styropianem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy opcje:

1. wyklejenie ścian od wewn. i ocieplenie garażu styropianem i zaciagniecie klejem, można otynkować lub tylko pomalować

2. obłożenie/obudowanie ścian płytą gipsowo włóknową ew. GKI na stelażu alu lub drewnianym

3. oczyszczenie z tynku i otynkowanie na nowo

Minus jest taki, że trzeba to i tak wszystko oczyścić z luźnego tynku, więc i roboty sporo. Za to jak raz zrobisz porządnie to będziesz miał na lata.

W takim przypadku jak nie wystarczy wejść i pomalować ściany to nigdy tanio nie będzie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trzy opcje:

1. wyklejenie ścian od wewn. i ocieplenie garażu styropianem i zaciagniecie klejem, można otynkować lub tylko pomalować

2. obłożenie/obudowanie ścian płytą gipsowo włóknową ew. GKI na stelażu alu lub drewnianym

3. oczyszczenie z tynku i otynkowanie na nowo

Minus jest taki, że trzeba to i tak wszystko oczyścić z luźnego tynku, więc i roboty sporo. Za to jak raz zrobisz porządnie to będziesz miał na lata.

W takim przypadku jak nie wystarczy wejść i pomalować ściany to nigdy tanio nie będzie ;)

 

Tak się zastanawiam czy właśnie opcja nr 1 nie będzie najlepsza - tym bardziej że zimą cieplej w dupę będzie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dawnej murowanej stodoły zrobić garaż... :idea: taki pomysł przyszedł mi do głowy.

 

Realizuję taki pomysł od przeszło dwóch lat, z tym, że stodoła była drewniana. Wyglądało to tak, że 1/3 to budynek gospodarczy zbudowany z kamienia wapiennego, 2/3 drewniana stodoła. Budynek gospodarczy odnowiłem, obłożyłem styropianem, zrobiłem strop i pokoik sobie tam zrobiłem na lato. W stodole zostały mi dwie drewniane ściany (tymczasowo obłożone karton-gipsem od środka) do wymiany na murowane - (robię z suporeksu) boczna i połowa tylnej. Z przodu zrobiłem trzy metalowe bramy wjazdowe, poszła wylewka na całości i na jednym stanowisku wykopałem kanał. W ubiegłym roku wymieniłem dach z eternitu na blachodachówkę. Po przerobieniu wszystkich ścian pomyślę nad stropem z oświetleniem. W tym momencie z trzech ścian dostaję oświetlenie halogenowe pod ukosem z góry i pomagam sobie przenośnym halogenem na stelażu.

Ogólnie rzecz biorąc taka przeróbka jest bardzo czasochłonna (a bywam tylko w weekendy i czasami od wielkiego dzwonu po pracy na kilka godzin na tygodniu), a przede wszystkim pieniądzochłonna (Nie wiem, czy taniej nie byłoby wybudować wszystkiego od podstaw). Plus jest taki, że mam garaż na 3 auta i motocykl, z tego na jedno ze stanowisk mogę wjeżdżać spokojnie nawet Iveco Daily w długiej wersji.

Jak znajdę zdjęcia to powrzucam kolejne etapy jak to wyglądało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki gres techniczny możecie polecić?

W praktikerze są płytki w cenie 14zł/m2. Czy na równą wylewkę dadzą radę czy lepiej zaopatrzyć się w jakieś lepsze płytki?

Kupiłem z Casto gres techniczny impregnowany za ok 20 zeta, jednak olej zostawił trwałe plamy. Ale za tą kasę gres jest technicznie odporny, zobaczymy jak będzie po zimie.

Jeśli do garażu płytki to tylko gres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki gres techniczny możecie polecić?

W praktikerze są płytki w cenie 14zł/m2. Czy na równą wylewkę dadzą radę czy lepiej zaopatrzyć się w jakieś lepsze płytki?

Kupiłem z Casto gres techniczny impregnowany za ok 20 zeta, jednak olej zostawił trwałe plamy. Ale za tą kasę gres jest technicznie odporny, zobaczymy jak będzie po zimie.

Jeśli do garażu płytki to tylko gres.

Gres techniczny ma taką strukturę, że jak się wyciera to tego nie widać(jednorodna struktura, brak szkliwienia), tańszy gres ma ok. 6.2mm, droższy 7,2 i więcej. Grunt to dorwać paczki płytek z jednakową kalibracją i odcieniem, najlepiej z jednej palety, wtedy przy układaniu nie ma rozczarowania. Zaimpregnować we własnym zakresie, choćby Delfinem Atlasa,HG, wtedy gres nie chłonie czynników zewnętrznych. Położyć na dobrym kleju, jeśli nie do gresu to przynajmniej na elastycznym/półelastycznym, dobra fuga wodoodporna i nic się nie będzie działo. Na balkonie płytki gresowe przeleżały 10 lat i nic się nie wydarzyło :)

No i taka ciekawostka, najlepiej jeśli płytka podłogowa w 99,9% jest podklejona a nie wisi w powietrzu, dużo zależy od osoby układającej płytki. Byłem w fabrykach produkujących gres i raczej nie ma możliwości aby tańsza czy droższa pękła przy odpowiednim ułożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cichy_ mam ułożone dokładnie jak piszesz, tyle że zaufałem impregnacji producenta :mrgreen:

Eee, według producentów to większość jest impregnowana, wiem bo sam kiedyś sprzedawałem płytki, lepiej we własnym zakresie zaimpregnować płytki i fugi po ułożeniu, koszt niewielki a obawy o zaplamienie odchodzą w niepamięć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Na długości pewnie też nie masz zbyt wiele wolnego miejsca?

Wstępny projekt już mam ale można go będzie poprawić.

Już nawet nie chodzi mi o komfortowe prace detailingowe przy samochodzie ale o swobodne otwieranie drzwi bez ładowania nimi o ścianę lub o sąsiedni samochód.

Tak to dokładnie wygląda:

20130914_143114.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.