Skocz do zawartości

Co dzisiaj zrobiłeś przy swoim aucie ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 19,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tazman,

 

Znajoma miejscówka :D

 

U mnie dziś: pre wash Megs Hyper Wash z Glorii, mycie Megs Gold Class, koła VP Blue Gel, na lakier BSD, szyby Megs Perfect Clarity Glass Cleaner, po przetoczeniu auta do pociągnięcia ominiętej części opony Endurancem zaczęło padać hehe, kropelki miodzio... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umyłem alfine i zaliczyłem wqurw :zly::wallbash:

po czterech miesiącach LP3D powiedziała pa pa :dontknow:

Błąd aplikacji zapewne :dontknow:

A żeby nie było ,że spamuje w corsie zamówiłem opony,bo po telefonie od mamy,że złapała kapcia,okazało się,że plan wyjazdu z pompką i dojechania,do wulkanizacji nie wypali,bo bark opony niekoniecznie przeżył spotkanie z krawężnikiem :mrgreen:

W sumie to miały jakieś 4mm,z jednej szkoda,ale w końcu dobry powód,żeby zmienić eco-syf na coś normalnego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie dziś ale przez ostatnie 3 weekendy:

1) wymiana wahacza przedniego, prawego, prostego - wyleciał stukający TRW i wleciał Lemforder.

2) wyjęcie i czyszczenie intercoolera - skoro byłem już na kanale przy wymianie wahacza to uznałem, że przy okazji można przepłukać intercooler bo wyjęcie go jest dość łatwe

3) uzupełnienie lakierem rysy jaką mam na boku - miejscami nie wypełnił jej jak chciałem więc zrobiłem poprawkę. Idealnie nie jest ale jest na pewno o niebo lepiej - nie widać jej tak bardzo już

4) wyjęcie czujnika ciśnienie na listwie CR - ostatnio na zimnym, silnik mi trochę falował obrotami, niezbyt mocno ale wyczuwalnie więc z opisów na forach wynikało, że to ten czujnik najczęściej powoduje falowanie - wyjąłem go, przepłukałem, przedmuchałem. Obecnie jest lepiej - drobne falowanie widzę jedynie w INPA ale na ucho już tego mnie słychać. Zapewne w przyszłości trzeba będzie się przyjrzeć podobnemu czujnikowi ciśnienia na pompie CR.

5) wymiana uszczelek kolektora ssącego na nowe V.Reinz -wiąże się to z punktem nr 4. Chciałem żeby były nówki choć w marcu już je wymieniłem na nowe przy okazji zmiany świec żarowych.

6) ogarnięcie zaworka zwrotnego za filtrem paliwa. Zauważyłem ostatnio, że ciśnienie wstępne oscyluje na poziomie 3,89 bara co jest już trochę lipne. Obstawiałem pompę progową lub właśnie ów zaworek. Pompkę progową wymieniałem jakieś 3 lata temu więc zrobiłem test - zacisnąłem wężyk paliwa za tym zaworkiem i ciśnienie skoczyło na 4,05. Tak więc wymontowałem zaworek, wyczyściłem i udało mi się znaleźć bardzo podobną sprężynkę tyle, że o jakieś 1,5-2mm dłuższą. Zmontowałem całość i obecnie na biegu jałowym ciśnienie wstępne to wartość 4,10, przy pełnym obciążeniu spada do 3,90.

7) wyczyszczenie zaworu EGR - przy okazji ściągnięcia kolektora ssącego upiekłem 2 pieczenie ja jednym ogniu.

Póki co - auto śmiga i jest żwawsze.

Radocha, że zrobiło się coś samodzielnie - nieoceniona. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Intercooler wypłukałem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym (może być i benzyna ekstrakcyjna) - zalałem do połowy, zaślepiłem otwory od węży i jakieś 10 minut potrząsania jakbyś chciał butelkę pustą wypłukać. Oprócz tego ile się dało - wydmuchałem kompresorem wszelki syf z żeberek intercoolera bo siedzi tego tam zawsze dużo (piasek, liście itp co powoduje mniejszy przepływ powietrza).

EGR z kolei płukałem AKRĄ do czyszczenia silników - genialnie zmywa ten syf z EGRa. Oczywiście trzeba trochę posiedzieć i zakamarki EGRa podczyścić jakimś płaskim śrubokręcikiem owiniętym w szmatę ale ogólnie rzecz biorąc - AKRA bardzo dobrze zmywa ten syf. Trzeba tylko uważać aby nie zalać AKRĄ tej gruchy gdzie jest gumowa membrana od EGRa bo AKRA niezbyt leczniczo działa na elementy gumowe (w tej płaskiej "gruszce" jest otworek, przez który może wlatywać AKRA i leci to dalej w bebechy EGRa - najlepiej zakleić ten otworek + wlot od bolca na wężyk podciśnienia i wtedy jest ok).

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77, Pozdrawiam użytkownika e39, ale nie podzielam obaw o Akrę. Sporo tego przelałem w garażu i nie zauważylem żadnego negatywnego wpływu na gumy plastiki etc. Zgadzam się natomiast, że jeżeli nie musimy to nie lejmy jej tam gdzie nie trzeba i skąd ciężko będzie ją wypłukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie nie przy swoim ale zrobione :)

 

Kolega Zbyszek kocha samochody. Rok temu pomagałem mu przywrócić drugie życie w śnieżnobiałym Golfie I cabrio. Tym razem... urodziła mu się córka i musiał kupić tzw. dupowóz - Passata kombi.

 

Obaj nie mamy już tyle czasu co rok temu ale pasja wzięła górę i w miarę możliwości Zbyszek próbuje przemycać drobne modyfikacje i kosmetyczne poprawki nowego wozidła. Nie mogłem mu odmówić... na pierwszy ogień poszła kierownica. Kupił multifunkcję, ale w nienajlepszym stanie, widać że swoje Niemiec wymacał - skóra mocno powycierana i porysowana, airbag brudny i wypłowiały.

 

W ruch poszedł trzystopniowy zestaw reanimacyjny od Colourlock'a.

Przed przystąpieniem do prac kierownica została gruntownie wyczyszczona APC. Następnie usunąłem starą warstwę farby. Po wyschnięciu z przerwami 15 min położone zostały 4 warstwy nowej czarnej farby. Po 24 godzinach efekt okazał się być zadowalający więc wieża farba została wzmocniona utrwalaczem Leder Versiegelung. Po kolejnych 24 godzinach skórę zabezpieczyłem preparatem SURF CITY GARAGE Voodoo Blend Leather Rejuvenator z woskiem pszczelim i lanoliną. Powierzchnie z tworzywa z kolei zabezpieczone zostały dressingiem Chemical Guys Natural Shine. Zbyszek chyba będzie zadowolony...

 

PlCqTi6.jpg

 

udkq1fv.jpg

 

6AnKUMB.jpg

 

PK8sfR4.jpg

 

TBxozI2.jpg

 

OH7DP2f.jpg

 

dGofBtC.jpg

 

XiOLkG2.jpg

 

0vdO99f.jpg

 

JU5bxw1.jpg

 

tBUuvTS.jpg

 

WN0O0cP.jpg

 

gAa7f6O.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parar, wolałem dmuchać na zimne skoro nawet na opakowaniu AKRY pisze, że może być szkodliwa dla plastików, gum itp. W każdym razie do wyczyszczenia EGRa mogę polecić bo bardzo ułatwia robotę.

Też pozdrawiam fana e39.

 

Pan Miyagi, zdaj relację za jakiś czas jak to się trzyma.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj powalczyłem trochę z moim "trumniakiem"

 

Środek - Odkurzanie i czyszczenie skór cleaner od SG i szczoteczka colourlock'a , impregnacja jedna warstwa SG Care for me leather i jedna Zymol Leather Conditioner . Plastiki APC i na to standardowo NL i szyby Megs

 

Z zewnątrz - Piana SG , 2 wiadra z Blink'iem , na to BSD i na oponki Nielsen

jREfqq.jpg

w0S5Ca.jpg

PFFGvv.jpg

fkvIth.jpg

YpMyif.jpg

TqNhOG.jpg

hDqRHo.jpg

P5sE78.jpg

 

Zdjęcia z telefonu wiec słabe ale zawsze coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dach. Miejscami coś zostało, ale raczej z gatunku tych grubszych. ;)

FG 400 + MF od Flexipads

SSR2 + żółty Urban

Koch Antihologram + czarny Urban

 

Jak ktoś się zastanawia na padami z MF do DA to polecam. Dużo przyjemniejsza praca niż z twardym padem, cięcie też mocniejsze. :good:

 

DSC06948.jpg

DSC06949.jpg

DSC06951.jpg

DSC06962.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.