Skocz do zawartości

Jakie żarówki polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja również mam Tungsramy 120% od prawie roku i świecą dalej (świateł do jazdy dziennej nie mam). Wcześniej miałem Osram Allseason i po pierwsze słabo żółte były (spodziewałem się mocno żółtego światła), a po drugie spaliła się jedna chyba po miesiącu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie martwisz bo miałem allseason w poprzedniej hondzie w halogenach i całkiem fajna barwa była i teraz chciałem do drogowych w preludzie wrzucic ale jak tak szybko padają to nie wiem czy jest sens

 

Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wyzywaj od Sebixów, bo szykujesz się na bana na tym forum czepialski kolego.

 

Jeśli widzisz folię na lampach krd, to chyba jesteś ślepy.

 

Dla mnie dyskusja z Tobą się właśnie skończyła.

Kolega i tak już przegrał podnosząc głos i teraz musi ''siłą'' udowodnić swoje racje :D

Ja tak jak inni polecam H7 LED :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
683424 krd pisze:

zamawiał niby takie same, a jak stanęliśmy samochodami obok siebie to była mega różnica na korzyść moich - jest bardzo duży rozrzut jakościowy pomiędzy sztukami.

 

I według Ciebie to jest okej?

W temacie o swojej skodzie piszesz o bezpieczeństwie - Twoim i pozostałych uczestników ruchu - a tu taka loteria?

 

No nie jest okej, ale może stąd właśnie wynika brak homologacji - jest duży rozrzut jakościowy.

 

683424 Dziwisz się, bo ja nie - trzeba było w ogóle je zakleić/zamalować.

 

Zadałeś sobie tyle trudu by znaleźć zdjęcie, ale już w ogóle nie doszedłeś o co chodzi. To są fabryczne, Skodowskie lampy. Mają soczewkę i kolor plastiku w środku kompletnie nie ma wpływu na jakość świecenia. Nie ma tu żadnej folii, lakieru czy innego nie wiadomo czego.

 

683424 bo mimo że np. Instytut Transportu Samochodowego stwierdza:

 

"Na rynku oferowane są też zestawy z lampami ksenonowymi w miejsce żarówek halogenowych. Pomijając, że takie "zamienniki" są nielegalne, czasem diagnosta ma problem ze stwierdzeniem czy taki "zamiennik" nie został założony. Wynik pomiaru za pomocą ANALIZATORA ŚWIATEŁ jednoznacznie pokazuje czy takie światła świecą "lepiej" czy tylko silniej oślepiają. Wynik badania może zniechęcić do takiego niebezpiecznego "tuningowania" reflektorów pokazując niezbicie jakie są tego skutki."

 

Dalej, ja nie mam ksenonów tylko ledy, różnica jest.

No i czego to dowodzi? Czytałeś ze zrozumieniem czy wkleiłeś na pałę jak leci?

Są nielegalne - nie mają homologacji to fakt. Nie znaczy to, że są niebezpieczne dla kogokolwiek.

Nie wiem jakim trzeba być ignorantem i nieukiem żeby nie zauważyć, że nie jest to fabryczna instalacja.

Poza tym, analizator świateł jakim dysponują stacje badań technicznych nie sprawdza jakości światła samego sobie, a jedynie granicę światła i cienia więc zdanie, które cytujesz nie ma kompletnie sensu. Przy poprawnie ustawionych światłach, czy to zwykłych żarówkach, ledach czy hidach diagnosta nie ma jak sprawdzić jakości świecenia...

A idąc Twoim tokiem rozumowania lepiej jest jak mam ledy bo gorzej świecą więc nawet jak je źle ustawię to nie będę oślepiał aż tak bardzo jak źle ustawione zwykłe żarówki. :D

 

[ref]booohal[/ref], prawie za każdym razem czytam Twoje wypowiedzi to czuję, że byśmy się dobrze zgadali przy piwie :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

683424 krd pisze:

zamawiał niby takie same, a jak stanęliśmy samochodami obok siebie to była mega różnica na korzyść moich - jest bardzo duży rozrzut jakościowy pomiędzy sztukami.

 

I według Ciebie to jest okej?

W temacie o swojej skodzie piszesz o bezpieczeństwie - Twoim i pozostałych uczestników ruchu - a tu taka loteria?

 

No nie jest okej, ale może stąd właśnie wynika brak homologacji - jest duży rozrzut jakościowy.

 

683424 Dziwisz się, bo ja nie - trzeba było w ogóle je zakleić/zamalować.

 

Zadałeś sobie tyle trudu by znaleźć zdjęcie, ale już w ogóle nie doszedłeś o co chodzi. To są fabryczne, Skodowskie lampy. Mają soczewkę i kolor plastiku w środku kompletnie nie ma wpływu na jakość świecenia. Nie ma tu żadnej folii, lakieru czy innego nie wiadomo czego.

 

683424 bo mimo że np. Instytut Transportu Samochodowego stwierdza:

 

"Na rynku oferowane są też zestawy z lampami ksenonowymi w miejsce żarówek halogenowych. Pomijając, że takie "zamienniki" są nielegalne, czasem diagnosta ma problem ze stwierdzeniem czy taki "zamiennik" nie został założony. Wynik pomiaru za pomocą ANALIZATORA ŚWIATEŁ jednoznacznie pokazuje czy takie światła świecą "lepiej" czy tylko silniej oślepiają. Wynik badania może zniechęcić do takiego niebezpiecznego "tuningowania" reflektorów pokazując niezbicie jakie są tego skutki."

 

Dalej, ja nie mam ksenonów tylko ledy, różnica jest.

No i czego to dowodzi? Czytałeś ze zrozumieniem czy wkleiłeś na pałę jak leci?

Są nielegalne - nie mają homologacji to fakt. Nie znaczy to, że są niebezpieczne dla kogokolwiek.

Nie wiem jakim trzeba być ignorantem i nieukiem żeby nie zauważyć, że nie jest to fabryczna instalacja.

Poza tym, analizator świateł jakim dysponują stacje badań technicznych nie sprawdza jakości światła samego sobie, a jedynie granicę światła i cienia więc zdanie, które cytujesz nie ma kompletnie sensu. Przy poprawnie ustawionych światłach, czy to zwykłych żarówkach, ledach czy hidach diagnosta nie ma jak sprawdzić jakości świecenia...

A idąc Twoim tokiem rozumowania lepiej jest jak mam ledy bo gorzej świecą więc nawet jak je źle ustawię to nie będę oślepiał aż tak bardzo jak źle ustawione zwykłe żarówki. :D

 

[ref]booohal[/ref], prawie za każdym razem czytam Twoje wypowiedzi to czuję, że byśmy się dobrze zgadali przy piwie :kox:

Nie bez powodu nie mają homologacji.

Zwykły reflektor zaprojektowany jest tak zeby kilkanaście procent świata rozpraszal w górę i naokoło nie tak żeby między innymi znaki drogowe odbijaly światło. Skoro na miejsce standardowej żarówki Wstawisz led o prawie dwukrotnej mocy swatla to te kilkanaście procent świadomie rzucanego swatla może a napewno zacznie oslepiac.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderator
683573 Nie bez powodu nie mają homologacji.

Zwykły reflektor zaprojektowany jest tak zeby kilkanaście procent świata rozpraszal w górę i naokoło nie tak żeby między innymi znaki drogowe odbijaly światło. Skoro na miejsce standardowej żarówki Wstawisz led o prawie dwukrotnej mocy swatla to te kilkanaście procent świadomie rzucanego swatla może a napewno zacznie oslepiac.

 

No wcale nie wiadomo czy z powodem czy nie.

Powód jest pewnie prosty - kosztuje to kupę kasy. Oraz zapewne wygląda tak jak aprobata producenta samochodu na bańce z olejem ;) Fakt, że olej nie ma aprobaty producenta wcale nie świadczy o tym, że uszkodzi silnik czy będzie gorszy od innego :)

Ta dwukrotnie większa ilość emitowanego światła to jest na papierze, a nie w rzeczywistości.

Poza tym powtórzę znowu:

po pierwsze mam soczewkę,

po drugie na badaniu technicznym odcięcie wychodzi idealnie. Byłem 3 razy i nikt złego słowa nie powiedział.

 

A tak w ogóle to zdanie:

 

Ok kolego,

masz swoje zdanie... ja mam swoje. Nie jeździłeś, nie montowałeś, nie wiesz jak jest.

 

mogłoby zakończyć dużą część dyskusji na tym forum. Widać pełno ludzi co wypowiadają się o produktach, których w ręku nie mieli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

683568 A idąc Twoim tokiem rozumowania lepiej jest jak mam ledy bo gorzej świecą więc nawet jak je źle ustawię to nie będę oślepiał aż tak bardzo jak źle ustawione zwykłe żarówki.

Hahahaha, Krzychu! Spadłem z fotela :lol: Majstersztyk, szapoba, żoli papą, selawi*! :D

 

Dodam od siebie tylko tyle, że po zamontowaniu ledów linia odcięcia (światła i cienia) przebiega niżej niż zwykłych żarówkach h7.

O oślepianiu kogokolwiek więc nie ma mowy. Zrobiłem na tych światłach już ok. 20 tyś. km i NIKT, powtórzę NIKT mi nie zasygnalizował że go oślepiam. Trasy robię głównie nocą.

 

 

683568 może stąd właśnie wynika brak homologacji - jest duży rozrzut jakościowy.

Tu nawet nie chodzi o rozrzut jakościowy, poprostu skośni koledzy ładują tam różne typy diod nie zawsze podając że są do wyboru takie lub takie.

Jedne świecą lepiej inne słabiej. Jakość wykonania też raczej nie świadczy o tym że są produkowane w garażu u Pana Xiao Tao za miskę ryżu.

Moim zdaniem takie żarówki już dawno mogliby produkować topowi producenci jak Osram, Bosch, Phillips... ale po co. Biznesu nie będzie z wypuszczania zamienników halogenów H7, biznes/monopol będzie przy projektowaniu i wypuszczaniu dedykowanych, zespolonych lamp ledowych w nowych autach w najwyższej konfiguracji za mega dopłatą.

 

*pisownia celowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyższej intensywności oczywiście ze odcięcie będzie widoczne jeszcze bardziej ale na badaniu technicznym nie mierzona jest ilość światła uciekająca poza ten horyzont.

Aprobata jest niczym innym jak widzimisie danej firmy a homologację wydaje instytucja państwowa która sprawdza czy produkt zgony jest z prawem.

A co do soczewek to sprawiają wrażenie ze skupiają światło wiec nie oslepiaja. Tak ale jak jesteś obok reflektora ale jak będzie przed nim 20 metrów to już nie ma to znaczenia.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

683400 Minusem jest jazda w deszczu, tutaj rzeczywiście zwykłe, żółte żarówki mocniej oświetlały drogę

W tym przypadku jednak najbardziej wpływ ma zastosowanie "odcienia" asfaltu. Droga drodze nie równa a obecnie obserwuję, że stosują "ciemniejszy asfalt" niż było to wcześniej. I tu już nie ma znaczenia czy żarówka, xenon czy LED- jak deszcz pada na ciemny asfalt to istna tragedia. Jak jest jaśniejszy to jest fajnie. Nie wiem czy GDDKiA prowadzi jakiekolwiek badania na ten temat ale nawet ciemniejszy asfalt będzie bardziej się nagrzewał od jaśniejszego no i właśnie komfort podróżowania. Nawet jak nie pada deszcz w nocy to na jaśniejszym odcinku asfaltu lepiej mi się jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do końca tylko asfalt ma wpływ, miałem keidyś Philipsy Blue Vision i w deszczu był dramat nie zależnie od asfaltu, teraz mam Xtreme Vision bez żadnych BLUE hiper xenon look i w deszczu droge widać dobrze. Chłodne światło nie sprawdza sie podczas deszczu i tyle, na każdej żarówce z niebieską barwą jest problem w deszczu (swoja drogą takie żarówki nie daja wogóle nic co nawet jest podobne do niebieskiego czy ksenonu, ale ludzie to łykają bo myślą że zrobią ksenon ze zwykłej lampy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeżeli ja mam u siebie Tungsram +90% a w Hondzie CR-V xenon ori Osram (zwykły,bez bajerów) i widzę różnicę w nocy czy to w deszcz czy nie więc sorry nie wmówisz mi, że mieszanka asfaltu nie ma nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie napisałem że asfalt nie ma nic do rzeczy ? przeczytaj raz jeszcze moje pierwsze zdanie tylko wolniej. Nie wiem co to za poprawa jakości świateł skoro w deszczu dana żarówka/LED czyli tam gdzie jest potrzebna najlepsza widoczność świeci ona gorzej niż zwykła. Ale wolny wybór

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

683579 Aprobata jest niczym innym jak widzimisie danej firmy a homologację wydaje instytucja państwowa która sprawdza czy produkt zgony jest z prawem.

instytucja państwowa też sprawdzała czy mierniki prędkości używane przez policję działają prawidłowo i co z tego wyszło? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... kilka miesięcy temu pisałem że po roku wymieniłem żarówki (spaliła się jedna, wymieniłem komplet).

H4 Osram Allseason.

Dziś w trakcie jazy do pracy najpierw zgasła jedna, później druga. Szybko coś, może wadliwe trafiłem.

Mniejsza o to. Jako że miałem podstawowy zapas w samochodzie to założyłem - Osram Bilux.

Teraz finał: Allseason miały bardzo ładną i 'twardą' linię odcięcia. Biluxy tą linię mają niewyraźną i rozmytą.

Czym to jest spowodowane? Gorzej wykonana blaszka osłaniająca żarnik w środku żarówki?

Ogólnie słabsza jakość wykonania? (w sumie Biluxy to klasa mocno budżetowa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używał ktoś PHILIPS RACING VISION +150% H4 12V ? Waham się między nimi a OSRAM NIGHT BREAKER LASER +130%, wcześniej w innym aucie jeździłem na nightbreakerach i było ok, chociaż w deszczu bez rewelacji. Czy te ww będą białe, czy już podchodzą pod jakiś beznadziejny niebieski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem te LEDy, zamontowałem, ale kurde... Coś mi się w nich nie podoba, ale jeszcze nie wiem co. :D

 

IMG2349jp_aehehen.jpg

 

IMG2348jp_aehehex.jpg

 

IMG2347jp_aeheher.jpg

 

Myślę czy nie zmienić ich na Philipsy H7 White Look z barwą 4300K. Tak przy okazji - która żarówka H7 z homologacją jest najbliższa xenonowi jeżeli chodzi o barwę? (chodzi o światło, które pada z soczewki, a nie to widziane z punktu kierowcy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

która żarówka H7 z homologacją jest najbliższa xenonow

 

 

żadna. Kolejny przykład jak ktoś chce zrobić z zwyklej lampy ksenon

Jestes przykry człowieku. Pisze o żarówkach z barwa NAJBARDZIEJ zbliżona, a nie taka sama.

 

Od 5 stron próbowałem czytać temat, to na każdej z nich sa jakies Twoje dziwne mądrości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.