Skocz do zawartości

Sealant czy wosk na trudne warunki ?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 271
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jak jest optymalna temperatura do nakładania Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0?

 

Minimum 15 stopni, optymalna... nie wiadomo, myśle że 20-25 napewno i niska wilgotność.

 

[ Dodano: 4 Styczeń 2010, 20:59 ]

Czy sealant Wolfganga można nakładać warstwami w celu przedłużenia trwałości?

Nie 8-)

 

Ja bym spróbował, osobiście nie testowałem konketnie Wolfganga warstwowo, ale wiele sealantów w przeciwieństwie do wosków LUBI warstwowanie.

  • Administrator
Opublikowano
[ Dodano: 4 Styczeń 2010, 20:59 ]
Czy sealant Wolfganga można nakładać warstwami w celu przedłużenia trwałości?

Nie 8-)

 

Ja bym spróbował, osobiście nie testowałem konketnie Wolfganga warstwowo, ale wiele sealantów w przeciwieństwie do wosków LUBI warstwowanie.

Marcin,

to co pamiętam, to Wolfgang jest jednym z niewielu Sealantów, których nie da się warstwować.

Ale przecież można u producenta zapytać ;)

Opublikowano

* If you like the layered look, first lay down a coat of Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. After it cures, apply a coat of Wolfgang Füzion Estate Wax to enjoy the benefits of both carnauba wax and polymers.

 

Jedyna informacja jaką znalazłem to że po całkowitym "curing time" czyli 12stu godzinach można położyć warstwę Wolfgang Fuzion Estate Wax. Nie wiem nic o warstwowaniu samego sealanta, dlatego napisałem że bym spróbował. W przypadku wielu sealantów to się sprawdza. Ciekawostką jest to że producent mocno uczula na konieczność schnięcia w suchym otoczeniu przez aż 12h...ufff, długo.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Skoro piszecie w tym temacie o sealantach, pozwolę sobie zapytać czy sealanty minimalizują zjawisko kolistych zarysowań? Zauważyłem że TECH WAX 2.0 i Extra Gloss Protect zakrywają lub usuwają zarysowania.

Opublikowano

na pewno nie usuwają. część sealantów posiada zdolność wypełniania drobnych rysek. na forum pojawił się nawet test wolfganga, który robi to bardzo dobrze. niektóre woski też dają radę.

Opublikowano

żeby dopełnić obrazu - są jeszcze środki AIO na bazie sealantów, jak np. SRP, Z AIO czy PB Polish with sealant, który teraz testuję. Mają minimalne właściwości ścierne, a także wypełniające(tu akurat tylko SRP) i zabezpieczające. Nie są jednak tak trwałe jak zwyczajny sealant, można je traktować jako dobry podkład pod warstwę właściwego środka.

  • Administrator
Opublikowano
Ten Wolfgang ma schnąć 12 godzin? z jakiego to powodu?

Żeby wyschnął (powłoka stwardnieje i będzie bardziej odporna).

 

To dotyczy nie tylko Wolfganga.

Obojętnie czy Sealant czy wosk, jest znacznie lepiej jeżeli dobrze wyschnie.

Najlepiej zostawić samochód na noc w ciepłym i suchym miejscu. ;)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wybaczcie, że odgrzebuję temat, ale nurtuje mnie jedna kwestia: czy nałożenie Jetseal "pod" Colli 476 lub nawet 915 wydłuży trwałość powłoki ochronnej? Ma ktoś jakieś doświadczenia albo chociaż przemyślenia teoretyczne?

Opublikowano

Teoretycznie przedłuży. Wosk na pierwszej linii, pod nim sealant. :) Teoretycznie.

  • Administrator
Opublikowano
Teoretycznie przedłuży. Wosk na pierwszej linii, pod nim sealant. :) Teoretycznie.

Masz racje - teoretycznie. ;)

Zwłaszcza przy użyciu nienaturalnych wosków należy uważać, np. nałożyć wosk tylko w jednym miejscu (np. tylna klapa) i obserwować.

Sam z tym problemu nie miałem, ale słyszałem już parę razy, że Meguiar's #16 rozłożył sealant.

Inni natomiast tego problemu jeszcze nie mieli.

 

Dlatego próbować: samochód cały chronić sealantem a wosk nałożyć tylko częściowo, tak aby można było porównać ;)

Opublikowano

CleanerFreak, dzięki za odpowiedź, tak pewnie zrobię. Z drugiej strony mam nadzieję, że nie doczekam do końca testu :D

 

A jeśli ktoś już próbował tej kombinacji, proszę o opisanie swoich spostrzeżeń.

Opublikowano
Masz racje - teoretycznie. ;)

Zwłaszcza przy użyciu nienaturalnych wosków należy uważać, np. nałożyć wosk tylko w jednym miejscu (np. tylna klapa) i obserwować.

Sam z tym problemu nie miałem, ale słyszałem już parę razy, że Meguiar's #15 rozłożył sealant.

Inni natomiast tego problemu jeszcze nie mieli.

 

Dlatego próbować: samochód cały chronić sealantem a wosk nałożyć tylko częściowo, tak aby można było porównać ;)

 

Nie wiem jak 16 ale 476 zawiera rozpuszczalniki. Może to mieć szczególnie duży wpływ jeżeli nie odczekamy aż sealant się "utwardzi"

Opublikowano

Nie wiem jak 16 ale 476 zawiera rozpuszczalniki. Może to mieć szczególnie duży wpływ jeżeli nie odczekamy aż sealant się "utwardzi"

 

Nie planuję nakładać żadnego wosku na sealant wcześniej niż po upływie 12 godzin, to jest jasne.

Opublikowano

Z własnego doświadczenia wiem, że co za dużo to za dużo. :evil: Po procedurze - Cleaner HD, Jet Seal 109, Zymol Carbon - 10 dni nie mycia w warunkach zimowych i nie mogłem uwierzyć jak brud przywarł do lakieru - wymagał użycia glinki w celu przywrócenia gładkości pod dłonią. Byłem w szoku, bo lakier był idealnie przygotowany przed procedurą. Być może zbyt krótki czas pomiedzy warstawami, albo zwyczajnie za dużo towaru.

  • Administrator
Opublikowano

HD Cleanse niekoniecznie lubi sie z innymi woskami niż Zymol,a Jetseal jak każdy sealent nie koniecznie lubi się z oleistymi polituarmi/cleanerami,może stąd ten problem.

Opublikowano
HD Cleanse niekoniecznie lubi sie z innymi woskami niż Zymol,a Jetseal jak każdy sealent nie koniecznie lubi się z oleistymi polituarmi/cleanerami,może stąd ten problem.

 

W każdym razie zdecydowanie była to przesada ;)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Panowie, odkopuję temat. Ile czasu powinno minąć od aplikacji Wolfganga do jego wytarcia? Jakieś szczególne techniki, porady?

Opublikowano

witam :) myślę że mam pewną wiedzę na Twoje pytanko :-]:-]:-]:-] ja robiłem tak nałożyłem cienką warstwę i czekałem 40 min ale wydaje mi sie ze po 30 juz można działać, potem wycierałem, następnie autko stało w garażu 24h, co by sealant sie utwardził, aha w czasie utwardzania autko nie może być narażone na wilgoć, tak przynajmniej wyczytałem na zagranicznych forach. Jak nałożysz, odczekasz 30 - 40 min i wytrzesz to zobaczysz jaką śliska powierzchnie zostawia wolfgang. Nie wiem, Grzegorz jak jest z tym czasem od nałożenia do wytarcia, z tego co pamiętam jak nałożyłem na całe auto i później zacząłem wycierać, a na koniec zostawiłem sobie maskę, czyli wycierałem ją po 1h od nałożenia to wolfgang zaczął na niej pozostawiać biały pył, wiec uważam ze nie należy przesadzać z tym czasem. Moim zdaniem 30-35min a 40 to max. Pamiętaj także żeby nakładać do w temperaturze co najmniej 15 stopni na plusie :P Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

też używam Wolfgang sealent, uprzednio wyglinkowany, oraz oczyszczony lakier Pre Wax Polish, też z Wolfganga te środki.

po 12 godzinach dołożony jeszcze QD i auto perełka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.