Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

http://allegro.pl/opony-zimowe-195-65-1 ... 70388.html

Ktoś może się wypwiwedzieć na temat tego kompeltu, czy na zime jest to dobre rozwiązanie, inny komplet na przód i tył? Czy lepiej szukać 4szt takich samych, dodam że auto bez wszytskich systemów typu abs itp ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli conti zgodne z opisem to można brać, o Hankook'u się nie wypowiem, bo nie jeździłem. Jeśli nie masz żadnych systemów to się nawet nie zastanawiaj- nie zrobi to różnicy. Przy nowym aucie już bym się zastanawiał- ostatnio na chwilę musiałem założyć inne koło do BMW- zimowa, identyczny wymiar opony, szerokość felgi i et, a jednak błąd wyskoczył. Nie wiem czy tak samo byłoby w przypadku różnicy tylko między osiami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś może powiedzieć na temat Barum Polaris 3?

 

Jeździłem na takich w zeszłym sezonie i nie mogę jakoś narzekać. Bardzo głośne nie były, nigdzie się nie zakopałem itp. Z budżetowych gum moim zdaniem są całkiem oki. Na pewno wolałbym je od chińczyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buka a jaka masz kwote na opony i szukasz nowych, uzywanych i jaki rozmiar? Czemu nie chcesz tego kompletu z tego ogloszenia co wstawiales? Przeciez opony prawie nowe i z dobrym bieznikiem. A, że dwa komplety inne to co? Przeciez na jednej osi maja byc takie same. Kuzyn Jezdzi w Leonie na przodzie biezniki, a z tylu Fulda Montero. A dlatego, ze mieszka w gorach, gdzie zima na prawde sroga, biezniki maja gruby bieznik, dobrze ida w sniegu, a z tylu ma lepsze, nowe opony, co by na sliskim "dupa" nie zamiatal.

Wiec nie ma sie co bac roznych marek. Rozmiar sie zgadza, nie widze problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie :)

Jednak jak się głębiej zastanowić to ma sens.

Zawsze się mówiło, że lepsze opony na przód, ale teraz jednak się to zmienia.

Bo gorzej jak ci tył auta poleci, bo masz gorsze opony, niż jak wyjdzie przodem.

Ale mniejsza z tym. O coś innego tu chodziło, ale wyłapałeś trochę mniej istotną sprawę :P

Chodziło o założenie bieżnika grubszego/o ostrzejszej konstrukcji bieżnika na oś napędzaną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyłapałeś trochę mniej istotną sprawę

Wiem,wiem tak po prostu co roku rozkminiam.

Wychodzę za założenia,że przód,hamuje,skręca i przyspiesza,a tył ma tylko jedną funkcję trzymać się :mrgreen:

Widać po zużyciu itp.

ale koniec OT ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie dobrze.. lepsze opony w przednim napędzie powinny być na tyle.. poczytaj o tym.. stara szkoła..

 

Po pierwsze przód ma napęd i łatwiej sobie "poradzi", po drugie jest bardziej dociążony bo jest z przodu silnik i po trzecie oś jest sterowana ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie sytuacji gdzie lepsze opony z przodu są bardziej przydatne jest więcej, ale raz mi się zdarzyło (opony lepsze z przodu, z tyłu gorsze) w Ibizie jak miałem, że mi tak miotło tyłem w zakręcie, że widziałem go już w lusterko. I fakt kontra, ręczny, but i wyszedłem z tego, ale już widziałem oczami jak leże w rowie. I powiem szczerze, że byłem pokichany nie na żarty. I ta sytuacja mi uświadomiła właśnie jak to jest mieć gorsze opony na tyle.

Więc najlepiej mieć tak samo dobre, nowe opony i co sezon zmieniać żeby równo zdzierać :)

I każdemu życzę żeby było go na nówki stać i nie musiał rozkminiać co gdzie wrzucać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tu rozpatruje akcje pt. mam po 3sezonach,więc nawet co sezon przekładane to te które poleciały 2sezony na przodzie to śmietniki,a tylne mają załóżmy 7,5mm ,kupuję nową parę,więc idzie do przodu ,potem za sezon kolejna para i tak jakoś leci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już było po odbiciu kierownicą i przy rzuceniu w drugą stronę ;)

Nie ważne, to był odruch, udało się i tyle w temacie. Człowiek nie ma czasu na myślenie w takich momentach. Koniec OT ;)

Lepsze fajnie mieć, niestety bolesna prawda, że wiele osób nawet na bieżniki nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś coś może powiedzieć na temat Barum Polaris 3?

 

witam

 

ja śmigam akurat dopiero 2 sezon oponki nóweczki ...

 

co mogę powiedzieć ? oponki są o dziwo od letnich (Bridgestone Turanza ER300 ) na suchym asfalcie cichsze

nie miałem dużych problemów w poprzednim sezonie.

uważam że są super.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że wiele osób nawet na bieżniki nie ma.

 

Kamil dla mnie to skrajna głupota bo na paliwo jakoś mają. Jak się oszczędza na własnym bezpieczeństwie to pozostawiam bez komentarza.

 

Co do Barum Polaris 3 to bardzo fajna budżetowa opona. Moim zdaniem spisuje się dobrze do 16" - potem są ciekawsze opony w danym przedziale cenowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem :D Sam jak szukałem opon, to tym testem się trochę posiłkowałem.

Na końcu bardzo fajna, przejrzysta tabelka. Sava też jest uwzględniona.

Test Opon Zimowych

 

A tutaj ktoś o Barumy pytał.

Test Opon

 

Tak, że mam nadzieję, że komuś pomoże.

Ostatnio zakupione dla znajomego opony 195/65r15 Pirelli Snowcontrol III

za 849zł nowe z wliczoną przesyłką, wszystkie dot 3013, na allegro,

tak że można tanio dobre oponki dorwać.

 

Tu jeszcze jeden, nowszy test:

Test Opon 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.