Skocz do zawartości

Jakie opony polecamy?


Rekomendowane odpowiedzi

jak zima to nokian :)

 

Jeździłeś na nich? Miałem Nokian i wcale dupy nie urywały.

 

Miałem w służbowym kiedyś.

Caddy szło przez zaspy jak traktor, żadnych problemów w przejeżdżaniu przez zasypane miasto o 6 rano. Generalnie nie wiem jak się zachowują przy wyższych prędkościach ale hamowanie i ruszanie bezproblemowo.

Mogę jeszcze miśki alpin polecić, tylko nie pamiętam które, w każdym razie w quashqaiu 2WD robią wrażenie przyczepnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprzednie opony toyo proxses t1r - super mega zajebiste, trzymanie na zakrętach aż głowa boli, nie ma szans poślizgu na suchym oczywiście, jedyny minus, tracą się w oczach

 

-tylko do bardzo lekkich aut, bo ścianka boczna jest za miękka, nawet w gołej E36 jeszcze z silnikiem 1.8 średnio się sprawdzały

tracą się w oczach

Fakt

nie ma szans poślizgu

Lubię takie stwierdzenia :good::song:

 

Dunlop Winter Sport 3D

Na głębokim śniegu całkiem niezłe, na suchym i mokrym asfalcie porażka.

Z zimówek najbardziej do tej pory chwalę sobie ContiWinter TS850, z resztą TS830 też był dobre ;)

 

A z letnich miło zaskoczyły mnie GY Eagle F1 Assymetric 2 (przynajmniej w wymiarze 235/45/17) bardzo przewidywalne, można je nieźle wyczuć na granicy przyczepności, przyspieszanie i hamowanie wyraźnie lepsze niż ContiSportContact2, do tego świetne na mokrym.

W ciężkiej furze całkiem nieźle sprawdzają się też Vredesteiny Ultrac Sensata- w C63 AMG z dwiema osobami, czyli ok 2 ton na torze ciężko się było przyczepić (przynajmniej na suchym). Do tego bardzo mało się zużywają :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie sprawiłem komplet bieżnikowanych całosezonowych opon i póki co wrażenia z jazdy w deszczu jak i w upałach jak najbardziej pozytywne :o Spodziewałem się czegoś zdecydowanie gorszego, na autostradach nawet przy wysokich prędkościach jest całkiem cicho. Czekam na pierwsze śniegi żeby zobaczyć jak sobie poradzą, ale jeśli okaże się, że wszystko jest okej i jeździ się dobrze to już chyba nie wrócę do markowych opon :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę fajne opony,ale 2sezony to wyzwanie :dontknow:

Coś za coś. Chociaż z drugiej strony miałem je w Volvo i e36 poprzednią zimę i powiem szczerze, że wyglądają bardzo dobrze, a przody w Volvo nie miały lekko, bo ciężkie 2,4 przed osią i przód napęd, a BMW było na torze (dużo śniegu, ale też trochę płyt lotniska NMNP i Rozety) ;)

 

Altay, Mówisz, że hamowanie, podatność na aquaplanning i trzymanie na zakrętach nie odbiega od dobrej letniej gumy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P7 Cinturato i w 17 i 18 calach - le drama.

SottozeroII - ogólnie przód do zjechania w rok i 7-10kkm, potem już lepiej. Trakcji jako tako nie ma, a na mokrym asfalcie przy niskiej temperaturze potrafią zaskoczyć ( no chyba że to wina Franka na pokładzie :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komplet bieżnikowanych całosezonowych

:shock:

 

 

Biorąc pod uwagę limity szybkości dla samochodów osobowych z oponami bieżnikowanymi obowiązujące w niektórych krajach (i podstawy ich wprowadzenia), mając takie ogumienie lepiej nie utrzymywać prędkości powyżej 140 km/h przez dłuższy czas podczas podróży autostradą, w upalny dzień.

 

Współczesne opony osobowe są konstruowane jako opony „o jednym życiu”. W związku z tym konstruktorzy dobierając materiały i budowę karkasu, nie biorą pod uwagę tego, aby wytrzymywały one przebiegi większe niż guma bieżnika.

 

Formy wulkanizacyjne stosowane do bieżnikowanie rzadko są wystarczająco zaawansowane technicznie. Inną kwestią są mieszanki stosowane do bieżnikowania. Koncerny oponiarskie przeznaczają ogromne kwoty na opracowywanie odpowiednich mieszanek, zapewniających zadowalający poziom osiągów. Firmy bieżnikujące zwłaszcza te mniejsze nie mogą sobie zwykle na to pozwolić. Zdarza się, również że do bieżnikowanie stosowane bywają mieszanki odpadowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos bieżnikowanych, nalewek itd- mam Slicki maxsport w e36 i o ile na torze fajna sprawa, bo kosztują grosze, a trzymają duużo lepiej niż zwykłe opony, to przy 150 już czuję się lekko niepewnie, pomijając fakt, że żadna z 8 sztuk nie była równo nalana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że mój post wywoła takie komentarze :D wiem, że nie ma porównania do dobrych letnich gum, ale mój samochód to typowy dupowoz i nie mam zwyczaju szybkiego śmigania po zakrętach, a przy normalnej jeździe auto prowadzi się pewnie i dobrze. Druga sprawa jazda w deszczu. Nie jest najgorzej, ale jak już wspominałem przy spokojnej jezdzie i nie ma co szaleć bo to byłoby już ryzykowne :P utrzymywanie wyzszych predkosci ? Na oponach zrobiłem 6tyś km, głównie autostradami i nigdy nie jadę wolniej niż te 150km/h. Zadnych drgań na kierownicy więc oponki są równe, nawet wulkanizator powiedzial ze niezłe jak na bieżnikowane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapomniałem dodać że jeśli ktoś myśli o alpin 4 michałka to niech sobie da spokój, cena wysoka a prowadzenie praktycznie jak w ultragripach.

 

Michelin alpin a4 ile kosztuje ? bo chyba porównywalnie do Ultragripów 8 Goodyear jeśli o nich mówisz.

 

Jeździłem na nowych Goodyear UG8 dwa sezony. Rewelacyjne opony. Zresztą należą do czołówki w testach i niestety czołówki cenowej. Nie wiem na ile wierzyć takim testom niemieckim itp. ale tam zawsze wygyrwa Goodyear, Dunlop, Michelin (albo bardzo wysoko) i kilka innych modeli opon - i rzeczywiście UG8 dają rade znakomicie w każdych zimowych warunkach do tego są bardzo ciche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zapomniałem dodać że jeśli ktoś myśli o alpin 4 michałka to niech sobie da spokój, cena wysoka a prowadzenie praktycznie jak w ultragripach.

 

Michelin alpin a4 ile kosztuje ? bo chyba porównywalnie do Ultragripów 8 Goodyear jeśli o nich mówisz.

 

Jeździłem na nowych Goodyear UG8 dwa sezony. Rewelacyjne opony. Zresztą należą do czołówki w testach i niestety czołówki cenowej. Nie wiem na ile wierzyć takim testom niemieckim itp. ale tam zawsze wygyrwa Goodyear, Dunlop, Michelin (albo bardzo wysoko) i kilka innych modeli opon - i rzeczywiście UG8 dają rade znakomicie w każdych zimowych warunkach do tego są bardzo ciche.

 

alpiny są stówkę droższe od ultragripów, dałem sie namówić że to najwyższa półka,, może i najwyższa ale jak nawali 20 cm śniegu i jedziesz terenówką w lesie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy doradźcie mi :) Zima idzie i trzeba by kupić jakieś zimówki do E60. Mam zawieszenie z m pakietu, więc jest nieco niżej i zastanawiam się czy zakładać na 18 calowe felgi zimówki(245/40). Nie mam drugiego kompletu felg, a chciałbym na wiosnę kupić 19 cali. Jeździ ktoś z was na zimówkach w takim rozmiarze? Mieszkam w górach i często na drodze do domu mam 30/40 cm świeżego śniegu. Droga do domu pod górkę. Boje się o to żeby nie latać w koleinach jak bura suka. Jakiej marki opony będą najlepsze w takim rozmiarze? :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ponieważ nieurchornnie zbliża się data odbioru auta co polecacie na zimę w rozmiarze 225/55R17 i na lato 245/40R19?

 

Na zimę pewnie wezmę Semperity SpeedGrip (miałem takie w Astrze na 16" i bardzo sobie chwaliłem) lub UG8. Na lato nie mam pojęcia co bo w takim rozmiarze nie wiem co się sprawdza. Szukam opony do 1000pln/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.