Capaz Opublikowano 30 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ja w zimie jeżdżę na Continentalach ContiWinterContact TS 830 i również szczerze polecam. Mimo iż samochód tylnonapędowy, czyli z zasady problematyczny zimą, to nigdy nie było żadnych niespodzianek.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 1 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Dziś udało mi się założyć nowe oponki. Mianowicie Dunlopy Sport Maxx RT. Powiem krótko... po przejechaniu 50km mogę stwierdzić, że to najlepsza opona jaką używałem i jest warta każdej wydanej złotówki. E46 ma wrodzoną wadę - mianowicie, na polskich koleinach przy szerokiej gumie strasznie nosi samochodem i wyszarpuje kierownicę. Na nowych oponach ten problem nie występuje, auto idzie jak po sznurku... POLECAM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elf Opublikowano 1 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Panowie rozglądam się za oponami zimowymi w rozmiarze 195/65/15. Co polecacie? Trasy głownie po mieście, czasami wypad na narty. Mam w zimę często styczność z Fuldami Kristal Montero 3 w rozmiarze 185/60/14 użytkowane tak jak piszesz głównie w mieście, czasem jakiś dalszy wypad i mam o nich bdb opinię, jeśli chodzi o zachowanie na błocie pośniegowym czy kopnym śniegu. Miałem kiedyś w mocnym rwd Montero 2 i nie powiem radziły sobie bardzo dobrze pomimo tego że starczyły tylko na jedną zimę ale to było świadome ich zabijanie Aktualnie w aucie mojej lepszej połowy są na zimę Montero 3 - w/g mnie w tej cenie to bardzo dobry wybór...kupowane rok temu po ok 160/170 zł szt. Nie ma problemu z szaleństwami po marketach czy innych okolicznościach ze świeżym śniegiem, na początku był problem bo za mocno trzymały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Szukam opon letnich klasy premium w rozmiarze 225/45/17, które miałyby jak najniższe/niskie opory toczenia. Co moglibyście polecić? Głównie chodzi mi o to by nie było jakiejś drastycznej różnicy w spalaniu względem 205/55/16. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Szukam opon letnich klasy premium w rozmiarze 225/45/17, które miałyby jak najniższe/niskie opory toczenia. Co moglibyście polecić?Głównie chodzi mi o to by nie było jakiejś drastycznej różnicy w spalaniu względem 205/55/16. Powiem Ci, że u mnie po przesiadce z 205/50/17 na 245/40/17 i 225/45/17 nie mam absolutnie żadnych różnic w spalaniu. Sprawdziłem i jestem o tym przekonany. Spodziewałem się przynajmniej litra więcej na setce, a tutaj miła niespodzianka. Opony to Conti CSC3 (tył) i Dunlop Sport Maxxx (przód). Możesz zainteresować się np. Continentalem ContiPremiumContact 5 - w testach piszą o krótszym hamowaniu i niskich oporach toczenia. Pytanie tylko czy warto dla jakiejś tam minimalnej oszczędności na paliwie podejmować decyzję o wyborze opony, szczególnie w segmencie premium... Chyba lepiej by samochód był bardziej sprawny na mokrym i miał lepszą trakcję, nawet kosztem tych 50zł-100zł rocznie na wydanym paliwie... Po przecież te kwoty są raczej drobne w stosunku do zakupu samych opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mały_dżon Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Trudno żeby auto z 200 konnym silnikiem w dieslu jakoś znacząco zwiększyło spalanie po zmianie opon jak wyżej, co innego litrowa benzyna Co do 195/65r15 to pierwszy sezon na alpinkach w foce i w miarę dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Trudno żeby auto z 200 konnym silnikiem w dieslu jakoś znacząco zwiększyło spalanie po zmianie opon jak wyżej, co innego litrowa benzyna Na forum sympatyków marki każdy pisał że litr więcej to minimum... Nie mniej jednak masz trochę racji, bo litrowa benzyna odczuje na spalaniu bardziej... Tylko kto kupuje oponę klasy premium w rozmiarze 225/45/17 do litrowej benzyny..? Chyba prędzej do czegoś, co ma właśnie koło 200 koni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mały_dżon Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 nie napisałem konkretnie o tym rozmiarze opony w litrówce tylko o zmianie seryjnych na zbyt szeroki lacz w małolitrażówce tudzież słabym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 nie napisałem konkretnie o tym rozmiarze opony w litrówce tylko o zmianie seryjnych na zbyt szeroki lacz w małolitrażówce tudzież słabym silniku No tak, ale ja 1 post napisałem do saddam-a, który szuka właśnie tego rozmiaru i dlatego informowałem, że u mnie spalanie nie wzrosło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 No u mnie standardowym rozmiarem jest 205/55/16 i na takich oponach auto wyjechało z salonu. Opcjonalnie można założyć 225/45/17. Mniejszy komfort (?) nie będzie mi raczej przeszkadzał. Tyle, że chodzi o - uwaga - 105-cio konne 1.9 TDI Ciekaw jestem o ile, po zmianie na szerszą gumę, wzrośnie spalanie, które obecnie oscyluje wokół 6l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Evo Opublikowano 2 Października 2012 Administrator Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 To załóz 205/50/17 i nie będzie problemu ze spalaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SzaKal Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 saddam, Ja nie zauważyłem znacznej różnicy w spalaniu między 195/65/15 a 225/45/17 jedyna różnica to w komforcie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Wydaje mi się, że taka różnica szerokości nie wpłynie aż tak bardzo na spalanie. Bardziej bieżnik i ciśnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capaz Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 Ciekaw jestem o ile, po zmianie na szerszą gumę, wzrośnie spalanie, które obecnie oscyluje wokół 6l. Stawiam że będzie bardzo podobnie... a jeśli wzrośnie to góra o 0,5l... Poza tym będziesz wolniej jeździł na takim profilu, więc spalanie się nie zmieni właśnie dzięki temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 ja w smarcie przy zimówkach piętnastkach na przodzie 145 a na tyle 155 a letnich 195/16 na przodzie i tyle, widziałem różnice tylko w osiągach jak zakładałem zimówki to rakieta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saddam Opublikowano 2 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2012 W takim razie zmieniam koła na przyszły sezon letni Dzięki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toka Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Siema, jakie opony polecacie w rozmiarze 195/65/ R15 ? Auto używane w górach, mam mega stromy podjazd na działkę, ogólnie mieszkam w terenie górzystym, czyt. limanowa, gdzie odśnieżanie dróg w zimie to rarytas, poza tym potrzebuję aby opona była dobra na trasie, podczas deszczu. Mam na razie dwa typy : dunlop sp winter sport 3d, bridgestone blizzak lm32. Dodam jeszcze że opona będzie narażona na bardzo duże przebiegi, ok. 25 tys. przez sezon zimowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 toka, Continental ContiWinterContact TS 830, w tym roku Continental wypuścił TS 850 mogą być jeszcze lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubik Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 toka, Continental ContiWinterContact TS 830, w tym roku Continental wypuścił TS 850 mogą być jeszcze lepsze. Kolega podkreślił,spore przebiegi to takie Continentale owszem fajne,ale po jednym sezonie na kosz Dunlop 3D WinterSport,naprawdę opona genialna.Wszechstronna,warta ceny i bardzo trwała. Starcza na 4sezony po 15kkm zimą w sporym aucie,gdzie nikt jakoś delikatnie nie jeździ Zjeżdżone już 2komplety,a łańcuchy jak kupione,były zakładane tylko na parkingu,dla nauki w razie W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JM63 Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Continentale owszem fajne,ale po jednym sezonie na kosz +1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swoop Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 toka, Good Year Ultra Grip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aoox Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Dokładnie. Miałem UG 6, jeździłem na 7+, więc pewnie 8mki będą jeszcze lepsze. Znakomita opona za dobrą kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Good Year zużywa się szybciej Continental. W Continental nie wiem, czemu Wam tak szybko znika bieżnik, chyba że jeździcie na używkach, które zaraz robią się łyse, bo moje prawie jak nówki teraz będzie 3 sezon, a bieżnik prawie 8mm. Może nie robię wielkich przebiegów, ale w testach pod względem zużycia bieżnika są one w klasie bardzo dobrej/dobrej. TS 850 w nowym teście, widać że najlepsze pod tym względem: http://www.oponeo.pl/artykul/test-opon- ... 5-55-r16-h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tworek Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 damianTDCi, AMEN ! latam już 3 sezon na Conti TS 810, ba aż głupio się przyznać, że to używki, ale kupione niczym nowe. Obecnie po 3 sezonach, żadna nie ma mniej niż 7 mm. Więc taki wynik jest rewelacyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_1 Opublikowano 26 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Dokładnie. Miałem UG 6, jeździłem na 7+, więc pewnie 8mki będą jeszcze lepsze. Znakomita opona za dobrą kasę. 8 mielismy w aucie w tamta zime. I niestety nie sprawdzaly sie na sniegu oraz podczas hamowania (wydaja dziwny denerwujacy dzwiek) na trase opona dobra, bo fajnie odprowadza wode i nie jest strasznie głosna. Ala jak ktos ma domek w gorach i czesto lata po ubitym sniegu to niestety odpada. Poprzednie wersje lepiej sie spisywaly. Rozmiar chyba standardowy, czyli 205/55R16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się